luni, 9 februarie 2015

1 Samuel 14-6. Ionatan a zis tînărului care-i purta armele......................


f43bd-picture1bibliacutrandafir


1 Samuel 14-6. Ionatan a zis tînărului care-i purta armele: „Vino, şi să pătrundem pînă la straja acestor netăiaţi împrejur. Poate că Domnul va lucra pentru noi, căci nimic nu împiedecă pe Domnul să dea izbăvire printr-un mic număr ca şi printr-un mare număr.“

Acest loc din Cuvant il putem acomoda, armoniza, cu noul testament ca sa ne dea ceva hrana spirituala. Literal, vechiu testament este o istorie a unui popor.Ca sa intelegem cate ceva din vechiul testament este necesar sa primim lumina de sus. Dumnezeu o da aceasta lumina orcarui rascumparat care este sincer inaintea Lui Dumnezeu.Vreau sa spun ca, tot ce primim este dar dela El si nu ne apartine niciun credit noua.Orcat de scoliti am fi in ale Scripturi, Dumnezeu are tot creditul si slava e doar a Lui.. Ionatan a zis tînărului care-i purta armele: Il indentific pe Ionatan cu Domnul Isus. Dece? Pentruca Ionatan era un comandant care conducea poporul in lupta cu vrasmasii lui.Domnul Isus este comandantul vietilor celor rascumparati in lupta cu puterile intunericului.Cel rascumparat nu are altceva de facut decat sa duca arma Comandantului precum o fcea cel ce ii purta armele lui Ionatan.Spiritual, cel rascumparat cara cu el Cuvintul lui Dumnezeu.Care pentru el este o arma de lovire de aparare. Fie ca il poarta la modul  literal, fie  cuvintele pe care le spune sunt din Cuvantul lui Dumnezeu.Acest Cuvant are efect in a schimba viata cand loveste.Aduce moarte firi pamantesti si aduce tot odata viata din Dumnezeu.

Tanarul nu facea decat acest job de a cara armele. Cel ce aplica lovitura cu arma carata de tanar era Ionatan comandantul. Cel rascumparat este un colportor al adevarului, care este Domnul Hristos.De unde il cara, il poarta?Din Cuvant ul lui Dumnezeu. Dar cel ce aplica la inima unui dusman este comandantul nostru Domnul Isus Hristos care manuieste arma. Cuvantul este infatisat ca si o sabie cu doua taisuri.Vitejia nu apartine celui ce cara arma, ci celui care o manuieste.In mod spiritual, Domnul Isus este Cel care aplica lovitura la inima unei persoane pe care Dumnezeu o are in vedere sa o infringa, ca apoi sa o mantuiasca.Mantuirea sete asezata as zice intrun om falimentar fireste.Sau as spune ,intrun om infrant de ce si cum stie el.Ca sa fie infrant o persoana,Dumnezeu, trimete harul Lui. Omul este irezistibil Harului lui Dumnezeu.Cu alte cuvinte, nu se poate impotrivi.Vino, şi să pătrundem pînă la straja acestor netăiaţi împrejur. Ionatan il cheama pe tanarul lui sa mearga in tabara dusmanului cu el. Domnul Isus cheama pe cel ce ii duc armele,Cuvantul,supt toate infatisarile lui. fie literal sau spiritual. Cu aceasta arma sa mearga impreuna in tabara celui rau printre necredinciosi, printre cei ne taiati imprejur.Aici Domnul Isus va strapunge pe toti aceia pe care Dumnezeu ii are in vedere sa-i mantuiasca.

Acestia, unde urma sa se coboare Ionatan cu tanarul care ii cara armele, sunt numiti in Cuvant netăiaţi împrejur. Sigur ca, Ionatan face referire la taierea imprejur pe care o aveau in carne Israelitii.Noul testament aduce in atentie o alta taiere in prej a Inimi care este de natura spirituala.Daca taierea imprejur la Israeliti era facuta de oameni oricare ar fi fost ei. La cei rascumparati a facut-o Dumnezeu insusi fiind divina.Dumnezeu, lucreaza cu Inima omului,Romani 2;29……..şi tăiere împrejur este aceea a inimii, în duh. Straja de care vorbeste Ionatan, o indentific cu un anumit timp prielnic din din noapte.Tot asa Dumnezeu are un anumit timp cand intervine la un netaiat in prejur cu Inima si il ataca. Adica il naste din nou.Toti dusmanii, netaiatii in prejur spiritual, vor fi nimiciti din viata celui unde a patruns Sabia Duhului lui Dumnezeu.Mentionez de acei dusmani care sunt in viata unuia care nu este taiat imprejur cu Inima.Am spus cu alta ocazie ca nu oamenii sunt vrasmasi,dusmani, ai celui rascumparat ci apucaturile omului vechi din firea lui.Evrei 4: 12. Căci Cuvîntul lui Dumnezeu este viu şi lucrător, mai tăietor decît orice sabie cu două tăişuri: Cuvantul ne arata ca cel rascumparat este lucrator impreuna cu Domnul Hristos. Uite asa era Ionatan cu slujitorul lui.Amandoi conlucrau pentru as atinge scopul de a intra  in tabara celor ne taiati imprejur. Poate că Domnul va lucra pentru noi, Cu cel rascumparat totul este diferit. Dumnezeu lucreaza in mod spiritual, la Inima omului.

Ionatan spune slujitorului sau ca,  Poate.La Dumnezeu toate lucrurile sunt cu putinta cand are invedere sa  implineasca planul Lui.Ionatan nu pune la indoiala daca Dumnezeu v-a lucra sau nu. El simplu spune ca ,Indurarea Domnului se poate arata sau nu.Si in vietile multora dintre cei ce participa la strangerile celor rascumparati,Domnul poate v-a lucra sau poate nu.Hotararea este de partea lui Dumnezeu, pe cine sa mantuiasca si modul de cum El intervine in viata unui suflet.Nu toti cei ce asculta, cei aud evangelia sunt mantuiti.Iata dece cei rascumparati sunt chemati sa spuna despre Domnul Hristos si atata tot.Lucrarea nasteri din nou apartine in exclusivitatae lui Dumnezeu prin Fiul Sau.căci nimic nu împiedecă pe Domnul să dea izbăvire printr-un mic număr ca şi printr-un mare număr.“Ionatan era incredintat ca la Dumnezeu toate lucrurile sunt cu putinta. Adica, El poate aduce izbavire, biruinta printrun mare numar de lucratori in campul evangeliei dar si printrun numar ne semnificant.

Dumnezeu a adus victorie in lupta lui David cu Goliat doar prin David. Nu i-a fost necesar sa foloseasca toata armata lui Israel care era infricosata de acest uriasi.Intorcindu-ne la noi spiritual, Dumnezeu, poate folosi un frate care este ne scolit teologic pentru mantuirea unui suflet sau al mai multor suflete.Dumnezeu lucreaza cu lucrurile care nu sunt insemnate, sa faca de rusine pe cele ce (atentie)par ca sunt.Dece asa? pentruca slava sa fie doar a Lui si nimic al omului pe care El l-a intrebuintat in aceasta victorie de a infrange pe dusman.Ionatan era destul de constient ca singur nu v-a putea sa aiba izbanda daca Dumnezeu nu e de partea lui.Cand Ionatan a luat hotararea de a merge in tabara celor ne taiati imprejur,avea incredintarea dela Domnul sa o faca.Am opservat cand cineva vrea sa faca o lucrare in evangelie si nu e trimis de Dumnezeu, asteptarile, nu sunt cu un rezultat pozitiv.Dumnezeu sa dea intelepciune tuturor care vor sa fie lucratori impreuna cu Domnul Hristos sa nu intre pe campul de lupta fara incuvintarea Lui.Lupta va sfarsi cu o infrangere pentru cel ce a intrat printre cei ne taiati imprejur.Locul unde se da lupta, este un camp de batalie spirituala pentru toti copiii lui Dumnezeu.

John Balarie
Los Angeles California!

Niciun comentariu: