marți, 26 ianuarie 2016

Ioan 3:17. Dumnezeu, în adevăr, n-a trimes pe Fiul Său în lume ca să judece lumea,.........


f43bd-picture1bibliacutrandafir


Ioan 3:17. Dumnezeu, în adevăr, n-a trimes pe Fiul Său în lume ca să judece lumea, ci ca lumea să fie mîntuită prin El.

      Avem acest verset din Ioan care arata ceva ce parca aduce confuzie in mintea celor ce vor sa afle adevarul cu privire la, mantuirea lumi.Versetul este destul de clar, numai ca si altele trebuiesc acomodate, armonizate, asa cum spun deseori. Dece acomodate? Pentru ca altfel se ajunge la concluzii gresite. Am sa dau pentru inceput un loc care daca il luam separat, ne armonizat, vom vedea unde ne poate duce:  Ioan 12:32.Şi după ce voi fi înălţat  de pe pămînt, voi atrage la Mine pe toţi oamenii.“ Un frate mi-a spus ce citeste in acest verset,si ca sunt cuvintele Domnul Isus. Ca va atrage la El pe toti oamenii.-Asa sa fie? atunci mai era necesar ca Fiul lui Dumnezeu sa moara? sa rascumpere?Cum ar trebui sa intelegem acest verset in contestul intregi Scripturi?Nu cred ca gresesc daca spun ca singura solutie este sa aplicam, ceia ce citim prin armonizarea Scripturi.Ca in mai toate intrebarile cheie avem si raspunsuri pe care Cuvantul ni-le pune la dispozitie.Asta numai daca vrem sa aflam adevarul cu sinceritate.Aici cuvantul la care trebuie sa ne oprim se gaseste in; TOTI. Am mai spus cu alta ocazie despre acest cuvant.Acest verset impreuna cu altele le-am primit dela un Frate, care citeste si iubeste Cuvantul lui Dumnezeu.

      In primul rand trebuie inteles acest termen de “lume” si apoi putem vedea ce intentie, sau ce l-a determinat pe Dumnezeu sa-si trimeata pe Fiu  aici pe pamant. Dumnezeu, în adevăr, n-a trimes pe Fiul Său în lume ca să judece lumea, Apoi trebuie sa vedem si acest  termen“mantuire” si ce inteles poate avea.Fara aceste intelegeri pe care Cuvantul ni-le pune la dispozitie,ne vom incurca in gandirea noastra cu privire la planul de mantuire al lui Dumnezeu in Domnul Hristos.Daca ne uitam in dictionar vom vedea ce cuprinde acest cuvant “lume.”Cu toate ca, nu este necesar sa folosim Dictionarul, atat fimp cat avem Cuvantul la dispozitia noastra. Dar nu e rau sa ne uitam sa vedem cum defineste dictionarul “lumea”Si ceva mai clar ce insemnatate poate avea acest cuvant lume.In dictionar este vorba de creiatie si nu se refera in exclusivitate la om. Despre creiatie citim aceste cuvinte;Geneza1;31. Dumnezeu S-a uitat la tot ce făcuse; şi iată că erau foarte bune.Iata ce  spune Dumnezeu despre om.Aceasta afirmatie apartine Celui care l-a creiat.Geneza 6: 5. Domnul a văzut că răutatea omului era mare pe pămînt, şi că toate întocmirile gîndurilor din inima lui erau toate îndreptate  în fiecare zi numai spre rău.Deci, inteleg ca  omul are o alta denumire in contestul acestei lumi. Cuvantul care il separa de restul creiatiei este;Fiinta umana, sau in engleza, Human being.

      Asa ca, nu citim de fiinta umana.Oricum, Pe pamant Domnul Isus este Mantuitor  pentru  om cat traieste in acest trup de carne.Marcu 2:  10. Dar, ca să ştiţi că Fiul omului are putere pe pămînt să ierte păcatele,Dar mai vedem alte locuri unde Domnul Isus spune ca judecata, totusi ii apartine sau are acest drept, mandat, dela Tatal Lui.Ioan 8:16. Şi chiar dacă judec, judecata Mea este adevărată, pentrucă nu sînt singur, ci Tatăl, care M-a trimes, este cu Mine.Apoi, un alt loc care ne arata de judeca Domnului Hristos.Ioan 5:30. Eu nu pot face nimic dela Mine însumi: judec după cum aud; şi judecata Mea este dreaptă, pentrucă nu caut să fac voia Mea, ci voia Tatălui, care M-a trimes.El are si atributul acesta de Judecator. Dar va veni timpul cand Dumnezeeu Tatal va transfera judecata deplina o numesc Fiului.Cu alte cuvinte, Fiul va exersa acest atribut incredintat de Tatal. Sigur ca este vorba de judecata vesnica, la sfarsitul tuturor lucrurilor.Aceasta judecata va fi cu condamnare vesnica, cu un verdict la care omul nu va avea niciun drept de a comenta in fata Judecatorului cel drept…..Ioan 5:22. Tatăl nici nu judecă pe nimeni, ci toată judecata a dat-o Fiului,.Atat timp cat omul este inca pe pamant, Domnul Isus nu exerseaza acest atribut al lui de Judecator.Ci acela de Mantuitor.

      Daca vrem sa asociem mantuirea lumi in termenii pe care ii putem intelege cu privire la om, vom spune asa; “fiinta umana” Dece este cuprinsa lumea in acest contest al mantuiri? Pentruca Cuvantul ne arata ca intreaga fire inconjuratoare suspina si asteapta eliberarea fiilor lui Dumnezeu.Cand vine vorba de eliberare, intelegem ca acest trup de carne nu este inca eliberat de supt puterea pacatului.Pavel spune ca gemem in acest cort,trupul de carne il numeste cort. Iata deci lumea in intelesul acestui verset.Romani 8:20. Căci firea ( sau lumea inconjuratoare)a fost supusă deşertăciunii -nu de voie, ci din pricina celui ce a supus-o - cu nădejdea însă,21. că şi ea va fi izbăvită din robia stricăciunii, ca să aibă parte de slobozenia (eliberarea) slavei copiilor lui Dumnezeu.As incadra lumea la totalitatea ei ca creiatie cu; “FIREA INCONJURATOARE”.Sigur ca se vor gasi si unii care nu vor fi de acord cu cele expuse.Cine sunt acesti fii sau copii,ai lui Dumnezeu pe care firea ii asteapta eliberati? Tot Cuvantul ne arata cine sunt ei.Ioan 1:12. Dar tuturor celor ce L-au primit, adică celorce cred în Numele Lui, le-a dat dreptul să se facă copii ai lui Dumnezeu;

      Deci este de inteles ca, nu citim de fiinta umana cand Cuvantul face referire la lume care sa fie mantuita sau judecata.ci ca lumea să fie mîntuită prin El.Dece toate prin El?Pentru ca El sa aiba inteietate in toate lucrurile.Ioan 1:3. Toate lucrurile au fost făcute prin El; şi nimic din ce a fost făcut, n-a fost făcut fără El.Am ajuns la acest termen mantuire.Mantuirea este asociata cu termenul de eliberare. Am spus cu alta ocazie despre acesta eliberare ca are doua componente. Unul este sufletul eliberat de Dumnezeu prin Domnul Hristos si acest fenomen  divin il numesc -nastere din nou- Apoi este alt component -trupul acesta de carne- care va fi transformat in trup de slava la invierea din morti si intalnirea cu scumpul nostru Mantuitor.1 Tesaloniceni 4:15,16,17.Se intelege gresit ca, lumea va fi mantuita. Mantuiti am spus cu alta ocazie sunt numai cei pe care Dumnezeu Tatal ii atrage la singura sursa de mantuire, de eliberare, Domnul Isus.Din nou am sa aduc in atentie acest loc unde Domnul Isus spune cum este adus cel care este randuit sa capete viata vesnica.Ioan 6:44.Scriptura il arata pe Dumnezeu ca un Dumnezeu care randuieste toate lucrurile inainte de a le aduce in egzistenta.Fapte 13:48…...Şi toţi cei ce erau rînduiţi să capete viaţa vecinică, au crezut.Ca sa intelegem bine acest plan al lui Dumnezeu de mantuire, trebuie sa ne departam de invataturi care aduc confuzie in mintea si Inima noastra.

      Am spus ceva pe marginea acestui verset trimis de fratele respectiv.Fratii si Surorile care Iubesc Cuvantul lui Dumnezeu sinceri, pot desprinde mult mai mult decat am putut eu sa infatisez.Domnul sa ne dea har, si dragoste de Cuvantul Lui. Nu e totul sa frunzaresti acest Cuvant sfant.Psalmistul punea pret pe Cuvantullui Dumnezeu. Iata ce citim in privinta aceasta;Psalmul 119:16. Mă desfătez în orînduirile Tale,şi nu uit Cuvîntul Tău.Si vai cati din noi nu punem pret pe acest Cuvant sfant.Ne ocupam timpul cu te miri ce altceva. Mult mai mult decat cu Cuvantul sfant.Apoi, sunt unii dintre acestia care se ridica si mai vorbesc printre Frati. Ce sa vorbesti atat timp cat tu ai alte surse de alimentatie sufleteasca?A te delecta in Cuvant inseamna a face din el placerea vieti tale.Te plictiseste acest Cuvant dat de Dumnezul nostru? Este un semn de intrebare daca Domnul Isus are loc in viata ta.Cand iubesti, cauti sa te intalnesti cat mai des cu persoana pe care o iubesti, iti este draga.Domnul sa ne invredniceasca sa punem pret pe acest Cuvant al lui Dumnezeu.

John Balarie

Los Angeles California!

Niciun comentariu: