duminică, 19 august 2012

Jeremiah 31:18 Aud pe Efraim bocindu-se: "M-ai pedepsit,





Jeremiah 31:18  Aud pe Efraim bocindu-se: "M-ai pedepsit, si am fost pedepsit, ca un junc nedeprins la jug; întoarce-mã Tu, si mã voi întoarce, cãci Tu esti Domnul, Dumnezeul meu!

Sigur ca acest verset daca il luom prin al aplica literal se adreseaza poporului Israel.Ieremia aducindul in atentie pe Efraim, una din semintiile lui Israel.Arata ca Efarim a fost pedepsit de Dumnezeu, lucru care la trezit la realitate. Dar recunoaste in el insusi ca nu e instare sa se intoarca dupa caile lui abatute.Si ii cere lui Dumnezeu prin gura Prorocului Ieremia zicind aceste cuvinte,” întoarce-mã Tu,

Dumnezeu cerea poporului sa se intoarca la El.Dece sa il intoarca Daumnezeu? Pentruca in el, poporul nu mai avea abilitatea de as reveni pe cale cea dreapta.Si dupa ce ma vei intoarce Tu, atunci, ma voi intoarce si eu. Cum asa? Da transforma Tu in mine si da-mi puterea necesara sa i-mi vin in fire si ma voi intoarce si eu.Cu alte cuvinte, nu am putere sa fac acest pas de a ma intoarce. Simt nevoia de interventia Ta Dumnezeule.Si Ieremia in numele poporului exclama, Tu esti Domnul, Dumnezeul meu!

Cu alte cuvinte la cine sa apelez? Ca si Psalmistul care realzeaza ca singurul pe care il are este Dumnezeu. Psalms 73:25  Pe cine altul am eu în cer afarã de Tine? si pe pãmânt nu-mi gãsesc plãcerea în nimeni decât în Tine.

Ca concluzie inteleg ca , Dumnezeu, este singurul care poate intoarce pe om din satrea de pacat.Asa era in vechime si nu e cu nimic schimbat in zile le noastre.Trecind la noi cei din dispensatiunea Harului, realizam daca suntem sincere cu noi insine si cu Cuvintul lui Dumnezeu, ca omul nu poate sa se intoarca la Dumnezeu dupa caile lui ratacite fara ca Dumnezeu mai inti sa intervina in viata lui.Circula expresia aceasta printre romani,”m-am intors la Dumnezeu”Daca asa ar sta lucrurile am vedea acest verset (întoarce-mã Tu,) inutil asezat in Sfinta Scriptura.

Am da credit omului si l-am exclude pe Dumnezeu cu desavirsire.Si ca sa arat mai pe inteles ceia ce spune Scriptura ,aduc inainte faptul ca ea mentioneaza ca,” omul este mort spiritual” Ephesians 2:1  Voi erati morti în greselile si în pãcatele voastre”.Am mai spus si cu alte ocazii despre omul mort(despartit de Dumnezeu)negrsit ca intelegem mort spiritual.Cum ar putea un mort sa se intoarca dela groapa?putea Lazar sa iasa singur din mormint? Ca in definitv omul este in mormint din pricina pacatului.In cazul lui Lazar a fost necesara interventia Domnului Isus care era Dumnezeu binecuvintat in veci.

Ei bine, tot asa si intoarcerea la Dumnezeu din aceasta dispensatiune a harului necesita interventia divina a lui Dumnezeu. Ca ne place(agreiam) s-au nu ,aceasta este realitatea pe care trebuie sa o acceptam.Este un process l-as numi de a ajunge la Dumnezeu s-au in intimidate cu El ca si copil al Lui. Prima data trebuie sa fie sufletul inviat spiritual , apoi sa puna Dumnezeu dorinta si infaptuire in acel suflet sa vina la Dumnezeu.

Lazar nu avea niciun beneficiu si nici lucarea Domnului Isus nu ar fi fost desavirsita daca Lazar nu iesea afara din mormint.A pus duh de viata, a pus dorinta de a iesi afara si i-a dat si puterea necesara de a se desprinde de pamint si sa faca primi pasi spre libertate.Ca sa fiu mai explicit as zice, la chemarea Domnului Isus Petru, Andrei, Iacov si Ioan au venit fara nici-o impotrivire.Dece? pentruca tot Mintuitorul spune aceste cuvinte cu privire la cei ce vin la El ca singura sursa de mintuire.

 John 6:44  Nimeni nu poate veni la Mine dacã nu-l atrage Tatãl, care M-a trimis; ….Cu alte cuvinte cine a intrat in forta de atractie a lui Dumnezeu nu poate sa reziste si ajunge la Domnul Isus.Tot ce-Mi da Tatal va ajunge la Mine.Atentie la cei care impartasesc  aceasta invatatura periculoasa(freewill) s-au Cum o numesc unii liber arbitru. Ma simt obligat sa repet ca,Omul oricare ar fi el nu este liber sa decida de capul lui as zice. Fie ca e rob al pacatului si are ca stapin pe satan. Si ca orice rob(sclav) nu poate face nimic fara voia stapinului. Fie ca este credincios si atunci este rob al lui Hristos si la rindul lui nu face decit ceia ce Stapinul ii spune.

Si ca sa am acoperire la ceia ce spun avem in Scriptura pentru amindoua afirmatii de robi. Romans 6:20  Cãci, atunci când erati robi ai pãcatului, erati slobozi fatã de neprihãnire.Deci, inaiinte eram  robi ai pacatului. Dupa ce Dumnezeu a intervenit si ne-a scos de supt puterea , dominatia celui rau am schimbat stapinul.

Acum si un alt text care ne arata ca suntem tot robi  , dar apartinem altui Stapin. 2 Peter 1:1  Simon Petru, rob si apostol al lui Isus Hristos, cãtre cei ce au cãpãtat o credintã de acelasi pret cu a noastrã, ….As zice ca Petru trasmite cele de mai sus altor robi pe care ii considera ca au aceiasi credinta ca a lui.Si nu numai Petru se considera rob al lui Hristos, ci si ap, Pavel, Romans 1:1  Pavel, rob al lui Isus Hristos, chemat sã fie apostol,ba inca lui Pavel se pare ca ii facea chiar placer sa se recomande ca Rob al lui Hristos.Asa ca nu e loc de interpetare de a fi un om liber si de a alge ceia ce consider eu de cuvinta.

There is no room for freewill interpretation Repet inca odata,ne place, s-au nu, aceasta este realitatea si o luam asa cum este. Altminteri ar trebui sa schimbam, sa amendam ceia ce nu ne convine din sfinta Scriptura. Dar i-mi pun intrebarea, va mai fi Aceasta carte Sfinta Scriptura Cuvintul lui Dumnezeu inspirit de Duhul Sfint?Scriptura ramine infailibila chiar daca unor tologi nu le convine cu tot ceia ce acest Cuvint ne relateaza din partea lui Dumnezeu.Domnul sa aiba mila de cei ce se cred , se considera deasupra acestui Cuvint sfint.

John Balarie
Los Angeles California

Niciun comentariu: