vineri, 27 martie 2015

Ezechel 34:1. Cuvîntul Domnului mi-a vorbit astfel:...............


f43bd-picture1bibliacutrandafir

Ezechel 34:1. Cuvîntul Domnului mi-a vorbit astfel: 2. „Fiul omului, prooroceşte împotriva păstorilor sufleteşti ai lui Israel! Prooroceşte, şi spune-le lor, păstorilor: «Aşa vorbeşte Domnul Dumnezeu: «Vai de păstorii lui Israel, cari se pasc pe ei înşişi! Nu trebuie păstorii să pască turma?
Din nou Dumnezeu vorbeste altui Proroc despre acesti pastori pe care ii descrie Cuvantul si aici in Ezechel. Prima data El a vorbit lui Ieremia despre pastorii care pastoresc turma Lui Dumnezeu. Ieremia12:10. „Un mare număr de păstori îmi pustiesc via,In Ezechel, Dumnezeu ii spune de turma Lui.In Ieremia in cap:23: 1- Vorbeste ca si in Ezechel de turma Lui.Apoi in versetul 2. din acest capitol spune despre,” cari pasc pe poporul meu: Vedem cum is cheama Dumnezeu pe cei rascumparati ai Lui in trei feluri. via,apoi poporul meu: si in al treile fel, turma cu referire la oile Lui.Am adus aceste trei denumiri ca sa vedem ca Dumnezeu are mai multe denumiri pentru cei rascumparati ai Lui. Poate cineva v-a zice, “ Pai nu vedeti ca se adreseaza poporului Israelit?”La prima vedere , la modul literal da, asa este.

Nu vreau sa ma repet dar doresc sa presez pe acest aspect care nu stiu cati din noi il cunoastem. Adica, Israel a fost pana la venirea Domnului Hristos o icoana pre inchipuitoare a ceia ce avea sa ia finta prin moarte Domnului Hristos, Biserica celor intai nascuti.Ezexchel spune ce i-a vorbit Cuvantul Domnului.„Fiul omului, prooroceşte împotriva păstorilor sufleteşti ai lui Israel! Iata ce erau acestia care luau grije de turma lui Dumnezeu. Erau pastori si sa luam bine seama ca nu erau pastori care pasteau oile la modul literal. Ei erau păstorilor sufleteşti.Daca atunci Dumnezeu ii vedea asa pe acesti pastori la poporul Lui pamantesc, cum se uita El azi peste acesti pastori sufletesi din zilele noastre pentru poporul Lui duhovnicesc?Daca atunci era preocupat de acest popor pamantesc azi este El schimbat, mai putin interesat?Poporul pe care l-a nascut Domnul Hristos la cruce la Golgota. Vom vedea in versetele care urmeaza in continuare.

I-mi permit sa spun cu toata temerea ca,acest popor ceresc are cu mult mai multa valoare in ochii lui Dumnezeu.Dece? ca acest popor a fost castigat prin moartea Fiului Sau. Deaceia este chemat popor ceresc.Azi sunt pastori sufletesti cum am mai spus in Ieremia care s-au pus ei insusi peste acest popor al lui Dumnezeu. Via Lui -poporul Lui- sau turma Lui.Ce am remarcat de data aceasta ca acesti pastori oricare ar fi ei fie din vechime sau acestia actuali sunt numit SUFLETESTI.Nu stiu daca cei mai multi sunt constienti ca au de aface cu Dumnezeul care is iubeste turma. Cei mai multi pot spune, “ nu ni se adreseaza noua acest capitol si oricare altul care vorbeste de pastori, pentruca face referire la Israeliti.Atunci cui se adreseaza?Daca citim cu atentie in mod deosebit acest cap, din Ezechel 34,vedem grija pe care o poarta Dumnezeu pentru cei rascumparati ai Lui.Ar trebui pastorii sa se ingrozeasca cand citiesc acest capitol.

Si sa se intrebe cum stau ei in relatia cu Dumnezeu.Pentruca Dumnezeu, v-a actiona intrun mod la care acesti pastori nu se vor astepta.Am spus cu alta ocazie, cu ce este al tau poti face ce vrei. Dar nu tot asa te poti purta cu ceia ce ii apartine Lui. Pentru ce este al Lui, El cere socoteala de cum te-ai purtat.Nu inseamna ca daca ai facut ceva scoala teologica te si incadrezi, califici ca sa fi pastor sufletesc. Ca sa fi pastor, mai intai trebuie ca Dumnezeu sa te fi nascut din nou pe tine care vrei sa exercitezi aceasta pozitie as numi-o de pastor.Apoi sa cauti tu mai intai lucrurile de sus nu cele de pe pamant.Iata dece, Insusi Domnul Isus vorbeste de doua feluri de pastori sufletesti. Au fost si pastori care au pastorit turma fara plata la fel ca Domnul Isus.Acestia au primit binecuvantarea lui Dumnezeu. Cand Domnul Isus a adus inainte pe cei care sunt platiti le-a scos in evidenta felul de cum se comporta acestia fata de turma, ce interese au.

Am spus ca sa fi nascut din nou, pentruca fara aceasta nastere din nou nu vei putea da hrana cuvenita turmei.Ne nascut din nou tu poate sa ai abilitate pamanteasca, fireasca. Dar Dumnezeu vrea sa aiba pastori sufletesti.Fiecare din noi am avut ocazia sa vedem ce fel de hrana se da prin biserici de astfel de pastori care nu au nimic duhovnicesc in ei insusi.Ce sa faca Ezechel? Cuvantul spun:prooroceşte împotriva păstorilor Acesti pastori nu aveau o relatie buna cu stapanul lor. Dar pastorii de azi ce relatie au ei cu Stapanul turmei?Daca sunt nascuti din nou, atunci se tem de Stapan si se ocupa de turma in asa fel incat Stapanul sa nu aiba nimic de reprosat.Vai de păstorii lui Israel, cari se pasc pe ei înşişi! Ce trist sa te pasti pe tine oricare ai fi tu.Adica sa te ocupi cu lucruri prea inalte despre tine.Dumnezeu spune ca va cere socoteala acestor pastori care se pasc pe ei insasi.

Cuvantul arata ca ii vaeta. Cu alte cuvinte , Dumnezeu v-a avea un timp pus deoparte pentru in mod deosebit pentru acesti pastorii. Cuvantul pune o intrebare, ,Nu trebuie păstorii să pască turma? Pai care a fost motivul de Stapanul a angajat pastor la turma lui? Nu ca sa-i pasca turma?Ei uite, pentru acest fel de comportament cei mai multi au sa dea socoteala.Fie ca te-ai pus tu sau ai fost pus peste turma de Dumnezeu.Citind in continuarea,Ezechel 34: Vom vedea ce le reproseaza Dumnezeu acestor pastori. Sa retinem ca doresc sa ne uitam la modul spiritual adica, la noi cei din dispensatiunea harului. aceste versete.3, pana la 11. le dau mai jos sa fie la indemana.As zice ca, Dumnezeu is alinta pe cei rascumparati ai Lui prin aceste trei denumiri pe care Cuvantul le arata.Via Lui -poporul Lui- sau turma Lui.Vrea sa spuna ca ii apartine.Ce vreau sa spun este ca, nu e lucru de tratat usurinta cand te-ai pus in fruntea turmei.Sau chiar daca te-au pus alti.Daca cu turma se intampla ce spune versetele de mai jos, orcare ar fi pastorul v-a plati pentru acest fel de a trata turma Lui Dumnezeu.

3. Voi mîncaţi grăsimea, vă îmbrăcaţi cu lîna, tăiaţi ce e gras, dar nu paşteţi oile.4. Nu întăriţi pe cele slabe, nu vindecaţi pe cea bolnavă, nu legaţi pe cea rănită; n-aduceţi înapoi pe cea rătăcită, nu căutaţi pe cea pierdută , ci le stăpîniţi cu asuprire şi cu asprime! 5. Astfel ele s-au risipit, pentrucă n-aveau păstor; au ajuns prada tuturor fiarelor cîmpului, şi s-au risipit.6. Turma Mea rătăceşte pe toţi munţii şi pe toate dealurile înalte; oile Mele sînt risipite pe toată faţa ţării, şi nimeni nu îngrijeşte de ele, nici nu le caută!“7. De aceea, păstorilor, ascultaţi Cuvîntul Domnului! 8. „Pe viaţa Mea, zice Domnul Dumnezeu, pentrucă oile Mele au ajuns de jaf şi sînt prada tuturor fiarelor cîmpului, din lipsă de păstor, pentrucă păstorii Mei n-au nicio grijă de oile Mele, ci se păşteau numai pe ei înşişi, şi nu păşteau oile Mele“, -9. de aceea, păstorilor, ascultaţi Cuvîntul Domnului! 10. Aşa vorbeşte Domnul Dumnezeu: „Iată, am necaz pe păstori! Îmi voi lua înapoi oile din mînile lor, nu-i voi mai lăsa să-Mi pască oile, şi nu se vor mai paşte nici pe ei înşişi; căci Îmi voi izbăvi oile din gura lor, şi nu le vor mai sluji ca hrană!“11. Căci aşa vorbeşte Domnul Dumnezeu: „Iată, mă voi îngriji Eu însumi de oile Mele, şi le voi cerceta!

John Balarie
Los Angeles California!


Niciun comentariu: