miercuri, 25 iulie 2012

Ephesians 2:8 Cãci prin har ati fost mântuiti, prin credintã.




Ephesians 2:8  Cãci prin har ati fost mântuiti, prin credintã. si aceasta nu vine de la voi; ci este darul lui Dumnezeu.

Apostolul a tinut sa precizeze insuflat de Duhul Sfint ca,”Credinta este cea care determina mintuirea noastra”. Am intilnit multi care mi-au spus ca nu pot crede.Apoi, am mai intilnit si din acestia care indemnau pe unul s-au pe altul sa creada, dar  vorbele  nu aveau effect asupra lor.
Atunci mi-am pus intrebarea dece a lasat Dumnezeu in Cuvintul sfint acest verset?Sigur, ne este de folos sa intelegem cum poate un suflet sa capete mintuirea.Iata ce spune Cuvintul ca,Hebrews 11:6  si fãrã credintã este cu neputintã sã fim plãcuti Lui! As adduce in atentie ca sunt doua feluri de credinte, a) una care este biologica cu care ne nastem fiecare si ne ajuta sa ne traim viata aceasta aici pe pamint.

Ea ne motiveaza in lucrurile noastre zilnice dar vremelnice.Fara ea nu am putea sa traim sa muncim si sa ne implinim la modul firesc pamintesc.b) Dar este o alta credinta care ne este aratata aici in acest verset, pe care Ap, o numeste DARUL LUI DUMNEZEU.Aceasa se ocupa cu mintuirea omului.Fara ea este cu neputinta sa fim placuti lui Dumnezeu.
Daca este dar,  nu este ceva cu care sa ne mindrim.Ne-a fost data si intram  in posesia ei.Cuvintul scoate in evident ca, “aceasta nu vine de la voi;Cu alte cuvinte nu este apsolut nimeni indreptatit sa is assume ceia ce nu are, sa ia credit ca el l-a primit pe Domnul Isus ca Mintuitor al lui.Daca ar fi dela noi atunci creditul l-am lua noi.

Si dupa cm bine stim omul nu este instare prin structura lui pacatoasa sa se indrepte spre Dumnezeu fara aceasta CREDINTA  PRIMITA  IN  DAR.Am intilnit credinciosi care prin rivna lor trageau de unul s-au altul sa creada sa primeasca pe Domnul Isus ca Mintuitor, acestia ne intelegind ca necesita o interventie divina a lui Dumnezeu in viata acelui suflet.
John 8:31  Si a zis Iudeilor, care crezuserã în El: "Dacã rãmâneti în cuvântul Meu, sunteti în adevãr ucenicii Mei;

Am spicuit citeva versete care ne arata ca , credinta naturala nu ne ajuta la acest process de mintuire, asa l-as numi eu.Credinta naturala nu este implicata in lucrarea de mintuire a lui Dumnezeu. De fapt nu as vede ca Dumnezeu are nevoie de om ca sa
il ajute sa mintuiasca un suflet. Cei credincoisi sunt chemati sa semene, apoi sa lase pe Dumnezeu sa faca ca saminta sa cada intrun pamint bun.Tot El este cel ce da ploaie si soare peste ce noi am semanat.Sigur vorbesc la modul spiritual ca, acest aspect ne intereseaza pe noi care suntem copii ai lui Dumnezeu.

Vedem aici in acest verset ca uni din Evrei crezusera in Domnul Isus. Dupa ce Domnul Isus le-a spus totul despre ei, acestia cautau sa-L omoare,Aveau ei credinta care o da Dumnezeu ca dar? Negresit ca nu.Cind Dumnezeu da acest dar al credintei, El trasforma structura sufleteasca a omului pe care Scriptura o numeste -Nastere din nou-. John 8:37  stiu cã sunteti sãmânta lui Avraam; dar cãutati sã Mã omorâti pentru cã nu pãtrunde în voi cuvântul Meu.

Am vazut si credinta care este data ca dar in femeia Cananeanca si in cei doi orbi vindecati,mai sunt si alte exemple pe care le putem gasi in Cuvint.
"dar si cateii mãnâncã fãrâmiturile care cad de la masa stãpânilor lor."
28  Atunci Isus i-a zis: "O, femeie, mare este credinta Ta,

Femeia aceasta care a insistat la Domnul Isus a fost motivata de aceasta credinta data ca dar si care i-a dat incredintatrea ca Domnul Isus ii va satisface dorinta ei. Prin expresia, "O, femeie, mare este credinta Ta,Domnul Isus a inteles ca este trimisa de Tatal Lui, La fel si acesti doi orbi care au insistat pe linga Domnul Isus sa ii vindece. Matthew 20:31  Gloata îi certa sã tacã. Dar ei mai tare strigau: "Ai milã de noi, Doamne, Fiul lui David!"Ce ia motivat pe ei sa insiste? Sigur credinta aceasta care genereaza cautarea Domnului Hristos.

Au mai fost si alte cazuri care ne arata ca numai cu credinta biologica(naturala) nu mergem prea departe.Daca ne uitam in jurul nostru prin Adunari(Biseici) vom realiza acest mare adevar de necontestat.Sunt uni care vin, au o stare emotiva dar cind apare ceva care nu le convine pleaca si nu ii mai vezi.Este o realitae trista, ramin in jurul Domnului Hristos si a fratilor doar cei care sunt nascuti din nou.Cu alte cuvinte cei care au primit credinta ca dar.

John Balarie
Los Angeles California

Niciun comentariu: