marți, 28 ianuarie 2020

Proverbe 14; 27. Frica de Domnul este un izvor de viaţă,..........

CantareaCaTARILOR 2;1.

SUNT UN TRANDAFIR DIN SARON….

f43bd-picture1bibliacutrandafir

Proverbe 14; 27. Frica de Domnul este un izvor de viaţă, ea ne fereşte de cursele morţii.

        Ca sa te temi de Domnul trebuie mai Intai sa Il cunosti.Proverbe este o carte care da educatie nu numai cum sa te comporti In viata de toate zilele. Dar si pentru viata spirituala pe care o au, o traiesc cei ce Il cunosc pe Domnul. Cand Solomon a scris aceste proverbe el Indemna pe poporul evreu. Dar peste veacuri a ajuns cu ajutorul lui Dumnezeu sa ne fie si noua de folos cei din dispensatiunea Harului.Avem In Cuvant pe unii care spuneau;Cine este Domnul ca sa ma tem de El?Exodul 5;2. Faraon a răspuns: „Cine este Domnul, ca să ascult de glasul Lui, şi să las pe Israel să plece?“ Eu nu cunosc pe Domnul, şi nu voi lăsa pe Israel să plece.“ Iata un om din Vechiul Testament care nu-L cunostea pe Domnul.Dar ce parca numai Faraon a spus asa? In decursul istoriei umne si In zilele nostre cati sunt care cunosc pe Domnul?Sau mai bine spus cati sunt care nu cunosc pe Domnul ca Domn al lor personal.

        A cunoaste pe Domnul trebuie sa ai o partasie directa cu Domnul.Iata dece spun des ca Dumnezu este Domn numai pentru cei mantuiti care au fost nascuti din nou si acum traiesc o partasie intensa,,stransa, cu El si se feresc sa Ii necinsteasc numele Lui cel sfant. Cu alte cuvinte se tem de Dumnezeu. Dece se tem sau le este frica? Ei stiu ca Copii ai Lui ca Tatal trece la disciplina oride cate ori Ii calcam voia Lui..Solomon a lasat acest Indemn catre Poporul lui. Dar a gasit Dumnezeu cu cale sa fie racordat pentru toate generatiile urmatoare dela Solomon.Ca sa te temi de Domnul sau sa ajungi la aceasta stare trebuie sa ai un sentiment de vinovatie.  Cine Iti creiaza acest sentiment de vinovatie? Negresit pacatul.Pacatul te aduce In starea de vinovat.Ca abia dupa aceia sa cunosti atributele lui Dumnezeu.

       Care si pedepseste nu numsi iubeste.Ca adica, Dumnezeu si pedepseste nu este numai dragoste.Am mai adus In atentie ceia ce vreau sa spun acum. Ma sunat cineva care sustine ca este credincios. Dar si-a lasat sotia si a lut pe alta.Cand i-am spus ca e pacat,mi-a dat un raspuns care spunea el ca este biblic.Ca Dumnezeu este dragoste.Si asa este . Dar numai ca saracul de el nu stia, cunostea ca;Dumnezeu are si alte atribute printre care pedepseste pacatul.Pentru acesta acest act al prea curviei nu trecea In mintea lui drept pacat.Si ca el sunt multi alti care pretind totusi ca sunt cedinciosi.Daca as Incerca sa fac o asemanare fireasca a temerei as Incadra-o asa; Nu copilul vecinului se teme da tatal copilului cu carese joaca zilnic. Acest copil nu poate sa-i spuna tata.Dece? Pentruca n e nascut de el. Il va numi copilul care a fost nascut biologic de acest tata.Da acest copil poate  sa-l numeasca tata. Ei uite tot asa I-mi permit sa aseman pe unii din cei ce participa la strangerea Copiilor lui Dumnezeu cu copii vecinilor.(crestini de biserica). Frica de Domnul este un izvor de viaţă,

        Pe vremea aceia cand Solomen scria Proverbele nu se stia, cunostea, acest termen divin al nasteri din nou care te face Copil al lui Dumnezeu.Poate cineva va spune; Nu vedeti ca avem scris ca orcine crede capata acest drept de a se numi Copil al liu Dumnezeu? Ioan 1;12. Dar tuturor celor ce L-au primit, adică celorce cred în Numele Lui, le-a dat dreptul să se facă copii ai lui Dumnezeu; Asa este si asa gasim scris. Apoi In fata Cuvantului scris oricare am fi noi ne plecam cu reverenta. Dar, aici Intervine acest cuvant de baza Credinta care ne defineste tot prin Cuvantul scris armonizata ca aceasta credinta este Darul lui Dumnezeu. Ce vreau sa spun este ca; Cei mai multi fac uz de aceasta credinta umana cu care ne nastem si pe care o numesc biologica;
        Credinta primita ca dar de ucare am amintit mai sus se gaseste scrisa In; Efeseni 2; 8. Căci prin har aţi fost mîntuiţi, prin credinţă. Şi aceasta nu vine dela voi; ci este darul lui Dumnezeu. Solomon nu stia de toate acestea. Am scos In evidenta deseori ca ei, cei din vechime aveau o cunostita despre Dumnezeu ne descoperita de Domnul Isus.Cum citim In Matei despre cine ne descopere pe Tatal. Matei11;27…..tot astfel nimeni nu cunoaşte deplin pe Tatăl, afară de Fiul, şi acela căruia vrea Fiul să i-L descopere.Iata deci,cum se poate ajunge la Dumnezeu sa-L cunosti ca mai apoi sa poi sa te Incadrezi sa-i spui Tata. Abia atunci vei ajunge sa ai frica de El si sa te bucuri de un Izvor de vita care este Domnul Isus. Iata In cine era viata;Ioan 1;4……. În El era viaţa, şi viaţa era lumina oamenilor.

        Mi-a ramas privirea asupra acestui cuvant Izvor pus la singular. Dece nu spune Solomon  Izvoare la plural? Avem In Cuvant si despre izvoare  la plural ca vor curge din unii.Cine sunt acesti Unii? Tot Cuvantul ne da explicatia cuvenita.Ioan 7; 38. Cine crede în Mine, din inima lui vor curge rîuri de apă vie, cum zice Scriptura.“Iata principala Sursa de Viata. Cand Solomon vorbeste de viata In acest verset, Personal Inteleg ca el face referire la viata aceasta fizica pamanteasca. Pentruca el si celor carora le scria erau pamantesti.Odata cu venirea Domnului Isus voi nu mai sunteti pamantesti ci duhovnicesti.Este vorba de cei rascumparati.Solomon Il avea In prorocie pe Domnul Isus care avea sa aduca viata vesnica celor pe care Tatal Ii da Domnului Isus sa se adape din acest izvor vesnic.

        Poporol evreu erau de natura pamateasca des amintesc acest lucru.Subiectul acesta de a fi pamantesc sau duhovnicesc este destul de compicat de Inteles fara armonizarea Cuvantului sfant.ea ne fereşte de cursele morţii.Este adevarat cand te temi de Dumnezeu ocolesti caile care duc la moarte. Asa era pentru Israelit. Dar pentru noi? Sigur ca Daca In El, In Domnul Isus era viata si In cei rascumpara pulsa aceasta viata.Solomon aduce In atentie aceasta moarte fizica. Dar scumpul nostru Mantuitor pe noi ne asociaza cu El Insusi. Iata ce are El de spus cu ptivire la viata si moarte.Ioan 14;19……… pentrucă Eu trăiesc, şi voi veţi trăi. Inteleg ca Mantuitorul face referire la trairea unei vieti vesnice nu ca Solomon la o viata pamanteasca, limitata,temporala

John Balarie
Los Angeles California!

Niciun comentariu: