miercuri, 28 ianuarie 2015

Psalmul 108;1 Gata îmi este inima să cînte, Dumnezeule!.........

f43bd-picture1bibliacutrandafir
Psalmul 108;1 Gata îmi este inima să cînte, Dumnezeule!Voi cînta, voi suna din instrumentele mele; aceasta este slava mea!
      Un frate a trimis un meil cu ceva ganduri scrise de un autor strain cu privire la cantul Inimi.Si am zis sa vedem cum citim in Cuvant de cantat. Sigur ca se canta cu gura,cu instrumentele, te poate auzi orcine care este in preajma ta.Dar este o cantare pe care o scoate in evidenta Cuvantul lui Dumnezeu cu Inima.Daca cu gura si cu instrumentele intelegem cum stau lucrurile si ne pot auzi toti, am vazut ca te si lauda pentru felul si vocea cu care ai cantat. Sau maiestria cu care ai jucat un instrument sau altul.Nu tot asa stau lucrurile cu cantarea din inima.Aceasta nu te aude si nici nu poti face parada cum se face deseori prin coruri.Cantarea din Inima este ascunsa doar intre tine si Dumnezeu.Tu il lauzi pe Dumnezeu, si El te binecuvinteaza.Cred ca sunt fratii si surori care canta Domnului din Inima as zice in ascuns de ochii celor ce ii privesc.
      Este adevarat ca acestia care canta din inima sunt putini.Ei nu au invedere slava care vine dela oameni.Dece sunt putini? pentruca prin natura noastra fireasca suntem mobilizati de ce este in interiorul nostru, sa aratam pe fata tuturor.Cei ce canta cu Inima sau din inima, au un stataut aparte de zmerenie. Noi care suntem din dispensatiunea Harului,ne uitam la primii crestini sa vedem care le era preocuparea lor.Ei asteptau sa se intalneasca cu Domnul Hristos.Cei ce canta din Inima,sunt constienti ca Domnul se uita la inima lor.Prorocul isaia spune despre gura si Inima.Isaia 29;13.  …...Mă cinsteşte cu gura şi cu buzele, dar inima lui este departe de Mine, Fie ca este vorba de cantare sau de a vorbi,a lauda pe Dumnezeu.Iata ca si prin cantare putem fi departe de Dumnezeu atunci cand gura nu este in armonie cu Inima.Gata îmi este inima să cînte,M-am gandit dece nu v-a fi zis Psalmistul gata imi este gura sa cante?El avea o intimitate speciala cu Dumnezeul lui.Stia el ca gura poate sa o ia inainte fara sa fie supusa lui Dumnezeu.

      Oamenii si chiar din cei ce se strang la olalta ,iti spun una cu gura dar in inima nutreste altceva.Am intalnit astfel de cazuri, deaceia vorbesc.Cantarile din Biserici,Adunari s-au trnsformat in spectacole cu coruri care lucreaza la gadilarea firi pamantesti.Daca suntem sinceri cu noi vedem toate aceste aspecte aproape in toate adunarile.Ma refer la cei care spun ca sunt credinciosi, pot face orce pentruca au ca motivatie sa se slaveasca, sa se scoata in evidenta pe ei insisi. Nu tot asa ar trebui sa fie cu cei cu cele, care spun ca canta spre slava Domnului.O Inima schimbata, transformata va canta Celui care i-a dat o Inima noua.Cantarea a fost din toate vremurile as zice, un mijloc de relaxare sufleteasca.Cand cantarea este pentru tine insuti (din Inima) dezamorseaza as zice intreaga fiinta care a fost cuprinsa de intristare sau amaraciune.Pe unii poate sa ii satisfaca si cantarile pe care le aud dela alte persoane si nu e rau,dar am in vedere ceia ce Psalmistul spune aici.
      Am retinut intr-o alta traducere ca spune asa; “Gata i-mi este inima sa iti cante tie Dumnezeule”Unii is canta unul altuia. Dar ca sa canti lui Dumnezeu, faci dovada ca esti un copil al lui si vrei sa il multumesti, sa-i dai slava lui nu omului. .Si cred ca este mult mai de valoare sa-i canti celui ce te-a mantuit.Oamenii acestei lumi au tot felul de cantari. Cei rascumparati canta numai cantari care il lauda pe Dumnezeul lor.A patruns si prin “Biserici, Adunari” fel de fel de cantari chiar si cu instrumente care se gasesc in lume. Pe vremea Psalmistului erau instrumente.In noua viata pe care Mantuitorul a aduso,nu mai vad instrument in strangerile la olalta.Acolo se afla Domnul Hristos.David insusi stia sa cante la Harfa cind ii canta lui Saul.Dar vad aici ca prefera sa cante, sa laude pe Dumnezeu cu Inima.Adica, sa se prezinte inaintea Lui cu o inima plina de bucurie.Ah, cat ar trebui sa ne controlam si in priviinta aceasta .Canta inima mea Domnului?
      Daca ai o voce mai deosebita decit altii nu cum-va te mandresti? Nu uita ca nu iti apartine nimic si ca tot ce avem le-am primit in dar dela Dumnezeu.Daca esti unul sau una care canti pe la Adunari si mai ales solo,sa sti ca trebuie sa fiti foarte atenti ca,vrasmasul va poate ataca.Cu ce vine el?Cu acest pacat de moarte al mandriei.aceasta este slava mea! Cu alte cuvinte bucuria Inimi mele ca te pot lauda Dumnezeul meu.Nu toti avem o voce de care sa fim admirati de altii din jurul nostru. Am auzit cum un frate sau o sora canta cum putea si au fost apostrofati ca incurca.Nu cred ca Dumnezeu se uita la gura ci mai degraba la Inima asa cum am spus.Apoi, cantarea din inima face dovada de intimitate intre tine personal si Dumnezeul tau.Nu as vrea sa fiu inteles gresit. Dar as dori ca Inima noastra sa dea slava lui Dumnezeu.Daca o inima este acordata la voia lui Dumnezeu, atunci si gura, sunt convins ca va canta ce este in Inima.Cu alte cuvinte v-a slavi pe Dumnezeu. Numai in felul acesta Dumnezeu va fi multumit .Fie ca este cu Inima sau cu gura,sa aiba numai Dumnezeu lauda.
John Balarie
Los Angeles California!

Niciun comentariu: