luni, 5 noiembrie 2018

Psalmul 56;3. Oridecîteori mă tem,eu mă încred în Tine..............

Cantarea Cantarilor 2;1.

Sunt un Trandafir din Saron….

f43bd-picture1bibliacutrandafir

Psalmul 56;3. Oridecîteori mă tem,eu mă încred în Tine.4. Eu mă voi lăuda cu Dumnezeu, cu Cuvîntul Lui Mă încred în Dumnezeu,şi nu mă tem de nimic:

         Nu e nimic gresit In ceia ce vedem ca spune Psalmistul.Sentimentul acesta de teama, de frica s-a asezat In Inima primilor oameni In Eden.Cand Adam a cazut In neascultare de Dumnezeu,Pacat,Cuvantul ne arta ca nu mai Indraznea sa vina la Intalnirea de fiecare zi cu Dumnezeu. Dece? Pentruca deja intrase In el acest sentiment de teama. Nu stim ce va fi gandit Adam In mintea lui la momentul acela. Cert este ca el a simtit aceasta apasare ca a pacatuit. Dumnezeu Il Instintase si aici se vedea el vinovat ca nu a ascultat de ceia ce ia spus Inainte Dumnezeu. Cu alte cuvinte, Dumnezeu la prevenit mai dinainte de acest pericol. Iata cum a intrat frica, teama In Adam;Geneza 3; 10. El a răspuns: „Ţi-am auzit glasul în grădină; şi mi-a fost frică, (sau m-am temut)pentrucă eram gol, şi m-am ascuns.“Asa dar, acest sentiment a trecut asupra tuturor oamenilor pentruca odata cu caderea In pacat s-a mostenit si acest sentiment al frici. Dar iata ca,Psalmistul Isi aduce el Insusi aceasta apasare a temeri.Oridecîteori mă tem,

         Iata ca nici Psalmistul nu era scutit de acest sentiment de teama.Sigur ca erau situatii In viata lui unde teama, frica Il cuprindea.Personal Inteleg prin aceste cuvinte;Oridecîteori, Inteleg ca erau destule situatii daca nu chiar fregvente In viata lui cand aparea acest sentiment al temeri.Nu suntem scutiti nici unul de aceasta teama. Mai ales cand suntem vinovati Intrun fel Inaintea lui Dumnezeu. Si nu numai In relatia noastra ca Copii ai lui ci si In relatia cu oamenii cu care venim zilnic In legatura.Teama aceasta se manifesta supt diferite forme. Oricum, Psalmistul avea un refugiu la care apela cand acest sentiment de a se teme venea peste el. Si unde sa se duca? Apela la acest refugiu.Sigur ca uneori aceasta teama aduce cu ea si o pedeapsa. Adam  nu se temea degeaba. Pentruca desnodamantul s-a si produs In viata lui. A fost dat afara din Gradina Edenului si legatura cu Dumnezeu a fost Intrerupta.Uneori ne temem fara niciun motiv ca se va Intampla ceva si poate ca nici nu se va Intampla. Dar acest sentiment este acolo In inima noastra.

         Daca atunci din cand,In cand venea peste Psalmist aceasta temere el alerga la Dumnezeu si  se Incredea In El,scapa de aceasta temere.As Indrazni sa spun ca se linistea Il cuprindea o pace stiind ca, Dumnezeul lui ia seama la framantarile lui.eu mă încred în Tine.Dar unde alergam noi cand avem acest sentiment de teama care vine peste noi? Cei mai multi din care spun ca Il cunosc pe Dumnezeu, alearga la oameni pentru a fi consolati.Dar,Omul oricare ar fi el va trece si el prin aceaste situatii In viata lui de temere. Asa dar, sursa de a Indeparta acest temere nu se gaseste decat la Dumnezeu. Stia Psalmistul ca este singurl loc unde poate apela.Locul unde se aseaza acest sentiment al temeri este inima.Si ca la inima nu are acces, nu poate lucra,decat Dumnezeu. Oricare din consilierii acestia care se ocupa cu mintea ei nu au aces la inima omului. Poate Psalmistul In viata lui va fi apelat si la oameni dar, cum am spus oricare ar fi omul si oricat de instruit ar fi,la un moment dat si el are nevoie de Dumnezeu care sa-i Inlature teama, frica.Asa dar, ma duce gandul,ca Psalmistul va fi zis; Ma Indrept catre Dumnezeul meu. Procedam si noi In viata noastra cum poate si Psalmistul a procedat de a apela la oameni? E dezastru cand apelam la oameni, ca omul este neputincios.Mergem noi Inaintea lui Dumnezeu care e Tatal nostru sa-i spunem ce temeri ne strabate mintea si inima? Poate sunt Fratii si Surori care au trcut si Inca trec prin astfel de situatii de teama.

         Singurul lucru pe care-l putem face si care ne poate ajuta este sa mergem Inaintea lui Dumnezeu cu orce fel de teama si sa o lasam acolo.In versetul 4; Indraznesc sa spun ca Psalmistul era plin de bucurie si   ca acum el se lauda cu Dumnezeul lui. Eu mă voi lăuda cu Dumnezeu, Fata de cine se va fi laudat el? Negrsit In fata tuturor care treceau si ei poate prin astfel de stari de teama. Le va fi spus acestora ;Mergeti Inaintea lui Dumnezeu pentruca El este singurul care va poate Intelege.Avea expierenta lui propie de acum. Avem si noi expierenta noastra propie cu Dumnezeul nostru?Sau cum am Intalnit pe unul care spunea; Eu I-mi rezolva lucrurile marunte singur.Nu merg la Dumnezeu decat cu cele majore.Si i-am spus ca; Un copil merge la tatl sau cu orce lucru. Fie marunt sau major.Am avut si noi sau poate acum mai sunt Fratii si Surori care trec prin astfel de momente de teama.Acestora le pot veni In ajutor alti Frati si Surori care au expiermentat bunatatea si ajutorul lui Dumnezeu In vietile lor. Iata cate-va cuvinte care ne Indreapta spre Cuvantul scump al lui Dumnezeu.

         Cuvant care deseori unii dintre noi Il neglijam.Cuvant pe care Dumnezeu Tatal nostru ni la dat pentru ca In astfel de situatii de criza sa gasim alinare, mangiere si In ultima instanta ajutor de a ne ridica.Iata ce spune Psalmistul; cu Cuvîntul Lui Mă încred în Dumnezeu, Adica, vrea sa spuna ca se va lauda cu Cuvantul care la Implinit Dumnezeu In viata lui In nenumarate randuri cand a trecut prin astfel de crize de teama.Punem si noi baza pe acest Cuvant care ne poate fi de folos In vremuri de criza sufleteasca?In acest Cuvant Dumnezeu ne-a lasat tot ceia ce avem nevoie de Intarire, de mangaiere si Imbarbatare. Daca Il vom neglija, sa nu fim suprinsi ca astfel de momente prin care trecem sau vom trece ne vor prabusi sufleteste.As Indrazni sa spun ca; Psalmistul acum era Inarmat cu aceasta Incredere si daca vor mai veni momente de teama In viata lui le va confrunta, le va ignora Intrun cuvant din pricina Increderi pe care o capatase In expierenta lui anterioara cu Dumnezeul lui. Este bine sa luam seama si sa punem la inima momentele cand Dumnezeu a intervenit In situatiile nostre de criza. Ca mai apoi sa nu ne mai temem sa avem si noi o astfel de Incredere capatata din expierenata cu Dumnezeul nostru. Si tot odata sa putem fi cum am spus mai sus de ajutor altor Fratii si Surori care la randul lor trec prin astfel de situatii de criza.

         Adica, vrea sa spuna Psalmistul ca, Atunci cand Dumnezeu ia spus ceva este sigur ca va si Implini.cu Cuvîntul Lui Mă încred în Dumnezeu,cand ei de baza Cuvantul lui Dumnezeu atunci vei putea iesi biruitor In orice circumstanta te-ai afla. Nu numai Psalmistul a exersat aceasta Incredere pe parcursul vieti lui. Dealungul istoriei crestine nu numai Cuvantul ne arata ca cei care au pus pret pe Cuvantul lui Dumnezeu au primit putere de a Infrunta,au primit mangaiere de a putea sta linistiti. Cand fac referire la cei rascumparati din vremea Harului ma gandesc ca acestia aveau ochii pironiti spre rasplatire.Asa citim In;Evrei 11; 26. El socotea ocara lui Hristos ca o mai mare bogăţie decît comorile Egiptului, pentrucă avea ochii pironiţi spre răsplătire.Apoi, nu numai cuvantul ne arata biruitori care sau Increzut In Cuvantul lui Dumnezeu. Dar si istoria a racordat situatii din care cei rascumparati nu au abandonat Increderea lor In Cuvantul lui Dumnezeu. Intrebarea pe care mi-o pun personal si as dori ca si Fratii si Surorile mele daca si noi ne bazam pe acest Cuvant al lui Dumnezeu care ne este dat ca sprijin, consolare In astfel de situatii dificile prin care am putea sa trecem.

         Iata cum se Incheie versetul acesta;şi nu mă tem de nimic: Indraznesc sa spun ca din pricina Increderi lui si a expierentei pe care o capatase dealungul vieti Ii dadea Incredere ca nu e situatie In care Dumnezeu sa nu intervina In ajutorul lui.Apoi, si cei rascumparati care au o oarecare expierenta a Increderi lor In Cuvantul lui Dumnezeu pot spune;nu mă tem de nimic:Nu poti avea pace, liniste, din moment ce acest sentiment de teama, de frica a pus stapanire pe tine.Sa ai Incredere In Dumnezeu ca, Cuvantul pe care ni la dat ne este de folos si de ajutor in vremuri de criza care pot sa apara In viata,asta face dovada ca esti nascut din nou, ca aparti lui Dumnezeu cum spuneam cu alta ocazie.Si ca, tot odata pui pret, iubesti acest Cuvant care e dat de Dumnezeul nostru.Cate-va ganduri care doresc sa ne fie tuturor de folos si In deosebi Fratilor si Surorilor care din cand In cand sunt apasati de acest sentiment al temeri, al frici.Avem Un Dumnezeu pe care Il chemem Tatal nostru si care nu este indiferent de situatiile prin care trecem.

John Balarie
Los Angeles California!

Niciun comentariu: