marți, 31 decembrie 2013

Isaiah 46:4 pânã la bãtrânetea voastrã Eu voi fi Acelasi,



Isaiah 46:4  pânã la bãtrânetea voastrã Eu voi fi Acelasi, pânã la cãruntetele voastre vã voi sprijini. V-am purtat, si tot vreau sã vã mai port, sã vã sprijinesc si sã vã mântuiesc.
          
          Pentruca suntem in ultima zi a acestui an,m-am gindit ca este bine si intelept sa facem o retrospective a intregului an prin care am trecut.Am trecut noi singuri prin puterile noastre, prin abilitatile cu care deseori ne laudam , sau ni-le atribuim?O intrebare pe care ar trebui sa ne-o punem ca copii  ai lui Dumnezeu.Am depasit noi situatiile delicate ale vieti prin care unii dintre noi am trecut, fara a avea un sprijin dela Tatal nostru? Cine este sincer cu el insusi is da un raspuns care sa fie adegvat cu Cuvintul lui Dumnezeu.Iata avem mai sus un verset care aratta cine l-a purtat pe poporul Israel. Popor care a avut multi dusmani, ca si cei rasumparati.Ei in drum spre Cananul pamintesc, Cei rascumparati spre Cananul Ceresc.
          
          Dumnezeu se obligase fata de El insusi zicind;”pe viata Mea zice Domnul” ce sa faca? Sa ii conduca pe acest popor care era al Lui prin toate circumstantele prin care avea sa treaca.Asa era cu poporul Israel. Dar cu cei ce sunt ai Lui rascumparati? Este un Dumnezeu diferit in a se ocupa de ai Lui?Scriptura ne arata ca este un Dumnezeu care nu se schimba.Cu alte cuvinte si cu noi cei rascumparati ai Lui, se poarta as zice, cu mai mare atentie decit cu Israelitii de alta data.Dece? Pentruca, Israel avea din partea Lui Dumnezeu fagaduinte pamintesti. Noi cei rascumparati prin jerfa Fiului Sau avem fagaduinte ceresti.Ap, Pavel indreapta privirea celor rascumparati spre cer zicin;Uitati-va  dupa lucrurile de sus…..
         
          Nu vedem in Cuvint ca, ochii Israelitilor le-ar fi fost indreptati spre cer, locurile de sus.Contrar cu cei rascumparati, Dumnezeu are pentru noi in vedere cerul.Daca pe Israel l-a purtat asa cum versetul ne relateaza ,sa vedem ce este cu noi. Ramine El acelasi Dumnezeu neschimbator?pânã la bãtrânetea voastrã Eu voi fi Acelasi, Cu alte cuvinte in El nu e umbra de mutare. El este Un Dumnezeu pentru cei rascumparati care, ce a promis si inplineste.Unii dintre noi s-a indurat Dumnezeu de tineri .El a ramas pina la anii acestia de batrinete. Cind ne uitam la noi insine, vedem cum ne-a albit parul, cum dantura ne lasa,cum intreg trupul este slabit. Sa  ne numaram bine zilele,ca sa capatam o inima inteleapta.
          
          Dumnezeu s-a indurate la acea virsta frageta si iata ca prin Harul Lui, cu ajutorul Lui, am ajuns la aceasta etate care ne indreapta gindul curind ne va chema sa fim cu Domnul Isus in slava.Ce asigurare minunata sa ai un Dumnezeu care ramine acelasi.Am trait noi desavirsiti pe tot acest parcurs al vieti noastre?Negresit ca nu. Psalms 124:1  De n-ar fi fost Domnul de partea noastrã,….Dar El , Tatal nostru, fiind plin de indurare, bunatate , s-a purtat ca un Parinte. Cind am avut nevoie de sustinere El a fost cu noi.Cind am fost atacati de ispite, El ne-a dat Har.Cind am avut nevoie de mingiere, El a fost cu noi. El este Dumnezeul orcarei mingieri. 2 Corinthians 1:3  Binecuvântat sã fie Dumnezeu, Tatãl Domnului nostru Isus Hristos, Pãrintele îndurãrilor si Dumnezeul oricãrei mângâieri,
          
          Nu este umbra de indoiala ca El ne va primi in slava.pânã la cãruntetele voastre vã voi sprijini. Au albit perii, si asta aratta ca suntem oameni maturi fizic. Dar spiritual? Are vre-o legatura perii albi cu maturitatea in credinta? Negresit ca nu.A fi matur in credinta se vede prin felul cum traiesti, vorbesti, te comporti cu fratii si cu cei care te inconjoara.Cum intelegi partile grele din Cuvint, care se incadreaza in Hrana tare.Ne poate digera (stomacul spiritual)o astfel de hrana tare din Cuvint? Facem dovada ca suntem maturi in credinta? Prin parul incaruntit se vede trecerea la virsta inaintata. Este trist ca sunt printre noi unii care au trecut anii buni de fregventare de adunare si nu se vede maturitate spirituala.Aduce un semn de intrebare, daca au fost alimentati din Cuvint, sau alta sursa cu caracter omenesc.
         
          In acestia,este sesizabila o anomalie in crestere spirituala.Dar Dumnezeu asigura pe cei rascumparati ca ii va trece si de aceasta virsta a caruntiei cu bine, vã voi sprijini.Cu alte cuvinte voi fi cu voi.Acum aveti mai multa nevoie la aceasta virsta.Asa stau lucrurile fizic. Dar cind incaruntesti spiritual, adica te maturizezi, ce se intimpla?Iti vine mai multa minte la cap. Tratezi Cuvintul lui Dumnezeu cu mai multa responsabilitate.Te feresti sa aduci jerfa nebunului in relatiile tale cu fratii. Vezi Eclesiastul 5-1, V-am purtat, si tot vreau sã vã mai port In ciuda faptului ca Israel in decursul istoriei nu a cinstit pe Dumnezeum intotdeauna,Dumnezeu le face aceasta promisiune; tot vreau sã vã mai port.
          
          Cu alte cuvinte, sunteti ai Mei, Eu v-am ales ca sa fiti poporul Meu. Nu ma dezic de alegerea pe care am facut-o.Asa cum am spus, nici noi, ca copii ai Lui, nu l-am cinstit intotdeauna in viata noastra. Se dezice El de cei pe care i-a ales sa fie ai Lui? Nici decum.Dece vreau sa va mai port? Pentruca vreau  sã vã sprijinesc si sã vã mântuiesc.Sa va sprijinesc pentruca despartiti de mine nu puteti face nimic , spunea Mintuitorul.Da avem nevoie de sprijinul Lui, ca Tata.Dar pina unde merge Dumnezeu sa sprijineasca? Are o limita? As zice da. Pina cind vom ajunge in casa Tatlui Meu spune Mintuitorul. La adapost unde nu vor mai fi din ce este aici. Adica pina la finalul acestei vieti pamintesti.Mintuirea celor rascumparati are aceasta garantie din partea lui Dumnezeu.As conclude ;Domnul Isus nu a platit pretul rascumparari in vein.Asa dar, sa-L cinstim cu intreaga fiinta a noastra.
          
          Se adresa Lui Tatalui cu aceste cuvinte;Tata,vreau ca acolo unde sunt Eu sa fie si aceia pe care mi-ai dat Tu.Dumnezeu sa ne ajute ca in anul in care va ingadui sa intram sa ii slujim cu credinciosie si sa eliminam din ce mai avem in vietile noastre care nu ii fac cinste.Apoi relatiile intre frati sa fie ca copii ai aceluiasi Tata.Armonia, intelegerea si dragostea sa ne caracterizeze ca suntem  diferiti de cei care nu al au pe Dumnezeu ca Tata sip e Domnul ca Mintuitor.Tuturor transmit Har si prosperitate spirituala in noul an.

John Balarie

Los Angeles California

Niciun comentariu: