joi, 29 octombrie 2015

2 Imparati 5:18. Iată totuş ce rog pe Domnul să ierte robului tău: ................

f43bd-picture1bibliacutrandafir
2 Imparati 5:18. Iată totuş ce rog pe Domnul să ierte robului tău: cînd stăpînul meu intră în casa lui Rimon să se închine acolo şi se sprijineşte pe mîna mea, mă închin şi eu în casa lui Rimon: să ierte Domnul pe robul tău, cînd mă voi închina în casa lui Rimon!“
Un Frate, mi-a adus cu ceva timp in urma in atentie acesta intamplare din Vechiul Testament cu Generalul acela sirian Naman.Si ca intotdeauna avem cate ceva de invatat din fiecare loc pe care il citim din Cuvantul lui Dumnezeu. Bine inteles daca vrem sa luam ceva din ceia ce citim, spre folosul nostru.Este foarte adevarat ca sunt situatii cand nu putem desprinde intelesul la care ne-am astepta noi. Si asta se intampla,fie ca ne apropiem de citirea Cuvantului cu ideei preconcepute, si ne vine greu sa abandonam la ele ori se prea poate sa nici nu vrem. Totul depinde de ce atitudine adoptam fata de Cuvantul lui Dumnezeu.Dumnezeu da lumina celui care este sincer,humble, zmerit si doritor de a intelege ceva din ceia ce citeste.Cunostem cu totii aceasta imprejurare cu Naman.A fost lucrat in ultima instanta de Dumnezeu si i-a schimbat viata in urma vindecari.Acesta era dintre Neamuri.Deaceia Cuvantul ii scoate in evidenta origine lui, chemandul Naman Sirianul.


Dupa ce Dumnezeu a lucrat in viata lui in doua feluri,era sensibil acum si foarte atent la felul lui de a trai incontinuare. Zic in doua feluri ,pentruca a fost vindecat fizic dar si sufleteste. Se vede schimbare in viata lui prin ce fel de atitudine ia fata de Dumnezeul cel a tot puternic.Nu fusese familiar cu acest Dumnezeu care schimba din temelie omul.I-mi permit sa spun ca, nu sunt multi dintre cei care se numesc crestini  sa fie sensitivi la Cuvantul lui Dumnezeu cum a fost acest General Sirian. Iată totuş ce rog pe Domnul să ierte robului tău: Discutia se purta intre acest Naman si Elisei. Ce stare de zmerenie si-a arata Naman fata de Elisei, cu toate ca era General.Schimbarea din viata lui se vede din aceste cuvinte pe care le spune lui Elisei. Il numeste Domnul. si mai mult se considera rob al lui Elisei.Inainte cred ca Naman avea o alta atitudine ca General.Ca orcare dintre cei pe care Dumnezeu ia adus la viata noua se vede schimbarea.Naman urma sa se intoarca in Siria si pozitia lui de General implica ca Imparatul, sa fie protectat de Naman.Ba mai mult, Naman spune ca Imparatul ;se sprijineşte pe mîna mea, cand imparatul se ducea sa se inchine dumnezeului lui,Rimon.


Nu era un lucru usor pentru Naman. Trebuia sa aleaga intre a fi supus, cedincios Dumnezeului cel viu si adevarat sau sa se lase de aceasta functie de General.In decursul istoriei am vazut ca, unii de care s-a indurat Dumnezeu si-au abandonat jobul pe care il avea, ca nu mai era compatibil cu noua viata pe care Dumnezeu ia dat-o de copil al Lui Dumnezeu.Naman ii descrie lui Elisei intreg procesul la care lua parte.cînd stăpînul meu intră în casa lui Rimon să se închine acolo şi se sprijineşte pe mîna mea, Inteleg ca era nelipsit din anturajul Imparatului.Asa cum am spus era pus intr-o situatie destul de delicata Naman.Avea poate familie,pe care trebuia sa o hraneasca.In definitiv, aceasta era educatia lui pe care o avea de a fi in cadrul armatei.Sunt convins ca i-a trecut prin minte intrebare ca aceasta; “ si acum ce voi face”? Era o intrebare legitima din punct de vedere omenesc.Cum am fi procedat noi?Poate unii dintre noi am fi zis; “ei si ce daca ma voi inchina si eu” numai asa de ochii lumi, a celor care sunt de fata.Poate altii dintre noi ar fi renuntat la profesia pe care o aveau.Asa cum au facut unii a caror profesie era una care te murdarea sufleteste.


    In ambele cazuri, Dumnezeu cunoastea inima lui Naman pentruca El, a transformat-o la momentul acela.Fiind cu Imparatul nu is permitea sa ignore acest ritual la care lua parte impreuna cu Imparatul si ceilalti slujitori ai Lui.Iata ce spune Naman ca era as zice, obligat sa faca;mă închin şi eu în casa lui Rimon: Era constient ca trebuie sa se inchine.Imparatul ar fi putut sa dea porunca altui militar sa-i ia viata lui Naman daca acesta inceta sa se mai prezinte ca in trecut.Dar Dumnezeu, asa cum am spus, ii schimbase deja Inima, a gasit cu cale sa-i dea un raspuns prin Prorocul Elisei, sa-l scoata din aceasta situatie destul de delicata.Nu ar fi vrut Naman sa compromita numele Dumnezului celui sfant, care il vindecase.Naman ii cere ca o ingaduinta Prorocului Elisei.să ierte Domnul pe robul tău, cînd mă voi închina în casa lui Rimon!“As intelege ca era unicul loc unde Naman era pus in situatia aceasta delicata. In restul timpului pe care il avea in privat,era scutit de orce obligatie fata de Imparat si ceremonia Lui.


      Parca ar fi vrut sa spuna Naman; “ce sa fac, nu as vrea, dar nu stiu ce sa aleg”.Iubea pe Dumnezu acuma si nu se mai gandea sa se intoarca la vechile obiceiuri pagane. Poate nu numai inchinatul era un impediment erau multe alte rituale cuprinse in ceremoniile dela casa lui Rimon.Naman stia ca, fara o dezlegare din partea lui Dumnezeu el va necinsti numele Lui Dumnezeu cel sfant.Acum,putin despre unii din noi; De cate ori nu am compromis,necinstit numele lui Dumnezeu intrun fel sau altul, si am fost nepasatori.Fiecare is cunoaste viata traita, pe cand se considera ca este credincios.Naman vroia sa-L cinsteasca acum pe Dumnezeul care la vindecat. Dorim noi toti sa cinstim numele lui Dumnezeu fara compromis pentru vindecarea care ne-a data-o? Sigur ca nu e vorba de vindecare fizica ci spiritauala.Ne-a nascut din nou, ne-a adus la o viata noua si inca vesnica.Am fost pusi in relatia de copii ai lui Dumnezeu.Sa vedem ce raspuns ii da Prorocul Elisei.19. Elisei i-a zis „Du-te în pace.“ Nu ia dat o alta explicatie,si nici multe vorbe cu privire la aceasta situatie delicata nu i-a spus Elisei lui Naman.
      
Acum Naman avea pace launtrica, scapase de apasarea aceia care zic; “il macina nestiind cum sa procedeze”Cred ca sfatul lui Elisei a adus o usurare in Inima lui Naman.Poate va fi zis el; “ pe parcurs am sa ma uit dupa alta profesie”  in care nu voi mai fi obligat sa fac acest rabat dela incredintarea pe care o am acum.Am avut ocazia sa i-mi spuna cineva despre o credincioasa in a carei inima a lucrat Dumnezeu.Sora purta cercei si cineva din adunare ia spus ca deacum sa nu-i mai porti.Sora era la inceput pe cale credintei.A intrebat pe un frate si Fratele ia zis; “Poarta-i soro mai departe”Mai tarziu, cand Sora a ajuns cu cititul in ep: 1 Petru 3; Podoaba voastră să nu fie podoaba de afară, …..în purtarea de scule de aur... Atunci a inteles Sora si a scos singura cerceii. Iata ce frumos,intelept, a procedat Prorocul Elisei, dar si fratele simplu.Poate Fratele a fost inspirat din sfatul pe care Elisei i la dat lui Naman.Cata nevoie avem de inteleopciune care vine de sus in relatiile noastre unii cu alti. Relatii care deseori sunt alterate din lucruri ne intelese si  ne aduse inainta lui Dumnezeu pentru rezolvarea lor.A lua hotarari fara sa intrebi pe Dumnezeu,dauneaza grav tie personal si strangeri la olalta unde participi.


John Balarie
Los Angeles California!

Niciun comentariu: