miercuri, 19 decembrie 2012

Matthew 1:19 Iosif, bãrbatul ei, era un om neprihãnit,





Matthew 1:19  Iosif, bãrbatul ei, era un om neprihãnit, si nu voia s-o facã de rusine înaintea lumii; de aceea si-a pus de gând s-o lase pe ascuns.

Un frate din Romania mi-a scris ceva despre acest verset.El mi-a pus mai multe intrebari  si am sa pun ce mi-a cerut fratele si ce am raspuns eu pe margine celor spuse de El; Mentionez ca, preocuparea copiilor lui Dumnezeu este sa poata intelege din ceia ce citesc la modul spiritual.

Fratele scrie,
Te mai întreb ceva,numai dacă ai timp să-mi raspunzi;este vorba despre nașterea Domnului Isus:Iosif,vroia să o lase pe Maria(să se despartă)pe ascuns,ca să nu o facă de rușine.

Eu i-mi expun gindurile.

In primul rind ,Iosf nu o luase la el acasa Matei 1-.20  Dar, pe când se gândea el la aceste lucruri, i s-a arãtat în vis un înger al Domnului, ºi i-a zis: "Iosife, fiul lui David, nu te teme sã iei la tine pe Maria, nevastã-ta, cãci ce s-a zãmislit în ea, este de la Duhul Sfânt.
 Inteleg ca Maria nu se dusese cu Iosiv. Dar pentruca lumea, vecini, stiau ca vor sa se casatoreasca, si ca ea nu fusese cu Iosiv, se nastea intrebarea cum de Maria este insarcinata" atit timp cit ei nu fusesera inpreuna.Apoi despartirea o inteleg ca era ca un angajament(Logodna)rusinea venea oricum, in urma faptului ca Maria era acum deja insarcinata.
 Cind Ingerul ii spune lui Iosif sa nu se teama, Iosiv si-a asumat riscul as zice ca lumea sa creada ca traise cu maria inainte de a se casatori, de a luao la el acasa.Daca Ingerul nu intervenea , Iosiv avea certitudinea ca, Maria traise cu alt barbat inainte.Dumnezeu i-a descoperit lui Iosf adevarul si as zice el s-a linistit.

Matthew 1:19  Iosif, bãrbatul ei, era un om neprihãnit, si nu voia s-o facã de rusine înaintea lumii; de aceea si-a pus de gând s-o lase pe ascuns.

Cred ca  mai de rusine o facea daca nu o mai lua.Lasa de inteles asa cum am spus mai sus ca ar fi trit inpreuna si dintrun motiv s-au altu o lasa. Parerea mea este ca, Iosif era confuz nu stia ce sa creada si cum sa actioneze. Acesta a fost si motivul de Ingerul ia desvaluit adevarul lui Iosif.
  
Fratele intreaba,
 Oare,dacă o lăsa pe ascuns,nu o mai făcea de rușine?fiindcă toată lumea știa că este logodită cu Iosif?

Cred ca una este sa fi logodit si alta sa ajungi sa fi inpreuna.Pe tema aceasta am avut o discutie cu un alt frate care sustinea la ruperea logondei.Un legamint facut intre doi tineri este facut inaintea lui Dumnezeu. Si Dumnezeu a vrut sa preintimpine un precedent care ar fi urmat peste veacuri intre copiii lui Dumnezeu.
Apo ice se intimpla daca Dumnezeu nu intervenea ? Negresit presupun la apsurd ca nu intervenea, Iosif ar fi lasat-o pe Maria.

Ce urmari ar fi avut Maria? Potrivit cu legea lui Moise era omorita cu pietre.Ce se intimpla? Murea Maria dar si pruncul. Mai aveam noi mintuitor? Negresit ca nu. As face o remarca pe care as dori sa tinem cont de ce spune Scriptura.Omul nu poate sa frustreze planurile lui Dumnezeu. Cu alte cuvinte sa i-l zadarniceasca.

Daca omul ar putea , am avea de aface cu un Dumnezeu limitat si care depinde de om ca sa poata sa-si duca la indeplinire un plan s-au altul.Pentruca planul lui Dumnezeu era in pericol, El a intervenit si la instintat pe Iosif.Asa  ca Planul Lui a fost dus la indeplinire.Cit despre logonda,Iata ce citim ,

Hosea 2:20  te voi logodi cu Mine prin credinciosie, si vei cunoaste pe Domnul!
19  Te voi logodi cu Mine pentru totdeauna; te voi logodi cu Mine prin neprihãnire, judecatã, mare bunãtate si îndurare;

Ce am zice noi , s-au ce urmari catrastfale ar avea daca Domnul Isus ar rupe la apsurd zic, legamintul(logonda) cu cei pentru care a platit pretul rascumparari?Mireasa lui.Apocalipsa ne vorbeste de stadiul de Sotie cind vom fi impreuna cu El in cer.Acum suntem in asteptarea venire Mirelui sa is ia Mireasa.

Fratele scrie.

Și dacă totuși nu a părăsit-o(cunoaștem motivele),ea oricum a rămas însărcinată în perioada când nu avea voie să se unească cu logodnicul ei.De ce mai marii religioși care trebuia să vegheze la respectarea acestor reguli,nu au reacționat ,condamnând-o după lege?Oare,Iosif în situația aceea,nu s-a făcut de râs(fiindcă lumea nu cunoștea lucrurile tainice care se petrecuse)?

Motivele s-au un singur motiv. Asa cum am spus mai sus Dumnezeu nu vroia ca sa se creize un precedent printre copii Lui.Si am spus mai sus , ca insusi Mintuitorul a facut un legamint pe veci. Cu alte cuvinte nu este loc de a interpeta intre cei nascuti din nou rupera legamintului intre cei doi, a(logondei) care este legamint sfint.

Cred ca lui Iosif acum nu ii mai pasa de ce spun oamenii din jur. Era puternic incredinta ca vine dela Domnul.Cind iti vorbeste Dumnezeu prin trimisul Lui nu este dubiu. la limita pe care o am , atit am inteles.In lume printre religiosi chiar fiind ei si capi sunt multe aberatii.Dumnezeu sa ne fereasca sa cadem in cursa lor.

Pentru tinerii care is fac planuri de casatorie,este bines a stie,”odata logodit esti in legamint inaintea lui Dumnezeu.Sunt doua aspecte pe care as dori ca tinerii sa ia seama si sa tina cont de ele.Rupera logodnei este un act fizic, si o pot face numai cei care nu sunt nascuti din nou.Apoi logonda are si aceasta conotatie soirituala care este echivalentul unui legamint vesnic intre cei doi dar inaintea lui Dumnezeu.La aspectul fizic, trebuie facut ochii mari inainte de ai propune fetei de logodna. La aspectul spiritual se presupune ca un tinar credincios are o legatura personala cu Domnul Hristos, ne facind acest pas, numai atunci cind este profund incredintat ca este voia lui Dumnezu.

Fratele multumeste .

Mulțumesc anticipat pentru răspuns!

John Balarie
Los Angeles California.

Niciun comentariu: