sâmbătă, 23 mai 2015

1 Timotei 2:8.Vreau dar ca bărbaţii să se roage în orice loc, .............

f43bd-picture1bibliacutrandafir

1 Timotei 2:8.Vreau dar ca bărbaţii să se roage în orice loc, şi să ridice spre cer mîni curate, fără mînie şi fără îndoieli.


         Iata o dorintaa Ap, Pavel pe care o aducea la cunostinta credinciosilor. Aceasta dorinta este adresata barbatilor, fratilor, care au din partea lui Dumnezeu un stataut a parte in strangerile la olalta. Adica, ei sunt chemati sa poarte pe umerii lor nevoile spirituale ale adunari.Toti Fratii sunt chemati sa contribuie la buna intelegere in adunare.Unii se considera ca numai ei pot fi recunoscuti in adunare.De aici porneste multe neintelegeri.Poate cineva va zice: Dar ce surorile nu au si ele aceiasi chemare? Au ,negresit ca da, dar Scriptura ne arata ca, femeia are locul ei bine stabilit in cadrul adunari.In definitiv, fie Fratii sau Surori trebuiesc sa se prezinte inaintea lui Dumnezeu cu  mîni curate,Cand sunt Fratii si Surorile inaintea lui Dumnezeu ?Doar atunci cand se roaga?Si numai in adunare?Ca copii ai lui Dumnezeu suntem intr-o continua prezenta inaintea Lui.Iata dece nu ne este ingaduit sa avem murdarie nu numai pe mainile noastre ci in intreaga fiinta.Cu alta ocazie i-am spus unui frate care vorbea ca nici scamele nu ne sunt ingaduite inaintea lui Dumnezeu dar nici inaintea Fratilor si a Surorilor cu care ne strangem la olalta.Este vorba de scame sufletesti, orcare ar fi ele si oricat de mici s-ar parea sunt vizibile de ochiul Tatalui nostru.Aceste scame se depun la fel ca si murdaria pe maini.Si unele si altele trebuiesc eliminate de urgenta din viata noastra.


         De data aceasta as dori sa gandim impreuna la aceasta dorinta as numi-o a lui Pavel.Vreau dar ca bărbaţii să se roage în orice loc,Cu o ocazie cine-va m-a intrebat cum adica sa se roage in orce loc?asociat cu locul unde citim sa ne rugam ne incetat.1 Tesaloniceni 5:17. Rugaţi-vă neîncetat.Inteleg ca a te ruga in orce loc este ca si cand te-ai ruga ne incetat, nu depinde de locul si situatia in care te gasesti.Cu alte cuvinte, sa fiu mai explicit, inteleg asa;O legatura permanenta cu Dumnezeu prin Domnul Isus.în orice loc,Pavel vrea sa spuna ca,nu locul face diferenta asupra rugaciuni pe care un frate sau altul o inalta catre Dumnezeu, ci starea de suflet pe care o ai in partasia cu El.Poti fi la serviciu, sau in mijlocul familiei si mai mult poti fi intins pe pat gata sa te odihnesti.Aceasta legatura pe care ar vrea sa o aduca inainte Pavel, de a te ruga in orce loc sau ne incetat arata nevoia copilului lui Dumnezeu de a fi intr-o continua relatie de partasie cu Tatal lui.


         As indrazni sa spun ca , rugaciunea is are formele ei diferite. Adica, nu este necesar sa te pleci pe genunchi daca esti la serviciu. Sau nu este necesar sa deschizi gura larg ca cuvintele pe care le spui sa fie in atentia celor cu care esti in birou sau la orcare loc de munca.Domnul Hristos a adus in atentie pe acei faresei care faceau as zice parada prin piete.Intimitatea pe care o poti avea este suficienta de ati inalta gandurile spre Dumnezeu. Asa inteleg a te ruga  în orice loc.Am citit cu ani multi ani in urma de un Profesor teolog care lucra cu unii din studentii lui in biroul lui la traducerea bibliei in alte limbi. Fiind destul de tarziu peste miezul nopti, Profesorul le-a spu ca s-a terminat programul.Fiecare sa mearga la dormitor.Studentii au fost interesati sa vada daca Profesorul lor se mai roaga, dat find faptul ca era tarziu si tare obosit.Au iesi din birou si se uitau pe geam. Profesorul se indreapta dela masa lui de lucru catre o canapea unde se odihnea. Si deodata spune aceste cuvinte:”Doamne Tu sti ca legaturile noastre sunt aceleasi”Cati dintre noi putem spune seara cand ne indreptam spre patul nostru aceste cuvinte pe care le-a spus Profesorul? ”Doamne Tu sti ca legaturile noastre sunt aceleasi”O astfel de rugaciune face dovada unei relatii ne intreupte.


         Cuvantul ne arata ca;Rugaciunea celui neprihanit este de o putere pe care nu o poate infrange nici-o forta a celui rau.Ea ajunge la tronul Harului lui Dumnezeu. Iacov 5: 16….Mare putere are rugăciunea fierbinte a celui neprihănit.Dar trebuie stiut de totii Fratii care vor sa se roage, sa implineasca ceia ce versetul ne arata ca, orcare ar fi  rugaciunea este o conditie de baza ca sa ne fie ascultata.Daca fortele intunericului nu se poate opune, sau sa o impiedice in drumul ei spre tronul Harului, este totusi o piedica care poate sa-i stea in calea ei. Care poate fi aceasta piedica? Ap, Pavel o arata ca si o conditie de baza in relatia celui care se roaga lui Dumnezeu; să ridice spre cer mîni curate,Asta nu inseamna sa ridici mainile deasupra capului si sa le onduiesti cum fac unii printr-o stare de agitatie.Prin asta crezand ei ca impresioneaza, implora, intrun fel pe Dumnezeu.Un duh bland si potolit e de mare pret inaintea lui Dumnezeu.1 Petru 3:  4. ci să fie omul ascuns al inimii, în curăţia neperitoare a unui duh blînd şi liniştit, care este de mare preţ înaintea lui Dumnezeu.
         Ce vrea sa spuna Apostolul sa avem maini curate?Nu face el referinta sa te speli pe maini ca sa le ai curate asa cum faceau iudeii in vechime.Marcu 7:3. Fariseii, însă, şi toţi Iudeii nu mănîncă fără să-şi spele cu mare băgare de seamă mînile, după datina bătrînilor. Apostolul se refera la felul de viata pe care il traim oricare dintre noi.Zilnic ne putem murdari sufleteste dar nu poti sa te prezinti inaintea lui Dumnezeu cu aceste murdari care se depun pe mainile noastre.Sau scame cum am spus ceva mai sus. Ce e de facut atunci ca sa nu mai fie mainile murdare?Sa nu lasam ca nimic sa se interpuna in relatia noastra cu Mantuitorul. Zic cu Mantuitorul, pentruca orce rugaciune se adreseaza Lui Dumnezeu Tatal, in numele scump al Domnului Hristos. Efeseni 5:20. si Coloseni3:17.Orce stare care nu e dupa voia lui Dumnezeu ne impiedica sa aducem rugaciuni cu mainile curate.In incheiere Pavel aduce in atentie doua stari pe care deseori le vedem in vietile noastre daca suntem sinceri cu noi insine. fără mînie şi fără îndoieli.Mi-a fost dat sa vad aceasta stare de mînie in relatiile mele cu unul sau altul.Cand esti manios si tonul vorbiri se schimba.Dece duh esti calauzit in acea atitudine manioasa?Negresit nu de Duhul sfant.Ei bine, intr-o astfel de stare care nu ar trebui sa se gaseasca in caracterul unui copil al lui Dumnezeu, sa nu se astepte care-va ca rugaciunea lui sa ajunga la tronul Harului lui Dumnezeu.


         Pavel stia el ce spune, Se confruntase in viata lui cu astfel de “fratii” maniosi uneori din cale afara. fără îndoieli.Apoi Pavel mai aduce inainte si Indoiala care in general la cei mai multi dintre cei ce pretind ca sunt credinciosi merge paralel cu “credinta”.Aici este dificultatea cea mai mare ca nu suntem ancorati in Cuvantul lui Dumnezeu care are menirea de a ne sustine in credinta si a inlatura cat mai departe de noi indoiala.Psalmistul are si el ceva de spus cu privire la curatirea mainilor.Psalmul 73:13. Degeaba dar mi-am curăţit eu inima,şi mi-am spălat mînile în nevinovăţie:Uite ce deznadejde a venit peste el, dupa ce spune ca si-a spalat mainile.Sa fim cu mare bagare de seama ca, orce spalare a mainilor(spiritual) in termenii nostri omenesti ne poate duce la aceiasi dezamagire ca si a Psalmistului.Cuvant ne arta felul de cum trebuie sa ne spalam mainile, prin eliminarea a tot ce nu e dupa voia Lui Dumnezeu.


         Deseori ne putem vedea in ochii nostri ca suntem curati dar nu dupa cum Cuvantul ne arata.Indoiala as asocia-o cu ne increderea.Cum se manifesta in viata aceasta indoiala? prin a pune la indoiala promisiunile lui Dumnezeu.Si iata ca in felul acesta suntem frustrati ca rugaciunea noastra sa ajunga la tronul Harului.Domnul sa ne dea harul sa nu punem la indoiala promisiunile scumpe a le lui Dumnezeu pentru copiii Lui.Cate-va ganduri pe care din nou doresc sa le impartasesc cu Fratii si Surorile mele de pretutindeni, in asteptarea intalniri noastre cu Scumpul nostrui Mantuitor.


John Balarie

Los Angeles California!

Niciun comentariu: