duminică, 28 aprilie 2019

2 Timotei 4;20. Erast a rămas în Corint, iar pe Trofim .............


CANTAREA CANTARILOR 2;1.

SUNT UN TRANDAFIR DIN SARON….

f43bd-picture1bibliacutrandafir

2 Timotei 4;20. Erast a rămas în Corint, iar pe Trofim l-am lăsat bolnav în Milet.

       Acest verset mi-a atras atentia cu multi ani In urma la care am meditat mai mereu. Cu mult timp In urma am mai scris cate ceva din acest loc.De data aceasta doresc sa fac cunoscute gandurile pe care cu ajutorul lui Dumnezeu le voi putea desprinde din acest verset.Am sa spun ceva mai jos ce m-a determinat sa scriu din nou din acest verset. Versetul Il aduce In atentie pa acest credincios Erast dar si pe credinciosul Trofim. Apostolul Pavel Ii scrie tanarului Timotei despre acesti doi credinciosi.Erast a rămas în Corint,Nu da amanunte Pavel de ce a ramas Erast In Corint.Sigur ca, toti erau implicati In lucrarea lui Dumnezeu.In Romani Cuvantul ni-l descrie pe Earst ce pozitie avea el In cetate, In acel orasi.Romani 16;23……Erast, vistiernicul cetăţii, vă trimete sănătate; ……...Iata cum penetra Evangelia Domnului Hristos.La oameni cu pozitii Inalte In socetate. Si Erast nu este singur care detinea o asa pozitie. Cuvantul ne mai arata si pe alti care au fost directati de Dumnezeu la Domnul Hristos sursa de mantuire.

       Am spus cateva cuvinte de acest credincios Erast sa vedem ca la Dumnezeu toate lucrurile sunt cu putinta. Si ca nu sunt bariere cand Dumnezeu are In vedere sa mantuiasca un suflet.Cand Il are In vedere, sa-l mantuiasca acel suflet va fi mantuit.Acum sa spun ce m-a determinat sa scriu cate-va ganduri din acest verset. Verset, care Il aduce In atentie pe un alt credincios dar care era bolnav. iar pe Trofim l-am lăsat bolnav în Milet.Apostolul Pavel a fost cu acesta In Milet. Regiune a Asiei mijloci Turcia de azi. Unde Dumnezeu lucrase la vremea aceia prin Pavel si erau multe Biserici.Am putea sa ne Intrebam;Dece Pavele l-ai lasat bolnav? Cu totii stim ca Apostolilor le-a fost dat darul acesta de tamaduire, de vindecare de diferite boli. Ca pe parcursul vremi In istoria crestina au aparut si sarlatani,excroci, care au pretins ca ei vindeca si fac minuni, In numele Domnului Isus,este cu totul altceva.

       Dar iata ca; De data aceasta Pavel la abandonat, la lasat acolo bolnav pe Trofim. Dece Pavele nu l-ai Insanatosit pe acest credincios care Iti era de real folos In lucrare? Nu stiu ce raspuns ar fi putut sa ne dea Ap, Pavel.Poate ca ar fi venit cu aceste cuvinte;Fapte 14;15. „Oamenilor, de ce faceţi lucrul acesta? Şi noi sîntem oameni de aceeaş fire cu voi;........Apoi, un alt caz pe care doresc sa Il aduc In atentie este a tanarului Timotei, care la randul lui se Imbolnavea des.Si iata ce sfat Ii da Ap,Pavel;1 Timotei 5; 23. Să nu mai bei numai apă, ci să iei şi cîte puţin vin, din pricina stomacului tău, şi din pricina deselor tale îmbolnăviri. Cu alta ocazie am adus In atentie pe unul care pretinde ca face minuni. Este roman din Cicago. Numele lui este Mitoi. I-am dat numele ca sa stie toti naivii ce spune el. Cineva mi-a relatat dintr-o predica a acestui Mitoi ca Il judeca pe Pavel ca Il Indemna pe Timotei sa bea vin.Dar Pavel specifica;puţin vin, apoi, spune care era situatia lui Timotei ca sanatate.din pricina stomacului tău si a deselor tale îmbolnăviri.

       Din nou am fi tentati sa Il Intrebam pe Ap, Pavel;Dece Pavele nu Il vindecai pe Timotei si pe Trofim?Iata dar, ca In toate timpurile sau gasit unii mai interesanti decat Apostolii. Pentru acest Mitoi am spus ca; Dumnezeu nu trebuia sa Inchida Biblia trebuia sa-l astepte pe el sa se nasca ca sa Il puna printre apostoli.Apoi, un altul care azi face valva printre naivii din Romania. Zic naivi ca sa nu-i chem proastanaci ca Ingit tot ce li se serveste de acesta si multi alti ca el.Cineva a trimis un video cu “minunea” pe care o face acest individ care se crede proroc. Numele lui este Ton; Este un nume familiar  pentru toti asa numiti crestini. Acesta a fost mazilit de baptisi si s-a aciuat, pripasit, pe la penticostali.In acel video era intr-o camera cu cati-va naivi care faceau un spectacol. Era unul care regiza ca ar fi posedat de demoni. La un moment dat acesta sta jos In spate si era nervos.

       Ton i-a spus sa vina aproape de el. Si omul a tacut. Ton zicea ca vorbeste cu duhurile necurate din acest om. Si la un moment dat, dupa ce Ton a vorbit de unul singur,omul a cazut usor jos ca sa nu se raneasca. Apoi, Ton se adreseaza celor din camera; Ati vazut, eu nu am stat de vorba cu omul ci cu duhurile din el.La urma omul s-a sculat de jos mersi bine.Ton spunea ca ; Domnul Isus a spus sa mergem si sa scoatem duhurile din oamenii. El ar apare drept un “apostol”. Am sa dau ca replica locuri din Cuvant pe care Ton le-a evitat sa le aduca Inainte.Iata unul care ne arata respingerea categorica a Domnului Hristos a unora care pretindeau ca au scos duhuri,draci, ca au mancat la masa cu El si ca au facut minuni In numele Lui. Matei 7; 22. Mulţi Îmi vor zice în ziua aceea: „Doamne, Doamne! N-am proorocit noi în Numele Tău? N-am scos noi draci în Numele Tău? Şi n-am făcut noi multe minuni în Numele Tău?“ 23. Atunci le voi spune curat: „Niciodată nu v-am cunoscut; depărtaţi-vă dela Mine, voi toţi cari lucraţi fărădelege.

       Ca sa pretinzi ca faci ceva In numele Domnului Isus, personal gandesc ca aceasta atitudine o asociez cu neleguire, blasfemie, pe care Mantuitorul le reproseaza celor care pretindeau ca au fost cu El, si ca In numele Lui au facut ce sustineau ei ca au facut.Iata dar, ca Insusi Domnul Isus spune ca ;Vor veni multi In numele Lui.Dar ca toti acestia sunt prorocii mincinosi.Apoi un alt loc care ne arata cum au venit unii spunand ei ca fac In numele Domnului Isus. Si In final ce s-a Intamplat cu ei.Fapte 7;13. Nişte exorcişti Iudei, cari umblau din loc în loc, au încercat să cheme Numele Domnului Isus peste ceice aveau duhuri rele, zicînd: „Vă jur pe Isus, pe care-L propovăduieşte Pavel, să ieşiţi afară!“ 14. Ceice făceau lucrul acesta, erau şapte feciori ai lui Sceva, un preot Iudeu din cei mai de seamă. 15. Duhul cel rău le-a răspuns: „Pe Isus Îl cunosc, şi pe Pavel îl ştiu; dar voi, cine sînteţi?“ 16. Şi omul, în care era duhul cel rău, a sărit asupra lor, i-a biruit pe amîndoi, şi i-a schingiuit în aşa fel, că au fugit goi şi răniţi din casa aceea.

       Daca In omul acela din Imprejurarea cu Ton se gaseau  duhuri rele, Omul, sarea pe Ton  cum s-a Intamplat cu acei doi feciori ai lui Sceva.Personal am convingerea ca ca Ii pierea pofta lui Ton de a pretinde ca sta de vorba cu duhurile necurate.Si de a mai invoca numele scump al Domnului Isus.Nu I-mi place sa scriu asa ceva. Dar ceia ce fac acesti sarlatani sa nu-i numesc excroci nu are nimic de aface cu Scumpul nostru Mantuitor.Las pe fiecare Frate si Sora sinceri,sa analizeze dece Pavel nu la vindecat pe Trofin si pe Timotei.Poate vor fi unii care participa des la astfel de spectacole (Shouri) care nu vor fi de acord cu ceia ce am spus. Dar acoperirea celor spuse cu Cuvantul lui Dumnezeu armonizat nu suporta amendamente facute de oameni.

John Balarie
Los Angeles California!

Niciun comentariu: