marți, 7 iunie 2011

Luca 22:14 Când a sosit ceasul, Isus a şezut la masă cu cei doisprezece apostoli.


Cina Domnului

Luca 22:14

Când a sosit ceasul, Isus a şezut la masă cu cei doisprezece apostoli.

Mat 26.20; Marc 14.17;

Luca 22:15

El le-a zis: „Am dorit mult să mănânc paştile acestea cu voi înainte de patima Mea;

Luca 22:16

căci vă spun că de acum încolo nu le voi mai mânca, până la împlinirea lor în Împărăţia lui Dumnezeu.”

Luca 14.15; Fapt 10.41; Apoc 19.9;

Luca 22:17

Şi a luat un pahar, a mulţumit lui Dumnezeu şi a zis: „Luaţi paharul acesta şi împărţiţi-l între voi;

Luca 22:18

pentru că vă spun că nu voi mai bea de acum încolo din rodul viţei, până când va veni Împărăţia lui Dumnezeu.”

Mat 26.29; Marc 14.25;

Luca 22:19

Apoi a luat pâine; şi, după ce a mulţumit lui Dumnezeu, a frânt-o şi le-a dat-o, zicând: „Acesta este trupul Meu care se dă pentru voi; să faceţi lucrul acesta spre pomenirea Mea.”

Mat 26.26; Marc 14.22; 1Cor 11.24;

Luca 22:20

Tot astfel, după ce au mâncat, a luat paharul şi li l-a dat, zicând: „Acest pahar este legământul cel nou, făcut în sângele Meu care se varsă pentru voi.

Matei 26:26

Cina cea de taină.

Pe când mâncau ei, Isus a luat o pâine; şi, după ce a binecuvântat, a frânt-o şi a dat-o ucenicilor, zicând:„Luaţi, mâncaţi; acesta este trupul Meu.”

Marc 14.22; Luc 22.19; 1Cor 11.23-25; 1Cor 10.16;

Am dat mai sus cite-va locuri unde vedem destul de clar cind si cum s-a petrecut Cina Domnului. Spun toate acestea, datorita faptului ca, am avut ceva discutii cu unii frati la timp diferit. Ei sustin ca Iuda nu era la masa cu Domnul Isus cind Mintuitorul a luat o pine si a frinto si le-a dato zicind, “acesta este trupul Meu” Sustin ei, ca pastele a fost tinut alta data dect atunci cind s-a luat cina.

I n Matei 26:26. Citim, “ pe cind mincau ei” cu alte cuvinte , cind erau la masa , cind erau inpreuna, Atentie,cu cei doisprezece Luca 22:14Domnul Isus a luat pine si a frint-o si le-a dato …..Dupa acest eveniment nu ne mai spune Cuvintul nimi altceva despre intilnirea Mintuitorului cu Ucenicii Lui.Inca un loc care ne arata ca dupa cina, dupa masa, ca in definitive ce este cina? Este masa de seara.

Cei mai multi se rezuma la ce sint invatati in adunarile lor(Biserici) fara a adinci Cuvintul pentru ei insasi.Sau cel putin nu fac, precum faceau cei din Bereia. Acestia mergeau acasa si cercetau Scripturile sa vada daca ceia ce le-a spus Pavel este in corcondanta cu Scriptura.

Si ap, Pavel spune aceleasi cuvinte de modul cum s-a petrecut acel moment de intimidate intre Domnul Isus si ucenicii Lui.

1 Corinteni 11:25

Tot astfel, după Cină, a luat paharul şi a zis: „Acest pahar este legământul cel nou în sângele Meu; să faceţi lucrul acesta spre pomenirea Mea, ori de câte ori veţi bea din el.”

As zice sau obisnuit sa ingita pe nemestecate tot ce li-se ofara in adunare ca invatatura.Dece a lasat Dumnezu Cuvintul lui? Sa fie citit si aprofundat doar de unii? Aici este marea gresala la cei mai multi, ei ingit pe nemestecat.Dumnezeu sa ne ajute sa intelegem si sa aprofundam Cuvintul Lui cu interes.

Matei 26:30

După ce au cântat cântarea, au ieşit pe Muntele Măslinilor.

Cuvintul nu ne da amanunte cu privire la Iuda . ce stim este ca el nu a mai stat la cintarea de lauda potrivit cu ce relateaza evangelistul Matei. Atit si nimic mai mult.

Matei 26:30

După ce au cântat cântarea, au ieşit pe Muntele Măslinilor.

John Balarie

Los Angeles California

Niciun comentariu: