duminică, 27 ianuarie 2013

Psalms 19:14 Primeste cu bunãvointã cuvintele gurii mele .....




Psalms 19:14  Primeste cu bunãvointã cuvintele gurii mele si cugetele inimii mele, Doamne, Stânca mea si Izbãvitorul meu!

Avem aici un verset pe care Cuvintul ni-l pune inaintea noastra, a celor credinciosi.Zic inaintea celor credinciosi , pentruca restul lumi nu e interesata in Cuvintul lui Dumnezeu. Si ce e mai trist ca si printre cei care fregventeaza adunarile ,Cuvintul  nu are prioritate in vietile lor. Dar sa vedem cite ceva din ce Psalmistul ii cere lui Dumnezeu. El spune asa, Primeste cu bunãvointã cuvintele gurii mele.Se pune intrebarea, dece cu bunavointa? Si raspunsul il gasesc ca este destul de simplu. 

Nu intodeauna scoatem pe gura noastra cuvinte care sa faca cinste Domnului Hristos.Aducem cuvinte care raneste pe un frate s-au pe o sora, si nu numai atit dar chiar si pe cei din jurul nostru cu care avem de aface.Ei bine, Psalmistul era si el constient ca nu toate cuvintele lui sunt dupa voia lui Dumnezeu.Suntem noi convinsi ca nu intotdeauna vorbim ceia ce ii place lui Dumnezeu? Un semnal de alarma pentru cei ce sunt ai Domnului Hristos.

Apoi Psalmistul trece la cugetari. El aduce in atentie Inima.Inima cugeta ea? Asa reiese din context.Si ca sa intelegem mai bine as face o legatura a cestei Cugetari.Ochii privesc, mintea analizeaza, si gindurile care au luat nastere prin privire si analiza mintala nu ramin la nivel de minte. Ele se coboara in Inima. Apoi le dam afara prin exprimare prin cuvinte.Ah, Inima care este as zice, laburatorul unde gindurile se desvolta pina la punctual de explozie. As zice in termini nucleiari se produce fuziunea lor in acest laburator Inima.

Ca oricare explozie ea nu ramine fara urmari. Domnul Isus spune, din inima omului ies ginduri rele……..Asta este o inima ne lucrata de Dumnezeu. In contrast cu aceasta inima apare o alta inima pe care Dumnezeu o lucreaza. Este inima celui rascumparat si din ea iese o explozie, numai ca e opusa celei care nu apartine lui Dumnezeu.Iata ce iese dintr-o inima care e lucrata de Dumnezeu.Citim ce scrie in Galatians 5:22  Roada Duhului, dimpotrivã, este: dragostea, bucuria, pacea, îndelunga rãbdare, bunãtatea, facerea de bine, credinciosia,

Este roada Duhului , duh, pe care cel rascumparat il primeste la nasterea din nou.Deci sa ma intorc la cugetari care le aseman cu fuziunea din laburator  din(Inima). Aceste cugetari Psalmistul spune, si cugetele inimii mele, Doamne, Uneori copilului lui Dumnezeu ii este rusine de ce ginduri ii trec prin minte si se coboara spre cugetare in Inima.Ce atentie mare trebuie sa avem la ce privim, la ce gindim, la ce cugetam.

Psalmistul in alt psalm spune la ce cugeta el. Psalms 77:6  Mã gândesc la cântãrile mele noaptea, cuget adânc în lãuntrul inimii mele, îmi cade duhul pe gânduri, si zic:Iata deci, ca sa fim siguri ca Dumnezeu priveste cu bunavointa la , Gindurile si Cugetarile noastre , este necesar ca noi ca si copii ai Lui sa ne ocupam cu Cuvintul Lui Dumnezeu.Atunci vom fi scutiti de indoiala care poate veni ca, Dumnezeu nu primeste cu buna vouinta cugetarile noastre.Nu numai atit dar, vom creste in cunoasterea Domnului Hristos.Domnul sa ne ajute sa punem prêt pe Cuvintul Lui ca sa avem la ce gindi, scugeta.

John Balarie
Los Angeles california

Niciun comentariu: