miercuri, 3 aprilie 2019

Marcu 11; 25. Şi, cînd staţi în picioare de va rugati ................

CANTAREA CANTARILOR 2;1.

SUNT UN TRANDAFIR DIN SARON….

f43bd-picture1bibliacutrandafir

Marcu 11; 25. Şi, cînd staţi în picioare de va rugati  să iertaţi orice aveţi împotriva cuiva, pentruca şi Tatăl vostru care este în ceruri, să vă ierte greşelile voastre.

       Personal as numi acest verset crucial din viata celui credincios. Dece? Este simplu de Inteles ca; Dumnezeu nu ia seama la rugaciuile care nu au In caracterul lor si acest Ingredient il numesc Iertarea. Domnul Isus la Cruce nu a scapat din vedere sa-i ceara Tatalui sa-i ierte. Pe cine? Pe cei care Il tratau ca pe un facator de rele. Iata deci ca ;Iertarea ne este necesara sa o aplicam In viata nostra de legatura  unul cu altul si In ultima instanta cu toti cu care venim In contact.In mod deosebit Evangelistul marcu aduce In atentie as  spune In relaia unuia cu altul dintre cei ce se numesc Fratii.Marcu aduce In atentie o pozitie pe care ceicredinciosi o adopta Inaintea lui Dumnezeu In rugaciune.Şi, cînd staţi în picioare de va rugati.  I-mi permit sa spun potrivit cu ceia ce Cuvantul ne arata ca; Nu este unicul fel de a ne prezenta Inaintea Tatalui nostru. Ap, Pavel aduce starea lui de a se prezenta Inaintea lui Dumnezeu. Iata ce spune el; Efeseni 3;14. ... Iată dece, zic, îmi plec genunchii înaintea Tatălui Domnului nostru Isus Hristos, vedem o o alta forma de a veni Inaintea Tatalui nostru In genunchi.

       Este o stare In care se vede zmerenia(Humble) Din fire ne este greu sa ne zmerim, adica, sa calcam pe noi sa nu fim nimic Inaintea lui Dumnezeu. Aceast fel pe care Pavel Il aduce In atentie (In genunchi) Il vedem cand unul sau altul venea Inaintea Domnului Isus, cu o anumita nevoie.Luca 8; 41. Şi iată că a venit un om, numit Iair, care era fruntaş al sinagogii. El s-a aruncat la picioarele lui Isus, şi L-a rugat să vină pînă la el acasă;Si alt loc unde vedem smerenie este acesta;Ioan 11; 32. Maria, cînd a ajuns unde era Isus, şi L-a văzut, s-a aruncat la picioarele Lui, şi I-a zis: „Doamne, dacă ai fi fost aici, n-ar fi murit fratele meu.“Si In Vechiul Testament abunda de situatii din acestea care isi aratau respectul de mai mari lor.Apoi, avem In cuvant un alt fel de a veni Inaintea Tatalui nostru de a ne ruga. Iata cum citim In;1Tesaloniceni 5;17. Rugaţi-vă neîncetat.Cu alta ocazie am scris cate-va ganduri din acest verset adica; Cum sa ne rugam neancetat?.

       Acest fel de a ne prezenta Inaintea Tatlui pe care Pavel Il aduce Inainte de a sta pe genunchi, arta asa cum am spus zmerenia si Inlatura orce aroganta cu care am putea sa ne prezentam.Ca sa te poti ruga ne Incetat trebuie mai Intai sa ai o partasie ne Intrerupta cu Domnul Isus.Apoi, Evangelistul Marcu aduce Inainte stare de curatenie sufleteasca pe care orce credincios trebuie sa o aiba cand se prezinta Inaintea Tatalui la rugaciune. să iertaţi orice aveţi împotriva cuiva,In definitiv, ce am putea avea Impotriva unuia sau altuia si In deosebi ca Fratii ai Domnului Hristos?Ah, Iertarea este din caracterul Domnului Isus nu al nostru uman.Si daca pretindem ca suntem ai Lui sau, ca Hristos locuieste In noi, atunci automat ar trebui sa se vada In viata noastra acest Ingredient de care am amintit mai sus Iertarea.Am sa dau un caz cu toate ca nu I-mi face placere si nici Fratilor si Suroriloer sa auda aspecte negative dintre asa “zisi doi Fratii”.Unul care se simte ne indreptatit de alt Frate pe motiv de ordin material In combinataia pe care au avut-o sta tare cu grumazul Intepenit si nu vrea sa puna lucrurile la punct cum ne Invata Cuvantul.

       Am adus acest caz In atentia unei persoane credincioase si dansa mi-a spus;Poate cel “neandraeptatit” Nu Il considera Frate pe cealalt. Atunci i-am adus ca argument ca este gresit cu loc din Cuvant.Nu avem nici unul din nooi dreptul sa spunem ca nu este Frate sau Sora. Ap, Pavel aduce o situatie Inaintea noastra unde vom vedea ca; Printre cei ce se strang la olalta sunt si unii Farati cu caracter, comportament urat. Iata cum Ii numeste Pavel pe acestia care erau Fratii In Adunare;2 Corinteni 11;26………...în primejdii între fraţii mincinoşi. Si un alt loc unde Pavel scoate din nou acest caracter urat al unora este acesta;Galareni 2; 4. din pricina fraţilor mincinoşi, ……... Iata deci, cum se citeste Cuvantul si nu se ia seama, nu se pune la inima ceia ce citim.să iertaţi orice aveţi împotriva cuiva.Cu alte cuvinte, orcare ar fi persoana In cauza. Versetul In continuare ne arata In mod specific cui sa iertam. Dece asa? Ca sa nu ne cautam noi scuze. Cuvantul Inteleg ca In mod expres a adus In atentie aceste doua cuvinte anume;împotriva cuiva,Duhul Sfant,ar fi putut sa se opreasca  numai la aceste cuvinte si sa nu mai mentioneze pe cele urmatoare de care am amintit;.să iertaţi orice .

       Iata ca, Intrun conflict oarecare, de orce natura, nu este selectie.Adica, nu am sa iert ce I-mi convine mie ci.să iertaţi orice ;Nu,am spus In mod expres Duhul a facut acesta mentiune la orcine si orice. Cuvantul nu face restrictie cand vine vorba de a ierta.Daca esti al Domnului Hristos, atunci te lupti cu tine Insusti si aplici In viata ce este scris In Cuvant. As Indrazni sa spun ca; Celui nascut din nou nu Ii este greu sa ierte. Dece nu-i este greu? Pentruca este In noua sa structura din Dumnezeu sa ierte ca Mantuitorul. Cu alte cuvinte, este ceva natural din caracterul nou pe care Il are din Dumnezeu.Daca esti doar religios sau crestin de adunare sau de adunatura, atunci nu poti aplica Cuvantul In viata ta.Apoi, Cuvantul nu scapa din vedere si relatia noastra cu Dumnezeu. Iata cum citim In continuare; pentruca şi Tatăl vostru care este în ceruri,Este inadmisibil sa chem pe Dumnezeu ca Tatal meu si sa am un duh de ne iertare.Daca Intradevar ma bucur de iertarea lui Dumnezeu a pacatelor si de punerea Intr-o stare dupa voial Lui, atunci este ceva natural cum am mentionat ceva mai sus sa iert. Nu-mi va veni greu .Dece? Pentruca am necurmat Inaintea ochilor mei povara pacatelor care mi-au fost iertate de Dumnezeu pe care acum Il chem Tatal meu.

       Daca suntem sinceri cu noi Insine, vom vedea, realiza, ca avem In continu nevoie de a fi iertati de Dumnezeu.Indraznesc sa spun ca; Noi, cei rascumparati traim din aceasta iertare parinteasca a Tatlui.Daca ar fi sa ni se puna la socoteala numai Intr-o zi greselile, nu am putea sta Inaintea Lui. Iata dece Domnul Isus sta la dreapta lui Dumnezeu mijlocind necurmat pentru cei rascumparati ai Lui.Iata cum citim In;1 Ioan 2;1. Copilaşilor, vă scriu aceste lucruri, ca să nu păcătuiţi. Dar dacă cineva a păcătuit,avem la Tatăl un Mijlocitor pe Isus Hristos,Cel neprihănit. Iata interventia divina a Scumpului nostru Mantuitor pentru cei rascumparati ai Lui.Daca ma Intorc putin la cel care se crede credincios dar care nu iarta,personal gandesc ca este calauzit de acest duh de rangina.Si ucenicii Intrun anumit timp au fost calauziti de un duh de razbunare. Iata ce spun ei Invatatorului;Luca 9;54. Ucenicii Săi, Iacov şi Ioan, cînd au văzut lucrul acesta, au zis: „Doamne, vrei să poruncim să se pogoare foc din cer şi să-i mistuie, cum a făcut Ilie?“.

       Ucenicii erau Inainte de Inaltarea Domnului Isus la Tatal si de a le trimite Duhul Adevarului, firesti. Dupa ce au fost nascuti din nou de Dumnezeu si au primit acest Duh al Adevarului sau Duhul Sfant, Cuvantul ne arata ca au fost altfel de oameni..Ce sa faca Dumnezeu Tatal?  să vă ierte greşelile voastre.Asa cum am spus noi traim din iertarea Lui ca Tata.Dar ne este pus si o conditie la modul imperativ de care cei mai multi nu tin cont sau, o ignora.Personal ma uit cu mila la astfel de persoane care se numesc crestini dar sunt calauziti de te miri ce fel de duhuri numai de Duhul lui Dumnezeu nu.Dece nu sunt calauziti de Duhul lui Dumnezeu? Pentruca nu au fost nascuti din nou ca sa Il aiba si sa le conduca Intreaga viata.Ce putem face noi care Intelegem ce vrea Tatal nostru dela noi? Sa-i aducem Inaintea lui Dumnezeu In tugaciune.Fie ca stam In picioare sau pe genunchi. Sau chiar si ne Incetat.Cate-va ganduri pe care doresc sa le Impartasesc cu Fratii si Surorile mele sinceri de pretutindeni si care iubesc Cuvantul Sfant Intradevar sa ne fie de folos si acest verset de mai sus.

John Balarie
Los Angeles California!

Niciun comentariu: