joi, 26 ianuarie 2017

2 Timotei 4;13. Cînd vei veni, adu-mi mantaua,................


f43bd-picture1bibliacutrandafir 


2 Timotei 4;13. Cînd vei veni, adu-mi mantaua, pe care am lăsat-o în Troa la Carp, şi cărţile, mai ales pe cele de piele.

         Am avut o situatie recenta cand cineva ne-a facut o vizita. Si dupa un timp de stat si-a scos o vesta plusata. Pentruca,In casa era cald. Si a pus-o pe un scaunsi a uitat de ea la pecare.Nu a venit sa o ia.Se poate duce sa cumpere o alta noua daca are nevoie neaparat,una asemanatoare. Si mi-a venit In minte aces verset cand Ap, Pavel Ii spune lui Timotei sa-i aduca Mantaua pe care o lasase la Troua.Nu stim daca Pavel la plecare din Troua, a uitat-o sau a lasat-o cu motiv.Daca o uita spunea; mantaua pe care am uitato la Troua.Intelegem totusi din contest ca a lasat-o.Este una sa fi uitat si alta sa o fi lasat cu un anumit motiv. Unul din motive ar fi fost sa nu fi avut loc In bagajul sumar pe care-l avea Apostolul. Calatorea din loc In loc pe unde Il trimetea Duhul.Si nu is permitea sa aiba bagaj voluminos.Ce vreau sa scot In evidenta este faptul ca, Pavel nu dispunea de bani ca sa ia una noua In orasul In care se gasea acum.Ajunsese la o varsta cand organismul nu-l mai ajuta sa reziste la frig.Avea nevoie de Manta.


         In zilele noastre am avut ocazia sa cunosc pe unii care erau pastorii si unul din ei spunea , ca vrea sa calce pe urmele lui Pavel.Nu este rau sa ai o astfel de dorinta. Dar sa fim atenti sa nu ne vorbeasca gura fara  sa luam seama daca ne putem indentifica, cu cu Ap, Pavel prin cuvintele pe care le spunem.Acest Pastor, dupa parerea mea, era inconstient de ceia ce spune.Nu am sa-i dau numele ca este cunoscut In lumea religioasa.Oricum, am spus ca este inconstient si nu-mi retrag cuvintele. Iata dece;  Ca sa calci pe urmele lui Pavel presupune sa te indentifici cu el in toate aspectele vieti lui pe care a trait-o.Domnul Isus spune aceste cuvinte; Matei 16;   24. Atunci Isus a zis ucenicilor Săi: „Dacă voieşte cineva să vină după Mine, să se lepede de sine, să-şi ia crucea, şi să Mă urmeze.Asta presupunea sa ai acelasi tratament ca Mantuitorul.Am sa aduc In atentie numai cate-va din situatiile prin care Pavel a trecut ca Slujitor al Domnului Hristos.2 Corinteni 11;24. De cinci ori am căpătat dela Iudei patruzeci de lovituri fără una; Si acest verset care arata ce fel de viata ducea Pavel pentru lucrarea lui Dumnezeu, la care era chemat.


         In continuare putem vedea ca Ap, Pavel nu a avut aceste situatii izolate. Cunoastem din Cuvant si alte Imprejurari din viata lui unde a suferit pentru numele Scump al Domnului Hristos..Iata o alta relatare pe care el o aduce In atentia credinciosilor din timpul lui dar si a noastru.27. În osteneli şi necazuri, în priveghiuiri adesea, în foame şi sete, în posturi adesea, în frig şi lipsă de îmbrăcăminte!Cei ce citesc Cuvantul lui Dumnezeu In mod regulat si cu atentie cunosc destul de bine cum Is desfasura Ap, Pavel viata.Sa-mi fie Ingaduit sa spun; azi, nici acest pastor care vorbea gura necontrolata si nici alti ca el nu Is duc o astfel de viata ca a lui Pavel.Am opservat nu numai la acest pastor dar si la alti ca profita de naivitatea celor care-l asculta.Poate se vor gasi si unii care vor spune; Alte timpuri erau atunci si alte timpuri noi traim acum.Asa stau lucrurile. Dar nu mai spune cuvinte In care nu te poti Incadra. Si totusi acesta vantura cuvintele In fata fratilor ca ar vrea sa calce pe urmele acestui slujitor devotat pentru Evangelia Domnului Hristos.


         Cui sa spuna Pavel sa-i aduca mantaua? Avea si el pe Timotei pe care Il numea Copilul lui.Cînd vei veni, adu-mi mantaua,Timotei era copilul lui spiritual.I-mi permit sa spun ca, Pavel nu Indraznea sa spuna unui Frate mai Invarsta sa-i aduca Mantaua.Ca mai pe urma sa auda vorbe ca Pavel a profitat Intrun fel de acel frate.Erau unii din adunaturile la olalta care-i contestau Apostolia. Asum ca Timotei nu era singur care se Intorcea dela Troua.Pavel nu avea bani sa cumpere o alta manta unde se gasea acum si Il apuca iarna; Acest Pastor si altii ca el, daca s-ar gasi Intr-o situatie similiara ca a lui Pavel, ar fi scos cardul si si-ar fi luat una noua. Ce sa mai spun ca face parte din cei care se numesc milionari.Care au fost dati pe o lista. Scriptura nu ne relateaza In niciun fel ca Apostoli ar fi avut un venit din vestirea Cuvantului. Atentie la acest aspect pe care Scriptura ni-l aduce In atentie.Si nici ca ar fi avut bani In cont la banci.Era si pe vremea aceia anumite “banci” care se numeau dupa spusele Domnului Hristos Zarafii.Sunt destul de constient ca se gasesc si unii care nu sunt de acord cu ceia ce afirm.


         Cand ne uitam In Cuvant, care ne-a fost lasat ca Indrumator pe calea catre Cer, nu vedem nicaieri asa ceva la nici unul care a fost chemat sa lucreze In via Domnului. Azi mai mult ca oricand se vantura Invatatura ;”Evangeliei prosperitati” Unii din acesti pastori, nu sunt convins ca ar fi spus unui frate sa-i aduca haina orcare ar fi ea de unde ar fi uitata-o.Azi poti cara cu tine cat vrei .Nu-si permitea Pavel sa cumpere o alta manta. Si nici nu vroia sa apeleze la vreun Frate mai Instarit sa-i faca rost de una.Intr-o Imprejurare Pavel le spune credinciosilor din Filipeni 4;14. Dar bine aţi făcut că aţi luat parte la strîmtorarea mea.Au acesti pastori de azi,stramtorare In viata lor? Cata ipocrizie se afla supt mantaua lor  ca vestesc evangelia. Ca sa nu spun In inima lor.pe care am lăsat-o în Troa la Carp, Am sesizat aceste cuvinte care mi-au atras atentia. Poate pentru unii nu sunt semnificative. Dar as spune ca e o diferenta destul de mare intre.am lăsat-o este asa cum am spus mai sus din lipsa de spatiu In bagajul de mana.Si am uitato, cuvant care arata un fel de a nu plati atentie.Nu numai la acest aspect.dar In general la Intreaga viata de cum o traim.


          Apostolul Ii spune si unde a lasat-o la Carp. Poate era locul In casa acestui Frate Carp unde la gazduit In timpul sederi lui la Troua.Carp asum era un primitor de oaspeti cum Il Invata Cuvantul.Nici lui Carp nu a Indraznit Pavel sa-i spua de manta. Din nou sunt convins, Carp era unul care la ajutat pe Pavel sa Is adune lucrurile care-i apartineau.Mai sunt convins ca Fratii Ii mai veneau In ajutor cu cate ceva.Simteau Impreuna cu Pavel asa cum au simtit si Fratii din Filipe.Pavel,ar fi putut sa spuna asa; Frate Carp ia vezi cum faci sa-mi trimeti mantaua.Dar nu a facut-o. Mia venit In minte cuvintele Ap, Pavel cu privire la;2 Tesaloniceni 3;8. N-am mîncat de pomană pînea nimănui; ci, lucrînd şi ostenindu-ne, am muncit zi şi noapte, ca să nu fim povară nimănui dintre voi.Ce Inseamna sa fi povara adunari din care faci parte?Sa astepti ca Fratii si Surorile sa contribuie la Intretinerea ta si a familiei tale.Da asta e o povara. Si Inca una mare.Sunt multi Frati care deabia Is asigura nevoile familiei pe care o au. Apoi, Sunt familii care au copii multi. Acestia sunt Impovarati.


         Nici unul dintre Apostoli n-au proceda In felul acesta.Erau frati care simteau cu nevoile Apostolilor, acestia veneau In ajutorul lor.Daca am asumat ca Mantaua nu a mai avut loc In bagjul de mana,vom vedea ca a fost lasata asa cum am spus. Dece? Din pricina ca nici cartile care erau de o valoare nu au mai avut loc in acel bagaji de mana.cărţile, mai ales pe cele de piele.Ap, Pavel punea pret pe cartile care erau comaoara lui. Si care era Cuvantul lui Dumnezeu la acea vreme.As spune ca a fost nevoie sa le lase. Deaceia Ii spune lui Timotei de aceste carti de piele.Aceste carti se uzeaza mai greu decat o alta carte obijnuita.Ii faceau trebuinta era hrana lui spirituala.Azi, daca Ti-ai uita Biblia la adunare si nu o mai gasesti,Iti poti cumpara o alta cu usurinta. Am avut ocazia sa vad si din acestia care nu puneau pret pe Biblie pe unde o lasa..Cate-va ganduri pe care le-am putut desprinde din acest verset prin Harul Domnului Isus.Si pe care doresc sa le Impartasesc cu Fratii si Surorile mele sinceri Intradevar, depretutindeni.


John Balarie
Los Angeles California!
 

Niciun comentariu: