miercuri, 20 aprilie 2016

Ioan 14: 21. Cine are poruncile Mele şi le păzeşte, acela Mă iubeşte; ...........



f43bd-picture1bibliacutrandafir

Ioan 14: 21. Cine are poruncile Mele şi le păzeşte, acela Mă iubeşte; şi cine Mă iubeşte, va fi iubit de Tatăl Meu. Eu îl voi iubi, şi Mă voi arăta lui.“
         Inteleg din ce citesc in acest verset ca sunt numai unii care au poruncile Domnului Hristos, adica le-a fost date.Cine are poruncile Mele Cu alte cuvinte,cei care le au sunt ai Domnului Hristos. Cineva mi-a adus in atentie acest verset atat de minunat.Pe dealta parte, cei care nu au poruncile Lui,nu se pot bucura de partasia cu Domnul Hristos.Daca am Interba pe cei care au poruncile Lui,ce ar putea ei sa spuna?Unii dintre noi poate ne-am grabi sa dam un raspuns in felul acesta; Le avem pentruca le-am  luat noi.Ar fi acesta un raspuns potrivit Scripturi In armonizare? Cei care citesc si Inteleg ceia ce citesc vor spune ca aceste porunci nu le poti avea daca nu ti se dau ca sa ai ce primi..Apoi cei care le au daca Ii vei intreba daca sunt satisfacuti cu aceste porunci si daca sunt grele sa le ti, sa le pazesti. Ce vor spune ei, ce raspuns iti vor da? Iata ce raspuns ar putea ei sa aduca inainte;Suntem satisfacuti ,multumiti cu ele ca nu sunt grele. Cu alte cuvinte nu ni s-au dat ca o povara.Sau nu simtim ca ele ar fi o povara sa le Implinim. Iata ce raspuns putem avea din Cuvant;1 Ioan 5:3. Căci dragostea de Dumnezeu stă în păzirea poruncilor Lui. Şi poruncile Lui nu sînt grele;

     Nu e totul sa le ai aceste porunci.Le poti gasi in Cuvant.Poti avea la modul literal ceva primit si sa fi neglijent cu ce ai primit. Versetul conditioneaza ceia ce primesti. şi le păzeşte,As Indrazni sa spun ca sunt ca o comoara, sunt comorile celui ce le are.In Vechiul Testament deseori gasim scris ce le spune Dumnezeu Israelitilor despre poruncile pe care le-a dat acestui popor.Dar si in Noul testament Dumnezeu a dat porunci celor care sunt ai Lui. Ce sa faca cu ele?Sa le pazeasca. Cu alte cuvinte sa ia seama la ele si sa puna pret pe ele.Dece sa puna pret pe ele? Pentruca le sunt dragi.Porunca nu este ca si un sfat. Sfatul il poti ignora dar nu si porunca. Porunca trebuie sa fie implinita ca vrei sau nu vrei.Ea vine dela Stapan si tu esti rob.Iata ce spune Domnul Isus; acela Mă iubeşte;   Dece face Domnul Isus aceasta remarca? Pentruca Ap, Ioan a sesizat ca poruncile Lui Dumnezeu nu sunt grele;poruncile Lui nu sînt grele; Intotdeauna cand Dumnezeu a dat o porunca ,o da cu fagaduinta garantata, binecuvantata.Vedem destul de clar la poporul Israelit.In acest verset Domnul Isus aduce lumina ca sa stim bine ca numai cei care il iubesc vor avea parte de El.

         Porunca orcare va fi ea cuprinde si o obligatie de a o Implini.Si Inca fara a fi comentata. Deutronom 28;1. Dacă vei asculta de glasul Domnului, Dumnezeului tău, păzind şi împlinind toate poruncile Lui pe cari ţi le dau astăzi, Domnul, Dumnezeul tău, îţi va da întîietate asupra tuturor neamurilor de pe pămînt. Inteleg ca vine cu promisiunea de a fi Binecuvantat printre Popoare. Asa aveau Israelitii promisiuni pamantesti. Dar sa vedem cum au Copiii Lui Dumnezeu care nu sunt pamantesti ci Ceresti.Romani 8:9. Voi însă nu mai sînteţi pămînteşti, ci duhovniceşti, dacă Duhul lui Dumnezeu locuieşte în adevăr în voi…...Domnul Isus in versetul de mai sus aduce in atentie dragostea pe care trebuie sa o aiba cei rascumparati si carora li s-a dat poruncile care nu sunt grele.Si Mantuitorul ar vrea sa spuna ca; Al Iubi pe El faci dovada ca implinesti poruncile pe care ti le-a dat.acela Mă iubeşte Este usor de Inteles si ne stim fiecare cat iubim pe Domnul Isus.Implinind ceia ce Dumnezeu ne-a dat prin Cuvantul Lui.Putem spune cu gura ca il iubim ,dar tinand departe poruncile Lui din viata noastra.Cu alte cuvinte, neglijand Cuvantul.Uite aici se amagesc cei mai multi.

         Apoi, continua Domnul Isus cu aceste cuvinte;şi cine Mă iubeşte,va fi iubit de Tatăl Meu.Dumnezeu a facut o marturisire despre Domnul Isus, ca Fiu al Lui. Matei 17:5…. „Acesta este Fiul Meu prea iubit, în care Îmi găsesc plăcerea Mea: de El să ascultaţi!“ Sau cu alte cuvinte, Pe El sa-l Iubiti.Nu degeaba a spus Mantuitorul aceste cuvinte cand a venit vorba de Dragoste, de Iubire.Matei 10:37. Cine iubeşte pe tată, ori pe mamă, mai mult decît pe Mine, nu este vrednic de Mine; şi cine iubeşte pe fiu ori pe fiică mai mult decît pe Mine, nu este vrednic de Mine.Am spus cu alta ocazie ceva mai pe larg din acest verset despre Iubirea pe care o asteapta Domnul Isus dela cei pe care i-a rascumparat.Si Ap, Ioan are ceva foarte Important de spus de Iubire.1 Ioan 2:15. Nu iubiţi lumea, nici lucrurile din lume. Dacă iubeşte cineva lumea, dragostea Tatălui nu este în El.Dar Mantuitorul da o asigurare celor care sunt ai Lui, din cauza ca El este iubit. Tatal Lui nu este indiferent fata de cei care iubesc pe Fiul Sau.

         Acela care pune pret pe poruncile Lui si pe dragostea care o datoreaza Domnului  Isus,Iata ce se intampla cu el;va fi iubit de Tatăl Meu.Daca Dumnezeu Iubeste pe cei rascumparati este din pricina Fiului Sau care s-a sacrificat la Golgota. Nu e nimic bun In noi, in structura noastra fireasca, carnala. Ce este bun este, sau se gaseste in firea cea noua din Dumnezeu. Cu alte cuvinte,Dumnezeu Iubeste ce e al Lui pus in noi, in fiinta cea noua. Dece? Pentruca El este Cel care ne-a nascut din nou la o viata noua ca a Fiului Sau.Sa nu ne treaca prin minte nici-o clipa ca ceva bun ar locui in firea noastre veche. Ap, Pavel fiind sincer cu el insusi a realizat ca nu e nimic bun In el, in firea lui veche. Romani 7:18. Ştiu, în adevăr, că nimic bun nu locuieşte în mine, adică în firea mea pămîntească,............Am Intalnit si din acestia care is etala ce considera ei ca este bun in structura lor fireasca. Acestia nu au Inteles ca Dumnezeu se uita si Iubeste doar ce a pus El intrun Copil al Lui.

         Daca suntem unul din acestia in care Dumnezeu nu a pus nimic in noi, sau nu ne-a nascut din nou, trebuie sa stim neaparat ca El, Dumnezeu, nu are ce iubi in noi.Din nou, trebuie sa trecem sa ne testam noi insine cu sinceritatea Pe care Ap, Pavel a facut-o.Avem atatea mijloace de a ne testa, de a ne pune la incercare, sa fim incredintati ca, Dumnezeu intradevar a pus in noi Duhul Lui cel sfant. Cu alte cuvinte, ne-a nascut din nou, ne-a dat o noua viata din Dumnezeu.Dupa ce vom face un astfel de test putem spune in sinceritate noua insine nu la altii cum stam, unde ne aflam.Se poate sa fi mers anii indelungati pe la o adunare sau biserica si sa ne fi introdus in gramada de acolo. Daca Dumnezeu a pus in noi un duh de crecetare, atunci avem sansa sa ne cercetam si sa venim inaintea Lui sa-i spunem;Doamne Iata ca m-am inselat amarnic ca sunt un copil al Tau.

         Daca ne-a venit in Minte un astfel de indemn de a ne cerceta, asta inseamna ca suntem pe un drum bun. Cu alte cuvinte, Dumnezeu va lucra, ne va cerceta El si va transforma fiinta noastra in asa fel in cat, sa puna din El ceva bun in noi. Atunci fara umbra de Indoiala va avea ce sa Iubeasca in noi cum spune Domnul Isus in acest verset.Totul depinde de cum ne apropiem de Dumnezeu. Venim cu un duh de aroganta, atunci este clar ca Dumnezeeu nu si-a pus in noi Duhul Lui cel sfant care sa schimbe viata noastra intruna noua ca a Domnului Hristos,Nu e de mirare ca sunt atatia care participa la strangerile celor rascumparati. Dar ca nu se vede apsolut nici-o schimbare in vietile lor. Sunt condusi de firea lor carnala in orce relatie pe care o au cu cei din Casa lui Dumnezeu.Sunt unii dinte acestia care s-au varat chiar si printre cei ce dau invatatura. Fie ca au facut ceva teologie sau simplu considera ei ca se califica de a da Invafatura.Ce sa Iubeasca Dumnezeu in acestia?

         Acum la urma versetului vedem cum Domnul Isus muta atentia noastra in relatia Lui cu cei rascumparati ai Lui.Eu îl voi iubi, şi Mă voi arăta lui.“ Negresit ca, daca Tatal Lui iubeste pe cel pe care l-a nascut din nou ca si un parinte,Domnul Isus care se considera ca este frate cu acesti rascumparati Ii va iubi.Cat si pana unde  vor fi acestia Iubiti de Domnul Isus? Ioan 13:1……..fiindcă iubea pe ai Săi, cari erau în lume, i-a iubit pînă la capăt. Cand am socoti noi ca este capatul sau sfarsitul acestui drum? Negresit pana cand vom pleca de pe acest pamant.Cineva care are o intelegere limitatta ar putea sa argumenteze spunand: Nu vedeti ca se adreseaza Ucenicilor? Este foarte adevarat dar sa vedem ce spune Mantuitorul in Ioan17:20. Şi mă rog nu numai pentru ei, ci şi pentru cei ce vor crede în Mine prin cuvîntul lor. Deci nu este nici-o intelegere ca Mantuitorul s-a rugat doar pentru Uceniciii lui care erau de fata.Intrebarea este;Avem noi garantia ca Domnul Isus ne iubeste?Daca suntem ai Lui nu este umbra de Indoiala.Dar ca se va arata si noua?Negresit, ca El se va arata celor pe care Ii iubeste El si Tatal Lui.Acest verset aduce mangaiere, sufleteasca celor care Intradevar apartin acestui Mantuitor  Slavit.

John Balarie
Los Angeles California!

Niciun comentariu: