marți, 19 februarie 2019

2 Petru 3; 8. Dar, prea iubiţilor, să nu uitaţi un lucru: ..............

CANTAREA CANTARILOR 2;1.

SUNT UN TRANDAFIR DIN SARON….

f43bd-picture1bibliacutrandafir

2 Petru 3; 8. Dar, prea iubiţilor, să nu uitaţi un lucru: că, pentru Domnul, o zi este ca o mie de ani, şi o mie de ani sînt ca o zi.

         Erau printre cei din vremea Ap, Petru si unii daca nu cei mai multi care puneau la Indoiala venirea Domnului Hristos ca sa ia pe cei rascumparati ai Lui.Dar ce nu mai atunci au fost din acestia? Dealungul vremi In istoria crestina au fost din acestia. Si In zilele noastre se vor gasi unii care sa puna la Indoiala ceia ce scrie In Cuvant.O promisiune In Cuvant lasata de Domnul Isus este si aceasta;Ioan 14;3. Şi după ce Mă voi duce şi vă voi pregăti un loc, Mă voi întoarce şi vă voi lua cu Mine, ca acolo unde sînt Eu, să fiţi şi voi.Cei care pun la Indopiala cuvintele promisiuni Domnului Isus fac dovada ca nu sunt ai Lui, ca nu apartin acestui Mantuitor slavit.Ap, Petru este Indemnat de Duhul Sfant sa-i asigure ca pe acesti credinciosi si pe noi azi,ca promisiunea Domnului Isus este garantata de jerfa pe care a adus-o la Crucea la Golgota.Cu alte cuvinte, pretul platit de Mantuitorul nu a fost In zadar.

         Ce a cumparat,rascumparat,1 Petru 1;18. este al lui Ii apartine.1 Corinteni 7; 23. Voi aţi fost cumpăraţi cu un preţ. Nu vă faceţi dar robi oamenilor.Cu alta ocazie am scris cate-va ganduri despre cei ce se fac Robi ai oamenilor. Le este rusine sa se cheme Robii ai lui Hristos dar ai oamenilor se fac ei Isusi de buna voie.Ei bine, acestia sunt cei ce pun la Indoiala promisiunea Domnului Isus. Dar, prea iubiţilor, Petru ca Apostol Ii iubea pe toti carora le scrie aceste cuvinte. El nu face diferenta cu toate ca stia destul de bine ca si Ap, Pavel ca In strangerea lor la olalta sunt si din acestia ne nascuti din nou.Pavel si el numea pe toti Fratii ai lui. Cu toate ca nu scapa din vedere sa mentioneze ca printre ei erau si “frati mincinosi”Asa citim In;Galateni 2;4. din pricina fraţilor mincinoşi, furişaţi şi strecuraţi printre noi,Sigur, ca oricare dintre noi care suntem Intradevar nascuti dinn nou,ne asteptam, dorim ca sa avem In mijlocul nostru Fratii preaiubiti nu mincinosi.

         Dar spuneam cu alta ocazie cand am scris cate-va ganduri din acest verset din Galateni ca; In Orce strangere este inevitabil sa nu fie si din acestia pe care Pavel Ii descrie.Si Ap, Petru aduce In atentie pe unii care se strangeau Impreuna dar care erau robiti de placeri pacate care Ii descalifica sa se poata numi fratii ai Domnului Hristos.Sigur, ca Ap, Petru stia care sunt Intradevar iubiti frati.să nu uitaţi un lucru: Multe lucruri uitasera unii  din acestia din moment ce Petru ia comparat cu Scroafa si cu cainele care s-a Intors ce a varsat.2 Petru 2;22.Dar pe ce presa Ap, Petru? El era preocupat de necredinta unora care puneau la Indoiala venirea Domnului Isus. să nu uitaţi un lucru: Si noi uitam deseori din promisiunile lui Dumnezeu facute In Fiul Sau.Apoi, uitam si ce am citim din Cuvant peste zi.Dece asa? Pentruca nu suntem preocupati de a Gandi la ce am citit si ce vrea Dumnezeul nostru sa ne Invete din ceia ce citim.

         Dar acestia din vremea lui Petru uitau ceia ce le aduce aminte Ap, Petru;că, pentru Domnul, o zi este ca o mie de ani, şi o mie de ani sînt ca o zi.Iata ce comparatie face Petru. El vrea sa le spuna acestora si noua cei de azi ca; La Dumnezeu timpul nu corespunde cu al nostru.Cu anii de zile In urma am citit un articol scris de un om de stinta In care spunea; Cu cat ne urcam mai sus, In vazduh, cu atat timpul nu mai corespunde cu ce este aici pe pamant.Si imediat mi-a atras atentia ceia ce stiam din Cuvant din aceasta epistola a lui Petru.Am avut o bucurie mare ca nu mi-a scapat acest amanunt cand am citit articolul.Intr-o Imprejurare am stat de vorba cu un credincios Inginer. Si i-am pus o Intrebate anume; Cum ai putea sa I-mi demonstrezi grafic ceia ce citim In cuvant cu privire la; O mie de ani este ca o zi si o zi c o mie de ani? S-a uital lung la mine si nu a spus nimic.

         La vremea aceia aveam pretentie pentruca a fi Inginer se stie ca este studiata mai mult ca oricare alta disciplina Matematica, Geometria.Aveam pregatit mai dinainte cum am Inteles eu personal ne fiind inginer,ca as putea sa reprezint grafic (Geometric)pe baza Cuvantului si In baza articolului citit de acel om de stinta.Pe o hartie am desenat un trunchi de con.Se stie ca acest trunchi de con este reprezentat prin doua cercuri de diferite diametre si la o distanta Intre ele.Aceasta era un trunchi de con.Am Divizat amandoua cercurile In acelasi numar egal pe circonferinta fiecarui cerc. Intelegem ca diviziunile erau diferite In marime ca arc de cerc din pricina circomferintei fiecarui cerc. Apoi, am unit fiecare diviziune dela baza cercului mare cu cele dela cercul mic.Apoi diviziunea dela cercul mare am numit-o o mie de ani.Cea dela cercul mic am numit-o o zi.Pentru mine personal am realizat ca; Scriptura se poate Intelege si din punct de vedere al prezentari multor lucruri care ne sunt greu de Inteles ca In cazul de fata.

         Personal nu stiu cat vor fi Inteles aceia carora Petru le scrie cum vine mia de ani ca o zi si ziua ca mia de ani.Poate daca ar fi fost printre ei un Intelept din grecii antici dela aeropag, unde i-a Intalnit Pavel poate ca se gasea unul. Dar daca nu primesti lumina de sus, sunt In Cuvant locuri care ne Incurcam In Intelegerea noastra mintala. Pentru cei din vremea lui Petru era necesar sa intervina credinta care te elibereaza de Indoieli. Dar si pentru noi nu vom putea deslusi multe versete care sunt greu de Inteles fara credinta primita ca dar dela Dumnezeu.Efeseni 2;8.Iata dece spun des ca; Cei care pretind ca au chemare sa conduca o adunare, o biserica ar trebui sa fie capabili de a face anumite versete grele de Inteles pentru multi accesibile.Nu te ridici la amvon sa spui povesti cum mi-a fost dat sa ascult Indecursul vieti.Ce spui deacolo este hrana spirituala si In ultima instanta hrana e mancata, consumata de majoritatea di cei ce se strang laolalta.Zic, majoritatea pentruca sunt si printre ei Fratii si Surori care cerceteaza Cuvantul In particular In mod personal pentru beneficiu lor.

         Aceasta diferenta de timp Intelegem ca este numai pentru Dpmnul.că, pentru Domnul, o zi este ca o mie de ani, şi o mie de ani sînt ca o zi.Sa fi fost ei sinceri cand puneau la Indoiala venirea Domnului Isus? Personal nu Inteleg ca acestia si multi altii ca ei sunt nascuti din nou ca sa se numeasca Copii ai lui Dumnezeu.Acestia care sunt Inasteptarea Intalniri cu Mantuitorul lor se Incadreaza In versetul din Cartea Apocalipsei unde citim;Apocalipsa 22; 17. Şi Duhul şi Mireasa zic: „Vino!“ Şi cine aude, să zică: „Vino!“.......Cu alte cuvinte, acestia care aud sunt preocupati de glasul Mirelui.Versetul spune de cine aude. Intrun posting anterior am spus din cuvintele Domnului Isus;Marcu Marcu 4;23. Dacă are cineva urechi de auzit, să audă.“ Numai cei ce au fost adusi la viata vor auzi.Cate-va ganduri pe care le-am desprins din acest verset care doresc sa le Impartasesc cu Fratii si Surorile mele sinceri de pretutindeni si care iubesc Cuvantul sfant Intradevar.

John Balarie
Los Angeles California!

Niciun comentariu: