vineri, 5 august 2016

Isaia 43;13. Eu sînt dela început, şi nimeni nu izbăveşte din mîna Mea;......


f43bd-picture1bibliacutrandafir

Isaia 43;13. Eu sînt dela început, şi nimeni nu izbăveşte din mîna Mea; cînd lucrez Eu, cine se poate împotrivi?“
         Cuvantul il descrie pe Dumnezeu ca ar fi dela Inceput.Avem o asemanare cu Domnul Hristos care spune;Apocalipsa 1;8. „Eu sînt Alfa şi Omega, Începutul şi Sfîrşitul“, zice Domnul Dumnezeu, Cel ce este, Cel ce era şi Cel ce vine, Cel Atotputernic.In acest verset vedem ca este nu numai Inceputul si sfarsitul la tot ce a fost adus in egzistenta de El. Dar Cuvntul scoate in evidenta si a tot puternicia lui Dumnezeu.Atotputernicie care o putem armoniza cu ce citim in acest verset din Isaia si anume;nimeni nu izbăveşte din mîna Mea; Sau as inlocui cuvantul de izbaveste cu;Nimeni nu poate sa scape din mana Mea.Este vorba de incercarea pe care ar face-o un om sa se scape.Sau sa-l scape,n altul care sa-r incumeta sa o faca.Cand citim de mana lui Dumnezeu, putem desprinde doua aspecte. Unul literal si altul spiritual. Cel literal face referire la bratul Lui cel a totputernic care tine toate supt controlul Lui ca Creiator.Si pe care le-a creiat.


         Nu stiu acest cuvant de a izbavi din mana lui Dumnezeu daca se intelege destul de bine. Am sa dau si in engleza cum citim;No one can deliver out of my hand.Acest cuvant are intelesul de a fi scapat.Cuvantul vrea sa ne aratae ca atunci cand Dumnezeu is Intinde mana si as zice ;Apuca ceva nu mai este cu putinta sa scape din mana Lui.Cand ne uitam la modul spiritual care este mult mai profund, Intelegem ca este un aspect vesnic. Adica un Rascumparat al Domnului Hristos nu poate fi scapat sau eliberat din mana lui Dumnezeu.A hotarat Dumnezeu sa mantuiasca un suflet,el va fi in mana Lui.Am spus cu alta ocazie din evangelia dupa Ioan unde vedem ca cel rascumparat este tinut de amandoa mainile de Dumnezeu si de Domnul Isus.Ioan 10;28. Eu le dau viaţa vecinică, în veac nu vor pieri, şi nimeni nu le va smulge din mîna Mea.Apoi,nici din mana Tatalui;versetul 29…….şi nimeni nu le poate smulge din mîna Tatălui Meu. Mi se pare mult mai pe inteles acest cuvant de a smulge.


         Aici, in ev, dupa Ioan vedem un alt cuvant pe care putem sa il asociem, acomodam,  cu;Violenta. Iata cum spune in engleza a zmulge ; To  snatch .Dar si In romana il vedem in cuvintele Domnului Hristos din Ioan 10;28-29.Chiar daca ar veni o forta oarecare sa incerce la modul literal sa zmulga din mana lui Dumnezeu nu va putea.Iata dece spune Cuvantul ca,nu poate fi nimic zmuls ca sa folosesc acest cuvant din engleza care arata violenta.Daca am aplica si la modul spiritual aceste cuvinte, vom vedea ca pe cel rascumparat care este tinut de o mana de Dumnezeu si de cealalta de Domnul Hristos nu va fi cu putinta sa fie zmuls din aceste maini a totputernice.Cu toate ca sunt unii care vantura peste tot in vorbirea lor de pierderea Mantuiri. Acestia nu inteleg ca cel Rascumparat este asigurat de Dumnezeu si de Domnul Hristos.Este asa cum am spus; Nu e nici-o forta care sa poata sa deposedeze pe Dumnezeu de cel pentru care Domnul Isus a platit pretul rascumparari.Cei ce gandesc in felul acesta fac dovada ca nu sunt tinuti de amandoua mainile cum am citim in Ioan 10;28.


         Si la modul literal, fizic, dar si la cel spiritual Dumnezeu este a tot puternic. Apoi, Cuvantul, ne aduce Inainte ca, Dumnezeu lucreaza si ca, atunci cand lucreaza, El stabileste o ordine. Fie in univers sau in viata unui nascut din nou. Aceasta ordine nu o pote perturba nimeni orcare ar fi el. Fie fortele Intunericului, fie oamenii or care vor fi ei.Dece nu pot? Pentruca Dumnezeu este Creiator, a tot puternic.A Incercat Lucifer sa incurce planul lui Dumnezeu, dar nu a reusit. A Incercat dupa aceia ceva mai tarziu sa incurce planul de mantuire al Domnului Hristos, dar nu a reusit.Iata cum se desfasoara a totputernicia lui Dumnezeu in univers dar si in viata noua a celui nascut din nou.Domnul Isus ne vorbeste de lucrarea lui Dumnezeu Tatal Lui. Dar ca, si Domnul Isus, lucreaza Impreuna cu Tatal.Ioan 5;17…….Tatăl Meu lucrează pînă acum; şi Eu de asemenea lucrez.“Dumnezeu ,Impreuna cu Domnul Isus au lucrat Impreuna la creiatie. Dar si la planul de mantuire.


         Cand vedem aceste doua cuvinte; Sa facem,intelegem ca este la plural. Geneza 1;26…„Să facem om după chipul Nostru, după asemănarea Noastră;Dar in Ioan 5;17. Vedem ca Dumnezeu Impreuna cu Domnul Isus nu a Incetat lucrul. Dece? Pentruca avea sa spuna Mantuitorul in timpul vieti lui aici pe pamant ca;Mai am si alte oi.Ioan 10;16. Mai am şi alte oi, cari nu sînt din staulul acesta; şi pe acelea trebuie să le aduc. Ele vor asculta de glasul Meu, şi va fi o turmă şi un Păstor.Cuvantul ne lasa sa Intelegem ca este si un alt staul.In care staul sunt oile pe care vrea sa le aduca? Si satan are staulul lui si noi am fost in staulul lui in trecut. Cand Dumnezeu s-a Indurat ne-a scos si ne-a mutat in Staulul Domnului Hristos ca Bun Pastor.La modul literal Dumnezeu,a sfarsi tot ceia ce a planuit dela inceput. Atunci daca a terminat dece mai spune Domnul Isus ca inca lucreaza Tatal si cu El? A ramas o singura lucrare spirituala care va inceta dupa ce numarul celor alesi se va Incheia.Lucrarea de mantuire.


         Cuvantul nu ne lasa confuzi cu privire la lucrarea lui Dumnezeu de mantuire. Iata ce citim in continuarea versetului de mai sus din Isaia;cine se poate împotrivi?“Asa cum am spus ceva mai sus, ca nu este forta care sa se Impotriveasca lui Dumnezeu de a mantui.Mantuirea este singura lucrare care a mai ramas sa fie terminata.Am adus in atentie pe lucifer si mai tarziu, Cuvantul il numeste satan. Si ca satan, a vrut sa zadarniceasca planul de mantuire al lui Dumnezeu in Domnul Hristos. Dar a fost infrant la Cruce la Golgota de Domnul Hristos.Cu alte cuvinte, Inteleg ca, cel care este randuit de Dumnezeu sa capete viata vesnica sau,(mantuire) are cale libera spre jerfa Domnului Hristos.Iata ce citim in privinta aceasta;Fapte 13;48.8. Neamurile se bucurau cînd au auzit lucrul acesta şi preamăreau Cuvîntul Domnului. Si toţi cei ce erau rînduiţi să capete viaţa vecinică, au crezut.Cu alte cuvinte, au primit darul credintei care este aratat in Efeseni 2;8.


         Iata deci Ca Isaia vedea peste veacuri cum lucra Dumnezeu dar Impreuna cu Fiul Sau.Satan urla, racneste, ca un leu dar este infrant.Dumnezeu i-a limitat orce actiune de a interveni si a perturba as zice planul Sau de mantuire.Cei ce sunt rascumparati, sau, nascuti din npu, trebuie sa se bucure, nu sa traiasca cu teama de “a pierde mantuirea” Ei sunt in maini puternice si sunt deci, protejati.Sa zica cine vrea ce-o vrea, aceasta este asgurarea pe care Dumnezeu o da Copiilor Lui.Ei vor ajunge in Casa Tatalui unde Mantuitorul ii asteapta.Domnul Hristos nu scapa din vedere sa-i spuna Tatalui aceste cuvinte;Ioan 18;9….„N-am pierdut pe niciunul din aceia, pe cari Mi i-ai dat.“Sa ne bucuram sa ne veselim ca Incurand Mantuitorul va veni.  Si se va termina si lucrarea aceasta de mantire si toti vom fi in Casa Tatalui impreuna cu Scumpul nostru Mantuitor.Pentru cei care sunt nascuti din nou, mantuiti, dar care au dubiu, indoiala, ca vor fi cu Matuitorul, sa fie cu atentie la ce spune versetul de sus din Isaia ,dar si ce spune Domnul Isus in; Ioan 10;29-29.Si mai sunt multe alte locuri unde putem vedea asigurarea pe care Dumnezeu o da celor rascumparati ai Lui, care sunt chemati Copii ai Lui.


John Balarie
Los Angeles California!

Niciun comentariu: