duminică, 6 octombrie 2019

Evrei 10;23. Să ţinem fără şovăire la mărturisirea nădejdii(Hope) noastre,..............

CANTAREA CANTARILOR 2;1.

SUNT UN TRANDAFIR DIN SARON….

f43bd-picture1bibliacutrandafir

Evrei 10;23. Să ţinem fără şovăire la mărturisirea nădejdii noastre, (Hope) căci credincios este Cel ce a făcut făgăduinţa. 

        Am opservat prin legaturile mele cu altii ca fiecare spun ca au o credinta. Ce vreau sa spun este ca;Unii spun ca sunt baptisti, alti ca sunt penticostali,alti ca sunt evangelisti si multe alte denominatiuni. Toate aceste denumiri mi se par potrivit Cuvantului ne fondate din punct de vedere biblic. Si ca sa nu apar confuz pentru unii sau chiar pentru cei mai multi, am sa spun ca; Rar Intalnesti pe unul care spune ca este Copil al lui Dumnezeu. Fiecare tine zic ei, la credinta lor. As pune o Intrebare tuturor acestora care tin la ceia ce sunt ei dar nu si ca sunt Copii ai lui Dumnezeu.Apostolul acestei epistole In acest verset ne suprinde cel putin pe mine ca nu aduce In atentie credinta. Am auzit aceasta expresie; “Marturisirea de credinta”

        Sa-mi fie Ingaduit sa spunca nu am auzit nici ca; uite eu dau marturie printre cei de afara. Aceasta vrea Dumnezeu dela noi.Si ma Intreb dece nu  mentioneaza credinta Apostolul? I-mi dau pentru mine un raspuns care m-a facut In decursul anilor de cand Dumnezeu s-a Indurat de mine sa Inteleg ca si pe vremea aceeia la Inceputul bisrici primare,oamenii Isi aduceau In atentie credinta lor. Uite chiar si Ap, Petru trasmite salutari unor credinciosi care spune el au aceiasi credinta ca a noastra.2 Petru 1;1. Simon Petru, rob şi apostol al lui Isus Hristos, către ceice au (căpătat) o credinţă de acelaş preţ cu a noastră, prin dreptatea Dumnezeului şi Mîntuitorului nostru Isus Hristos:Petru nu sa oprit doar sa spuna de o credinta ca a noastra. El a continuat sa explice sursa de unde spune el au capatata-o aceasta credinta.

        Am mai amintit des ca sunt doua credinte. Si nu vreau sa ma mai repet. Pe scurt spun ca este una biologica cu care se naste orice om si  care trebuie sa vina, sau, cum spune Petru trebuie capatata. Aceasta din urma are deaface cu Mantuirea. Si acum sa vedem ce ne relateaza versetul de mai sus.Să ţinem fără şovăire la mărturisirea nădejdii noastre, Petru nu aduce In atentie asa cum am spus ceva mai sus Credinta ci Nadejdea.Despre Nadejde citim In Romani 5;. 5. Însă nădejdea aceasta nu înşală, pentrucă dragostea lui Dumnezeu a fost turnată în inimile noastre prin Duhul Sfînt, care ne-a fost dat. Nadejdea se ocupa In exclsivitate cu -Asteptarea Intalniri cu Domnul Isus- Cei ce au o credinta oricare va fi ea Inafara de cea primita ca Dar al lui Dumnezeu, nu sunt plini de aceasta Nadejde.

        Poate sunt si unii care nu vor fi de acord cu ceia ce spun. Aceste precizari le gasim scrise In Cuvantul scump al lui Dumnezeu. Si ca sa nu creiez confuzie printre Frati si Surori am sa dau locul unde citim ca,Credinta trebuie sa vina.De unde sa vina? Dela Dumnezeu care o da ca dar;Romani 10;17. Astfel, credinţa vine în urma auzirii; iar auzirea vine prin Cuvîntul lui Hristos.Apoi, ca  aceasta credinta este darul lui Dumnezeu citim In Efeseni 2;8. Deci, ce vreau sa spun este; Ca aceasta credinta pe care si-o scoate In evidenta unii si altii nu are deaface nimic cu Mantuirea. Iata dar, la ce sa tinem fara sovaire;la mărturisirea nădejdii noastre. La venirea si Intalnirea cu scumpul nostru Mantuitor.Aceasta nadejde nu o au decat cei care au fost nascuti din nou.Adica, sunt Fratii ai Domnului Isus si deaceia Il si asteapta cu nerabdare.căci credincios este Cel ce a făcut făgăduinţa. Ce fel de fagaduinta a facut Scumpul nostru Mantuitor?

        Sunt multe altele fagaduinte pe care le gasim scrise In Cuvantul lui Dumnezeu. Dar versetul spune la modul singular o fagaduinta anume. Care este asta?Ca va veni sa ia pe cei pe care Tatal ia dat Lui.Pentru cei nascuti din nou, aceasta fagaduinta este scumpa.Bine Inteles ca tot ce a fagaduit Domnul Isus sunt scumpe. O alta fagaduinta este ca; Ma duc sa va pregatesc un loc.Am stat de vorba cu un credincios si mi-a spus; Da frate dar daca ne lapadam de El si El se leapada de noi. Si mi-a adus In atentie ;2 Timotei 2;12.. I-am spus ca Pavel spunea aceste cuvinte lui Timotei care amandoi erau evrei.  Poporul Evreu des s-a lepadat de Dumnezeu prin Inchinarea la idoli. credincios este Cel ce a făcut făgăduinţa. Nu putea sa citeasca acesta si urmatorul verset 13, unde citim ca El ramane credincios? Dar In mod tendentios sustine ca mantuirea se pierde. Si ca el sunt multi care nu fac diferenta Intre a fi credincios, sau crestin si a fi un Copil al lui Dumnezeu.

        Domnul Isus a platit un pret pentru toti acestia pe care Tatal ia dat Lui.Asa dar, Mantuitorul nu poate sa abandoneze pe cei pe care i-a rascumparat.Avem un loc In Cuvant unde Domnul Isus spune ca;Tot ce I-mi da Tatal va ajunge la Mine. Iata locul acesta;Ioan 6; 37. Tot ce-Mi dă Tatăl, va ajunge la Mine; şi pe cel ce vine la Mine, nu-l voi izgoni afară:  Asa dar, cum sa se leapede de unul din cei care au fost dati de Tatal Lui?.Dar acesta si multi alti ca el citesc Cuvantul printre randuri.Si ce e trist ca duce si pe altii In ratacire. Acestia altii sunt tot ca el. Nu apartin Domnului Isus .Pentruca, Oile Bunului Pastor asculta de glasul Lui.Ioan 10;27. Oile Mele ascultă glasul Meu; Eu le cunosc, şi ele vin după Mine. Cate-va ganduri pe care din nou doresc sa le Impartasesc cu Fratiii si Surorile mele sinceri depretutindeni si care iubesc Cuvantul lui Dumnezeu Intradevar. Ganduri care doresc sa fie  spre Incurajare, Inbarbatare pentru noi toti.

John Balarie
Los Angeles California!

Niciun comentariu: