sâmbătă, 19 octombrie 2019

Psalmul 23;5. Tu îmi întinzi masa în faţa protivnicilor mei...........

Psalmul 23;5. Tu îmi întinzi masa în faţa protivnicilor mei îmi ungi capul cu untdelemn,şi paharul meu este plin de dă peste el.

CANTAREA CANTARILOR 2;1.

SUNT UN TRANDAFIR DIN SARON….

f43bd-picture1bibliacutrandafir

Psalmul 23;5. Tu îmi întinzi masa în faţa protivnicilor mei îmi ungi capul cu untdelemn,şi paharul meu este plin de dă peste el.

        Mi-a atras atentia la ceva deosebit care ne arata ca; Tot Dumnezeu este cel care ne scoate din groapa pieiri, din fundul mocirlei. Psalmul 40;2.Acum iata ca tot Dumnezeu este cel ce ne Intinde masa si noua ca si Psalmistului. Dar nu orce masa de banchet, de petrecere, cum au oamenii de obicei sa faca. Dumnezeu ne Intinde aceasta masa sa demostreze tuturor ca; El este cel ce protecteaza pe Copiii Lui chiar si In fata dusmanilor.. Psalmistul sunt constient ca; El expiermentasa acesta ajutor din partea lui Dumnezeu.Tu îmi întinzi masa, protivnicilor mei, Da, nu eu mi-o Intind. Noi nu am Indrazni sa ne Intindem o masa si sa ne asezam la ea sa stam In pace si liniste cand potrivnicii nostri ne Inconjoara. Dar Psalmistul Indraznesc sa spun ca face referire la acesti potrivnici la modul literal, fizic. Dar care sunt potrivnicii nostri a celor rascumparati? Sigur, ca si noi avem astfel de potrivnici. Dar noi ai Domnului Isus avem si alti potrivnici.

        Spuneam alta data ca avem si alti potrivnici cei care sunt In Firea veche si care ne face mult rau firi din Dumnezeu. Si nu rare ori nu putem lua masa In liniste. Negresit ca ma gandesc la a sta jos si a avea Inainte Cuvantul lui Dumnezeu care ne este htana.Acesti potrivnici ne creiaza des tulburari si nu ne putem ospata In voie din Cuvantul sfant. Fiecare din noi stim acest lucru.Ei bine, acestia din interior Indraznesc sa spun ca sunt mult mai periculosi decat cei fizici. Poate nu toti sunt de acord cu ceia ce spun. Dar Copilul lui Dumnezeu care vrea sa Il cinsteasca, simte aceasta povara, aceasta lupta continua sufleteasca din interiorul lui. Defapt, Cuvantul are si In privinta asta ceva de spus; Galatians 5:17  Cãci firea pãmânteascã pofteste împotriva Duhului, si Duhul împotriva firii pãmântesti:Dar cand Dumnezeu o Intinde aceasta masa, suntem constienti ca ne si protejaza.

        Cu alte cuvinte, putem sta linistiti si sa savuram din bucatele pe care ni le ofera Cuvintul prin Duhul Sfant.Dece In fata potrivnicilor? Tocmai sa Isi arate maretia, slava si puterea Lui.Apoi, sa iesim biruitori In viata pe care o traim, viata cea noua din Dumnezeu sa fie traita spre slava Lui si spre bucuria noastra care am fost nascuti din nou.Este apsolut necesar sa reținem ca; Acesti dusmani, Potrivnici din Fira vece sunt In noi si este nevoie sa fim cu mare grija cum ii tratam. Altfel, vom duce o viata de Infransi nu de biruitori. îmi ungi capul cu untdelemn,Stim noi toti ca; Undelemnul In Cuvant Infatiseaza Duhul Sfant.Asa se proceda In vechime. Dece asa? Pentruca acest undelemn avea sa arata anticipat venirea, sau trimiterea Duhului Adevarului sau Duhul Sfant de Domnul Isus. dupa Inaltare la Tatal.Ioan 14;17. şi anume, Duhul adevărului, pe care lumea nu-l poate primi, pentrucă nu-L vede şi nu-L cunoaşte; dar voi Îl cunoaşteţi căci rămîne cu voi, şi va fi în voi. 

        Acest simbol Undelemnul,pe care , Il practicau In vechime ne arata deslusit ca ;Duhul sfant nu era prezent continu In Lume, In vreun omSpuneam alta data bazat pe ceia ce citim In Cuvant ca; Duhul lui Dumnezeu, sfant veneau deasupra Prorocilor cat timp avea Dumnezeu sa le descopere ceia ce vroia sa spuna Poporului.Cu mult timp In urma am avut o discutie cu un grup de crestini care sustineau ca; Duhul sfant era si In Vechiul Testament statornic cum Il vedem dupa Inaltarea Domnului Isus la Tatal In cei nascuti din nou.Ioan 14;17.Si Ap, Pavel spune de Duhul Sfant unde Isi are locul acum;1 Corinteni 6;19. Nu ştiţi că trupul vostru este Templul Duhului Sfînt, care locuieşte în voi, şi pe care L-aţi primit dela Dumnezeu? Şi că voi nu sînteţi ai voştri? Personal Inteleg ca; Undelemnul asa cum am spus anunta anticipat venirea Duhului Sfant.

        Iata deci,ca Psalmistul nu se opreste aici.şi paharul meu este plin de dă peste el.Psalmistul aduce In atentie si Paharul lui.Fiecare din noi avem un pahar. Negreșit ca nu la modul literal dar un pahar simbolic care reprezinta interiorul nostru sufletesc. Si Domnul Isus spune de un Pahar pe care trebuia sa Il bea In Gradina Getsimani. Matei 26; 39. Apoi a mers puţin mai înainte, a căzut cu faţa la pămînt, şi S-a rugat, zicînd: „Tată, dacă este cu putinţă, depărtează dela Mine paharul acesta! Totuş nu cum voiesc Eu, ci cum voieşti Tu.“In vietile fiecaruia dintre noi acest pahar la unii este aproape plin la altii ceva mai gol. Dar sa fim constienti ca; la un moment dat Dumnezeu nu-l va lasa ne umplut.Cu ce Il va umple El? Cu aceste suferinte care lucreaza Impreuna in noi o tot mai multa greutate de slava.

        Asa citim In;Romani 8;18. Eu socotesc că suferinţele din vremea de acum nu sînt vrednice să fie puse alături cu slava viitoare, care are să fie descoperită faţă de noi. Acest Pahar este inevitabil In viata orcarui rascumparat al Lui.Prin acest pahar si continutul lui, Dumnezeu, lucreaza la cizelarea noastra, a Copiilor Lui sa ne faca asemenea Domnului Isus.D am vociferat, chiar si murmurat plini Intrun fel de nemultumire ca ; Paharul la unii din noi cum am spus este aproape plin.Nu am facut nimic, dar apsolut nimic bun ci mai mult rau ne-am tulburat cand nu acceptam voia lui Dumnezeu ca si Mantuitorul nostru care ne-a lasat un exemplu. Este mult mai Intelept sa ne plecam asa cum a facit-o Scumpul nostru Mantuitor si sa Il bem pana la fund.

        Este foarte adevarat ca este amar. Dar si pentru Mantuitorul nostru a fost amar si s-a Impacat cu voia lui Dumnezeu Tatal Lui. Ce trebuia sa faca Psalmistul si poate asa a si facut. Sa bea din el ca sa Il mai goleasca daca viata nu i se termina ca si a Mantuitorului. Dar noi ce trebuie sa facem daca Intrun fel sau altul realizam ca Paharul ne este plin si da peste el? Sa bem din el si daca mai avem de trait pe aceste Pamant Dumnezeu Il va umple din nou. Dece asa? Tocmai cum am spus ca vrea sa ne faca asemenea Fiului Sau prea iubit.Cate-va ganduri pe care le-am desptins din acest Psalm. Care gandesc ca ne fac mult bine In fata vrasmasilor nostri sufletesti. Ganduri pe care doresc sa le Impartasesc din nou cu Fratii si Surorile mele de pretutindeni care sunt siceri si iubesc Cuvanrul Sfant Intradevar.

John Balarie
Los Angeles California!

Niciun comentariu: