miercuri, 14 noiembrie 2018

1 Ioan 5;18. Ştim că oricine este născut din Dumnezeu, nu păcătuieşte,.........

Cantarea Cantarilor 2;1.

Sunt un Trandafir din Saron….

f43bd-picture1bibliacutrandafir

1 Ioan 5;18. Ştim că oricine este născut din Dumnezeu,  nu păcătuieşte, ci Cel născut din Dumnezeu îl păzeşte, şi cel rău nu se atinge de el.

         Deseori I-mi exprim opinea cu privire la acest fenomen divin pe care Il numesc; al nasteri din nou. Si Ca urmare a acestei nasteri divine,In viata unui suflet care a beneficiat de ea, se vede o traire noua,o schimbate In tot ceia ce este el ca om,In comportamentul lui In viata.Fie In actiunile din afara cat si cele launtrice cu efect binefacator nu numai pentru el dar si pentru cei care vine In contact cu el zilnic.Cuvantul ne vorbeste prin Apostoli destul de des de aceasta nastere din nou. Spuneam cu alta ocazie ca; Ap, Ioan aduce In atentie In evangelia dupa Ioan ca sunt patru nasteri. Dar ca, numai una este din Dumnezeu. Nastere,care aduce asupra celui pe care Dumnezeu o aplica un efect cu beneficiu vesnic. Ioan 1;13,Citim; 13. născuţi nu din sînge, nici din voia firii lor, nici din voia vreunui om, ci din Dumnezeu.De acest fenomen divin al nasteri din nou vorbeste si Ap, Petru.In prima lui epistola.1 Petru 1; 3. Binecuvîntat să fie Dumnezeu, Tatăl Domnului nostru Isus Hristos, care, după îndurarea Sa cea mare, ne-a născut din nou prin învierea lui Isus Hristos din morţi, la o nădejde vie,Tot In acest capitol1 Petru Appstolul preseaza;Versetul 23.

         Cu cati-va ani In urma am spus ceva din acest verset mai pe larg.Ap, Petru ne vorbeste In acest verset de o Indurare a lui Dumnezeu. Nu este vorba de un merit pe care l-ar avea omul.Sau, cum sunt unii si-l scot In evidenta daca Il au Intradevar. Ei pun seminare sau mai stiu eu ce scoli teologice.Dar Cuvantul nu ne vorbeste de asa ceva.El ne vorbeste de;după îndurarea Sa cea mare,Cu alte cuvinte, daca nu se Indura de noi, nu puteam sa fim nascuti de Dumnezeu. Cu alte cuvinte, adusi la viata din moartea spirituala. Ce e moartea spirituala? Despartire vesnica de Dumnezeu. Unul care vorbeste prin unele adunari m-a intrebat odata ce e aia moarte spirituala? Personal I-mi dau seama ce Invatatura poate da unul ca acesta care el Insusi e confuz asupra planului de mantuire al lui Dumnezeu.Am adus In atentie cele patru nasteri din Ioan 1;13.Daca nu suntem nascuti de Dumnezeu, ramaneam si noi la una din cele trei nasteri din Ioan 1;13, care este atribuita omului de catre om. Acum doresc sa ne Indreptam catre acest verset din Epistola lui Ioan. Ştim că oricine este născut din Dumnezeu, Iata ca, voalat si Ap, Ioan aduce In atentie aceaste trei  nasteri. Dar ca numai una este autentica cum spuneam mai sus cu beneficiu vesnic, etern.

         Dece face Apostolul aceasta precizare? Pentruca stia ca mai sunt altele trei pe care Evangelistul Ioan le scoate In evidenta, nu le trece cu vederea. Apostolul Ioan preseaza pe acesta nastere din Dumnezeu. Si le spune acestor credinciosi carora le scria ca stiu.Stiau ei? Unii negresit ca da.O dovedeau prin felul lor nou de a trai printre fartii si nu numai.Dar Indraznesc sa spun ca; Erau printre ei si din acestia care se credeau nascuti din nou dar ca, ei confundau acele trei nasteri cu cea autentica, divina, din Dumnezeu.Dar ei nu puteau face dovada unei vieti noi din Dumnezeu.Si nu numai atunci erau din acestia care confundau ceia ce Ap, Ioan aduce In atentie.Ca sa sti ca esti nascut din Dumnezeu, mai Intai trebuie sa-ti dovedesti tie Insusi ca traiesti o viata noua si nu numai tie dar si celor cu care vi In contact zilnic.Cum? Asa cum spuneam mai sus printr-o viata noua traita..Cu alte cuvinte, ai fost Inviat din morti.Efeseni 2;1.Ce Inseamna sa fi mort spiritual? Sa fi despartit de Dumnezeu vesnic cum am spus ceva mai sus.Si Ap, Ioan continua sa le spuna acestor credinciosi si noua celor de azi ca; nu păcătuieşte, Cine nu pacatuieste? Citm mai Inainte; oricine este născut din Dumnezeu nu pacatuieste.

         As Indrazni sa aduc In atentie cu privire la a nu pacatui tot din cuvintele acestui Apostol anume;1 Ioan 1;8. Dacă zicem că n-avem păcat, ne înşelăm singuri, şi adevărul nu este în noi.Se contreazice Apostolul el  Insusi cand face o astfel de afirmatie ca aceasta ? Personal nu Inteleg ca ar fi o contrazicere. Mai degraba sa putem sa desprindem ceia ce Apostolul vrea sa scoata In evidenta In ambele locuri.Prima data In 1 Ioan 1;18;, nu păcătuieşte, Apoi, In 1 Ioan 1;8. Fiecare are sensul lor de a putea fi Intelese si de a nu ne creia confuzie.Cand Ap, Ioan spune ca nu pacatuieste vrea sa faca aceasta clar pentru cei care pretind ca sunt nascuti din nou ca anume; Cel nascut din nou nu mai practica pacatul sau cu alte cuvinte, Pacatul nu mai domneste, nu Ii mai stapaneste viata lui cea noua din Dumnezeu.Apoi, In versetul urmator care soune ca 1 Ioan 1;8; 8. Dacă zicem că n-avem păcat, ne înşelăm singuri, şi adevărul nu este în noi. Cand Ioan spune aceste cuvinte,ca daca spunem ca nu avem pacat, el face referire la acest trup de carne, adica, la firea veche care In structura ei este pacatoasa.

         Si Psalmistul aduce In atentie ca In el,In firea lui pamanteasca, este pacat. Iata ce ajunsese el sa stie despre el Insusi.Psalmul 51;5. Iată că sînt născut în nelegiuire,şi în păcat m-a zămislit mama mea. Ap, Pavel care avea o expierenta destul de Indelungata spune;1 Corinteni 9; 27. Ci mă port aspru cu trupul meu, şi-l ţin în stăpînire,.....Era constient ca acum In el sunt doua firi si ca este o lupta continua Intre aceste doua firi. Stia ca; Dumnezeu Il vrea cu gelozie. Dar ca iata aceasta fire veche In care locuieste din nastere, pacatul de care spune Ap, Ioan Ii facea lui Pavel necazuri si nu numai lui ci orcarui Copil al lui Dumnezeu. Atunci ce e de facut? Raspunsul si actiunea pe care si noi trebuie sa o Invatam deala Ap, Pavel este; Sa ne purtam aspru cu noi Isine adica, cu firea noastra pamanteasca. mă port aspru cu trupul meu, Iata cum Inteleg ceia ce spune Ap, Ioan In aceste doua locuri cu privire la pacat.Asa dar, sa nu ne uitam nici-o data dupa nepotriviri In cuvantul lui Dumnezeu. Ci mai degraba sa Incercam prin lumina primita de sus sa le armonizam.

         Apoi, avem scris In acest verset sursa care se ocupa de al pazi pe cel nascut din nou. ci Cel născut din Dumnezeu îl păzeşte,Sau mai pe Inteles ar fi asa;Pe cel nascut din nou Il pazeste. Cine Il pazeste? Insusi Dumnezeu care l-a nascut din nou.Poate unii vor spune ca este teorie. Pentru cei mai multi da, poate fi teorie. Dar pentru cel care expiermenteaza zilnic aceasta paza, ocrotitoare, este o realitate pentruca o traieste intens.Daca te amagesti ca ai fost nascut din nou si In realitate nu opservi schimbare In felul de ati trai viata, nici ocrotire, paza nu vei avea. Sau nu te vei bucura de aceasta ocrotire pe  care o asigura Dumnezeu In exclusivitate doar Copiilor Lui.Am Intalnit pe unii care traiau In pacat si fregventau o adunare, Biserica si mai aveau si tupeul sa sustina ca sunt crestini. Termenul acesta care este adus Inainte de Cuvant, al nasteri din nou nu prea circula printre cei care se numesc crestini. Ei stiu una ca sunt”crestini de adunare (adunatura)sau de Biserica”.In aceasta stare In care se gasesc cei mai multi se simt destul de confortabili. Dece? Tocmai ca Isi permit sa duca o viata lejera In relatia cu pacatul.

         Iata ce garantie de ajutor au cei nascuti din nou.Dumnezeu îl păzeşte,Dece Il pazeste?Pentruca l-a nascut si acum este Copil al Lui.Daca Parintele pamantesc  ia grija copilului lui pe care l-a nascut cu mult mai mult Dumnezeu fata de cel pe care l-a nascut.Faceam odata o comparatie cu copilul vecinului si cel al tau din casa ta. Spuneam ca; Nu suntem interesati de cum Isi desfasoara viata sau cum creste copilul vecinului. Nu avem nici autoritate juridica asupra lui si nici paterna. Noi ne ocupam de cel nascut din noi care ne poarta numele. Uite tot asa este si la modul spiritual Intre Dumnezeu Tatal si Copilul nascut de El. Versetul se Incheie cu aceste cuvinte care fac dovada acestei paze dumnezeiesti. şi cel rău nu se atinge de el.Dece nu poate sa se atinga cel rau? Pentruca suntem ocroriti de Dumnezeu. Cel rau stie ca nu-i mai apartinem lui si ca avem un alt stapan In Domnul Isus,care a platit pretul sa ne aibe cu El o vesnicie.Cate-va ganduri desprinse din acest verset pe care doresc sa le Impartasesc cu cei nascuti din nou de Dumnezeu. Si care In ultima instanta sunt Fratii si Surorile mele, pentruca avem acelasi Mantuitor si Pe Dumnezeu ca Tatal nostru.

John Balarie
Los Angeles California!

Un comentariu:

Ion Burciu spunea...

Dragule,în traducerea GBV 2001,versetul este puțin altfel decât cel la care faci referință.Deci și comentariul ar putea fi modificat funcție de traducere.