vineri, 26 iunie 2015

Matei 28:10. Atunci Isus le-a zis: „Nu vă temeţi;.....................

f43bd-picture1bibliacutrandafir

Matei 28:10. Atunci Isus le-a zis: „Nu vă temeţi; duceţi-vă de spuneţi fraţilor Mei să meargă în Galilea: acolo Mă vor vedea.“

Ce verset minunat, in el, il vedem pe Mantuitorul cum numeste pe cei pe care Dumnezeu i-a nascut din nou. Acestia sunt  Fratiii Lui.El era cel din tai nasut dintre mai multi frati. Romani 8:29.Versetul ne relateaza cuvintele pe care Mantuitorul le-a spus femeilor dupa inviere.Erau ingrijorate ,nu stiau cine si unde l-au pus pe Domnul lor.Domnul Isus care stia ca teama le cuprinsese inima le spune aceste cuvinte;Nu vă temeţi;Mantuitorul putea sa ramana doar la aceste cuvinte de consolare pe care le-a spus acestor femei in situatia de deruta in care se aflau.As zice ca, Mantuitorul le da o porunca plina de dragoste, de afectiune pe care o avea fata de aceste femei  si de ucenicii lui.Dar si fata de orce rascumparat al Lui.Putea spune Domnul Isus altfel de cum le-a spus? Nu cred, avea in vedere intimitatea pe care a avut-o cu cei pe care ii iubea.Ioan 13;1………….şi fiindcă iubea pe ai Săi, cari erau în lume, i-a iubit pînă la capăt.Acesta era si motivul de a trimis femeile sa le spuna Fratilor Lui sa mearga in Galileia.Acolo avea sa aibe o intalnire in intimtate cu Ucenicii Lui.duceţi-vă de spuneţi fraţilor Mei Nu mai avea sa se intalneasca cu multimea cum o facea des, cand era in lucrare.A tinut sa se intalneasca cu Fratii Lui.

Le-a facut mesagere pe aceste femei de a duce o veste ucenicilor la care ei nu se asteptau.As zice ca i-au luat prin suprindere cu aceasta stire.duceţi-vă de spuneţi Cu alte cuvinte nu mai stati si intarziati. Stim starea de spirit a lor inainte de al vedea pe Invatatorul.El,le-a spus Femeilor, “ma duc la Tatal Meu”.Aceasta veste trebuie sa ajunga la cei iubiti ai Mei.Nu, nu asa i-a numit Domnul Isus pe cei carora le trimetea aceasta veste minunata.Erau ei iubiti de Mantuitorul si stiau si ei isusi cum sunt tratati de Invatatorul lor.Dar nu i-a numit iubiti. Nici la ucenicii Mei nu i-a numit.Avea un cuvant mult mai scump pe care il v-a spune femeilor..Avea sa-i numeasca altfel;Mantuitorul la ales acest cuvant de intimitate pe care nu-l poti adresa orcui si orcum.Iata cum ii numeste Domnul Isus pe cei pe care Tatal i-a adus la viata spirituala prin nasterea din nou..fraţilor Mei Nu stiu cati dintre noi care ne numim crestini ne putem numi si nascuti din nou ca sa putem sa ne indentificam cu Mantuitorul care este Fratele cel mare.Si cat pret punem pe acest fapt ca suntem frati cu Domnul Isus,asta numai daca intradevar suntem.Sa fi frate cu Domnul Isus si cu cei pe care Dumnezeu i-a nascut din nou,trebuie sa ai parte si tu de aceasta nastere din nou.Atunci relatia va fi una de dragoste intre totii fratii Domnului Isus.

Asa cum am spus ceva mai sus, acest nume de frate sau frati poarta in el  o grutate si tot odata si o responsabilitate pentru toti aceia care il pronunta.Are in el dulceata de intimitate din Casa Tatalui Ceresc de a locui impreuna.Dece? Pentruca fiind nascut din nou am intrat in dreptul de copil al lui Dumnezeu.Cand rostim acest nume de frate, ne spune el ceva? Ne sensibilizeaza? Sau il spunem fara niciun efect de sensibilizare in interiorul nostru.Domnul Isus pleca la Tatal si vroia sa ii incredinteze ca tot ce le-a spus cand a fost cu ei impreuna nu au fost numai vorbe.Ii cunostea destul de bine ca sunt si ei ca si femeile in a caror fiinta se cuibarea teama, deznadejdea, ca i-a lasat.Ce sa faca Fratii Lui?să meargă în Galilea: i-mi permit sa spun ca era nostalgic Mantuitorul de acest loc al Galilei.Avea sa il paraseasca pentru totdeauna. Era locul unde is incepuse lucrarea.Era locul unde Tatal ii dause pe primii ucenicii ai Lui.Asta ma face sa cred ca a dorit sa se intalneasca cu ai Lui in Galileia.Putea sa aleaga orcare alt loc, dar se simtea bine in Galileia Neamurilor.Si evangelistul Ioan a cuprins aceste cuvinte ale Domnului Hristos.Ioan 20:17. „Nu mă ţinea“,i-a zis Isus; „căci încă nu M-am suit la Tatăl Meu. Ci, du-te la fraţii Mei, şi spune-le că Mă sui la Tatăl Meu şi Tatăl vostru, la Dumnezeul Meu şi Dumnezeul vostru.“Ce frumos spune Mantuitorul. Nu avea ceva pe care sa nu imparta cu Fratii Lui.Aveau in comun prin nastere acelasi Tata si Dumnezeu de care se bucurau impreuna.

Din nou vedem ca ii erau scumpe Mantuitorului aceste cuvinte;fraţii Mei, Cum am spus mai sus. Nu le poti lua cu usuratate (lightly) sunt prea scumpe sa te poti incadra in ele fara se le dai valoare cuvanita..Nu poti sa ti-le insusesti fara ca sa fi avut parte de nasterea din nou (Adica o schimbare profunda a vieti).Domnul Isus le incredinteaza pe femei si pe Ucenici ca se suie, pleaca, Mă sui la Tatăl Meu şi Tatăl vostru, Iata ce incadreaza pe cei rascumparati sa se numeasca frati intre ei si ai Domnului Isus, faptul ca au acelasi Tata.Nu stim ce vor fi spus femeile si nici ucenici cand au auzit aceste cuvinte.Dar cred, sunt convins, ca le-a adus un sentiment de relaxare(liniste) interioara.De pacea care le vorbise ca le-o lasa ca sa nu se tulbure in inima lor.Apoi Mantuitorul, aduce pe Tatal Lui si al lor, dar si ca  Dumnezeu al lor,a tot puternic in cer si pe pamant.Cu alte cuvinte avea sa spuna Mantuitorul in rugaciunea Lui catre Tatal din Ioan 17;Aceste cuvinte;Ioan 17: 15. Nu Te rog să-i iei din lume, ci să-i păzeşti de cel rău. Cu alta ocazie am spus ceva mai mult din acest verset cu privire la cei rascumparati care aveau sa ramana in lume. Dece? Pentru a continua lucrarea inceputa de Mantuitorul.

Stia Domnul Isus unde lasa pe Fratii Lui. Intr-o lume ostila  pe care o cunostea destul de bine.Apela la Dumnezeu Tatal sa ii ocroteasca pe Fratii Lui.Ap, Pavel si el aduce in atentie relatia Domnului Isus cu cei rascumparati ai Lui ca frati. Romani 8:29. Căci pe aceia, pe cari i-a cunoscut mai dinainte, i-a şi hotărît mai dinainte să fie asemenea chipului Fiului Său, pentruca El să fie cel întîi născut dintre mai mulţi fraţi.Asa cum am spus ceva mai sus; Ne este noua scump acest nume de Frate? Sau il profanam, il denigram prin faptul ca il luam cu usuratae in fata fratilor sau chiar a celor care se numesc ei insusi crestini.Evrei 2:11.11. Căci Cel ce sfinţeşte şi cei ce sînt sfinţiţi, sînt dintr-unul. De aceea, Lui nu-I este ruşine să-i numească „fraţi“,Si autorul epistolei catre Evrei il aduce in atentie pe Domnul Isus ca unul caruia nu i-a fost rusine de cei pe care Tatal ia dat sa-i numeasca Fratii Lui.

Cat de scump ar trebui sa ne fie acest nume de „fraţi“Pe care nu orcine il poate avea. Dece?Pentruca nu se incadreaza in a fi Copil al lui Dumnezeu.Nu inseamna daca te numesti crestin esti si frate cu Domnul Isus.Sau daca fregventezi o adunare oarecare, esti si frate.Te poti chema crestin ca multi alti dar nu si frate al Domnului Isus.Fiecare ne dam seama de acest adevar.Fara aceasta nestere din nou pe care o face Dumnezeu prin schimbarea structurei sufletesti, nu te poti incadra de drept in familia lui Dumnezeu.Am sa aduc in atentie ce m-a determinat sa scriu cate-va ganduri cu privire la Frate, Fratii.A trimis cineva cate-va ganduri de un anumit pastor din romania referitor la acest cuvant fratii. Am copiat doar titlul expuneri lui pe care am pus-o in lumina Cuvantului sfant.Fara a controla ceia ce  spunem sau  scriem cu cuvantul lui Dumnezeu ne descalifica din orce pozitie pamanteasca am detine-o noi.Ca e o pozite asa cum am numit-o cu caracter pamantesc , firesc, omenesc.Nu are nimic de aface cu alta pozitie de natura divina de copil al lui Dumnezeu, de Fratii ai Domnului Hristos. Acesta este titlu pe care l-am pus in highlight.
Când compasiunea îmbracă forme greșite –  Cum să ne înțelegem cu ”frații” homosexuali ?
    Chiar daca autorul a pus in gilimele acest cuvant de fratii l-a luat cu usuratate (lightly) chiar daca pe parcursul espuneri a incercat sa mai indulceasca gravitataea interpetari acestui cuvant scump pe careMantuitorul la adus in atentia femeilor.As dori din nou sa aduc in atentie felul de cum ne raportam la ce citim in Cuvantul sfant.Cred ca ar fi trebuit evitat acest cuvant de “fratii”. Personal as fi folosit alt cuvant care nu era nici o ofensa pentru cei care traiesc o astfel de viata, si nici nu aducea prejudiciu fratilor care se indentifica cu Domnul Isus.Iata ce cuvant as fi folosit;Cum sa ne comportam cu cei care traiesc intrun astfel de pacat. Este regretabil  ca din ce in ce mai multi” slujitori” nu tin cont de ce ne invata Cuvantul lui Dumnezeu.1 Corinteni 5:  11. Ci v-am scris să n-aveţi niciun fel de legături cu vreunul care, măcarcă îşi zice „frate“, totuş este curvar, sau lacom de bani, sau închinător la idoli, sau defăimător, sau beţiv, sau răpareţ; cu un astfel de om nu trebuie nici să mîncaţi.Is zice el, dar nu ii zic eu.Traim vremurile din urma unde modernizmul si toleranta cu privire la pacat, a patruns in adunari.Cand ne adunam laolalta in Casa lui Dumnezeu trebuie sa stim ca avem in mijlocul nostru pe Domnul Isus,Tratand cu usuratae acest aspect ajungem sa profanam Numele scump al Domnului Hristos.

John Balarie
Los Angeles California!

Niciun comentariu: