miercuri, 3 august 2016

1 Petru 1;3. Binecuvîntat să fie Dumnezeu, Tatăl Domnului nostru Isus Hristos, .......

f43bd-picture1bibliacutrandafir

1 Petru 1;3. Binecuvîntat să fie Dumnezeu, Tatăl Domnului nostru Isus Hristos, care, după îndurarea Sa cea mare, ne-a născut din nou prin învierea lui Isus Hristos din morţi, la o nădejde vie,


         Apostolul Petru,vede destul de clar ca fara nasterea din nou nu e posibil sa te bucuri de mantuirea Domnului Hristos.Este unul care aduce in atentie acest fenomen cum il numesc al nasteri din nou.Si nu lasa umbra de indoiala ca, numai Dumnezeu poate face aceasta nastere din nou. Cu toate ca cei mai multi nici nu stiu de aceasta nastere din nou, de o schimbare a structuri sufletesti. Spuneam cu alta ocazie despre cele patru nasteri din ev, dupa Ioan 1;13. In acest loc gasim patru nasteri. Dar cea autentica,cu urmare vesnica este cea din Dumnezeu. Petru binecuvinteaza pe Dumnezeu pentruca este constient ca numai lui Dumnezeu apartine aceasta nastere din nou, aceasta transformare launtrica sufleteasca de care am mentionat ceva mai sus.


         Sunt unii care aduc inainte ca “nastere din nou” intelegerea lor dar care nu are acoperire cu Cuvantul lui Dumnezeu.Unii spun ca; atunci cand ai fost botezat asta pentru ei inseamna ca esti nascut din nou. Daca ne uitam la versetul pe care l-am dat din;Ioan 1;13.vom vedea ca acest fel de a naste este facut de omul care boteaza,oricare ar fi el. Binecuvîntat să fie Dumnezeu, Asa cum spuneam mai sus, Petru binecuvinteaza pe Dumnezeu nu pe omul care face acest act al botezului.Am intalnit din acestia care nu stiau nimic de nasterea din Dumnezeu. Ramai stupefiat de lipsa de cunostinta. Acesia sunt oameni Ignoranti care nu cauta in Cuvant sa vada ce le spune cel care le vorbeste.Din Cuvantul lui Dumnezeu, care a dat Cuvantul Lui scris.Am Intalnit si pe unii care spuneau; lasa frate ca ei stiu ce spun.Asta cand venea vorba de cei care predica intrun fel sau altul.


         Sigur, Petru binecuvinteaza pe Dumnezeu. Dece? Pentruca este; Tatăl Domnului nostru Isus Hristos,Cel care a Infaptuir mantuirea vesnica. Ce vrea sa spuna Petru prin aceste cuvinte? Inteleg si nu cred ca gresesc cand spun ca; Fara Domnul Hristos nu ete nastere din nou, sau cu alte cuvinte, Mantuire.Aceste cuvinte le-as asocia cu ce spune Domnul Hristos despre Tatal si Dumnezeul Lui.Ioan 20;17. …...spune-le că Mă sui la Tatăl Meu şi Tatăl vostru, la Dumnezeul Meu şi Dumnezeul vostru.“Prin aceste cuvinte Mantuitorul se face una, se Indentifica cu cei pe care Dumnezeu i-a nascut din nou.Am spus cu alta ocazie ca, Domnului Isus nu i-a fost rusine sa numeasca Frati pe cei pe care Dumnezeu i-a nascut din nou.As Indrazni sa spun ca, Petru plin de modestie nu indazneste sa spuna decat;Tatăl Domnului nostru Isus Hristos,Ar fi putut sa spuna asa cum Domnul Hristos a spus;şi Tatăl vostru,dar si la;Dumnezeul vostru.“


         Pentru noi care avem Cuvantul complectat este usor de Inteles ca, Cuvintele Domnului Hristos au valoare vesnica.Din nou, as Indrazni sa spun ca; nu este dubiu ca cei rascumparati, nascuti din nou vor fi cu Domnul Hristos.Avea sa spuna Mantuitorul aceste cuvinte cu privire la ai Lui;Ioan 14;19….. pentrucă Eu trăiesc, şi voi veţi trăi. Cand a spus aceste cuvinte,Mantuitorul se suia la Tatal Lui. Dar si noi care suntem Fii ai aceluiasi Tata ne vom sui la vremea cand Dumnezeu va gasi cu cale.Dece? Pentruca Domnul Isus a plecat inainte spune El, sa ne pregateasca un loc in Casa Tatalui Sau sa fim cu El. Ioan14;3….Mă voi întoarce şi vă voi lua cu Mine, ca acolo unde sînt Eu, să fiţi şi voi. Sunt unii care pun la Indoiala aceste cuvinte ale Domnului Hristos. Si asta din pricina ca nu se pot bucura de Fagaduinta Mantuitorului. Sa-mi fie Ingaduit sa spun ca, acestia nu au expiermentat acest fenomen divin al nasteri din nou.


         Acesta este si motivul de tot Imprasie as zice in stanga si dreapta indoiala printre Frati si Surori. Dar sunt ferm convins ca, Fratii si Surorile care Iubesc Cuvantul lui Dumnezeu si il aprofundeaza au un stabiliment sufletesc si nu sunt luati de astfel de indoieli.Apoi, Ap, Petru nu scapa din vedere sa aduca ceva specific anume;care, după îndurarea Sa cea mare,Cu alte cuvinte ,ar vrea sa spuna ca;nu poate niciun om sa se bucure de Domnul Isus daca Dumnezeu nu is arata indurare fata de acel suflet. Mantuirea este darul lui Dumnezeu.Si fata ca El sa se Indure nu putem avea acest dar al mantuiri.Si Petru ar fi putut sa se opreasca numai la aceste cuvinte;după îndurarea Sa.Dar el nu a facut-o ci a adaogat si aceste cuvinte ca dovada ca fara Indurarea lui nu este omul instare sa se bucure de mantuirea Domnului Hristos.  cea mare,Dece e mare? Pentruca a inlaturat, a dat la oparte orce interventie de natura omeneasca.Interventie pe care unii spun ca este necesara.Asta, in necunostinta lor.


         As Indrazni sa parafrazez in felul urmator.Ma Indur Eu, ar spune Dumnezeu,si atat. Romani 9;15…..Mă voi îndura de oricine-Mi va plăcea să Mă îndur.“ Sunt multi care pun la Indoiala aceste cuvinte. Sau pur si simplu le ignora.Petru realizase aceasta Indurare ca este mare.Greu se deslipeau evreii de religia, traditia lor. Si Petru a fost unul din acestia. Dar cand, îndurarea Sa cea mare,a intervenit, Petru a cedat, a parasit traditia Iudaica. Tot la fel si in vietile celor nascuti din nou. Cand Intervine aceasta Indurare a lui Dumnezeu se desprind fiecare de viata din trecut.Deseori circula aceste cuvinte printre credinciosi. M-am intors la Dumnezeu. Am spus cu alta ocazie care ar fi cuvintele potrivite sa le spunem;după îndurarea Sa cea mare,Ce a facut Dumnezeu dupa Indurarea Sa cea mare?ne-a născut din nou. Ce frumos aduce Petru in atentie acest fenomen al nasteri din nou.Putea Petru sa il evite? Ca om putea sa o faca. Dar fiind sensibil la cunosterea Indurari lui Dumnezeu, as zice ca a fost obligat de Duhul Sfant sa faca lumina,in ce ar fi putut sa fie o confuzie cu privire la mantuire.


          Cu alte cuvinte, Petru stia destul de bine ca, fara aceasta nastere din nou nu este mantuire. Petru partcipase in noaptea aceia cand Nicodim a venit la Domnul Isus. Si cand Domnul Isus i-a adus inainte acest fenomen al nasteri din nou.Ioan 3;5. Cu toate ca Nicodim nu a putut sa Inteleaga. Si azi sunt unii asa cum am spus sustin alte lucruri ca ar fi nasterea din nou.Acest fenomen divin, este la prima vedere cunosut doar de cel in care Dumnezeu l-a lucrat. Apoi mai tarziu, il vad si cei cu care vin in contact cu cel nascut din nou,ca este intradevar o transformare divina in acest suflet,pe care il cunostea si Inainte.prin învierea lui Isus Hristos din morţi, Daca Domnul Isus nu ar fi Inviat, Nici nasterea din nou nu putea fi aplicata de Dumnezeu. Toate sunt legate de Mantuitorul,de Moartea si Invierea Domnului Hristos.Fara Inviera Domnului Isus, mantuirea nu era complecta.Cu alte cuvinte, moartea lui ar fi fost in zadar.Dar Ap, Petru aduce in atentie -Nadejdea- Sau in engleza Hope.In versetul de mai sus, Petru spune ca acesta nadejde este vie Este usor de inteles dece este vie. Pentruca cel nascut din nou are acum viata din Dumnezeu.Unui om mort spiritual nu se poate aplica acest cuvant.


         Nu poti avea nadejde daca nu mai Intai ai primit acest dar al credintei din Efeseni2;8.Aceasta credinta genereaza nu  umai mantuirea ci si aceasta Nadejde vie.Nu poti nadajdui ceva daca credinta nu lucreaza.Iata dece, aceasta credinta care vine,dela Dumnezeu,nu se ocupa cu lucrurile moarte.Si Ap, Pavel are ceva de spus cu privire la Nadejde. Citim in Romani 5; 5. Însă nădejdea aceasta nu înşală, pentrucă dragostea lui Dumnezeu a fost turnată în inimile noastre prin Duhul Sfînt, care ne-a fost dat.Spuneam cu alta ocazie ca;Nu poti nadajdui la ceva care se vede. Deaceia,Credinta data ca dar nu se ocupa cu lucrurile care se vad sau, moarte cum am adus in atentie.Pavel aduce in naintea credinciosilor, ca aceasta Nadejde  nu înşală,Dece nu insala?In primul rand ca este asa cum am spus generata de Credinta primita. Si ca, In aceasta Credinta se gaseste viata.Apoi,, treaz,nu in adormire cum erau unii in Corint si cum sunt si azi;1 Corinteni 11;30. Duhul Sfant are aceasta lucrae in cel nascut din nou de al tine concentrat as zice de Nadejdea de a fi cu Domnul Isus.


John Balarie

Los Angeles California!

Niciun comentariu: