miercuri, 17 februarie 2016

Iov 19:27. Îl voi vedea şi-mi va fi binevoitor;..............


f43bd-picture1bibliacutrandafir


Iov 19:27. Îl voi vedea şi-mi va fi binevoitor;ochii mei Îl vor vedea, şi nu ai altuia.Sufletul meu tînjeşte de dorul acesta înlăuntrul meu

      Am putea spune ca ceia ce Iov aduce in atentia noastra este de domeniul trecutului, ceva  invechit. Spun asta ca am dat si peste persoane cu astfel de mentalitate.Sunt multi care citesc Cuvantul si il gasesc ca.” in unele privinte este destul de invechit”Zic ei, nu mai tine pasul cu modificarea istoriei in care ne aflam  azi. Acestia sa-mi fie ingaduit sa spun ca sunt oameni religiosi. Dela care nu poti sa te astepti la o apreciere pozitiva, spirituala, a Cuvantului.Ce inseamna sa fi religios? si nu copil al lui Dumnezeu? Sa imbratisezi o organizatie orcare ar fi ea de natura omeneasca. Domnul Isus la cruce, spuneam cu alta ocazie a facut copii ai lui Dumnezeu. Nu ne arata Cuvantul nici una din aceste organizati cu denumirile lor.Avem in Cuvant raspunsul pentru o astfel de intrebare,” ce inseamna sa fi religios”Erau Iudeii pe vremea Domnului Isus si ii vedem si noi azi prin locurile unde se aduna cei rascumparati.Cu alte cuvinte, de ce parte se afla. Religia spuneam cu alta ocazie este un produs al omului dealungul istoriei.Omul intotdeauna a dorit sa-si intemeieze un crez al lui personal.

      Din potriva, Nasterea din nou, este lucrarea divina  a lui Dumnezeu, pe care o face Dumnezeu in viata celor pe care ii are invedere sa-i mantuiasca.Ai o indoiala ca esti nascut din nou?Te analizezi sincer? Uitatae la viata pe care o traiesti si controleazo cu Oglinda Cuvantului.Cu alte cuvinte,in nasterea din nou,nu este implicat omul, ca in religie.Cei ce citesc Cuvantul cunosc destul de bine starea lui Iov inaintea lui Dumnezeu.Iata ce are el de spus despre Dumnezeul lui; Îl voi vedea şi-mi va fi binevoitor Are Iov indoiala in privinta aceasta ca il va vedea? Apsolut nu.Putem sesiza din cuvintele lui ca este vorba de o relatia personala. Mi-as permite sa spun ca,pe Iov nu-l interesa prea mult de altcineca. El era interesat de relatia lui personala cu Dumnezeul lui.Era increzator ca v-a da ochii cu Dumnezeu.Îl voi vedea. Ce spune el,este la modul afirmativ care dovedeste increderea de care Iov era patruns.Daca ne intoarcem la noi care spunem, sau chiar in anumite circumstante ne si laudam cu “credinta” noastra baptista, penticostala,evangelica sau mai stiu eu care, cei mai multi din acestia  nu sunt preocupati de a da ochii cu Dumnezeu.

      Unii mai scot in evidenta felul de cum is organizeaza aceste denominatiuni ale lor.Afiseaza si un fel de mandrie,cu privire la ce sunt ei.Poate acestia nu au ce avea Iov.Ce avea Iov? Aceasta nadejde plina de incredere ca il va vedea pe Dumnezeu. Am intalnit si din acestia care spun; “ sa vedem cum va fi” Iov chiar era preocupat ,interesat de al vedea.Ce vom spune noi in fata acestor cuvinte ale lui Iov care reflecta o atitudine de incredere ca il va vedea pe Dumnezeu.Suntem noi preocupati de al intalni pe Domnul Isus? Pentruca lui Iov nu i se descoperise Domnul Isus care te pune in legatura, sau il face cunoscut pe Dumnezeu, celui pe care il are invedere sa il mantuiasca.Luca 10:22.Nu era dubiu, umbra de indoiala, pentru Iov ca il va vedea sau nu.Iov era deplin de incredere.Ce minunate cuvinte au iesti de pe buzele acestui om neprihanit.Îl voi vedea.
     
       Daca avem taria de caracter sa ne coboram in interiorul nostru vom da peste aceste cuvinte pe care Iov ni-le aduce inainte? Iov avea o relatie de partasie personala cu Dumnezeu. Cum este a noastra? Fiecare sa se intrebe personal.Pe Iov ni-l arata Cuvantul ca era destul de bogat si om cu trecere in socetatea lui in care traia. Dar nu punea atat preti pe asa ceva cum cei mai multi de azi pun.Iov se gandea ca v-a veni si o zi cand toate acestea pamantesti la va lasa si il va vedea pe Dumnezeul lui.Dar la Iov, increderea genera aceasta stare de asteptare. Nu numai ca il va vedea dar, ca il va primi cu buna vointa. şi-mi va fi binevoitor As indrazni sa spun ca, avea incredere ca Dumnezeu,nu-i va pune supt ochii lucrurile care nu au fost placute uneori lui Dumnezeu.Avem in Cuvant ce face Dumnezeu cu pacatele celor pe care ii mantuieste;Isaia 43:5. Eu, Eu îţi şterg fărădelegile, pentru Mine, şi nu-Mi voi mai aduce aminte de păcatele tale.

      Noi cei mai multi spunem ca suntem pocaiti si ca avem parte de o impacare cu Dumnezeu. Dar, ce reflecta in viata noastra, preocuparile acestei lumi?Sau putem vedea ca suntem preocupati cu lucrurile de sus unde Domnul Isus sade la dreapta lui Dumnezeu?Si asteapta clipa ca Tatal sa ia decizia sa-L trimita sa ia pe cei rascumparati ai Lui?Ne preocupa politica, ori religia sau mai stiu eu ce altceva supt pretentia unei “credinte firesti”?.I-mi permit sa spun ca nu ne incadram in rerelatia pe care  Iov o avea cu Dumnezeu.Putem sa ne numim cum vrem, sau sa facem parte din orcare grupare, organizare pe care am mentionat-o mai sus.Iata ce spune Iov in continuare;ochii mei Îl vor vedea, Asa cum am amintit ceva mai sus, Iov era interesat de starea lui personala, a relatiei lui cu Dumnezeu, nu a altuia. Psalmistul si el are ceva de spus in privinta relatiei cu Dumnezeu;Psalmul Psalmul 63:1. Dumnezeule, Tu eşti Dumnezeul meu, pe Tine Te caut!

      Deseori ne intereseaza de unul sau de altul. Sunt situatii in randul celor ce se strang laolalta cand intereseaza mai mult viata altuia decat a lor personala.Unii considera ca au dreptul acesta de a apostrofa pe un frate sau altul.Sa fim cu mare atentie ca; poti sa il vezi cu ochii pe Dumnezeu in ziua aceia cea mare dar ca sa te incadrezi intre cei care nu va fi  binevoitor cu ei.Asta pentruca o viata intreaga te-ai amagit singur ca ai o relatie de partasie cu Domnul Isus, numai prin faptul ca te gasesti intr-o grupare pe care am mentionat-oDin nou aduc in atentie nasterea din nou care produce evidenta intr-o viata  schimbata fundamental , sau din temelie cu alte cuvinte. Iov era constient ca va veni o zi cand ochii lui personal il va vedea,şi nu ai altuia..Poate sa vada si altii dar Iov era interesat de starea lui personala de legatura cu Dumnezeu. Am dat locul din Apocalipsa intr-o alta postare unde citim; Apocalipsa 1:7. Iată că El vine pe nori. Şi orice ochi Îl va vedea; şi cei ce L-au străpuns…..Vrea sa spuna,ca se va prezenta in fata lui Dumnezeu.Nu altul in locul lui. Ca lucrurile se vor desfasura la nivel personal stim din Cuvant.

      Si incheie Cuvantul cele spuse de Iov cu aceste cuvinte care aduce lumina, sau lasa o umbra de indoiala  in interiorul celor mai multi dintre cei care se cred crestini.Sufletul meu tînjeşte de dorul acesta înlăuntrul meu Nu stiu cum si dupa ce tanjeste sufletul celor mai multi dintre noi. Cuvantul acesta de tanjit care este vechi, are echivalentul de -dorit- Fiecare poate sa-si de raspunsul sincer in fata acestor cuvinte ce doreste el.Iov tanjea, dorea, sa se intalneasca cu Dumnezeul lui.
Iarasi spun; cu ce ne preocupam?Sau ce ne preocupa? Ziarele cu politica, sau Internetul cu tot felul de youtube, sau televizorul care si el este un mijloc de a ne imbacsi sufletul? Nu poti fi in asteptare daca atat timp cat sufletul nu tanjeste, doreste, dupa intalnirea cu Domnul Isus.Iti este Domnul Isus Rascumparator , vei tanji, dori, dupa intalnirea cu El. Te consideri ca faci parte din Mireasa Domnului Hristos? Te vei incadra in ce citim in Apocalipsa;22:17. Şi Duhul şi Mireasa zic: „Vino!“.....

      Ca unul care esti in asteptara intalnirii,nu te vei implica in neintelegeri,jn lupte de partide in dispute in mijlocul Fratilor.Ap, Pavel spune si el aceste cuvinte minunate;2 Timotei 4:8. Deacum mă aşteaptă cununa neprihănirii, pe care mi-o va da, în „ziua aceea“, Domnul, Judecătorul cel drept. Şi nu numai mie, ci şi tuturor celor ce vor fi iubit venirea Lui. Domnul sa puna in inima Fratilor, Surorilor sinceri aceasta dorinta de cercetare sa vada unde se afla. In religie sau cu adevarat au o nastere din nou, o structura noua care il asteapta pe Domnul Isus precum Iov astepta sa dea ochii cu Dumnezeul lui.

John Balarie
Los Angeles California!








Niciun comentariu: