sâmbătă, 9 mai 2015

Iacov 2:18. Dar va zice cineva: „Tu ai credinţa, şi eu am faptele.“..................

f43bd-picture1bibliacutrandafir
Iacov 2:18. Dar va zice cineva: „Tu ai credinţa, şi eu am faptele.“ „Arată-mi credinţa ta fără fapte, şi eu îţi voi arăta credinţa mea din faptele mele.“
         Am primit dela un Frate ca meditatie acest verset din ep, lui Iacov.Cu alta ocazie am mai spus cate ceva din aceasta epistola.Iacov scrie unor credinciosi care aveau discutii pe marginea credintei si a faptelor. Intelegem ca erau doua categori in strangerea lor la olalta. Unii sustineau ca numai credinta este suficienta pentru a fi mantuiti. Acestia erau mai aproape de adevar. Altii sustineau ca faptele fac dovada ca esti mantuit.Si azi sunt ca si atunci aceste doua grupari care sustin asa ceva.Intelegem ca in strangerile la olalta sunt aceste doua categori.Unii mantuiti si altii ne mantuiti.Printre ei se v-a gasi si cineva care v-a sustine ceia ce intelege.Dar va zice cineva:Cred ca Iacov sesizase intre acesti credinciosi aceasta neantelegere si a fost determinat de Duhul sfant sa aduca lumina in privinta aceasta.Sigur ca lumina nu va aparea decat in inima celui care a fost nascut din nou. Adica, cel care are o partasie cu Domnul Isus Hristos.
         La Iacov  nu vedem ca se adreseaza direct unui frate sau altuia.Cand Apostolii vorbeau in adunare sau le scriau unor credinciosi, ei se adresau la modul general,fara a face referire la un frate sau altul.Adica, vroia sa spuna ca, se v-a gasi cineva sa produca neantelegere intre frati.Si negresit in toate vremurile sau gasit.Iata ce ar putea sa zica acest cineva.Tu ai credinţa,Sunt convins ca acest cineva este unul care nu intelege despre care credinta este vorba. Si azi se gasesc nu cineva ci poate mai multi decat in trecut.Acestia poate aduc inainte credinta de care am mai spus si cu alte ocazii cea carnala, fireasca. Daca atunci erau dintre acestia, cum si azi sunt care aduc acest fel de abordari printre fartii, nu este de mirare ca se produc ne intelegeri.Ca sa ai credinta care mantuieste si care te pune intr-o legatura directa cu Domnul Hristos,este nevoie de credinta care este data ca dar de Dumnezeu.
         Avand aceasta credinta nu vei putea sa te lauzi cu ea in fata nimanui. Dece? Pentruca nu vine dela tine ci ai primit-o ca dar.Asa dar,daca vei avea aceasta credinta ,te vei aseza linistit in adunare pe un loc si vei multumi lui Dumnezeu ca s-a indurat de tine si ti-a dat aceasta credinta, care a lucrt mantuirea ta.şi eu am faptele.“Uite si pe cel care ar putea sa aduca inainte  faptele.lui.Ce fapte poate face unul care nu a primit aceasta credinta ca dar dela Dumnezeu?Nu stiu despre ce fapte vroia Iacov sa spuna aici. Oricum sunt faptele firi pamantesti.Am putea intelege din contestul intregi epistole.Ca sa te bazezi pe aceste fapte inseamna ca pui in umbra lucrarea mantuitoare a Domnului Hristos.Sunt multi care accepta acest fel de gandire.Ca adica daca face fapte se va mantui spun ei.Cei care sunt ai Domnului Hristos stiu cum poate un suflet sa capete mantuirea.Este o lucrare cu desavarsire care apartine lui Dumnezeu.Cei mai multi considera  credinta(fireasca) si faptele pe care le face din firea pamanteasca ca ar avea trecere inaintea lui Dumnezeu.
           As spune ca, acesti doi care is etaleaza fiecare ce are,sunt oameni firesti. Acesta este si motivul de ei is scot in evidenta ceia ce au ei sau ce fac ei.„Arată-mi credinţa ta fără fapte, şi eu îţi voi arăta credinţa mea din faptele mele.“Uite pana unde pot ajunge acesti oameni, la o contrazicere in fata fratilor.As zice ca, daca Dumnezeu ar accepta astfel de abordare, cel care are fapte ar putea sa dovedeasca ca el sta mai bine inaintea lui Dumnezu decat cel care are credinta lui.Vom vedea ca faptele firi nu sunt numai de binefacere ,ci sunt descrise de Cuvant intrun termen mult mai grav.Dece? Pentruca nu poate firea pamanteasca sa genereze fapte care sa fie primite de Dumnezeu..Ca sa risipim acest fel de intelegere am sa aduc in atentie si ce spune ap, Pavel in epistola catre Efeseni.2:9. Nu prin fapte, ca să nu se laude nimeni. In versetul Pavel spune de aceasta crdinta care este darul lui Dumnezeu.
       Si intrun caz si altul cei doi nu stau bine in fata Cuvantului lui Dumnezeu.Cel cu credinta propie nu lucreaza fapte pe care Dumnezeu sa le admita.Cel cu faptele sustinute de el nu are trecere inaintea lui Dumnezeu pentruca se lauda cu ce face el din firea pamanteasca.Sa fie apostolii in contradictie unul cu altul? Nu, nu se poate.Pentruca amandoi au fost calauziti de Duhul sfint al lui Dumnezeu. Acesta este si hotararea lui Dumnezeu de au fost cuprinsi in Cuvantul Lui.Atunci cum sa intelegem ceia ce ne arata ap, Iacov? Daca pe ap, Pavel il pot intelege cei rascumparati,Iacov pentru cei mai mult ramane greoi in aparenta.Cred ca suntem destul de clar in ceia ce priveste diferenta intre aceste doua credinte, Cea naturala si cea data ca dar de Dumnezeu si care produce, lucreaza mantuirea lui Dumnezeu.Dar in privinta faptelor se gasesc multi confuzi.
         Am sa arat si despre ce fel de fapte si cum sunt facute ele ca sa placa lui Dumnezeu.Efeseni 2:10. Căci noi sîntem lucrarea Lui. şi am fost zidiţi în Hristos Isus pentru faptele bune, pe cari le-a pregătit Dumnezeu mai dinainte, ca să umblăm în ele.Uite cum s-a ingrijit Dumnezeu pentu cei care sunt ai Lui,lucrarea Lui,Iata deci, credinta data ca dar genereaza aceste fapte bune.O traire frumoasa care face dovada ca suntem ai Domnului Hristos.Sa vedem pe scurt ca am scris deja prea mult si despre fapte facute de firea pamanteasca, carnala, orcare vor fi ele.Le aduc in atentie pe cele care le descrie Cuvantul lui Dumnezeu.Galateni 5:19.?Daca faptele apartin unei firii pămînteşti sa nu ne asteptam sa fie bune cum sunt aratate in Efeseni 2:10.Au fost situatii in adunari unde aceste fapte sau vazut.Chiar si in biserica din Corint..Sa nu uitam cum am spus ca, In strangerile la olalta sunt aceste doua categori “ oameni firesti si oameni duhovniocesti”Domnul sa ne dea har sa facem dinstinctie, separare intre ce vine dela om si ce e dela Dumnezeu.
John Balarie
Los Angeles Californi

Niciun comentariu: