vineri, 6 martie 2015

Exod 15: 2. Domnul este tăria mea şi temeiul cîntărilor mele de laudă:...............

f43bd-picture1bibliacutrandafir

Exod 15: 2. Domnul este tăria mea şi temeiul cîntărilor mele de laudă:El m-a scăpat.El este Dumnezeul meu: pe El Îl voi lăuda;El este Dumnezeul tatălui meu:pe El Îl voi preamări.

Daca citim si versetul 1 vom vedea ce motiv avea Moise ca, despre el este vorba sa cante, sa laude, pe Dumnezeu.Daca cei din vechime care au trecut prin situatii grele ca robi in Egipt si au fost ajutati de Dumnezeu cu bratul Lui puternic,erau motivati sa ii cante lui Dumnezeu,cum ar trebui sa fim noi cei de azi?Este adevarat ca Moise si poporul Israel aveau legatura cu Dumnezeu la nivel pamantesc, iar noi cei de azi suntem in legatura cu Dumnezeu prin Domnul Isus.Vin si peste copiii lui Dumnezeu si azi situatii grele la modul literal. Sigur, nu ne mai confruntam ca Israelitii in pozitia de robi in mod fizic. Si nici ca primii crestini  unde vedem ca erau printre farti si robi la modul fizic. Domnul este tăria mea şi temeiul cîntărilor mele de laudă: Am sesizat ceva foarte important pentru noi. Anume, ca Moise vorbeste la persoana lui, cu toate ca si poporul era implicat in aceasta stare de lauda si multumire.Suntem chemati sa ne preocupam de noi insine si relatia noastra personala cu Domnul Isus.Romani 9-25. după cum zice în Osea: „Voi numi «popor al Meu», pe cel ce nu era poporul Meu, şi «prea iubită», pe cea care nu era prea iubită. find vorba de dei rascumparati ca Mireasa a Mirelui.

Ar trebui sa ne intrebam daca si pentru noi a ajuns sa fie Domnul tarie,motiv de al lauda. Israelitii aveau motiv pentruca ii pusese Dumnezeu in libertate. Am mai spus ca Egiptul infatiseaza la modul spiritual lumea din care cei rascumparati ca un popor nou al Lui Dumnezeu au fost scosi din egiptul acestei lumi.Romani 9-25. după cum zice în Osea: „Voi numi «popor al Meu», pe cel ce nu era poporul Meu, şi «prea iubită», pe cea care nu era prea iubită. find vorba de cei rascumparati ca Mireasa a Mirelui.Nu cred ca sa fie unul care sa fi avut aceasta expierenta in viata lui si sa nu recunoasca ca acum este liber in Domnul Hristos, si ca are motiv sa-i cante lui Dumnezeu.Literal nici unul din noi nu am avut aceasta expierenta de a fi rob.Zilele acelea pe care fratii nostri le-au trait s-au dus.Ramane robia pacatului si a lucrurilor de care ne legamm inima.Iata deci,ca poti fi rob spiritual si avand un stapan care iti dirijaza viata acesta fiind cel rau.El m-a scăpat.Acest sentiment de om liberil il motiva pe Moise sa spuna aceste cuvinte.Nu stiu cati dintre cei care se considera ca au fost robi si acum sunt slobozi au in vedere aceasta lucrare pe care Dumnezeu a facut-o in viata lor.

Si daca acestia care se considera ca au fost scosi din robie, se bucura intradevar de aceasta libertate. Am intalnit si persoane care nu vedeai nici-o bucurie la el ca este mantuit.Toti trecem prin situatii dificile in viata noastra. Dar asta nu poate umbri bucuria ca esti un om liber spiritual.Sunt convins ca si ap, Pavel, ca incercarile acestea fizice nu sunt vrednice de pus alaturi de slava viitoare.Romani 8:18.Putem si noi spune ca Moise ca,El m-a scăpat.?Daca nu vezi o diferenta ,o schimbare in viata ta, atunci nu este greu sa sesiseze cei credinciosi din jurul tau dece nu ai bucurie.Am intalnit si persoane care nu se deosebeau de cei care  intradevar erau robi ai pacatului. Sunt si unii care spun ca nu pot sa se lase de un pacat sau altul.Acestia nu au expiermentat aceasta libertate data de Dumnezeu prin Domnul Hristos.Cand vine vorba de a canta Domnului, ca i se cuvine,am vazut prin adunari si din acestia care mormaie sau unii chiar nu is deschid gura sa laude pe Dumnezeu.Ce putem noi intelege cand in viata unui astfel de suflet nu este bucuria elibarari de supt puterea celui rau?Este usor de inteles ca un astfel de suflet nu a fost eliberat.Moise incuraja poporul sa aduca slava lui Dumnezeu.

Nu era cu putinta sa se elibereze ei de supt aceasta dominatie a egiptenilor. Oricat de viteji ar fi avut printre ei in popor, si au avut, pentruca Cuvantul ne arata ca au fost.Dar si cu noi se intampla la fel. Cui i-a stat in putere sa se elibereze singur de supt dominatia celui rau?Daca nu intervenea Dumnezeu ca si la Israeliti cu bratul Lui puternic.El este Dumnezeul meu: Dealungul vremi Israel s-a dedat la dumnezei straini.De data aceasta Moise exprima cu aceasta incredere pe care i-o da situatia de fata ca este liber, ca Dumnezeu, e Dumnezeul lui care la scos din robie.Cand ne intoarcem la noi insine si ne uitam in trecutul nostru pe care l-am avut ca robi ai pacatului. Nu ne motiveaza aceasta libertate sa spunem si noi ca si Moise;El este Dumnezeul meu:? Moise avea o relatie personala cu Dumnezeu. Cei care citesc Cuvantul le este familiar viata lui Moise de legatura cu Dumnezeu.As zice ca face Moise un legamant cu Dumnezeul lui ca,pe El Îl voi lăuda;

Cu alte cuvinte, nu va fi in viata mea un alt dumnezeu decit acest Dumnezeu care m-a eliberat.Ramanem si noi numai la acest Dumnezeu care s-a indurat de noi? Vai,cati dintre cei ce se considera ca sunt credinciosi nu au alti dumnezei in vietile lor.Sunt multe lucruri, persoane,care ocupa interiorul unora decat Dumnezeul cel adevarat.O spun cu toata temerea ca,daca ti la orce mai mult decat la Domnul Hristos nu il ai pe Dumnezeul cel adevarat. Poti veni la adunare, biserica, de anii buni si sa nu te bucuri de libertatea data de Dumnezeu celor mantuiti.Cu alte cuvinte nu ai fost eliberat.Esti inca rob al acelor lucruri sau oameni care iti ocupa Inima si intreaga viata.El este Dumnezeul tatălui meu:Sigur Moise facea referire la Avraam ca tata al lui din care se tragea spiritual.De fapt, Avraam se mai numeste si Tatal tuturor credinciosilor.Asa ca nu era numai al lui Moise.

Nu ca Moise ar fi fost nasct din Avraam.In cap, 2-1 din exod citim cum Moise a fost nascut. Tatal lui era un om din semintia lui Levi.Si printre noi sunt unii care au avut parinti credinciosi si pot spune ca si Moise ca Dumnezeul care i-a scos din robie este acelasi Dumnezeu pe care si tatal lor il au, sau l-au avut daca a plecat dintre ei.Dar sunt si printre cei rascumparati, parinti spirituali chiar daca nu au avut sansa sa se nasca intro familie de credinciosi. Ap, Pavel il numeste pe tanarul Timotei copilul lui.Ce minunat sa ai un tata credincios care sa imprime ceva din dragostea Domnului Hritos in viata ta ca copil, in casa parinteasca.Si vai, ca sunt si tati care si-au neglijat copiii si care acestia nu cred ca pot spune ca si Moise despre tatal lor.Este trist pentruca copiii au fost dati ca comori venite dela Dumnezeu. Cand un tanar sau o tanara ajunge la maturitate si poate sa realizeze, sa spuna ca, in casa parinteasca au vazut pe Dumnezeul tatalui lor, asta face dovada ca intradevar tatal lor a fost un indrumator pentru ei.pe El Îl voi preamări.

Nu am niciun dubiu ca acesti copii care acum sunt oameni maturi il vor iubi, preamari,pe Dumnezeu prin Domnul Hristos.Moise nu putea sa uite de Tatal lui. Asta ne face dovada ca Tatal lui Moise a fost preocupat sa-i vorbeasca copilului Moise despre Dumnezeul lor.Cuvantul nu ne arata cum s-au petrecut lucrurile in casa parinteasca a lui Moise.Dar prin aceste cuvinte pe Care Moise le spune, intelegem ca tatal s-a ocupat de el ca copil.As concluziona cu aceste cuvinte;Nu ai o astfel de stare ca sa il lauzi, sa il consideri taria ta, sa il preamarsti pe Dumnezeu,nu ai fost scos din robia egiptului acestei lumi,inca traiesti in ea.Si acesta este motivul ca nu poti avea aceasta bucurie care vine dintr-o Inima care este eliberata,satisfacuta, ca nu mai este rob al pacatului,ci un om slobod.


John Balarie
Los Angeles California!




Niciun comentariu: