vineri, 6 ianuarie 2017

Ioan 3;16. Fiindcă atît de mult a iubit Dumnezeu lumea,...............


f43bd-picture1bibliacutrandafir  

Ioan 3;16. Fiindcă atît de mult a iubit Dumnezeu lumea, că a dat pe singurul Lui Fiu, pentruca oricine crede în El, să nu piară, ci să aibă viaţa vecinică.


         Cu ceva zile In urma mergeam pe jos si m-a ajuns din urma un domn care mi-a spus good morning-buna dimineata- si i-am raspuns In timp ce el mi-a Intins o foaie volanta. Ca Intotdeuna cand cineva Imi ofera un pamflet sau o foaie din aceasta volanta cu trimitere la cuvntul lui Dumnezeu nu refuz. Si de data aceasta am fost curios ce vrea sa aduca In atentie acest autor. Respectivul era doar un colportor a acestor foi volante.Este vorba de Versetul aceasta de mai sus din Ioan 3;16. Acesta e un verset care cuprinde un cuvant cheie. Si acest cuvant este acesta;oricine.Pana a ajunge la acest cuvant voi lua asa cum procedez mai Intotdeauna pe rand dela Inceputul versetului. Spuneam alta data trunchiat sa vedem zic eu, mai bine ce vrea sa ne vorbeasca acest verset.


         Cu toate ca am mai scris din acest verset si cu alta ocazie, Incerc sa spun cate ceva pe marginea a celor ce am citit In aceasta foaie volanta.Versetul ne aduce Inainte dragostea lui Dumnezeu pentru Creiatia pe care a conceput-o si a adus-o In egzistenta.Cu alte cuvinte, la viata.Spuneam cu alta ocazie ca, Lumea cuprinde Intreaga creiatie Inclusiv fiinta umana. Fiindcă atît de mult a iubit Dumnezeu lumea, Dece a Iubit-o ?Raspunsul este destul de simplu sa-l dam. Pentruca, e creiatia mainilor Sale.Asa vede Iov dar si Psalmistul aduce deseori In atentie lucrarea mainilor Tale.Iata cum citim In Iov;14;15. Atunci m-ai chema, şi Ţi-aş răspunde,şi Ţi-ar fi dor de făptura mînilor Tale.Iov face referire la om. Psalmistul aduce foarte des In atentie lucrarea mainilor Tale.Psalmul 8;3. Cînd privesc cerurile - lucrarea mînilor Tale -luna şi stelele pe cari le-ai făcut,Cu alte cuvinte, creiatia de care am spus ceva mai sus.


         Tot In acest psalm citim In versetul;6. I-ai dat stăpînire peste lucrurile mînilor Tale,Si spre referinta mai dau si alte locuriPs;92;4 cînd văd lucrarea mînilor Tale.Dar si autorul Epistolei catre Evrei spune despre lucrarea mainilor Tale;Evrei 1;10. Şi iarăş: „La început, Tu, Doamne, ai întemeiat pămîntul şi cerurile sînt lucrarea mînilor Tale.Am facut aceasta Introducere as zice cu ; Lucrarea mainilor Tatale, pentru a Intelege acest verset  din Ioan 3;16 mai bine.Si ceia ce cuprinde acest cuvant;LUME.Cei mai multi se opresc doar la om asa cum a facut si autorul acestei foi volante si multi alti ca el.Realitatea este cu totul alta cand citim de LUME.Spuneam atunci ca, Ap, Ioan Insuflat de Duhul sfant are ceva de spus cu privire la lume.1 Ioan 2;15. Nu iubiţi lumea, nici lucrurile din lume. Dacă iubeşte cineva lumea, dragostea Tatălui nu este în El.


         Apoi, Insusi Domnul Isus spune In rugaciunea Lui catre Tatal  aceste cuvinte;Ioan 17; 9. Pentru ei Mă rog. Nu Mă rog pentru lume, ci pentru aceia, pe cari Mi i-ai dat Tu; pentrucă sînt ai Tăi: Sa intre In contradictie Domnul Hristos si Ap, Ioan cu ce spune Evangelistul Ioan In acest verset de mai sus Ioan 3;16? Nu, nu sunt convins de asta. Ci mai degraba, necesita armonizarea acestor locuri si care e definitia acestui cuvant LUME.Deci, Inteleg ca, Dumnezeu, si-a iubit lucraea mainilor Sale.Daca e sa ne oprim la om cum am spus ca cei mai multi spun asa. Am Intelege ca trebuia sa scrie Evangelistul Ioan asa; Fiinca atat de mult a iubit Dumnezeu -Fiinta umana-Dar nu citim asa. Ramane sa Inteleg ca si-a iubit -CREIATIA MAINILOR SALE-Dar daca ne uitam cu atentie In acest verset opservam ca este scos In evidenta acest cuvant ORCINE, care ne directeaza spre om.Nu avem cum sa despartim omul din lucrarea Mainilor lui Dumnezeu.


         L-a dat pe Domnul Isus, pentruca Intreaga natura care si ea sufere din pricina pacatului.Prin jerfirea Fiului Sau, va beneficia si Omul dar si natura.Romani 8;  22. Dar ştim că pînă în ziua de azi, toată firea suspină şi sufere durerile naşterii.A caror nasteri? A copiilor lui Dumnezeu care sunt nascuti din nou.că a dat pe singurul Lui Fiu, Dece l-a dat Dumnezeu pe Fiul Sau? Intelegem ca omul sa fie mantuit, adus la viata si Impacat cu Dumnezeu.Am ajuns la cuvintele care le numesc cheie In acest verset pentru a le Intelege.Ce rol are o cheie? Sigur, sa descui cu ea o intrare.Ei bine, tot asa acest ORCINE ne descuie Intelesul Intregului verset.Cuvintele acestea sunt;pentruca oricine crede în El,Se vede ca Mantuirea este legata de Credinta.Am mai spus despre credinta si nu am In vedere sa mai repet.Numai ca sunt doua credinte pe care le aduc In treacat In atentie. 1) Cea biologica cu care ne nastem si 2) cea care e data de Dumnezeu ca dar.Efeseni 2;8.Si prin aceasta credinta capatam mantuirea. Apoi, fac o precizare pe care Cuvantul o are In vedere si pe care am mai adus-o In atentie;


         Credinta vine.Romani 10;17. Astfel, credinţa vine în urma auzirii; iar auzirea vine prin Cuvîntul lui Hristos.Iata dece Inteleg ca nu avem, nu ne nastem cu aceasta credinta care conduce la mantuire. Pentruca ea trebuie sa fie trimisa,ca sa aiba de unde sa vina In inima unui suflet.Inteleg, ca acest;oricine crede se refera la cei care primesc acest dar dela Dumnezeu. Rezultatul acestei credinte care este trimisa, data, de Dumnezeu ca dar, care vine In inima unui suflet aduce cu ea garantia ca nu va pieri. Dar si garantia unei vieti vesnice.Unii sunt sceptici si pun la Indoiala aceste doua garanti pe care Cuvantul le arata.In Incheiere as aduce un loc pe care l-am mai dat si cu alta ocazie anume;Cei ce erau randuiti sa capete viata vesnica o capatau.Fapte 13;48…...Şi toţi cei ce erau rînduiţi să capete viaţa vecinică, au crezut.Spuneam atunci, ca avem deaface cu un Dumnezeu al oranduiri.La El lucrurile nu se desfasoara la voia Intamplari.Sau, sa fie lastae la discretia vreunui om, orcare ar fi el.Dumnezeu a randuit din vesnicie aceasta mantuire In Domnul Hristos.


         Interesant este pentru noi sa stim cum o aplica Dumnezeu.Cum o aplica In viata unuia sau a altuia pe care El Il are In vedere sa-l aduca la viata.Aceasta foaie volanta cu ce scrie In ea este una care aduce Invatatura care nu corespunde cu restul Cuvantului lui Dumnezeu.Am aratat cu alte ocazii ca, omul este mort spiritual  si ca este nevoie sa fie adus la viata ca sa se poata bucura de aceasta viata vesnica.Am dat si locul unde vedem ca Dumnezeu si-a luat Duhul Lui dela om.Geneza 6;3. Deci a murit spiritual.Cu alte cuvinte, legatura cu Dumnezeu a fost Intrerupta.Nu am fost suprins de cele citite in foaia volanta pe care mi-a dat-o. Cunosc cum se vesteste Cuvantul prin biserici, adunari.Deaceia sunt aceste strangeri la olalta le numesc de adunatura. Cei care dau Invatatura In felul acesta ca In foaia volanta o fac fie din lipsa de cunostinta a Cuvantului sau chiar din interes personal. Acestia, au nevoie de audienta. Este simplu dece au nevoie de audienta.Pentruca de acolo is trag traiul lor necesar pentru aceasta viata fizica.Dar pe de alta parte ,sunt ferm convins ca, Domnul cunoaste pe cei ce sunt ai Lui.Le descopere adevarul din Cuvantul dat.


John Balarie
Los Angele California!

Niciun comentariu: