duminică, 8 septembrie 2013

Acts 20:20 Stiti cã n-am ascuns nimic din ce vã era de folos, ....

Acts 20:20  Stiti cã n-am ascuns nimic din ce vã era de folos, si nu m-am temut sã vã propovãduiesc si sã vã învãt înaintea norodului si în case,

Un verset care mi-a atras atentia cu mult timp in urma.Este vorba in primul rind de a ascunde. Stiti cã n-am ascuns nimic Ce are un copil al lui Dumnezeu sa ascunda de fratii si surorile lui? Sinceritatea este un ingredient al structuri celui rascumparat. Mintuitorul vorbea lumi pe fata, adica descis, fara ocolisuri sau subinteles.Ap, Pavel parca as zice , cauta sa se desvinovateasca inaintea celor care il contesta lucrarea lui de evangelizare.Paraca ar vrea sa spuna, ce mi-a dat Dumnezeu sa va spun vam facut cunoscut. Cu alte cuvinte nu am tinut pentru mine ascuns.Era lucrarea la care era chemat sa faca cunoscuta taina Domnului Hritos.

Dar pavel face o precizare aici spunind aceste cuvinte, din ce vã era de folos, As intelege ca totusi Pavel a ascuns ceva de acesti credinciosi carora le scrie acum.Ce putea Pavel sa asunda? Sigur ca la urechile lui ajungeau fel de fel de zvonuri care mai decre supt aspectul de birfa.Ei bine, Pavel se ferea ca sa le faca cunoscute aceste zvonuri credinciosilor. Dece? Pentruca desori aceste zvonuri ,vorbiri de rau nu fac altceva decit sa creieze tensiuni intre cei credinciosi. Era destul de constient  de ceia ce ar putea sa se intimple daca tot ce auzea le-ar fi destainuit lor.Asa ca , gasea cu cale sa ascunda ceia ce nu le facea bine.

Dar ce le era acestor credinciosi de folos? Negresit, ce Pavel primea din partea lui Dumnezeu ca descoperire cu privire la evangelia Domnului Hritos.Sa trecem putin si la noi cei din zilele noastre.Procedam noi asa cum ne invata Cuvintul aici, asa cum a procedat Ap, Pavel? O, daca ne-am ocupa numai cu Cuvintul lui Dumnezeu in relatiile noastre unul cu altul, altfel ar fi atmosfera in adunare si nu naumai in adunare dar si in relatiile noastre unul cu altul.Sa spunem, sa aducem inaintea fratilor decit ceia ce e de folos.Apoi Pavel continua, si nu m-am temut sã vã propovãduiesc Iata ce avea pe inima , ce il mobiliza pe Ap, Pavel propavaduirea Cuvintului, vestirea evangeliei Domnului Hritos cum am spus ceva mai sus.

Nu s-a temut. Sigur ca era cunoscut si deseori a creiat problem autoritatilor pe marginea acestui aspect de a vorbi poporului despre Mintuitorul lui.Nu, nu s-a temut. Dece nu se temea el? Pentruca intelesese ceva ce multi din cei de azi care chipurile vestesc evangelia nu inteleg sau se feresc. Dece se feresc? De teama. Iata ce intelesese Pavel ce inseamna sa fi chemat in lucrarea Domnului Hritos. Philippians 1:21  Cãci pentru mine, a trãi este Hristos si a muri este un câstig. Am auzit de un credincios, un pastor care este cunoscut in lume ,ca el vrea sa calce pe urmele Ap, Pavel.Un lucru bun pe care insusi Pavel il adduce inainte.

1 Corinthians 4:16  De aceea, vã rog sã cãlcati pe urmele mele. Si ca sa nu lase in confuzie pe credinciosi repeta adaogind, 1 Corinthians 11:1  Cãlcati pe urmele mele, întrucât si eu calc pe urmele lui Hristos. Acum sa-mi fie ingaduit sa spun ca, acel pastor cu renume avea paza de corp (Bodyguard) Pe care Ap, Pavel nu a avut-o.Unde le vestea Apostolul evangelia?El spune, si sã vã învãt înaintea norodului Era un om care is risca viata de dragul Domnului Hritos.Vai astazi, cum stau lucrurile cu cei care se considera ei insusi ca sunt chemati sa vesteasca, sa lucreze pentru Dumnezeu.Am cunoscut “credinciosi” care colegii lor nici nu stiau ca sunt Credinciosi.Ce sa mai vestesti in mijlocul norodului? Cind iti este frica si te temi de represali.El mai adduce un alt loc unde vestea Cuvintul si dadea invatatura.

Nu stiu cit dintre cei ce citesc Cuvintul au sesizat ceva interesant in ceia ce spune Pavel aici in acest verset la urma. si în case, Pai nu in Biserica, in Adunare?Ei uite, el nu adduce in atentie  Biserica ca cladire.In Biserica am opservat toti pot vorbi fara teama. Dar cind vine vorba sa vorbesti, sa vestesti in popor, lucrurile sunt mult mai complicate pentriu cei asa cum am spus se considera ca sunt in slujba Domnului. Nici Domnul Isus nu a avut in vedere sa scoata in evidenta intrun fel sau altul Biserica ca cladire.El spune aceste cuvinte cind vorbeste de Biserica vie.

Matthew 16:18  si Eu îti spun: tu esti Petru si pe aceastã piatrã voi zidi Biserica Mea, si portile Locuintei mortilor nu o vor birui.Citi dintre cei ce sunt in fruntea adunari, Biserici realizeaza ca Biserica nu e a lor?Se manifesta ca si cind le-ar apartine lor. Cite-va ginduri din locul acesta care ne poate fi de folos.Sa vedem daca calcam pe urmele Domnului Hristos, daca ne este teama sa vestim evangelia in popor si in case in strigeri particulare.In Biserica mai toti avem un aer de virtute.Lucrurile se schimba cind intram in contact cu lumea care ne inconjoara.

John Balarie

Los Angeles California

Niciun comentariu: