sâmbătă, 23 februarie 2019

Ieremia 30;17.Dar te voi vindeca, şi îţi voi lega rănile, zice Domnul...........


CANTAREA CANTARILOR 2;1.

SUNT UN TRANDAFIR DIN SARON….

f43bd-picture1bibliacutrandafir

Ieremia 30;17.Dar te voi vindeca, şi îţi voi lega rănile, zice Domnul. Căci ei te numesc: «Cel izgonit,» «Sionul acela de care nimănui nu-i pasă.“

         Versetul de fata se aplica poporului Israel la modul literal, pamantesc. Lui se adreseaza Prorocul Ieremia din partea lui Dumnezeu.Intelegem ca este de domeniul trecutului.Si daca Il citim si ramanem numai aici, noi din aceasta dispensatiune a harului nu vom beneficia de nimic. Atunci, ce-i de facut ca sa ne Incadram In 2 Timotei 3;16.Personal Inteleg ca trebuie adus In actualitate dar nu literal ci spiritual, pentru cei ce sunt spirituali.Poate sunt si unii care nu stiu cui vorbeste Ieremia.Dar cum am putea noi care nu facem parte din acest popor pamantesc sa ne folosim de el? Noi facem totusi parte ca rascumparati ai Domnului Hristos din poporul ceresc.Poate cineva va spune; Bine, dar daca se adreseaza unui popor pamantesc ce legatura poate avea cu cei care alcatuiesc poporul ceresc al lui Dumnezeu?. La prima vedere am spune ca este o Intrebare legitima. Sigur privind din punct de vedere firesc.

         Atunci, cum sa aplicam ce este de natura pamanteasca la ce e de natura cereasca? Negresit sa trecem dela ce este pamantesc la ce este duhovnicesc, spiritual. Atunci vom realiza ca se aplica si noua acest verset In mod spiritual. Cum? Transformand ceia ce citim spiritual. Adica, vazand din prisma spirituala. Spuneam cu alte ocazii ca Scriptura este Legaea lui Dumnezeu. Fie ca este Vechiul sau Noul Testament.Poate cineva va spune; Bine dar si Vechiul este spiritual? Negresit ca da, pentru cei ce sunt spirituali. In Intelegerea pe care o am In armonia Cuvantului,am realizat ca; Scriptura, Legea este duhovniceasca; Asa citim In; Romani 7;14. Ştim, în adevăr, că Legea este duhovnicească: dar eu sînt pămîntesc, vîndut rob păcatului.Asa dar, noi care suntem duhovnicesti o vom aborda la modul spiritual.Ca dovada ca; Scriptura sau Cuvantul lui Dumnezeu face diferenta Intre ce este carnal, firesc si ce este spiritual, duhovnicesc am sa dau un loc care ne arata acest aspect.

         Apostolul Pavel calauzit de Duhul lui Dumnezeu spune aceste cuvinte; Romani 8;9. Voi însă nu mai sînteţi pămînteşti, ci duhovniceşti, dacă Duhul lui Dumnezeu locuieşte în adevăr în voi. Dacă n-are cineva Duhul lui Hristos, nu este al Lui.Intelegem ca Inainte de a ne naste Dumnezeu din nou, eram si noi pamantesti ca si Israeliti de odinuara carora Ieremia le scrie. Era necesar ca Prorocul sa li se adreseze In mod literal, firesc. Dece? Pentruca ei erau firesti. Apoi, pentruca nu aveau Duhul lui Dumnezeu care te face apt de a putea sa Intelegi ceia ce trateaza Cuvantul spiritual.Israelitii asa cum am spus nu aveau Duhul sfant, al lui Dumnezeu.Cu toate ca Intr-o discutie cu un frate  care am avut-o, Incerca sa I-mi esxplice ca si In vechime era Duhul lui Dumnezeu. L-am lasat si dupa ce s-a calmat am Inceput sa-i aduc dovezi din Cuvant. Adica, ceia ce sustin sa am acoperire din Cuvant.I-am adus Inainte discutia Domnului Isus cu Ucenicii Inainte de a pleca la Tatal. Am sa dau locul unde citim ca; Duhul urma sa fie trimis.Ioan 16;7. Totuş, vă spun adevărul: Vă este de folos să Mă duc; căci, dacă nu Mă duc Eu, Mîngîietorul nu va veni la voi; dar dacă Mă duc, vi-L voi trimete.

        Iata deci, ca Duhul nu locuia In niciun om. Chiar si Prorocii primeau Duhul lui Dumnezeu pentru un moment cat aveau de spus poporului sau Imparatilor la care erau trinisi de Dumnezeu. Apoi, Duhul pleca.Psalmistul stia acest adevar deaceia Ii spune lui Dumnezeu;Psalmul 51;11……şi nu lua dela mine Duhul Tău cel Sfînt.Retinem deci ca; Israelitii erau firesti ca Duhul lui Dumnezeu nu locuia In nici unul din ei.Cand ne Intoarcem la cei nascuti din nou, realizam ca; Trupul lor a fost facut prin nasterea din nou Templul Duhului Sfant.1 Corinteni 6;19. Nu ştiţi că trupul vostru este Templul Duhului Sfînt, care locuieşte în voi, şi pe care L-aţi primit dela Dumnezeu? Şi că voi nu sînteţi ai voştri? Deci, vedem diferenta Intre ce este carnal si ce este spiritual. Intre Israeliti ca popor pamantesc si cei rascumparati ca popor ceresc.Iata dece Domnul Isus nu putea sa le vorbeasca acestui popor pamantesc, carnal despre lucrurile duhovnicesti.Deseori Mantuitorul folosea asemanare fireasca pamanteasca ca lucruril spirituale sa le faca ceva mai usor de Inteles.

         Si asa nu pricepeau.In versetul din Romani 7 Pavel constatase ca…..Legea este duhovnicească: dar eu sînt pămîntesc, vîndut rob păcatului.Si doresc sa Inchei cu aceasta acomodare, armonizare Intre Vechiul ce e firesc si Noul care este duhovnicesc.Si sa trecem la a traspune din versetul de mai sus adresat Israelitilor firesti la cei nascuti din nou duhovnicesti.Sa vedem cum vom putea sa desprindem cate ceva care sa ne hraneasca, sa ne faca bine.In locul lui Israel am sa pun pe fiecare la individual ca rascumparat al Domnului Hristos.Dar te voi vindeca,Daca Israel a fost vatamat, cu mult mai mult au fost vatamati cei care acum sunt vindecati. Cine i-a vatamat pe acestia? Personal Inteleg ca Pacatul traind o viata care i-au ruinat. Aceasta garantie o putem vedea la fiecare rascumparat prin felul de viata nou pe care Il traieste. Este complect vindecat.şi îţi voi lega rănile,Sigur ca, ranile au trebuit bandajate. Nu la modul literal ci spiritual. Adica, prin mangaierea pe care o da Cuvantul lui Dumnezeu care ne-a fost dat.Romani 15;4. Şi tot ce a fost scris mai înainte, a fost scris pentru învăţătura noastră, pentruca, prin răbdarea şi nu prin mîngîierea pe care o dau Scripturile, să avem nădejde.

         Si versetul continua;Aceasta garantie vine direct dela Cel ce ne-a vindecat si ne-a bandajat ranile facute de o viata traita In pacat. zice Domnul. Nu ne-a lasal ca ranile sa sangereze sa nu se vindece.Daca eram pe mana unui om altfel ne-ar fi foast viata.Dar ne-a luat sput ocrotirea Lui.Si tot Domnul ne va duce pe Muntele Sonului. Căci ei te numesc: «Cel izgonit,» Cine sunt acestia Ei? Negresit cei care au fost prieteni ai nostri Intr-o viata stricata. Odata ce Dumnezeu a lucrat nasterea din nou, acestia nu te mai primesc In anturajul lor. Cu alte cuvinte suntem izgoniti din anturajul lor.«Sionul acela de care nimănui nu-i pasă.“ Despre Sion ne vorbeste Cartea Apocalipsa. Si chiar In Vechiul anticipeaza acest ultim episod al Mielului cu cei rascumparati ai lui de pe muntele Sionului. Apocalipsa 14;1. Apoi m-am uitat, şi iată că Mielul stătea pe muntele Sionului; şi împreună cu El stăteau o sută patruzeci şi patru de mii, cari aveau scris pe frunte Numele Său şi Numele Tatălui Său.

         Ca sa Intelegem cine sunt acestia o suta patruzeci si partu de mi, trebuie sa stim cui Apartine Mielul. Sau mai precis pentru cine a fost acest Miel sacrificat. Personal Inteleg ca; Domnul Isus ca Miel al lui Dumnezeu a fost trimis In lume sa moara si prin moartea lui, jerfa suprema adusa la Cruce sa elibereze pe toti aceia care sunt cuprinsi In Mireasa Mirelui care s-a jerfit.Si ca sa nu creiez confuzie am mai dat acest loc care ne arata pentru cine sa dat morti Domnul Isus, Mielul lui Dumnezeu.Efeseni 5;25 ultima parte a versetului. Numele Său şi Numele Tatălui Său.Cine sunt acestia pecetluiti? Cuvantul ne arata ca sunt cei care au fost pusi deoparte pentru Dumnezeu.Nu stiu cati din cei ce se numesc crestini pot Intelege planul de mantuire al lui Dumnezeu. Cei mai multi spun ca au venit ei la Hristos,sau ca sau Intors ei la Dumnezeu. Si una si alta sunt afirmatii ne fondate pe baza Cuvantului lui Dumnezeu. Cate-va ganduri pe care doresc sa le Impartasesc cu Fratii si Surorile mele de pretutindeni care sunt  sinceri  si iubesc Cuvantul lui Dumnezeu Intradevar.

John Balarie
Los Angeles California!

Niciun comentariu: