luni, 15 aprilie 2019

Ieremia 3;19. Eu ziceam: «Cum să te pun printre copiii Mei, .......

CANTAREA CANTARILOR 2;1.

SUNT UN TRANDAFIR DIN SARON….

f43bd-picture1bibliacutrandafir

Ieremia 3;19. Eu ziceam: «Cum să te pun printre copiii Mei, şi să-ţi dau o ţară plăcută, o moştenire, podoabă între podoabele neamurilor? Mă gîndeam că Mă vei chema: «Tată!» Şi nu te vei mai abate dela Mine.

       Am primit acest verset si Inca odata ma simt obligat sa fac o asemanaere Intre Israel si Biserica vie a Domnului Hristos. Avem ceva si din acest verset sa Invatam ca defapt, din toate veresetele din Cuvantul lui Dumnezeu. Numai ca; Pentru toate veresetele este un timp si lumina necesara pe care o asteptam sa o primim dela Tatal nostru.Eu ziceam: Sigur Ieremia nu vorbea dela el cum niciun Proroc nu spunea cuvintele lui. Orice Proroc spune cuvintele lui Dumnezeu ca un purtator de cuvant Il numesc eu.Ce zicea Dumnezeu? Iata ce zicea;«Cum să te pun printre copiii Mei, Cunoastem din ceia ce ne este lasat In Cuvant ca; Dumnezeu nu are copii decat pe cei care Ii naste din nou.Daca ne gandim la copiii lui Israel vom vedea ca ei nu au fost nascuti de Dumnezeu la o viata noua. Ei se numesc fii lui Israel.Si Cuvantul ne arata In nenumarate randuri de Fii lui Israel.Fii care sunt pamantesti. Si spuneam alta data ca; Promisiunile lor au fost si ele pamantesti.

        Stim cine este Israel. Ei vin din semintia lui Iacov caruia Dumnezeu i-a schimbat numele din Iacov In Israel.Geneza 35;10. Dumnezeu i-a zis: „Numele tău este Iacov; dar nu te vei mai chema Iacov, ci numele tău va fi Israel.“ Şi i-a pus numele Israel.Dumnezeu Intreaba pe acest popor Israelit, evreu, pe care Il avea la vremea aceia ca un popor pamantesc.I-mi permit sa spun cu toata temerea dece spune Dumnezeu asa;Cum să te pun printre copiii Mei, Cu alte cuvinte, voi ati foast alesi pentru pamant si nu sunteti copiii Mei. As Indrazni sa spun ca;Ati fost o anticipare a ceia ce avea Fiul Meu sa zideasca; O Biserica vie care va fi o marturie pe pamant printre oameni.Iata cine sunt copiii Mei ar fi putut Ieremia sa aduca aceste cuvinte din partea lui Dumnezeu ca o  prorocie anticipata; Ioan 1;12. Dar tuturor celor ce L-au primit, adică celorce cred în Numele Lui, le-a dat dreptul să se facă copii ai lui Dumnezeu;Cu alte cuvinte, voi sunteti pamantesti iar ei sunt ceresti.Deaceia sunt ai Mei. Citim In urmatorul verest ei sunt nascuti din Dumnezeu deaceia sunt si ceresti. 13; ... ci din Dumnezeu.

       Pe cand voi Israelitilor sunteti nascuti din om;Si acest om este Iacov care este pamantesc la randul lui.Spuneam cu alta ocazie ca; Israel nu a  avut promisiuni ceresti ci pamantesti. şi să-ţi dau o ţară plăcută, Lor Israelitilor le-a dat Tara Canan care este de natura pamanteasca .Potrivit cu promisiunea pe care Dumnezeu a facut-o parintilor lor.In contrast cu Copiii lui Dumnezeu care vor mosteni Cananul Ceresc Impreuna cu Domnul Isus. Cuvantul ne arata ca; Domnul Isus sade la dreapta lui Dumnezeu;Luca 22; 69. Deacum încolo, Fiul omului va şedea la dreapta puterii lui Dumnezeu.“Si mai sunt si alte locuri care ne arata ca Domnul Isus sade la dreapta Tatalui.Si El Ii spune Tatalui; Ioan 17;24. Tată, vreau ca acolo unde sînt Eu, să fie împreună cu Mine şi aceia, pe cari Mi i-ai dat Tu,Cu alte cuvinte, In Cer. Nu mentioneaza Domnul Isus ca vrea si Israelitii sa fie acolo In Casa Tatalui cu El.Se vor gasi si unii chiar daca nu cei mai multi care nu vor fi deacord cu aceasta afirmatie. Dar Cuvantul este Infailibil.

       Si acum Ieremia aduce In atentie,o moştenire, mostenirea de care cei care sunt cu Domnul Isus se vor bucura Impreuna. Iarasi ma simt obligat sa aduc In atentie Mirele si Mireasa. Mireasa se va bucura de tot ceia ce Ii apartine Mirelui. Nu vedem asa ceva In tot Vechiul Testament cu privire la poporul evreu. Si este usor de Inteles dece. Cand Petru si Pavel vorbesc de mostenire.Romani 8; 17. Şi, dacă sîntem copii, sîntem şi moştenitori: moştenitori ai lui Dumnezeu, şi împreună moştenitori cu Hristos,......-Ei Il aduc In atentie pe Scumpul nostru Mantuitor ca Mirele iubit.Si la modul literal, firesc, stim ca numai copii legitim se bucura de mostenirea parintilor. Nu se vor bucura copiii vecinului oricat de prieteni vor fi fost ei In viata. Pentru mine personal, Inteleg ca Mostenirea apartine Domnului Hristos cum am spus ca Mire. Ca cel dintai nascut.Si este inevitabil ca si cei rascumparati ca Mireasa a Mirelui sa se bucure de ce Ii apartine Mirelui.Iata dece Mirele v a veni sa Isi ia Mireasa si sa o duca In Casa Tatalui.

       Evreii sau Israelitii, nu au parte cu Domnul Hristos. Spun asta cu toata responsabilitatea. Dumnezeu nu mantuieste, sau nu atrage la Fiul Sau popoare Intregi ci numai individual.Spuneam odata ca; Nasterea este Individuala, moarte la fel.Poate pentru unii le va fi greu sa accepte acest gand desprins din ceia ce ne relateaza Scriptura. Ei sunt Indoctrinati de unul sau altul  care la randul lor nu trateaza Cuvantul fara ideei preconcepute.Si as mentiona un lucru pe care Scriptura Il arata ca; Copiii lui Dumnezeu sunt Imprastiati In lume. Ioan 11;52…… ci şi ca să adune într-un singur trup pe copiii lui Dumnezeu cei risipiţi. Cu alte cuvinte, acesti copii risipiti sunt din toate popoarele.Ca atare, fie dintre Neamuri sau dintre Evrei cei care au fost directati de Tatal la Fiul Sau Ioan 6;44.vor avea parte de mostenirea Domnului Hristos. Sau a sfintilor.In niciun caz ca popor. Am sa dau un loc care ne vorbeste de Sfinti si Inca In Lumina; Coloseni1;12. mulţămind Tatălui, care v-a învrednicit să aveţi parte de moştenirea sfinţilor, în lumină. Dece In lumina? Pentruca au trait aici In lumina.

       Intelegem ca cei nascuti din nou sunt Copii ai lui Dumnezeu si sunt Sfinti prin Domnul Isus care este Lumina; podoabă între podoabele neamurilor? Cand vine vorba de podoabe , ne ducem la Mireasa Mirelui care este alcatuita  dintre Neamuri. Uite avem semnul Intrebari la aceasta fraza. Personal gandesc ca Israel precum Biserica corporala, care o asociez cu Israel printre care se gaseste si cea vie. Aceasta Biserica corporala,nu au facut dovada printre Neamuri ca au fost sau sunt o podoaba.între podoabele neamurilor?Ei uite, ca Neamurile sigur cei care sunt rascumparati dintre Neamuri au ajuns sa fie Impodobiti din pricina ca sunt Mireasa Mirelui Isus.Am ajuns la un punct pe care Il sustin continu adica; Nu poti Sa-L chemi Tata daca nu ai fost nascut de Dumnezeu. Mă gîndeam că Mă vei chema: «Tată!»Cine poate face uz de acest nume de Tata? Intelegem ca numai cei nascuti.Şi nu te vei mai abate dela Mine.Israel pe parcursul Istoriei lor zbuciumata au fost cand cu Dumnezeul cel adevarat,cand cu dumnezeii popoareler pe care i-au adoptat.Ei In continu sau abatut. Daca citim cu atentie vom vedea singuri felul lor de viata pe care l-au avut In relatia cu Dumnezeu.

John Balarie
Los Angeles California!

Niciun comentariu: