luni, 26 octombrie 2015

Psalmul 91:15. Cînd Mă va chema, îi voi răspunde;..............

f43bd-picture1bibliacutrandafir




Psalmul 91:15. Cînd Mă va chema, îi voi răspunde;voi fi cu el în strîmtorare,îl voi izbăvi şi-l voi proslăvi.


  Psalmul acesta e un Psalm Mesianic,dar l-am aplicat in viata mea si mi-a facut mult bine pe parcursul vieti.Este un psalm care da garantie unui copil al lui Dumnezeu, aduce inviorare si te scoate din deznadejdea care poate veni peste orcare dintre noi.Dar o sa vedem ca este o conditie de baza sa poti sa te bucuri de ocrotirea lui Dumnezeu. Sigur ca trebuie mai intai sa fi copil al Lui. Apoi sa fi un copil ascultator. Ca Dumnezeu sa te poate incadra in ceia ce spune acest psalm.Cînd Mă va chema, Noi toti care suntem ai Domnului Hristos stim de cate ori am chemat pe Dumnezeu Tatal nostru prin situatiile prin care am trecut. Nu stiu cati dintre noi am luat seama la chemarea pe care am adresato sa vedem, nu daca v-a implini ci modul decum Dumnezeul nostru va gasi cu cale sa ia seama la chemarea noastra, intr- o imprejurare sau alta. Decate ori l-am chemat, El si-a aratat dragostea Lui fata de noi.Cati dintre noi am realizat cat de bun este Dumnezeu cu noi? Sigur ca daca suntem interesati sa vedem cum ne ajuta,vom opserva.


      Daca nu venim interesati inainta Lui Dumnezeu de a vedea ce raspuns ne da Tatal nostru, atunci raspunsul va trece pe langa noi neopservat. Am intalnit si Fratii si Surori care spuneau ca ,Dumnezeu nu le-a raspuns la chemarea lor.Dar nu se analizau pe ei insusi sa vada cat de atenti au fost la raspunsul chemari lor.Cînd Mă va chema, As zice ca este o conditie pe care trebuie sa o indeplinim ca Dumnezeu sa ne asculte. Nu-l chemi zdrobit de situatia prin care treci, sa nu te astepti ca iti va raspunde. Aceasta este conditia de al chema fara intarziere.Si iata promisiunea pe care o face Tatal nostru copiilor Lui;îi voi răspunde Avem garantia ca va raspunde. Dumnezeul nostru nu este nepasator la strigatul copiilor lui. Uneori strigat  in disperare.As mentiona ca;” chemarea ,sa nu fie dintr-o inima indoielnica” Dumnezeul nostru simte cu noi , ia parte la incercarile, situatiile, prin care trecem.Dar ca, trebuie sa apelam cu deplina incredere.


Deseori unii dintre noi nu suntem multumiti cu raspunsul pe care il primim. Am vrea sa vina acest raspuns dela El in felul cum gandim noi ca ne face bine.Sau as zice; “ in termenul nostru”.Daca am invatat sa stam  linistiti in asteptare, Plangerile lui Ieremia 3: 26. Bine este să aştepţi în tăcere ajutorul Domnului.Numai atunci,vom fi pe deplin multumiti cu ce gaseste, si cum gaseste, El de cuvinta sa intervina in ajutorul nostru. voi fi cu el în strîmtorare,Unii dintre noi am trecut prin situatii grele de stramtorare,altii mai putin. Dar Dumnezeu este cu cel care trece prin astfel de stramtorari.Sunt convins ca , Psalmistul nu se refera neaparat numai la stramtorarile de ordin material.Era unul care nu ducea lipsa in privinta aceasta.Aceste stramtorari le numesc: “ de suprafata”. Sunt  si altfel de stramtorari de   natura  spirituala.Framantari launtrice la care simti nevoia de un ajutor divin. Care dintre noi nu am expiermentat intrun fel sau altul astfel de  stramtorari sufletesti. Cand te simti intr-o astfel de stare sufleteasca este necesar sa apelam la Dumnezeul nostru pentru a ne inviora.Sa sti ca Dumnezeu este cu tine si e gata sa vina in ajutor orcare ar fi nevoia, ar trebui sa ne umple inima de liniste si incredere.îl voi izbăvi şi-l voi proslăvi.Iata promisiunea pe care o face Dumnezeu, si pe care trebuie sa ne bazam.Fara a pune la indoiala dragostea Lui ca Tata.


      Cu alte cuvinte ar spune Dumnezeu;”este al meu si nu pot sa il las” fara sa ma ocup de el.Am intalnit si persoane care sunt indoielnici cu privire la interventia lui Dumnezeu in viata lor cand cheama.Chiar daca Dumnezeu intarzie si nu actioneaza atunci la timpul care vrem noi si cum vrem noi, El, ne da aceasta sigurare ca;îl voi izbăvi. Ce inseamna asigurarea pe care o da Dumnezeu ? Is arata dragostea fata de cel rascumparat. Cineva poate spune; “ nu vedeti ca este relatia Psalmistului cu Dumnezeu”?Aici fac cei mai multi gresala cea mai mare.Ei spun; “ nu mi se aplica mie” sau “ nu pot sa mi-o insusesc”Ce fac acestia? se lipsesc de ajutorul lui Dumnezeu in astfel de situatii.Isi pierd pacea , se tulbura din lipsa neancrederi in Dumnezeul nostru.Deseori luam situatiile in mainile noastre sa le rezolvam sau incercam sa iesim din aceaste stramtorari prin puterile noastre sau apeland la oameni.Dar s-a dovedit in viata multora dintre noi ca, inlocuirea lui Dumnezeu cu omul nu ne-a adus nici-o data izbavirea, sau  iesirea din acea situatie de stramtorare. Singuri ne frustram de pacea pe care o da increderea in Dumnezeu.


      Deseori ne afundam tot mai mult in desnadejde.Nu poate omul orcare ar fi el sa simta, sa ia parte la stramtorarea ta sau a mea asa cum o face Dumnezeu Tatal nostru.Cuvantul ne arata ca, Dumnezu este Dumnezeul orcatei mangaieri.2 Corinteni 1:3. Iata ce citim in continuare.îl voi izbăvi Cu alte cuvinte, il voi ridica din starea in care se gaseste.Poate sa fie izbavire la modul literal, fizica sau spirituala.Sa nu uitam ca, suntem supt privirea atenta a lui Dumnezeu, Tatal nostru. Apoi, incheie versetul cu aceste cuvinte;şi-l voi proslăvi. Ce inseamna a proslavi? inteleg din cuvintele Domnului Hristos cand spune;Ioan 17: 5. Şi acum, Tată, proslăveşte-Mă la Tine însuţi cu slava, pe care o aveam la Tine, înainte de a fi lumea.Cu alte cuvinte,va voi ridica la standarul de slava ca a Fiului Meu.Ca sa vedem ca stramtorarea sau situatia prin care am trecut a lucrat o tot mai multa greutate de slava.Iata ce spune si Ap, Pavel calauzit de Duhul Sfant;Romani8:18. Eu socotesc că suferinţele din vremea de acum nu sînt vrednice să fie puse alături cu slava viitoare, care are să fie descoperită faţă de noi.Cred ca nu gresesc daca incadrez in acest verset pe langa suferinte si (stramtorarea).Sigur ca sunt suferinte fizice dar si interioare sufletesti.Dumnezeul nostru ia parte la orcare ar fi acestea, de orce natura.


Cele cuprinse in versetul 15; asa cum am spus sunt bazate pe o conditie ca Dumnezeu sa ia seama la chemarea noastra. Iata ca in versetul 14. „Fiindcă Mă iubeşte - zice Domnul Conditia de baza sa il iubim. Poate cineva va spune; Cum nu-L iubesc toti credinciosii? Dragostea fata de Dumnezeu se arata prin manifestare. Ce vreau sa spun este; “nu cu gura” ci printr-o viata care il cinsteste in toate circumstantele vieti, supt toate aspectele ei. Deci si prin aceste stramtorari de care ne vorbeste Cuvantul in versetul de mai sus.Ne cunoastem fiecare in parte cum il iubim si cat il iubim pe Dumnezeul nostru.Daca il iubim avem si indrazneala sa-l chemam in ajutorul nostru cand trecem prin astfel de stramtorari. - deaceea îl voi izbăvi; Iata ce il motiveaza pe Tatal nostru sa intervina si sa izbaveasca pe cel care il iubeste.Dragostea fata de El.Si continua versetul cu ceva pe care Cuvantul il scoate in evidenta si anume;îl voi ocroti, căci cunoaşte Numele Meu A cunoaste numele lui Dumnezeu,trebuie sa spun ca este necesar sa fi un copil al Lui.Vrea sa ne spuna Cuvantul ca, acesta este motivul de un copil al Lui este ocrotit, izbavit si proslavit,„Fiindcă Mă iubeşte si cunoaşte Numele Meu.Avem motive sa-I multumim ca , ne putem duce inaintea Lui Dumnezeu cu incredere ca; ne asculta, ne raspunde,la orcare ar fi chemarea noastra.As mentiona ca acest Psalm este Mesianic asa cum am spus mai sus ,dar ca se aplica orcarui copil al lui Dumnezeu.Suntem fratii ai Domnului Hristos.Deaceia se ap-lica si noua.


John Balarie

Los Angeles California!

Niciun comentariu: