joi, 12 martie 2015

Iacov 2;26. După cum trupul fără duh este mort,....................

f43bd-picture1bibliacutrandafir

Iacov 2;26. După cum trupul fără duh este mort, tot aşa şi credinţa fără fapte este moartă.


Cu cateva zile in urma am scris despre credinta pe acest blog din ep, catre Evrei 11;6. Si am adus in atentie ca sunt doua credinte.Cineva m-a intrebat, cum stau faptele cu credinta si a adus in atentie acest loc din ep, lui Iacov Iacov 2;26. Am mai spus in nenumarate randuri ca sunt doua credinte si ca in locul unde se strang cei rascumparati sunt si ne nascuti din nou.As vrea sa spun ca; cei mai multi dintre cei ce fregventeaza o astfel de strangere la olalta, nu deosebesc acest element esential.Adica, nu i-au seama sau nu sunt in cunostinta de cauza ca;In adunare care se mai numeste si o Casa mare - se gasesc vase de cinste si vase de ocara- 2Timotei 2;20. Iata deci, ca si Iacov ca si oricare Apostol vorbea intr-o astfel de strangere la olalta, sau le scria unora dinte acestia.Iacov aduce in atentia celor carora le scrie acest adevar anume,După cum trupul fără duh este mort, Nu cred ca ar putea contesta cineva acest adevar.


Nu ai duh negresit esti un cadavru. Ce da viata acestui trup, este Duhul de viata pus de Dumnezeu.Dar dece face Iacov aceasta comparatie?Este usor de inteles acest lucru. Sa nu fi putut acestia carora le scria sa nu inteleaga acest adevar? Nu, nu cred, ci mai degraba ei nu distingeau ce este literal si ce este spiritual.Iacov le vorbea de ce e spiritual.Si vai, cati mai sunt si azi printre cei ce se strang la olalta si nu pot sa distinga ce este carnal de ce este spiritual.Iacov vroia sa ii faca sa inteleaga acest aspect al credintei, pe care ei nu il intelegeau.Ei stiau de credinta aceasta carnala si de ia se ocupau.Sa-mi fie ingaduit sa spun ca,  sunt si azi destui, daca nu cei mai multi, care nu inteleg despre ce credinta vorbeste Iacov.Daca citim intreaga epistola a lui Iacov vom vedea ca erau deavalma adunati cum sunt si azi. Acestia,  credeau de credinta pe care ei o aveau, cu care se nascuse,ca ii poate apropia de Dumnezeu si ca, ar genera si faptele de care Dumnezeu sa fie multumit.


Iacov se confrunta cu oameni care nu fusesera nascuti din nou.Ca drept dovada el are cuvinte grele pentru acestia.Iata ce citim ca le spune;Iacov 19;20. Vrei dar să înţelegi, om nesocotit, că credinţa fără fapte este zădarnică? Acestia faceau parte dintre cei care se bazau pe credinta lor. Vroiau ei sa fie placuti lui Dumnezeu prin meritele lor.Ei faceau poate fapte pe care oricare le poate face fara ca sa fie un copil al lui Dumnezeu.Sau intelegem ca erau multumiti cu ce credinta aveau ei.Cand unul din acestia poate aduce inainte acest aspect ca prin credinta este mantuit,are dreptate. Dar nu credinta fireasca.Vedem in aceasta ep, catre Galateni cum stau lucrurile..Galateni 5;19. Şi faptele firii pămînteşti sînt cunoscute, şi sînt acestea: preacurvia, curvia, necurăţia, desfrînarea, Acesti oameni cu toate ca participau la strangerile celor rascumparati erau carnali, traiau in firea pamanteasca.Si azi sunt astfel de oameni prin adunari. Si ce este trist ca unii din acestia nu vor sa recunoasca ca sunt firesti.Dece? {entruca Dumnezeu nu le-a deschis ochii.Iata aceasta fire carnala ce fel de fapte poate genera.In acest verset din Galateni, pe care Cuvaintul, ni-l aduce in atentie putem vedea unele din aceste fapte al acestei firi pamantesti sau carnale.Ap, Iacov nu le explica ca ei sunt carnali si ca faptele lor nu corespund cu cele pe care Dumnezeu le are in vedere pentru cei rascumparati ai Lui.


Daca incercam sa acomodam Cuvantul lui Dumnezeu si cu alte locuri pe acest subiect , vom vedea ca este o diferenta mare intre;Un om care nu e nascut din nou are o singura fire cea carnala.Apoi, este un alt om care a fost nascut din nou si are o a doua fire prin nasterea din nou.Cu alte cuvinte,in aceasta fire noua, Dumnezeu a pus o structura noua sufleteasca.Efeseni 2;8. Căci prin har aţi fost mîntuiţi, prin credinţă. Şi aceasta nu vine dela voi; ci este darul lui Dumnezeu. Ap, Pavel aduce inaintea credinciosilor din Efes acest mare adevar prin lumina Duhului Sfant.El arata o alta credinta care la randul ei va genera si ea fapte care vin dela Dumnezeu, pregatite de Dumnezeu.Pavel face diferenta aratand ca;aceasta nu vine dela voi; Cu alte cuvinte, ar fi putut zice, sa va iasa din cap ca ce credinta aveti voi va v-a face placuti lui Dumnezeu.Si aduce in atentia credinta care vine dela Dumnezeu si nu oricum ci ca dar.este darul lui Dumnezeu.


Trebuie sa stim ca, Dumnezeu, cand a nascut un suflet din nou a pus in el si aceste fapte care sunt placute lui Dumnezeu. Dece? Ca sa nu se incadreze in ceia ce ap, Iacov spune;credinţa fără fapte este zădarnică? Si cu mult mai mult sa nu apara o credinta pe care Iacov o numeste credinţa fără fapte este moartă. Dumnezeu a pus in cel nascut din nou viata Deci ramane sa intelegem ca nu vorbim de moarte in credinta care este data ca dar de Dumnezeu.Trebuie sa fim foarte atenti la cum citim si daca Cuvantul ne este destul de clar.Altminteri ajungem sa tragem concluzii eronate. Iata ce mai spune ap, Pavel lui Tit; Tit 3;5. El ne-a mîntuit, nu pentru faptele, făcute de noi în neprihănire, ci pentru îndurarea Lui, prin spălarea naşterii din nou şi prin înoirea făcută de Duhul Sfînt,Acest verset din Tit aduce destula lumina in relatia credintei cu a faptelor.Fie fapte carnale potrivit cu ce citim in Galateni 5;19.Dar nici acestea care sunt facute in neprihanire nu trec cu greutate inaintea lui Dumnezeu. Dece?Pentru ca El nu se uita la ce putem face noi, ci pentru îndurarea Lui,Dece asa?Pentruca sa curme orce fel de lauda a celui care le poate face.


Am zis, cel ce poate face, ca sunt si frati care nu au posibilitati de a face fapte care sa ajute pe unul sau altul dupa cum spune Iacov in epistaola lui mai departe in relatia de ajutorare intre fratii.prin spălarea naşterii din nou şi prin înoirea făcută de Duhul Sfînt Oricum ar fi, acestea sunt lucrate, directate, in viata celui nascut din nou de Duhul Sfant.Si ca sa nu dau prileji la unul sau altul dintre noi sa se simta lezat in ceia ce am spus aduc inainte si acest verset cu care am sa inchei. Efeseni 2;10. Căci noi sîntem lucrarea Lui, şi am fost zidiţi în Hristos Isus pentru faptele bune, pe cari le-a pregătit Dumnezeu mai dinainte, ca să umblăm în ele.Iata ce spune ap, Pavel despre cei nascuti din nou ca, noi sîntem lucrarea Lui Oricum ar fi lucrarea ii apartine lui Dumnezeu.Iar pentru cei care sunt sceptici asupra unei mantuiri vesnice, Cuvantul spune;am fost zidiţi în Hristos Isus.Dece am fost ziditi (cimentuiti)?Ca sa nu poata sa ne scoata nimeni din aceasta cladire care este Biserica vie a lui Dumnezeu.Apoi,fiind ziditi in Domnul Hristos,este un alt scop pe care Dumnezeu Tatal l-a avut in vedere cand ne-a nascut din nou. Pentru ca sa ne incadram in aceasta noua viata din Dumnezeu;faptele bune, pe cari le-a pregătit Dumnezeu mai dinainte, ca să umblăm în ele. Am spus cate-va ganduri cu privire la ce credinta poate fi moarta. Dar si credinta care vine echipata dela Dumnezeu cu viata, cu fapte care sunt placute Lui.Separarea dintre ce este mort de ce este viata trebuie facuta ca sa nu ne ratacim in gandirea noastra.


John Balarie
Los Angeles California!

Niciun comentariu: