joi, 12 iunie 2014

Ieremia 20-12,Şi acum, Doamne, Dumnezeul oştirilor, care încerci pe cel neprihănit,















Ieremia 20-12,Şi acum, Doamne, Dumnezeul oştirilor, care încerci pe cel neprihănit, care pătrunzi rărunchii şi inimile,....


         Ieremia aduce in atentie ceia ce multi dintre noi uitam sau neglijam ca, Dumnezeu, are in planul lui de a testa, incerca, pe cel neprihanit. Asa a procedat in vechime, in cazul de fata cu Prorocul Ieremia.Dumnezeu i-a incercat credinta. Dar cum stau lucrurile la noi cei din aceasta dispensatiune a harului lui Dumnezeu? sunt lucrurile diferite in vederea lui Dumnezeu?Nu sunt. El a fost acelasi ieri, azi si in veci.El e ne schimbat in hotaririle Lui.Dar care este motivul de Dumnezeu testeaza,incearca,pe cei ai Lui?As zice ca cel neprihanit sa vada unde se gaseste in relatia de ascultare fata de Dumnezeu.


         Nu face acest test pe neprihaniti pentru El insusi. El ne cunoaste de a fir a par si nu are nevoie. Deseori ni se pare ca suntem inregula, in relatiile noastre cu Dumnezeu. Si din cind in cind, Dumnezeu ne incearca. Aceste incercari pot fi grele de suportat.Dar El nu da mai mult decit putem noi ca copii ai Lui sa ducem.Aceste incercari, teste care vin peste noi este tocmai ca sa ne indreptam,sa traim o viata spre slava Lui.Şi acum, Doamne, Dumnezeul oştirilor Ieremia stia cu cine are de aface.Daca citim acest capitol vom vedea ce agitat era Ieremia.Si noi ne agitam cind vin peste noi diferite situatii. Dar Dumnezeu, nu ne lasa cum nu la lasat nici pe Ieremia.


         Testul, incercarea, pe care Dumnezeu o aplica in viata noastra este cu un scop bine determinat.Sa ajungem la un punct cind sa realizam asa cum a realizat Ieremia ca, Dumnezeu, este Dumnezeul ostirilor.care încerci pe cel neprihănit, Dece pe cel neprihanit? Pentruca este al Lui ii apartine.Nu ar fi neprihanit daca Dumnezeu nu ar fi intervenit in viata lui sa-i dea credinta si prin ea sa devina neprihanit. trebuie stiut ca sunt doua feluri de neprihaniri.1) In vechime , israel avea o relatia cu Dumnezeu diferita pe care o are cel rascumparat prin Domnul Hristos.In cazul de fata este Ieremia care avea o neprihanire a lui propie. 2) neprihanirea care se capata prin credinta.Nu e lucrarea omului.


          Oricit ar incerca omul sa se faca placut lui Dumnezeu nu poate.Ap, Pavel aduce in atentie o astfel de neprihanire.Filipeni 3-9,şi să fiu găsit în El, nu avînd o neprihănire a mea, pe care mi -o dă Legea, ci aceea care se capătă prin credinţa în Hristos, neprihănirea, pe care o dă Dumnezeu, prin credinţă.Pavel le cuprinde pe cele doua neprihaniri in acest verset.Apoi Ieremia Il vede pe Dumnezeu care patrunde adinc in fiinta umana.El nu cerceteaza la suprafata.care pătrunzi rărunchii şi inimile,....Daca El cerceteaza inima si rarunchii (Simtirile), este usor de inteles ca, acest fel de a testa pe cel neprihanit nu o face Dumnezeu pentru El insusi.Am pus simtirile pentruca sunt si unii care nu inteleg ce e cu rarunchi.Un cuvint care nu se mai foloseste acum la generatiile noi mai tinere.Avem sentimente ascunse ca oameni. Dar acestea nu scapa de supt privirea atenta a lui Dumnezeu. In mod deosebit la cei care sunt ai Lui.


         Apostolul Pavel aduce in atentie un alt mod de incercare pentru cei care vor sa afle sunt ainceri cu ei unde se gasesc in relatia lor cu Dumnezeu. Acest test trebuie sa il avem in vedere sa il facem sigur nu o singura data ci din cind in cind. Dce? pentrca nu este exclus sa ne fure fel de fel de invataturi.Pavel aduce acest test, incercare de a o face fiecare personal ca sa nu dam ocazia sa ne incerce Dumnezeu.


2 Corinteni 13-5,Pe voi înşivă încercaţi-vă dacă sînteţi în credinţă. Pe voi înşivă cercaţi-vă. …..


         Ieremia nu avea cum avem noi la dispozite Duhul lui Dumnezeu.Peste Prorocii venea duhul lui Dumnezeu si era temporal.Cei neprihaniti prin credinta au Duhul lui Dumnezeu in ei si sunt ajutati ca sa se cerceteze singuri.Despre incercare sau testare vorbeste ap, Iacov 1-3, si 1 Petru 1-7 Este vorba de incercarea credintei.Iata deci cit de necesara este sa ne testam noi insine dar si Dumnezeu sa o faca cu noi. Am gasit ca noi ne testam cu menajament, adica cu multa ingaduinta.Facind-o asa ,nu vom putea sa ajungem la ce vrea Dumnezeu in viata noastra. Dar cind o face Dumnezeu o face la standardul pe care vrea sa ne aduca.


         Pentru inceput poate pare greu testul, incercarea prin care ne trece, Dar dupa aceia vom avea satisfactie ca, avem de aface cu un Dumnezeu care e Tatal nostru si ne iubeste.Nu vom regreta nici-o data ca am fost supusi la un astfel de test de Cel care ne iubeste.Prin astfel de teste El, ne tine treji pe cale.Altminteri este usor sa adormim. Ap, Pavel sesizase printre credinciosi ca vin si stari de somnolenta.Si le atrage atentia zicind,1 Corinteni11-30, Din pricina aceasta sînt între voi mulţi neputincioşi şi bolnavi, şi nu puţini dorm.Si eremia era om si el putea fi prins de acest somn interior care copleseste deseori pe cei care sunt ai lui Dumnezeu. Deci ar trebui sa fim multumiti ca, Tatal nostru vegiaza la cei ai Lui si cind aceasta stare de coplesire interioara vine, El ne testeaza ca sa ne scoata din ce am intrat.Aceasta stare duce la adormire.Este starea cea mai periculoasa pentru un copil al lui Dumnezeu.Domnul sa ne dea bucuria deplina atunci cind suntem testati, incercati de El.Ca nu ne vrea decit binele.


John Balarie
Los Angeles California.

Niciun comentariu: