joi, 4 aprilie 2013

Psalms 119:97 Cât de mult iubesc Legea Ta!







Psalms 119:97  Cât de mult iubesc Legea Ta! Toatã ziua mã gândesc la ea.
Psalmistul era unul care punea prêt pe Legea lui Dumnezeu s-au Cuvintul lui Dumnezeu.Era nedespartit de ea.Ce-l motiva  de iubea Legea lui Dumnezeu?Sigur e o intrebare pe care si noi ar trebui sa ne-o punem fiecare in parte.Daca iubim Cuvintul lui Dumnezeu s-au nu.Cei a caror viata este frumoasa printre semeni lor face dovada ca iubesc Cuvintul lui Dumnezeu.
Ce-i  motiveaza pe copii lui Dumnezeu sa iubeasca Cuvintul lui? Cel rascumparat, nascut din nou,are o motivatie bine intemeiata ca si Psalmistul si anume, In Lege, Psalmistul gasea indrumatorul vieti lui si confortul in situatii grele ale vieti. Dar pentru cel rascumparat nu este la fel? Bad a, si el is gaseste alinarea in Cuvint cind trece prin situatii grele in viata. In Cuvint il vede pe Dumnezeu care este aproape de el, in oricare ar fi circumstantele vieti.
Toatã ziua mã gândesc la ea.Cum adica toata ziua? Da, cind pui prêt pe ceva , s-au pe o legatura de dragoste , nu este greu sa te gindesti doar acolo.Indepartezi orice gind care te-ar abate dela ce iti este drag sa te gindesti.In alt loc Psalmistul spune ca, Ma desfat in Cuvintul tau.Este una sa citesti ca pe oricare alta carte, si este cu totul altceva sa te desfeti in Cuvint, sa cugeti la ce ai citit.Cind vezi printre credinciosi anumite atitudini care nu corespunde cu a unui copil al lui Dummnezeu , este usor de inteles dece e asa. Pentruca Cuvintul nu are prioritate in viata lor.
98  Poruncile Tale mã fac mai întelept decât vrãjmasii mei, cãci totdeauna le am cu mine.
Iata raspunsul mai pe larg la versetul de mai sus, dece Iubea Psalmistul Legea lui Dumnezeu. Poruncile Tale mã fac mai întelept…El spune decit vrasmasii mai.Dar Poruncile lui Dumnezeu face pe cel ce iubeste Cuvintul lui mai intelept decit cei care ignora acest Cuvint, din care te poti inspira.Cuvintul este o sursa de intelepciune pentru cel care se foloseste de el.Cine sunt vrasmasii mei? Sigur ca sunt multi si de diferite feluri.Nu -mi place sa vorbesc despre mine, ci numai despre Mintuitorul.dar am avut situatii in tineretea mea in Romania cind eram cercetat si intrebat de mai mari lumi acesteia de credinta mea.Si martirisesc ca nu puteau sta inaintea cuvintelor mele. Domnul Isus spunea ucenicilor,
Luke 21:15  cãci vã voi da o gurã si o înþelepciune, cãreia nu-i vor putea rãspunde, nici sta împotrivã toti potrivnicii vostri.
Am expiermentat acest verset in viata mea ca tinar , in situatii delicate prin care am trecut.Ce vreau sa spun este, ca pentru cel care iubeste Cuvintul lui Dumnezeu si se desfata in el, Dumnezeu nu-l lasa de rusine.Si Psalmistul spune , cãci totdeauna le am cu mine.Acesta este secretul unei vieti de biruinta, sa le ai cu tine.Sa le porti intotdeauna oriunde esti expus in viata ceasta printre vrasmasi, in lupta cu pacatul,si vei avea biruinta.As zice asa cum spune si AP, Pavel in Efeseni ca aceste porunci sunt ca si un scut de aparare.Esti inarmat cu ele vei esi biruitor.
Nu are importanta cit de grea va fi lupta si cit de feroce vor fi atacurile celui rau.Vei fi mai mult decit biruitor.Ce se intimpla cu un credincios care neglijaza aceste porunci, Cuvintul in viata lui de zi cu zi?Negresi va fi vulnerabil la atacul celui rau. Si la cea mai neinsemnata ispita se va prabusi.A subestima valoarea celui rau nu este un lucru intelept.Deaceia sunt credinciosi care schioapata de amindoua picioarele.Ei nu pot avea un echilibru al vieti ca nu au acest izvor de unde sa se adape. Neglijezi Cuvintul lui Dumnezeu? Este spre paguba ta.
Psalms 119:11  Strâng Cuvântul Tãu în inima mea, ca sã nu pãcãtuiesc împotriva Ta! Si uite cum cara toata ziua Psalmistul poruncile lui Dumnezeu cu el. Le stringea in inima lui.Acolo se urzesc toate planurile omului, in inima.Avind o inima goala ne umpluta de Poruncile lui Dumnezeu, va fi predispusa la alte ginduri sa se coboare in launtru.Am spus ceva mai sus de a iesi biruitor prin faptul ca esti echipat cu acest Cuvint.Ap, Petru le spune unor credinciosi aceste cuvinte,
 8  Cãci, dacã aveti din belsug aceste lucruri în voi, ele nu vã vor lãsa sã fiti nici lenesi, nici neroditori în ce priveste deplina cunostintã a Domnului nostru Isus Hristos.Ce fel de lucruri? In versetul 7 ne spune ce fel de lucruri.O, de am pune prêt pe acest Cuvint sfint al lui Dumnezeu. Daca el ar fi din belsug in noi, nu am mai vede printre cei care fregventeaza adunarile atitia care sunt slabanogiti spiritual.Din nou ma simt obligat sa aduc in atentie diferenta dintrun crestin si un copil al lui Dumnezeu.Cel nascut din nou se hraneste cu Cuvintul si are viata si inca din belsug.
John Balarie
Los Angeles California

Niciun comentariu: