marți, 12 mai 2015

Matei 7:17. Tot aşa, orice pom bun face roade bune,....................

f43bd-picture1bibliacutrandafir

Matei 7:17. Tot aşa, orice pom bun face roade bune, dar pomul rău face roade rele.

Domnul Isus aduce inaintea ucenicilor si negresit si a celor ce urmau sa creada si sa faca parte din trupul Domnului Hristos, ca Biserica vie aceste cuvinte:Tot aşa, orice pom bun face roade bune, Intelegem cu totii ca nu facea referire Mantuitorul la pomul fizic orcare ar fi el.El avea in vedere sa-i invete pe ucenici si pe noi azi ca,”putem face dinstinctie” intre unul care este nascut din nou si unul care inca Dumnezeu nu a lucrat in viata lui.Semnele dinstinctive intre cel nascut din nou sunt roadele si nu orice fel de roade. Cel nascut produce roade,care au ca sursa de alimentre seva care vine din Radacini, trunchi si ramuri, din Domnul Hristos.Aceste roade le gasim in Galateni 5:22.Aceste roade Mantuitorul le numeste -bune-.Am ales sa spun cate-va ganduri din aceste versete ,pentruca am avut o discutie abordata pe tema acesta cu un frate.Dansul i-mi spunea ca nu este bine sa judecam pe unul sau pe altul.

Insusi cuvantul de a judeca nu este cel mai potrivit pus in relatia unuia cu a altuia dintre cei ce fregventeaza aceiasi adunare.Judecata pe pamant apartine unui judecator care este numit pentru asa ceva. Iar cea vesnica lui Dumnezeu. Am spus ca as inlocui acest cuvant cu a analiza daca fratele traieste potrivit cu cuvaintl lui Dumnezeu.Trebuie sa avem o cunostinta cu cine avem partasie.Daca in viata  nu se vad aceste roade ale Duhului sfant, ca despre aceste roade este vorba. Inteleg ca putem sa le vedem  nu numai la cei cu care ma strang impreuna, dar si in viata noastra caredorim sa avem o partasie personala cu fratii in Domnul Isus. Asta numai daca suntem sinceri cu noi insine.Opservand ca nu se vad aceste roade bune, sunt un pom salbatic de care stapanul, propietarul, mai devreme sau mai tarziu, se v-a lipsi. Apoi, Domnul Isus aduce si pomul care face roade bune in atentie.Tocmai ca sa facem dinstinctie care sunt ai Domnului Hristos si care nu.dar pomul rău face roade rele.Poate cineva va spune, “nu e treaba noastra sa ne uitam la fratele”Scriptura nu ne invata asa si nici in aceste cuvinte ale Domnului Hristos nu ne lasa sa fim indiferenti de cum ne adunam la olalta, si cu cine ne adunam.

Nu in zadar Mantuitorul a adus in atentie aceste doua categori de pomi.Cand i-am spus fratelui ca, Dumnezeu ne-a lasat in Cuvant raspuns si indrumare pentru toate situatiile in care ne aflam. Atunci a inteles si el cum suntem invatati de Cuvant.Suntem tentati sa judecam lucrurile (sa le analizam)la suprafata si chiar din punct de vedere firesc.18. Pomul bun nu poate face roade rele, nici pomul rău nu poate face roade bune.Continua Mantuitorul cu o explicatie in fata careia nu mai putem spune nimic dela noi.Chiar daca am incerca intrun fel sa fim mai indulgenti decat Mantuitorul nu vom fi in armonie cu Cuvantul lui Dumnezeu.Pomul bun nu poate face roade rele,Dece nu poate?Pentruca  nu e in structura lui sa faca roade rele.Din nou, intelegem ca afirmatile pe care le face Mantuitorul sunt cu referire la cei ce se strang la olalta.Aceste afirmatii sunt pe fond spiritual .Cand am adus inainte -structura_prin acest cuvant vreau sa spun ca,”pomul bun a fost cand-va si el un pom rau, dar ca Dumnezeu l-a altoit si i-a schimbat aceasta structura rea.Ei bine, la acest pom, om nascut din nou, vei gasi roade bune.Nu ai sa vezi in viata celui nascut din nou,cuvinte, atitudini, comportament care sa faca dovada ca este un pom cu roade rele. Roadele unei vieti noi se pot vedea.

As mentiona ca, este inevitabil uneori sa nu gresim. Dar avem Duhul sfant care ne trezeste si corectam ceia ce nu e dupa voia lui Dumnezeu. nici pomul rău nu poate face roade bune.Si iata ca, nici pomul rau nu v-a putea da roade bune. Dece? Pentruca a ramas in starea de salbaticie in care inca se gaseste.Ce am spune noi daca um gradinar si-ar lasa curtea plina cu astfel de pomi salbatici(rai)?Ar avea el vreun beneficiu dela acesti pomi? Negresit ca nu.Deci, cu alte cuvinte, sa nu ne asteptam in strangerile la olalta ca cei ce sunt adunati vor fi toti pomi buni..19. Orice pom, care nu face roade bune, este tăiat şi aruncat în foc.Apoi Domnul Isus aduce si soarta pomului rau in atentia noastra, ce se v-a face cu el.Gradinarul ca sa nu tina locul ocupat,este tăiat şi aruncat în foc.Poate cineva  va spune dece sunt adunati la olalta daca pana la urma sunt taiati acestia (salbatici)? Din acestia care sunt stransi la olalta Dumnezeu poate sa altoiasca si sa le schimbe structura.

Sa nu uitam ca si noi am fost salbatici, Si ca prin harul lui Dumnezeu am ajuns sa fim pomi buni care sa aducem roade pentru Dumnezeu.Daca Dumnezeu nu intervine sa altoiasca, acel pom, (suflet) are soarta celui taiat.Si Iata cum incheie Domnul Isus concluzionand pentru toti cei rasumparati ai Lui prin acest verset.20. Aşa că după roadele lor îi veţi cunoaşte.Ne-a lasat acest reper de a sti care este nascut din nou si care nu.Am stat de vorba cu un frate in varsta care mi-a relatat un caz dintr-o adunare.In acea adunare era un om intelectual care vorbea dela amvon. Dar dupa un timp  a plecat si a devenit un alcolic notoriu.Am cunoscut si eu astfel de cazuri.Atunci mi-am zis,Dece asa?Singurul raspuns pe care am putut sa mi-l dau a fost acesta din cuvintele Domnului Hristos.Aceste suflete au fost pomi care nu au fost altoiti de Dumnezeu, nu i-a nascut din nou.Uneori este foarte greu sa acceptam ceia ce Cuvantul ne aduce inainte. Dar cu un grad de seriozitate cand citim si cu lumina de sus vom realiza ca,Mantuitorul nu a adus la voia intamplari in atentia noastra aceste cuvinte.Ce fel de roade se vad in vietile noastre a celor care spunem ca am fost altoiti?ce vad cei cu care venim zilnic in contact?Iata o intrebare serioasa.

John Balarie

Los Angeles California!

Niciun comentariu: