joi, 14 septembrie 2017

Geneza 6; 11. Pămîntul era stricat înaintea lui Dumnezeu, ...........

f43bd-picture1bibliacutrandafir


Geneza 6; 11. Pămîntul era stricat înaintea lui Dumnezeu, pămîntul era plin de sîlnicie.

         Cineva mi-a trimis un Link cu privire la venirea Domnului Hristos pe acest pamant si Imparatind la Ierusalim o mie de ani.In nenumarate situatii cand am stat devorba cu un frate sau cu altul,aceasta ideeie se propaga printre crestinii ca focul salbatic. Am facut aceasta asemanare pentruca cei mai multi se iau unul dupa altul fara sa analizeze personal ceia ce citeste In armonie cu Intreaga Biblie.Spuneam cu alte ocazii ca nu este rau sa citim si alte carti care trateaza subiecte biblice. Dar ca, este necesar ca ceia ce citim sa putem sa controlam cu Cuvantul lui Dumnezeu. Dece?  Sa vedem daca corespunde. Cum adica sa corespunda? Pai sunt foarte multi teoologi care au developat Invataturi strani.Armonizarea Scripturi ne poate aduce un folos cu privire la Intelegerea pe care Dumnezeu o vrea sa o luam din Cuvantul Sau.Iata subiectul la care vreau sa ma opresc si sa Impartasesc cate-va ganduri pe care le pot scoate din Cuvantul armonizat

         Iata cum apare pamantul Inaintea lui Dumnezeu.Pămîntul era stricat înaintea lui Dumnezeu,Daca atunci acest pamant era asa cum ni-l descrie Cuvantul fara sa adaogam sau sa scoatem ceva din ceia ce citim.Pămîntul era stricat. Dece era stricat? Dumnezeu nu l-a facut stricat. La Inceput. Iata ce este racordat In Scriptura;Geneza 1;31. Dumnezeu S-a uitat la tot ce făcuse; şi iată că erau foarte bune…..Dece era stricat atunci? Si cum este acelasi pamant acum? Am spus;Din pricina omului care a savarsit pacatul. Sa tinem minte ca la Inceputul timpului, spune Cuvantul ca era stricat. Dar acum? sau sa admit ce spun unii sau alti ca Domnul Isus va veni pe acest pamant cum este acest pamant?In ce condite se afla el acum? Dar, cum v-a fi pamantul la venirea Lui? Va fi un pamant sfant pecare Mantuitorul sa calce din nou cum a facut-o prima data?

         Am sa aduc Inainte cate-va din ceia ce Scriptura ne relateaza. 1) La venirea Domnului Hristos prima data Dumnezeu i-a dat un trup ca al nostru dar fara pacat.Trupul Mantuitorului era adegvat ca sa traiasca ca om pe pamant.El se chema Fiul Omului.Luca 19;10. Pentrucă Fiul omului a venit să caute şi să mîntuiască ce era pierdut.Dupa terminrea lucrari dela Golgota de mantuire si Invierea din morti, Domnul Hristos a capatat un trup de Slava. Iata ce-i spune Domnul Isus Mariei dupa Inviere; sa nu-L atinga sau In romana sa nu-l tina. Dece? Spune Mantuitorul Mariei aceste cuvinte;Ioan 20;17. „Nu mă ţinea“, i-a zis Isus; „căci încă nu M-am suit la Tatăl Meu. …..2) Inteleg ca Domnul Isus nu putea sa mai stea In trup de slava pe care la luat prin transformare dupa Inviere.Ap, Pavel spune Tesalonicenilor cum si In ce fel va veni Domnul Isus a doua oara.Dar si pentru ce anume va veni El.Cu alte cuvinte,Pentru cine va veni Domnul Isus?.

         Asum ca tesalonicenii erau interesati. 1Tesaloniceni 4;17. Apoi, noi cei vii, cari vom fi rămas, vom fi răpiţi toţi împreună cu ei, în nori, ca să întîmpinăm pe Domnul în văzduh; şi astfel vom fi totdeauna cu Domnul.Ce vrea sa ne spuna partea dela urma a versetului? Ca vom fi totdeauna cu Domnul.In acest capitol 4 putem citi mai pe larg despre acest unic eveniment. Apoi, Insusi Domnul Isus spune cum va veni si unde va fi vazut.Matei 24;30.si 26;64.Si In Marcu putem citi la fel. Marcu14;62.Intr-o discutie pe care am avut-o cu doi Fratii care au trcere printre crestini In casa unui alt frate unde am fost invitat s-a ajuns la acesta subiect; “mia de ani”.Am pus o Intrebare celor doi Fratii. Iata Intrebarea pusa; Cu cine va Imparati Domnul Isus pe pamant?Unul a fost mai sincer si mi-a spus ca nu stie. Celalalt, mi-a spus cu poporul evreu . Atunci, am pus o a doua Intrebare anume; Ce va face Domnul Isus cu Mireasa Lui? Si fratele care a spus cu poporul evreu,mi-a spus ca o aduce cu El.

         Personal Inteleg ca Domnul Isus si-a dat viata sa rascumpere Mireasa pe care Tatal i-a dat-o Fiului.Mireasa sau, Biserica vie.Sa fim atenti ca este vorba de Biserica pe care Mantuitorul a spus ca ;Matei 16;18……...voi zidi Biserica Mea, şi porţile Locuinţei morţilor nu o vor birui. Indraznesc sa spun ca; Domnul Isus nu face referire la adunatura orcare ar fi ea.Apoi, trebuie sa stim ca Scriptura trebuie sa fie Inteleasa spiritual. Ea trateaza relatia sufletului cu Dumnezeu.Ap, Pavel a Inteles spre maturitatea lui acest adevar, ca Scriptura sau cum era pana la el legea este duhovniceasca sau spirituala.  Iata ce spune El;Romani 7;14. Ştim, în adevăr, că Legea este duhovnicească: dar eu sînt pămîntesc, vîndut rob păcatului.Pămîntul era stricat înaintea lui Dumnezeu,Unde gasim In Cuvant ca acest pamant va fi Inbunatatit?Avem scris ca, Dumnezeu va face un pamant nou.Isaia 65;17.2 Petru3;13.si Apocalipsa 21;1.Aceste locuri din Cuvant nu ne vorbeste de Inbunatatit sau carpit.

         Deci Inteleg ca nu se mai putea face nimic ca sa-l Inbunatateasca, sau sa-l carpeasca. Ca la venirea Fiului Sau sa fie curat pentru a calca picioarele neprihanite ale Mantuitorului.Dumnezeu avea In vedere sa faca un altul nou.Sunt unii care sustin ca va fi reparat acest pamant.Sau cum am spus mai sus carpit.Personal nu am dat peste niciun verset ca sa Inteleg asa ceva.Am spus la ce concluzie ajusese Ap, Pavel despre Lega care este azi Echivalentul Scripturi In totalitatea ei.Ca e spirituala vedem asta din versetul de mai sus din Romani 7;14.Cu alta ocazie am scris ceva mai pe larg din acest verset din Romani.Iata cum mai era pamantul pe vremea aceia dela Inceput; pămîntul era plin de sîlnicie.I-mi permit sa pun o Intrebare;Cine l-a umplut de aceasta silnicie sau violenta? Dau si In engleza sa Intelegem mai bine ce ar putea Insemna acest cuvant “silnicie”Din traducerea;King James Version:the earth was filled with violence. Personal,mi se pare mai adegvat acest cuvant din engleza;Violenta.Din nou spun ca generatiile mai tinere nu sunt familiari cu acest cuvant silnicie .

         Imediat dupa caderea omului In pacatul neascultari de Dumnezeu,pe pamant s-a raspandit ura, si cu ea a adus si violenta.Din nou Intreb, daca atunci violenta era raspandita printre putinii oameni dela Inceput cum se gaseste omenirea azi? Este usor de a ne da un raspuns.Cuvantul arata ca pacatul a generat stricaciunea, ca mai apoi sa genereze si violenta printre oameni.Daca privim azi In jurul nostru si cu mijloacele de comunicare de care noi dispunem acum,vedem Intradevar stricaciune,silnicie, violenta. Ce ne arata noua toate acestea? As Indrazni sa spun ca sfarsitul tuturor lucrurilor este aproape.Nimic nu va trece ne pedepsit de Dumnezeu.Poate unii vor spune; Dumnezeu e plin de dragoste si de Indurare. Da asa poate fi. Acest atribut si la aratat cand a sacrificat pe Fiul Sau.Dar El nu tolereza pacatul, aceste stari la infinit.Asa cum nu a tolerat In Vechiul Testament, tot asa nu-l tolereaza nici In zilele noastre.

         Ce vreau sa spun cu asta? Cei ce sustin ca Domnul Isus va veni pe acest pamant au o Invatatura care s-a perpetuat dela o generatie la alta si care nu are un fundament biblic spiritual.Domnul Isus si nici chiar Apostoliii nu au adus nici-o data In atentie mia de ani. Cu exceptia Ap, Ioan . Dar asa cum am mentionat Ioan era In Duhul si ce este duhovnicesc nu se analizeaza firesc. Fiecare are dreptul sa adopte orce Invatatura pe care o doreste si cu care se simte confortabil.Dar pana la un moment dat cand toate se vor sfarsi.Cand Ioan a scris Apocalipsa, el marturiseste de patru ori ca era In Duhul.

Apoi daca facem o legatura cu Ap,Pavel care a fost rapit la cer, vom vedea ca nu se poate explica cu cuvinte firesti ce au vazut amandoi In Cer.Iata locurile unde putem vedea ca; Ioan era In Duhul cand i s-a arata acele lu cruri.Apocalipsa;1;10. 4;2. 17;3. 21;10.Apoi, si ce spune Pavel putem sa vedem In;2 Corinteni 12;2. Am scris aceste lucruri sa putem vedea ca. Lucrurile nu sunt asa cum am vrea noi sa fie.Ci ele sunt asa cum le descria Biblia care este Cuvantul lui Dumnezeu spirituala, duhovniceasca.Romani 7;14.

John Balarie
Los Angeles California!


Niciun comentariu: