joi, 13 septembrie 2012

John 15:16 Nu voi M-ati ales pe Mine,




John 15:16  Nu voi M-ati ales pe Mine, ci Eu v-am ales pe voi; si v-am rânduit sã mergeti si sã aduceti roadã, si roada voastrã sã rãmânã, pentru ca orice veti cere de la Tatãl, în Numele Meu, sã vã dea.

Un frate mi-a trimis o predica de pe (youtube,) in care fratele respective vorbea de alegere. Sigur ca in viata de toate zilele suntem pusi in fata diferitelor situatii de a allege. Cind vine vorba de a allege pe Domnul Isus ca Mintuitor , lucrurile se schimba radical.Este o diferenta intre a face o alegere la modul spiritual si una care de fapt ne apartine si o putem face asa cum am mentionat ceva mai sus.Pot allege unde sa ma duc in vacanta, pot allege ce pantof sa incalt azi ,s-au cu ce costum sa ma imbrac cind am mai multe din care pot allege.

Un tinar poate allege ce cariera sa faca in viata. Si multe alte alegeri de felul acesta care au de aface cu viata de toate zilele si tin de ce este trecator. Cind vine vorba de alegerea care este vesnica si se ocupa cu mintuirea sufletului, nu putem sa alegem noi. Poate pare stranie aceasta afirmatie dar  o gasim in Sfinta Scriptura ca temelie de basa a mintuiri.In versetul de mai sus, vedem ce le spune Mintuitorul ucenicilor cu privire la alegere lor. Nu voi M-ati ales pe Mine,Nu stim ce le determinat pe Mintuitorul sa faca aceasta precizare.

Dar putem intelege ca , ca oameni, avem in noi acest spirit de a ne scoate in evident fata de semenii nostrii.Poate asa se intimpla si printre ucenici. Si Domnul Isus le adduce inainte acest mare adevar. Eu v-am ales pe voi;ca sa fiu mai specific , am sa arat ce poate omul sa aleaga. As adduce in atentie un verset din Geneza 6:5  Domnul a vãzut cã rãutatea omului era mare pe pãmânt, si cã toate întocmirile gândurilor din inima lui erau îndreptate în fiecare zi numai spre rãu.Deci, prin gindirea omului se produce aceasta dorinta de a allege.

Dece nu a ales el ce este bun? Penrtuca dupa caderea in pacat , satana a pus stapinire pe fiinta omeneasca.A fost necesar sa vina Mintuitorul sa salveze sa scoata pe om de supt dominatia celu rau.Daca am fi de accord ca , omul poate sa is aleaga destinatiea lui vesnica, am contrazice pe Domnul Isus care spune aceste cuvinte, din acest verset.  Eu v-am ales pe voi;  El mai adduce in atentie inca ceva foarte interesant care stabileste orice dubiu cu privire la aceasta alegere pe care o face numai El. John 6:44  Nimeni nu poate veni la Mine dacã nu-l atrage Tatãl, care M-a trimis; si Eu îl voi învia în ziua de apoi. 

Iata dar, ca cel ce allege este singurul Domnul Isus, care lucreaza impreuna cu Tatal pentru mintuirea de suflete.Circula aceasta invatatura dezastruasa as zice care invata ca, ma intorc eu cind gasesc eu cu cale. S-au mai am timp si atunci il voi allege si eu pe Isus.Domnul Isus spune in ev, dupa Matei aceste cuvinte, Matthew 28:18  Isus S-a apropiat de ei, a vorbit cu ei, si le-a zis: "Toatã puterea Mi-a fost datã în cer si pe pãmânt.

Mintuirea nu e lasata la discretia alegeri omului. Cind Dumnezeu a re in vedere sa mintuiasca un suflet el il mintuieste. Nu poate acel suflet sa se impotriveasca . Este irezistibil in fata Harului Lui Dumnezeu pe care sufletul il primeste dela Dumnezeu.Dece? Pentruca cel ce mintuieste este Dumnezeu prin Fiul Sau prea iubit. Tatal il atrage la Fiul si fiul il allege pentru mintuire precum citim in acest verset din John 15:16 .As mai adoga ca, omul este mort si din punct de vedere spiritual el este despartit de Dumnezeu.

Cum dar, se pune intrebarea poate omul ,oricare ar fi el sa aleaga.Cei care cerceteaza Cuvintul cu atentie si eliberati de orice prejudecati vor ajunge prin lumina Duhului Sfint sa inteleaga ca, tot creditul ii apartine lui Dumnezeu nu omului.Este bine sa facem dinstinctie intre ce avea de ales Israelitii ca popor pamintesc si cei care sunt alesi de Domnul Isus pentru vesnicie.Iosua le spune aceste cuvinte care au de aface cu ce spuneam mai sus de o alegere paminteasca , s-au cu lucruri situatii pamintesti.Iata ce le spune iosua. Joshua 24:15  si dacã nu gãsiti cu cale sã slujiti Domnului, alegeti astãzi cui vreti sã slujiti:Ei mergeau spre cananul pamintesc , Iar cei Rascumparati au o alta destinatie Cerul.

John Balarie
Los Angeles California

Niciun comentariu: