miercuri, 18 ianuarie 2017

Levitic 20;26. Voi să-Mi fiţi sfinţi, căci Eu sînt sfînt, .............


f43bd-picture1bibliacutrandafir 

Levitic 20;26. Voi să-Mi fiţi sfinţi, căci Eu sînt sfînt, Eu, Domnul; Eu v-am pus de o parte dintre popoare, ca să fiţi ai Mei.


         Avem Inintea noastra din nou un verset din Vechiul Testament. Cum am spus cu alta ocazie ca cei mai multi se feresc sa vada ceva spiritual cand citesc aceste locuri. Sau pentru unii chiar nici nu starneste un sentiment de interes.Cand ajungi sa gusti din dulceata Cuvantului lui Dumnezeu, atunci Intelegi cuvintele Domnului Hristos; Cine ma mananca pe Mine are viata.Ioan 6:57. După cum Tatăl, care este viu, M-a trimes pe Mine, şi Eu trăiesc prin Tatăl, tot aşa, cine Mă mănîncă pe Mine, va trăi şi el prin Mine. Intelegem toti ca, Cuvantul scris este pentru noi Domnul Isus l-as numi palpabil. Cu alte cuvinte, Il putem vedea cu acesti ochi de carne si Il putem pipai, atinge cu aceste maini.Dumnezeu ne cunoaste ca e mai greu sa luam prin credinta tot ceia ce El ne da. Si iata ca ne-a dat si pentru vedere acest Cuvant scris, In care a pus tot ceia ce avem nevoie.


         Dumnezeu le spune Israelitilor aceste cuvinte;Voi să-Mi fiţi sfinţi, Dece le cerea Dumnezeu sa fie ei sfinti? Pentru simplul motiv ca era un popor aparte care sa fie pentru Neamurile din jurul lor o dovada ca au un Dumnezeu viu si adevarat.Daca facem o paralela cu noi, aceste versete se aplica tot asa de bine ca si Israelitilor.Dece? Pentruca si ei si noi avem deaface cu un Dumnezeu sfant. Popoarele din jurul lor aveau dumnezeii lor. Fie dn piatra cioplita sau turnati din metale.  Pe acestia Scriptura Ii cheama Idoli.Voi să-Mi fiţi sfinţi, Sa-mi fiti sfinti pentruca am investit In voi.Faptul ca v-am ales asta e o investitie pe care am hotarat sa o fac. Dar In noi Dumnezeu a investit ceva? Negresit, a sacrificat pe Fiul Sau. Asta este o investitie care i-a adus roade. Ce fel de roade? A creiat un popor al lui Ceresc. Si daca suntem ai Lui,ne vrea sa fim sfinti.Ne putem murdari haina neprihaniri  care am fost Imbaracati din te miri ce.El ne vrea sfinti, curati.


         Spuneam cu alta ocazie ca, Israelitii au fost facuti de Dumnezeu popor pamantesc, cu promisiuni pamantesti. Noi,cei rascumparati la randul nostru suntem facuti de acelasi Dumnezeu Copii ai Lui Ceresti.As vede aceste cuvinte pe care le-am pus in bold ca si o porunca data De Dumnezeu sa fiti sfinti. Fie Israelitilor de alta data fie celor rascumparati din toate timpurile dela venirea Domnului Hristos.O porunca care reflecta In ea dragostea lui Dumnezeu pentru cei pe care i-a ales si a investit In ei.Dece le cerea Dumnezeu Israelitilor de alta data si noua azi  sa fim sfinti?Pentruca el este sfant.căci Eu sînt sfînt,As Indrazni sa spun ca,Dumnezeu are si pretentie la noi.Cand investesti in ceva la modul literal, o faci sa ai un beneficiu, un castig.Ce castig avea Dumnezeu dupa urma Israelitilor atunci? Am adus Inainte faptul ca erau chemati sa-L reprezintre printre popore ca Dumnezeu advarat.


        Ce castig are Dumnezeu dela noi cei rascumparati?Sa fim pentru El o marturie printre cei care nu-L cunosc pe Domnul Hristos ca Mantuitor.Cerea atunci si cere azi Dumnezeu ceva imposibil? Daca citim cu atentie Vechiul Testament vom vedea ca Insusi Dumnezeu era In mijlocul lor. Fie In bataliile pe care le purtau cu alte opoare, fie In lipsurile si nevoile lor.Ce vreau sa spun este; Dumnezeu se indentifica cu poporul Lui pamantesc. Diar azi? Nu e cu nimic mai putin Indentificarea lui Dumnezeu cu Copii Lui ceresti. Cu alte cuvinte, In Domnul Hristos ne-a dat tot ceia ce priveste 2 Petru 1;3,3. Dumnezeiasca Lui putere ne-a dăruit tot ce priveşte viaţa şi evlavia, prin cunoaşterea Celuice ne-a chemat prin slava şi puterea Lui, Deci, nu ne lipseste nimic ca sa putem duce o viata de sfintenie pentru slava Numelui Sau cel sfant.Nu cerea un proroc sau Moise asa ceva Israelitilor ca popor ci Insusi Dumnezeu.


         Dece le spune Eu, Domnul?Pentruca In decursul istoriei lui zbuciumate, acest popor deseori la parasit.Daca pentru Israeliti Dumnezeu se recomanda ca El este Domnul care le cere sa fie sfinti, noua si mai mult din pricina sacrificiului Fiului Sau.Si acum sa fim putin atenti la aceste cuvinte care urmeaza din acest verset.Eu v-am pus de o parte dintre popoare,Aici este mult de spus prin armonizarea Cuvantului.Am sa spun In treacat putin cate ceva despre acesta punere deoparte,Pui deoparte sau la un loc unde sti ca e In siguranta ceva ce ai de pret. Acest popor a fost pus deoparte De Dumnezeu tocmai ca sa faca dovada ca ei au un Dumnezeu adevarat.Asa cum am spus  printre alte popoare pagane. Cuvintele acestea de pus deoparte are o mai mare semnificatie si o greutae cand vine vorba de cei nascuti din nou, din Dumnezeu.Ioan 1;13.Ap, Petru Insuflat de Duhul Sfant spune aceste cuvinte; 1Petru 2;9.9. Voi însă sînteţi o seminţie aleasă, o preoţie împărătească, un neam sfînt, un popor, pe care Dumnezeu Şi l-a cîştigat…..Sau alesi  pusi deoparte pentru Dumnezeu.


         Sunt unii si chiar cei mai multi care se Impiedica de acest cuvant;ALES sau Pus DEOPARTE.Pe Israeliti citim ca; v-am pus de o parte dintre popoare, Pentru noi cei rascumparati ne-a ales Ininte de Intemeierea lumi si  ne-a pus deoparte pentru El sa fim sfinti.Si versetu se Incheie cu aceste cuvinte la care din nou trebuie sa platim atentie.ca să fiţi ai Mei.Nu putea niciun popor sa fie a lui Dumnezeu, daca am presupune ca ei vroiau.Aici a intervenit nu numai alegerea de care Scriptura ne vorbese asa de des.Dar Insusi suveranitatea Celui care alege ceva sa fie al Lui.Cand alegi un lucru si Il pui asa cum am spus deoparte pentruca are o valoare, iti apartine. Acesta e si motivul de l-ai ales ca sa Iti apartina.Cu mult mai mult Intelegem ca, Dumnezeu, e Suveran In alegerea pe care a facut-o cu poporul Israel si cu fiecare In parte cu aceia pe care i-a adus la viata.Spuneam cu alta ocazie ca sunt In jurul nostru numai cadavre spirituale. Si nu numai In lumea care ne Inconjoara dar si In Adunari, Biserici.


         Ca sa poti sa fi al Lui trebuie sa fi mai Intai adus la viata.Cine ar pune deoparte un lucru de care nu te poti folosi sau fara valoare? Intelegem ca un cadavru nu mai are apsolut nici-o valoare. Asta la modul literal.Dar cu mult mai mult la modul spiritual.Iata din cadavre cum eram, Dumnezeu a gasit cu cale sa aleaga pe unii dintre noi, sa-i aduca la viata si apoi sa-i puna deoparte. Fara acest proces initiat de Dumnezeu nu avem nici unul dintre noi vre-o valoare ca sa fim pusi deoparte pentru El. Cu mult mai mult pentru vesnicie.Ce frumoase cuvinte adresate de Tala Copiilor Lui. ca să fiţi ai Mei.Aceste cuvinte cuprind in ele dragoste, intimitate si garantie. Pentru ce garantie? Pentruca suntem deacum ai Lui Dumnezeu si vom fi Impreuna cu Domnul Hristos In Casa Tatalui.Izraelitilor le-a dat aceasta garantie care este temporala ca si legamantul pe care la facut. Ep, Catre Evrei ne vorbeste de un nou legamant In Domnul Hristos si care nu mai este temporal ci vesnic.Acesta este chemat legamantul cel nou.


         Epistola catre Evrei la cap, 9; ne voebeste de legamantul cel nou Evrei 9;15. Şi tocmai de aceea este El mijlocitorul unui legămînt nou, Cand citim de nou, asta Inseamna ca cel vechi nu mai are valoare. Citim ca si In viata celui nascut din nou cele vechi sau dus azi toate sunt noi.2 Corinteni 5:  17. Căci, dacă este cineva în Hristos, este o făptură nouă. Cele vechi s-au dus: iată că toate lucrurile s-au făcut noi.Asa cum Dumnezeu spune despre poporul Israel aceste cuvinte;ca să fiţi ai Mei.Tot asa spune si despre cei rascumparati ca ne vrea sa fim ai Lui. Cu Israelitii a fost temporal, de natura pamanteasca.Acesta e si motivul de si-a ales un alt popor.Hoseia ne vorbeste de asa ceva.El ne vrea fiinte noi.Inteleg ca nu ne vrea cu o inima Impartita, sau de piatra. Vorbesc la modul general ca crestini nu ca Copii ai Lui.Copilul la modul literal este al tatalui care l-a nascut. Tot asa si cei nascuti din nou nu pot apartine nimanui din moment ce au fost nascuti de Dumnezeu.Ioan 1;13 nascuti din Dumnezeu. Intelegem ca ne vrea cu  gelozie pentru El.

John Balarie
LOs Angeles California!

Niciun comentariu: