duminică, 15 februarie 2015

Romani 3; 23. Căci toţi au păcătuit,...............


f43bd-picture1bibliacutrandafir

Romani 3; 23. Căci toţi au păcătuit, şi sînt lipsiţi de slava lui Dumnezeu


Cuvantul ne arata ca toti oamenii au pacatuit. Bine,dar stiu oamenii ca sunt pacatosi?Negtesit ca da.Dumnezeu nu a lasat pe om in necunostinta de a sti ca, a calcat voia Lui.Eclesiatul 3:11….a pus în inima lor chiar şi gîndul veciniciei, .Ca lumea moderna s-a abatut complect dela ce constinta ar putea din cand in cand sa le trezeasca acest sentiment de vinovatie, este evident.Daca intrebi pe unii dece fac un pacat sau altul, ei iti v-or raspunde : “pai toti fac pacat” sau toata lume pacaruieste.Si au perfecta dreptate. Acestia inconstienti s-au constienti sustin ceia ce Cuvintul ne arata in acest verset.Căci toţi au păcătuit, Am spus ca sunt inconstieni prin faptul ca nu sunt preocupati sa citeasca Cuvantul de unde au sa inteleaga ca intradevar toti au pacatuit.Cuvantul lui Dumnezeu a devenit scump celor rascumparati dupa ce Dumnezeu s-a indurat de ei.Pana la interventia lui Dumnezeu in viata lor Biblia,era si pentru ei o carte oarecare ignorata.


Unii dintre acestia care nu au ajuns sa cunoasca valoarea Cuvantului lui Dumnezeu, il ignora. Dece? pentruca interiorul lor le spune ca viata pe care o traiesc nu este una care sa-i placa lui Dumnezeu.Sunt si dintre cei care citesc Cuvantul asa in treacat.Acestia participa la adunare.Nu este greu de realizat dece sunt vulnerabili la atacurile celui rau.Si vai, cati mai sunt si printre cei care citesc acest Cuvant si care participa la strangerile la olalta a celor rascumparati.Domnul Hristos spune aceste cuvinte cu privire la Cuvantul sfant;   Ioan 12; 48. ….are cine-l osîndi: Cuvîntul, pe care l-am vestit ...Ap, Pavel tot in aceasta epistola scrie.Romani 3:9. Ce urmează atunci? Sîntem noi mai buni decît ei? Nicidecum. Fiindcă am dovedit că toţi, fie Iudei, fie Greci, sînt supt păcat, Am intalnit si din acestia care is asumau ei insusi un merit ca sunt mantuiti.Cel mantuit cu adevarat, este Humble, zmerit. El stie ca nu are niciun merit si ca fara interventia lui Dumnezeu in viata lui era in continuare supt pacat, si implicit supt pedeapsa vesnica a lui Dumnezeu.


Ca urmare a pacatului, toti sunt supt judecata lui Dumnezeu.Judecata care o v-a aplica Dumnezeu in ziua aceia care se mai numeste si ziua cea mare de razbunare a Domnului.Apostolul face referire la Credinciosii dintre Evrei si a celor dintre neamuri,ca nu e nici-o diferenta intre acestia.Sunt unii care sustin cu inversunare ca,poporul evreu este al lui Dumnezeu. Si nu contest acest adevar aratat de Scriptura.Numai ca, trebuie inteles in legatura cu Mantuirea lui Dumnezeu, care este data prin Domnul Hristos.As pune o intrebare destul de logica si care este aratata in Cuvant.Este Dumnezeu un Dumnezeu care este partinitor, sau lucreaza cu doua masuri? Scriptura nu il arata in felul acesta, ca un Dumnezeu duplicitar.Scriptura ne arata ca El dinpotriva uraste doua masuri.Iata ca ap, Pavel care el insusi era evreu spune,fie Iudei, fie Greci,Cand citim despre Greci in Cuvant stim ca ei reprezinta neamurile.Prin descoperire, Pavel a ajuns sa inteleaga ca, Inaintea lui Dumnezeu oricare ar fi omul este supt păcat, Pacatul departeaza pe om de Dumnezeu si nu poate vedea slava Lui.Cand Dumnezeu se indura de un suflet,acel suflet este pus in relatie, partasie cu Dumnezeu Insusi. In felul acesta ajunge sa poata  vedea slava lui Dumnezeu prin credinta in Domnul Hristos.


Acum, acest suflet face parte din casa lui Dumnezeu, fiind copil al Lui. Cu alte cuvinte, poate vedea slava Tatalui, fiind in prezenta Lui.Avem si versetul 24. Şi sînt socotiţi neprihăniţi, fără plată, prin harul Său, prin răscumpărarea, care este în Hristos Isus.Cuvantul arata in acest verset ca, sunt unii din cei pe care versetul 23 ii aduce in atentie ca, sînt socotiţi neprihăniţi, Ce inseamna a fi neprihanit? Ca sa putem intelege mai bine despre mantuirea lui Dumnezeu data in dar prin Domnul Hristos, ajungem potrivit Cuvantului sa realizam ca ,Sangele Domnului Hristos a facut cu putinta aceasta curatire.In alta traducere pe care nu o vad ca ar fi cea mai adegvata in acest verset 23 spune asa,dreptatea oferită Ca sa vedem ca face sens in urma unei diferenta intre a fi spalat ,curatit si a fi indreptatit aduc in atentie din Apocalipsa 7:14……... ei şi-au spălat hainele, şi le-au albit în sîngele Mielului.As faca o comparatie intre acesti doi termeni,care apar in aceste doua traduceri. Prima data va fi spalarea , curatirea (neprihanirea)si abia dupa aceia indreptatirea sau dreptul de a te prezenta in fata lui Dumnezeu.Avem in Cuvant un loc unde Domnul Hristos spune aceste cuvinte;  Matei 11;27. ….. nimeni nu cunoaşte deplin pe Tatăl, afară de Fiul, şi acela căruia vrea Fiul să i-L descopere.


Asa ca, nu poti sa fi indreptatit de Dumnezeu daca nu mai intai ai trcut pe la crucea Domnului Hristos. dreptatea oferită.Este un termen juridic care te scapa de condamnare si te pune in drept ca copil al Lui Dumnezeu.In cazul de fata, te pune intr-o pozitie de legitimitate.Apoi celalalt termen neprihăniţi, Cuprinde in el curatire de toate intinaciunile pacatului.Acesta inseamna un drept spiritual dupa curatie.Cu alte cuvinte,te poti prezenta inaintea lui Dumnezeu pentruca, esti imaculat.In prezenta lui Dumnezeu Tatal nu te poti prezenta oricum decat prin Domnul Hristos spalat.Si ca sa nu fie confuzie in ceia ce sustin am sa spun si diferenta intre dreptatea oferită. si celalat termen neprihăniţi,(curati, imaculati).Ca sa intri in casa tatalui tau pamantesc,ca copil, ai dreptul acesta ca esti copil al lui si ii porti numele. Dar nu vei putea intra si murdar. Mai intai curat si apoi poti intra in casa.Tot ce este murdar in viata ta ca copil al lui Dumnezeu trebuie sa fie spalat de sangele Domnului Hristos.Ce vreau sa spun este ca, amandoua aceste conditii sunt legate una de alta. Nici una nu supstituie pa alta. Sunt  indentitati diferite dar, care trebuiesc aplicate in viata unui copil al lui Dumnezeu pentru a fi eligibil de a face parte din Casa lui Dumnezeu in mod curat pe deplin.


Este o conditie de baza pe care Scriptura o scoate in evidenta, curatia care are echivalentul neprihaniri.Iata ce citim despre aceasta curatie,spalare.Apocalipsa 21:27. …. Nimic întinat nu va intra în ea,....Dreptatea iti da doar dreptul de a intra dar nu in orce stare te-ai afla.Tot asa si spiritual putem intelege ca,sunt un copil al lui Dumnezeu, am dreptul sa intru in casa Tatalui dar nu in orce stare m-as afla, cu orce murdarie pe mine.Ei bine, versetul din apocalipsa ne arata ca este necesar ca sa avem hainele cu care ne prezentam inaintea Tatalui spalate in sangele Mielului.Trebuie inteles ca, Dumnezeu Tatal lucreaza impreuna cu Fiul Lui la aceste doua componente le numesc ale mantuiri.Domnul Isus spunea aceste cuvinte ;Ioan 5;17,„Tatăl Meu lucrează pînă acum; şi Eu de asemenea lucrez.“Am spus mai detailat putin despre aceste doua expresi, dreptatea oferită. si neprihanirea lui Dumnezeu,care inteleg ca, au diferite conotatii in contestul mantuiri.


John Balarie
Los Angeles California!


















Niciun comentariu: