miercuri, 7 iunie 2017

Psalmul 16;8. Am necurmat pe Domnul înaintea ochilor mei:.......


f43bd-picture1bibliacutrandafir


Psalmul 16;8. Am necurmat pe Domnul înaintea ochilor mei:cînd este El la dreapta mea, nu mă clatin.

         Cineva mi-a trimis acest verset, care reflecta dorinta unui Copil al lui Dumnezeu de a fi In partasie necurmata cu Domnul Isus,Cel care l-a rascumparat. Cu cate-va zile In urma am scris ceva din 1 Corinteni 6;18 si 19 In alt posting.Iata secretul sa ai pe Domnul necurmat Inainte ochilor ca sa nu cazi prada acestui pacat, ca si multele altele pacate. Dar in mod deosebit cum spuneam ca cest pacat al preacufviei,este pacat Inpotriva Trupului Domnului Hristos. I-mi permit sa spun ca; Singura obligatie as numi-o care o are cel credincios este sa tina privirea necurmat la Cel care la rascumparat.Si asta pentruca vrea cu tot dinadinsul sa nu pacatuiasca.Cu alte cuvinte, sa nu lase ca norul sa se interpuna Intre el si Rascumparatorul lui. Relatia cu Domnul Isus Iti da biruinta In viata..Am necurmat pe Domnul.. . Poate cei mai multi sustin ca Il au pe Domnul Isus In inima lor. Asa am Intalnit pe unii spunand.Si asa poate fi. Dar cand ispita vine, ei nu au ochii Indreptati asupra Domnului Hristos.Si nu rareori sunt victime ale acestor ispite(pacate).Dece? Tocmai pentruca privirea le-a fost atintita la unul din aceste pacate orcare ar fi el.Personal am expiermentat ce Inseamna sa ai Pe Domnul Inaintea ochilor.

         Pun deci o Intrebare la care fiecare sa ne dam un raspuns care sa fie acoperit de Cuvant.Cand pacatuiesti ai pe Domnul Isus in inima ta cum spun unii? Iata dece spune Psalmistul ca;Am necurmat pe Domnul.. . Psalmistul ca si noi care spunem ca Il avem In inima dar nu si înaintea ochilor nostri suntem vulnerabili In fata ispitei. Psalmistul nu stia de Fiul lui Dumnezeu El stia numai de Domnul care pentru el era Dumnezeul lui Israel.Si el avusese expieriente triste In viata lui cand si-a luat privirea dela Domnul. Daca citim psalmul 51 vom vedea cat a regretat ca privirea ia fost abatuta de pofta carnala. A fost necesar de o pocainta adanca ca sa fie reabilitat in relatia lui cu Dumnezeu.Ochiul este cel care sesizeaza ispita si care trasmite minti sa te feresti sau sa o accepti. Un ochi care este lumina trupului Luca 11;34. Intotdeauna va trimite semnal minti si mintea apoi Inimi. Inima nu va sta pasiva la semnalul minti.Ea lucreaza In bine daca e lucrata de  Dumnezeu.Daca nu e lucrata va lucra In rau.Iata deci, ce face ochiul.

         Inima este aceia care ia hotararea. Daca este o inima lucrata de Dumnezeu cum am spus, va scoate afara actiuni, atitudini, placute lui Dumnezeu care Il va onora. Spuneam cu alta ocazie de gandurile pe care Domnul Isus le aduce Inainte anume; Ca aceste ganduri vin din inima omului.Dar psalmistul prin acest cuvint;necurmat,vrea sa spuna ca ne-ntrerupt. Adica, cu alte cuvinte, nu face pauza.In pauza care o facem, satan prinde prilejiul de a ne ataca.Taria noastra sta In privirea necurmata la Mantuitorul nostru.Avem In vechiul Testament un loc unde Dumnezeu Ii spune lui Moise sa faca un sarpe si sa-l Inalte ca sa se uite la el cei muscati.Numeri 21;9. Evangelistul Ioan Il aduce Inainte pe Domnul Hristos ca fiu al Omului care-l Inlocuieste pe sarpele din pustie.Ioan 3;14. Dece e Inaltat Domnul Isus? Ca cei rascumparati sa priveasca la El.Nu e niciun alt loc unde privirea noastra trebuie sa fie pironita.

         Zic pironita, adica, necurmat cum spune Psalmistul.Poate pentru unii aceste cuvinte par de nerealizat. Dar pentru cel nascut din nou, face din privirea la Mantuitorul lui tinta vieti si desfatarea lui.Si mult mai mult traieste In partasie cu El. Cate lucruri nu privim noi care nu ne fac bine. Il dam pe Scumpul nostru Mantuitor In schimbul acestoa lucruri care ne pot aduce moarte.Cand fac aceasta afirmatie, o fac cu privire la numele de crestin.Apoi, ne mai miram dece am cazut prada.Vorbesc la modul general ca ne numim crestini. Sunt  convins ca, un Copil al lui Dumnezeu face o delectare a sufletul sau din privirea la Mantuitorul. Asa cum am spus ceva mai sus, aceasta privire ne da tarie, putere de a ne Impotrivi pacatului In orce circumstanta ne-am afla.Ce este mai scump ca ochii?Toate partile care alcatuiesc trupul nostru sunt scumpe. Dar cand vine vorba de Ochii, acestia sunt clasati In alta categorie Inaintea lui Dumnezeu.

         Intreg trupul cu madularele lui sa ne fie sanatos, este necesar ca Ochiul sa fie curat. Luca 11;34. Ochiul este lumina trupului tău. Dacă ochiul tău este sănătos, tot trupul tău este plin de lumină; dar dacă ochiul tău este rău, trupul tău este plin de întunerec.Iata deci, ca sa poti privi necurmat la Domnul Isus trebuie sa ai un ochi curat.Iata dece este necesar ca ochii nostri sa priveasca la Domnul Hritos. Cand esti preocupat cu lucrurile pemantesti mai mult decat este necesar,esti vulnerabil la ispita.cînd este El la dreapta mea, nu mă clatin.Doresti sa nu te clatini si apoi dupa clatinare sa vie si prabusirea fatala? Este necesar sa Il ai pe Domnul Isus la dreapta ta.Daca ai pe  Domnul înaintea ochilor Negresit ca Il vei avea si la dreapta ta.Domnul Isus este Intotdeauna preocupat de cei rascumparati ai Lui.Spuneam mai sus ca multi zic ca Il au In inima.

         Dar Cuvantul ne aduce Inainte acest beneficiu de al avea pe Domnul Isus  înaintea ochilor.Spuneam cu alta ocazie ca; Prima data este ochiul care percepe ce este bun si ce seste rau. Este usor de Inteles ce vrea sa spuna Psalmistul. Cand ai pe Domnul înaintea ochilor, atunci nu vei cadea prada pacatului.Daca Inaintea ochilor este ceia ce Iti ofera lumea,atunci sa nu fi suprins ca nu vei fi biruitor.Ap, Ioan are ceva de spus In privinta lumi care ne sta pusa Inainte de cel rau pentru ademenire.1 Ioan 2;15. Nu iubiţi lumea, nici lucrurile din lume. Dacă iubeşte cineva lumea, dragostea Tatălui nu este în El. Uite ce categoric este Apostolul spunand aceste cuvinte celor care iubesc lumea si lucrurile din lume.El Prin Duhul spune;dragostea Tatălui nu este în El. Atunci, daca dragostea Tatalui nu este In el, se mai poate persoana orcare ar fi ea sa se numeasca crestina? Sa nu spun de Copil al lui Dumnezeu.

         Am opservat ca  sunt cuvinte care sunt straine de cei mai multi care se considera crestini.Si acum la Incheiera acestui verset,vom vedea ca, Psalmistul realizeaza ceva ce marea majoritate care se chem crestini nu numai ca nu sesizeaza aceasta necesitate ci o si ignora cu desavarsire anume;cînd este El la dreapta mea, nu mă clatin.Cum sa il ai pe Domnul Cand ochiul este Indreptat spre lume cu ce poate oferi ea.Domnul Isus se ruga Tatalui sa-i ocroteasca pe cei ai Lui.Ioan 17; 15. Nu Te rog să-i iei din lume, ci să-i păzeşti de cel rău.Cum sa fi ocrotit, pazit cand nu-L ai pe Domnul la dreapta ta? Psalmistul a realizat ca; Numai cand Domnul e la dreapta lui nu se calatina.Nu pot Intelege pe unul care spune ca este credincios,  ca-L are pe Domnul Isus In inima. Dar ochii lui sunt Indreptati asa cum spune Ap, Ioan catre lucrurile din lume.As Indrazni sa spun ca;Cei care nu-L au pe Domnul Inaintea ochilor lor,se amagesc singuri ca au o partasie cu Domnul Isus.

John Balarie

Los Angeles California!

Niciun comentariu: