joi, 11 februarie 2016

Ioan 18: 23. Isus i-a răspuns: „Dacă am vorbit rău, arată ce am spus rău; ...........

f43bd-picture1bibliacutrandafir



Ioan 18: 23. Isus i-a răspuns: „Dacă am vorbit rău, arată ce am spus rău; dar dacă am vorbit bine, dece mă baţi?“


      Domnul Isus trecea prin aceste clipe inaintea celor ce il interoga. Si Cuvantul ne arata ca un aprod,o sluga a preotilor,se poarta urat cu Mantuitorul.Asa sunt oamenii se dau bine pe langa superiori lor.Si azi sunt astfeli de “aprozi”.Acest aprod nu il lovea  fara incuvintarea sinedriului.Dar nu numai atunci au procedat oamenii cu astfel de atitudini fata de Mantuitorul.Marcu 15:19.19. Şi-L loveau în cap cu o trestie, Îl scuipau, ……Merita Domnul Isus ca Fiu al lui Dumnezeu un astfel de tratament din partea oamenilor?. Noi care acum suntem prin harul lui Dumnezeu credinciosi dam un raspuns categoric ca nu.Venise la ai Sai.Ioan 1: 11. A venit la ai Săi, şi ai Săi nu L-au primit.Iata ce tratament a aplicat ai Sai Fiului lui Omului, Fiului lui Dumnezeu.Chiar daca nu era recunoscut ca Fiu al lui Dumnezeu.Domnul Isus le-a dovedit ca nu este de pe pamant ci ca a venit dela Tatal Lui.


      Dar nu numai ai Sai ci toti care si azi aud de numele scump al Domnului Hristos au o repulsie respingatoare.Dece? Pentruca numele Mantuitorului spunea Simeon la templu Mariei,”Numele acesta va starni impotrivire”  Luca 2:34.Iata ce ii spune Domnul Isus acestui aprod;Dacă am vorbit rău,Nu era nimic rau in cuvintele pe care le adresa nu numai lor acolo dar si norodului in intalnirile Lui cu acesti oameni din poporul Lui.Cand vrei sa gasesti motive unui Frate,le poti gasi. Dar nu in vorbirea sau in cuvintele pe care el ti-le spune.Nu, ci pentruca nu se potrivesc cu gandirea ta. Uite, asa se intampla si cu acestia in fata carora sta Mantuitorul.Si iata ce ii cere Domnul Isus acestui aprod; sa-I spuna ce anume a spus rau in cuvintele lui. arată ce am spus rău;  Era un drept al Domnului Hristos, de care se folosea. Erau supt dominatia Romana si legea acestui imperiu Roman, garanta dreptul  la aparare.


      Nu aveau acstia argumente cu ce puteau sa stea inaintea Domnului Isus.Acesta era si motivul de Domnul Isus il provoca pe acest aprod sa-i dea un raspuns.Ar fi putut aprodul sa se duca la mai mari lui si sa-i intrebe, ce a spus rau ca sa-i dau un raspuns.. Dar nici aceia nu aveau un argument care sa poata dovedi ce anume Domnul Isus ar fi spus rau.Fiinca nu primea niciun raspuns dela nimeni, Domnul Isus il intreaba pe acest aprod;dar dacă am vorbit bine, dece mă baţi?“ Nici unul nu i-a spus ce anume rau a vorbit si totusi fara motiv aprodul l-a lovit. Apostolul Ioan a racordat cuvintele Domnului Isus cu privire la vorbirea Lui.Vorbire pe care o invatase dela Tatal Lui.Era o vorbire care o sesizasera si cei din norod carora le vorbise zilnic.Marcu 6:2.Asa cum am spus, Ioan a racordat sursa deunde avea Domnul Isus o astfel de vorbire.Vorbire care impresiona cu intelepciunea Lui.
      Iata ce citim despre vorbirea Domnului Isus.Ioan 12;49. Căci Eu n-am vorbit dela Mine însumi, Cu alte cuvinte,daca vreti sa invinuiti, il veti invinui pe Dumnezeu  Tatal Meu si de care spuneti ca va temeti.Sau ca sunteti unii care-I slujiti. Apoi Preotilor ar fi putut sa le spuna; “ voi slujiti acestui Dumnezeu dela care Eu vin?”care M-a trimes, Marturiseste ca insusi Dumnezeu Tatal i-a poruncit.La fel ca si Prorocii care nu vorbeau dela ei.Vorbeau ceia ce Dumnezeu le da sa vorbeasca Poporului.El însuş Mi-a poruncit ce trebuie să spun şi cum trebuie să vorbesc. Nu numai ce trebuie sa vorbeasca dar si cum sa vorbeasca.Cu alte cuvinte inteleg ca nu este totusi numai sa vorbesti ci si modul de cum vei aduce inaintea oamenilor ceia ce vrei sa le spui.Noi toti am asistat la vorbiri care nu aveau nimic de aface cu Cuvantul lui Dumnezeu.Deseori Fratii si Surorile plec acasa cu nimic.Care a fost motivatia sa vi la adunare? Sa mai iesi afara din casa?Sunt multi azi si dealungul timpului care considera ca este chiar asa de usor sa spui ceva din partea lui Dumnezeu.O poti face, cum defapt o fac cei mai multi, dar sa nu pretinzi ca ai fost invatat de Dumnezeu.


      Am intalnit pe unii care vorbeau din rutina.Nu era o calauzire in descoperire dela duhul sfant.ce trebuie să spun şi cum trebuie să vorbesti.Iata dece as zice ca, Mantuitorul era degajat in fata acestora si a oamenilor carora le vorbise pana la momentul acela.Sinedriu ca si toti care dealungul veacurilor si-au batut joc intrun fel sau altul de Numele scump al Domnului Hristos, vor plange amar. Dumnezeu a depus marturie despre Fiul Sau;Matei3:17. Şi din ceruri s-a auzit un glas, care zicea: „Acesta este Fiul Meu prea iubit, în care Îmi găsesc plăcerea.Toti vor da socoteala de felul cum au tratat acest nume sfant.Am intalnit pe unii care nu au niciun fel de reverenta fata de acest Nume si negresit de Insusi Persoana Domnului Hristos.Acestia spun ca sunt crestini.Chiar daca nu o spun cu gura,dar atitudinea fata de numele Lui vorbeste mult mai mult decat cuvintele lor.Intelegeau cei din Sinedriu ca va veni o zi cand vrand nevrand se vor pleca inaintea Judecatorului cel drept? Nu, apsolut nu.Erau niste oamenii ignoranti precum asa a fost dealungul vremi.


      Nici azi nu este diferita in atitudinea celor mai multi cu privire la felul de a se raporta la numele scump al Domnul Isus.Cartea Apocalipsei ne arata Slava pe care o are Domnul Isus.L-au judecat as zice acest Sinedriu sumar pe Fiul lui Dumnezeu pentruca nu aveau nimic la rechizitorul Mantuitorului.Nu aveau niciun drept de a o face.Dar este scris in Scriptura felul de cum avea sa se desfasoare planul de mantuire al lui Dumnezeu printre oameni.Prorocul Isaia 53 il descrie asa de minunat cum ii va fi drumul, traseul Fiului omului pana la crucea la Golgota. Plan cuprins in toate aspectele si amanuntit in situatile prin care avea sa treaca Fiul lui Dumnezeu pentru a infaptui mantuirea desavarsita.Am adus in atentie si cu alta ocazie acest verset din Cartea Apocalipsei.Anume, orce ochi il va vedea. Apocalipsa 1:7. Iată că El vine pe nori. Şi orice ochi Îl va vedea; şi cei ce L-au străpuns.
      
      Da, va fi vazut pentruca Dumnezeu Tatal vrea ca orce ochi sa-L vada in slava pe Fiul Sau pe care l-au batut, batjocorit, in cazul de fata, Aprodul si ceilalti dealungul istoriei umane.El va veni spuneam cu alta ocazie sa se intalneasca ,sa-i ia pe cei pentru care a platit pretul rascumparari lor.Dar Dumnezeu va face ca si cei ce l-au strapuns sa poata sa-L vada.Asta spre groaza care va fi produsa la aparitia Fiului lui Dumnezeu pe nori cerului pentru acestia.Perioada a fost scurta pentru despartirea Fiului de Tatal Lui.Versetul scoate in evidenta,chiar si cei ce l-au strapuns sa-si primeasca de data acesta ce merita fiecare in parte.Noi cei care suntem rascumparati nu avem decat cuvinte de multumire pentru indurarea Lui cea foarte mare care si-a arata-o fata de noi.Nici unul din cei rascumparati nu are vreun merit sau vre-o contributie la aceasta Mantuire data in dar de Dumnezeu prin Domnul Hristos.Cate-va ganduri pe care doresc sa le impartasesc  cu Fratii si Surorile mele sinceri de pretutindeni.


John Balarie
Los Angeles California!

Niciun comentariu: