luni, 16 decembrie 2013

Mintuirea darul lui Dumnezeu, prin Domnul Hristos.


John 6:44  Nimeni nu poate veni la Mine dacã nu-l atrage Tatãl, care M-a trimis; si Eu îl voi învia în ziua de apoi.

       Atit de contraversata este mintuirea pentru cei mai mult dintre cei ce fregventeaza adunarile.Cei mai multi sustin ca, si omul trebuie sa aibe o initiativa in acest act al Mintuiri. Si asta o fac din ignoranta , nestiutori ce sunt. Si este mai trist ca astfel de oameni dau si invatatura in Adunare.Acestia, scapa din vedere ca este lucrarea cu desavirsire  lui Dumnezeu si Fiului Sau.Ei nu cerceteaza Scriptura, sau daca o fac, o fac in mod tendentious in gindire. Ei se ocupa cu ce au fost invatati de altii fara sa se uite cu atentie si sinceritate in Scriptura.

        O alta parte sunt fratii care citesc cu interesc Cuvintul si ajung sa inteleaga ca, Domnul Isus a fost urzitorul unei mintuiri vesnice.  Hebrews 5:9  ……urzitorul unei mântuiri vesnice,Avem suficiente texte in Scriptura unde putem vedea ca omul nu are nici-o parte in planul de Mintuire a lui Dumnezeu. El e victima pacatului care a adus moartea.Din nou,aceasta lucrare apartine in exclusivitate lui Dumnezeu si Domnului Hristos.Vom vedea cite-va aspecte in versetul de mai sus. Am sa-l trunchez ca sa putem intelege mai bine cum stau lucrurile din prizma Scripturi. Nu din prizma vreunui om, orcare ar fi el dealungul istoriei crestine.

       Pentru cei ce sustin ca omul trebuie sa vina si sa primeasca pe Domnul Isus, dau ce scrie in Cuvint.Si dupa cum in fata Cuvintului toti ar trebui sa se retina in a mai face comentari care sunt de prisos. Nimeni nu poate veni la Mine Citim aici ceva extra ordinar de interesant, si anume. nu poate.Sigur ca este legat de faptul ca nimeni. Cu alte cuvinte nu este niciun om care sa poata veni la Domnul Isus.Dar dece nu poate nimeni?Pentruca omul este mort spiritual.Cei care citesc Cuvintul cu seriozitate inteleg ce citesc in Geneza 6-3,Dumnezeu si-a luat duhul Lui din om si omul a murit spiritual. A fost despartit de Dumnezeu prin moartea spirituala.

       Sa presupunem ca totusi, dupa cum sustin cei de care am spus mai sus, ca si omul are contributia lui sa vina si sa il primeasca pe Domnul Isus, trebuie sa vada ce spune Mintuitorul, dacã nu-l atrage Tatãl. Ori cum am luao se vede ca trebuie sa intre Tatl in actiune. El sa initieze aceasta atragere catre Fiul Lui.Daca Tatal nu atrage nici cum omul nu poate avea o initiative propie.daca suntem seriosi cu noi insine, raminem la ce citim in Geneza. Anume ca omul este mort spiritual.Apoi, Mintuitorul da aceasta garantie celor care au fost atrasi de Tatal la El prin aceste cuvinte. Eu îl voi învia în ziua de apoi.Nu este niciun dubiu ca lucrurile vor sta asa cum le spune insusi Domnul Isus.Pentruca El spune in John 6:37  Tot ce-Mi dã Tatãl, va ajunge la Mine; si pe cel ce vine la Mine nu-l voi izgoni afarã:
Acest verset ca si celelalte pun capat la orce speculatie cu privire la Mintuire.Nu este nevoie de nimic mai mult sa stie cei rascumparati, decit ca ei au aceasta garantie din partea Celui ce a platit pretul rascumparari lor.
Ioan17:24  Tatã, vreau ca acolo unde sunt Eu, sã fie împreunã cu Mine si aceia pe care Mi i-ai dat Tu,

       Apoi Domnul Isus adduce inaintea Tatlui aceasta dorinta ca un fapt care sa armonizeze ce a spus in versetul de mai sus. si aceia pe care Mi i-ai dat Tu,As face o remarca ca,Mintuitorul nu spune Tatlui ca ar vrea ca toata lumea sa fie cu El. Nu, numai cei ce au fost atrasi de Tatal la El. Aceia pe care Tatl i-a dat Lui.Cum ar putea Mintuitorul sa is abandoneze pe cei pe care Tatl i-a dat. Sau pe cei pentru care El s-a jerfit?Numai cel care nu a fost dat Domnului Hritos de Dumnezeu Tatal,poate adduce in atentie aspectul ca poate mintuirea sa fie pierduta.Cineva spunea cind a fost intrebat daca mintuirea se pierde sau nu.

       Este unul dintre cei pe care il cunosc si are intelegerea ca nu se pierde. Dar cind intr-o situatie deliacata a adunari, a cautat sa explice asa, Mintuirea nu se pierde dar, se pierde siguranta ei Nu face apsolut niciun sens.Am sa fac o asemanare fireasca, precum deseori facea Mintuitorul. El aducea inainte lucruri cu character pamintesc dar cu intelegere spirituala.Presupun ca cineva da o mostenire unuia.Este de drept, legala, si de fapt ca este in posesia acestei mostenire.Daca o am , ma bucur de ea. Cum sa o pierd?Am intrat in posesia ei si i-mi apartine.

       Scriptura ni-L arata pe Dumnezeu ca unu caruia nu-I pare rau de darul si fagaduinta facuta. Am un obiect in mina si nu sunt sigur ca il am? Pai il simt, il pipai este in mina mea. Mintuirea o am pentruca o traiesc de aici.Apoi stiu cum traiam in trecut , pina sa se indure Dumnezeu de mine.Sunt si unii care spun o sa vedem acolo. Ei bine, acolo nu vei fi, numai daca o vei avea.Si potrivit Sfintei Scripturi, cei rascumparati vor fi acolo impreuna cu Rascumparatorul lor. Fiinca Eu raiesc si voi veti trai.Dumnezeu sa se indure de toti care propavaduiesc o astfel de evangelie care nu are nimic de aface cu Rascumparatorul sufletelor noastre. Sa aduca El lumina in mintea si inima lor.ca smintesc mintile celor slabi si ii deruta pe drumul spre cer.Toti care sunt cuprinsi in Mireasa Mirelui zic, Vino Doamne Isuse.

John Balarie

Los Angeles California

Niciun comentariu: