luni, 10 februarie 2020

Eclesiastul 9; 7. Du-te, dar, de mănîncă-ţi pînea cu bucurie,............

CantareaCaTARILOR 2;1.

SUNT UN TRANDAFIR DIN SARON….

  • f43bd-picture1bibliacutrandafir
Eclesiastul 9; 7. Du-te, dar, de mănîncă-ţi pînea cu bucurie, şi bea-ţi cu inimă bună vinul; căci de mult a găsit Dumnezeu plăcere în ce faci tu acum.
        Iata un loc, un Verset, care pentru multi poate fi o pricina de poticnire sau un prileji de a judeca pe alti Fratii. Spun asta ca am Intalnit din acestia cu care am avut ceva discutii. Acestia erau departe de a Intelege Cuvantul lui Dumnezeu armonizat.De fapt, si Ap, Pavel a fost judecat pentru slobozenia lui pe care o avea In Domnul Hrstos. Am sa aduc mai jos cate-va ganduri cu privire la Slobozenia acestui Slujitor al Domnului Hristos. Slujitor care pentru mine mi-a fost un exemplu de urmat, si de aplicat In viata de toate zilele. Dece? Pentruca nimeni altul dintre Apostoli nu s-a Indentificat cu noi asa de mult In toate aspectele vieti ca Ap, Pavel. Era si el Om, traia In aceiasi Fire pamanteasca Carnala ca fiecare dintre noi. Cu dorinte, cu tentatii pe care Ffirea Pamanteasca ne da tarcoale prin felul ei de a ne ataca as spune continu..
        Personal mi se pare deosebit cum prin Duhul Sfant trateaza el partasia, relatia, lui cu Domnul Isus, care i s-a descoperit Intrun chip ne obijnuit as zice chiar dramatic Intrun mod dramatic.Pe parcursul vieti mele mi-a facut mult bine urmarind-ui viata lui de legatura cu Domnul Isus.Avem din nou Inaintea noastra un verset din Vechiul Testament din care vom putea Invata cate ceva. In mod deosebit cu privire la Slobozenia pe care ne-a adus-o Dumnezeu In Domnul nostru Isus Hristos.Iata cum Incepe acest verset;Du-te, dar, de mănîncă-ţi pînea cu bucurie,Iata ce sfat a dat Solomon Imparatul poporului. Poate ca erau confuzi Intrun fel si deaceia Solomon Indemnat de Duhul la vremea aceia a gasit cu cale sa-i ajute ca sa Isi manance painea cu bucurie.Dumnezeu In toate timpurile nu a avut In vedere ca omul sa sufere. 
        Aceasta a fost si motivul de a poruncit Pamantului sa produca tot ceia ce El, Dumnezeu, a considerat ca Ii este necesar fiintei umane pe care a facut-o.Avem locuri In Cuvant unde vom vedea ca nu a stabili restrictie.Sigur ca dupa ce l-a ales pe Avraam si a facut din el un popor (Pamantesc) a venit si le-a Interzis sa nu manance anumite animale.Personal Inteleg ca a stabilit asa Dumnezeu sa Ii puna la Incercare pentru a vedea ei Insusi cat de ascultatori pot fi ei fata de poruncile lui Dumnezeu date prin Legea lui Moise. Dumnezeu Ii stia, le cunostea Inima dar si caracterul lor. Dar asa cum am spus era un test pentru ei ca popor. Cand ne Intoarcem la noi cei din dispensatiunea Harului vom vedea ca; ce a fost date pentru Avraam ca popot pamantesc a fost desfintate la venirea Domnului Hristos.
        Dumnezeu a facut curate toate. Domnul Isus Ii spune lui Petru; Sa nu numesti necurat ce Dumnezeu a curatit.Iata cum citim In Fapte’10;15. Si Fapte 11;9.Iata deci cum Dumnezeu a schimbat o hotarare pe care  a dat-o Inainte de venirea Domnului Hristos. Adica, cand l-a ales pe Avraam sa faca un Popor mare pamantesc. Dar asa cum am spus a venit Domnul Isus Fiul Sau care a facut la randul lui un Popor ceresc. Si odata cu asta schimbare ca anume, Sangele Fiului Sau pentru cei care vor mosteni cerul totul este curat.Ce a mai adus Domnul Isus odata cu venirea Lui? Odata cu venirea Mantuitorului a adus slobozenia de care Ap, Pavel vorbeste des In Epistolele lui.Cu alte cuvinte, cei rascumparati se pot bucura de ceia ce Domnul a Curatit.
        Dar Pavel aduce In atentie ca toate I-mi sunt Ingaduite dar, ca nu toate I-mi sunt de folos.Iata cum citim In;1 Corinteni 6; 12. Toate lucrurile îmi sînt îngăduite, dar nu toate sînt de folos; toate lucrurile îmi sînt îngăduite, dar nimic nu trebuie să pună stăpînire pe mine.Si In continuarea versetelor urmatoare, gasim si explicatia mai pe larg a acestei Intelegeri a lui Pavel.Ele I-mi sunt Ingaduite In limita Cuvantului, lui Dumnezeu. Apoi, el mai spune ca; Nimic sa nu ajunga sa puna stapanire pe cel ce se foloseste de aceasta Slobozenie Ingaduita tot de Dumnezeu pentru Copiii Lui.Pai poti manca painea si In alt fel lipsit de bucurie? Cuvantul ne arta ca este Painea Intristari; Adica sa nu o poti manca cu bucurie ci cu amaraciune.Iata cum citim In Deutronom;16;3. În timpul sărbătorii, să nu mănînci pîne dospită, ci şapte zile să mănînci azimi, pînea întristării, căci ai ieşit în grabă din ţara Egiptului:
        Unde e Intristare realizam ca nu poate fi si bucurie. Si peste aceste Intristari pe care viata ni le aduce Inainte, Dumnezeu gaseste cu cale sa ne mai dea si bucurii.In continuarea versetului vom citi de ceva care poate creia contraverse sau pricina de potihnire pentru multi care nu au puterea de a discerne ceia ce citesc si cum citesc.Acest subiect, este destul de delicat si nu toti care se numesc Fratii ai Domnului Hristos ajung sa Inteleaga ceia ce citesc. Si cum citesc.Iata cum continua versetul mai departe si In care am spus ca sunt unii care sunt confuji In privinta Intelegeri. Cel putin partea dela mijloc unde ni se aduce In atentie Vinul. Iata cum citim despre Vin; şi bea-ţi cu inimă bună vinul; Dece va fi lasat Dumnezeu pe langa Paine si aceasta bautura Vinul?
        Era necesar? Personal cat am cercetat eu Cuvantul am ajuns sa Inteleg ca da era Intradevar necesar.Dece? Pentruca anticipa Sangele slavit al Jerfei Fiului Sau.Apoi, daca ne uitam chiar si la Jerfa lui Abel prin jerfa  Mielului sacrificat a anticipat jerfiea Mielului lui Dumnezeu pe care Nici Ioan botezatorul nu a scapat-o din vedere aceasta situatie cu vinul.Dece va fi baut Scumpul nostru Mantuitor cu Ucenicii Lui la cina Vin? Era si aici o anticipare a morti LuIata pe Apostolul Pavel ca se foloseste de Slobozenia pe care i-a dat-o Dumnezeu In Domnul Isus.1 Corinteni 9;. Nu sînt eu slobod? Nu sînt eu apostol? N-am văzut eu pe Isus, Domnul nostru?Pavel vorbeste si de Slobozenie acum.Dar aduce In atentie si mancarea si bautura negresit a vinului; 4. N-avem dreptul să mîncăm şi să bem.Vinul In vechime era Intrebuintat ca si medicament.Iata ce sfat Ii da Pavel tanarului Timotei care suferea de stomac.
        Iata cum citim In;1 Timotei 5; 23. Să nu mai bei numai apă, ci să iei şi cîte puţin vin, din pricina stomacului tău, şi din pricina deselor tale îmbolnăviri.Si In Incheierea versetului citim ca;Domnul si-a gasit placee;In cei ce mancau si beau din vin.căci de mult a găsit Dumnezeu plăcere în ce faci tu acum.Asa cum am spus mai sus ca; Dumnezeu a facut pentru Om tot ca omul sa se simta bine. Si iata ca; Si cand mananca Painea cu bucurie si Isi bea vintl cu o inima buna, o inima pe care Dumnezeu i-a taiat-o Imprejur celui rascumparat Dumnezeu Isi gaseste placere.Vor fi si unii care se vor Impiedica, Poticni, de cele scrise. Dar e treaba lor Asta din lipsa de maturitate a Intelegeri Cuvantului Sfant.Si pe vremea lui Pavel au fost din acestia. Si nu e de mirare ca si acum gasim printre noi necrescuti spiritual.Cu alte cuvinte, ne maturi spirituali.
John Balarie
Los Angeles California! 

Niciun comentariu: