duminică, 6 martie 2016

Efeseni 4:5. Este un singur Domn, ..............


f43bd-picture1bibliacutrandafir

Efeseni 4:5. Este un singur Domn, o singură credinţă, un singur botez.


         Doresc sa spun cate ceva din acest verset,pe care m-am gandit sa il aduc inainte,provocat de un”mare teolog”roman care deseori aduce in atentie expresii care sunt in contradictie cu Scriptura. Sunt trei componente ale credintei crestine cuprinse aici.Sunt unii din cei care se numesc crestini care le ignora, sau se opresc doar le ce se potrivesc cu ce stiu ei sau cu ce au fost invatati dealungul timpului in bisericile lor.As mentiona asa cum am mai sps si cu alte ocazii ca nu sunt un vanator de greseli a celor ce is expun cunostintele lor.Dar doresc ca ceia ce se expune, sa aiba acoperire cu Cuvantul sfant al lui Dumnezeu.Dece asa? Pentruca fara acoperire din Scriptura armonizata, nu au crebilitate in ceia ce scriu sau spun, orcare ar fi el.Noi toti am intalnit asa zisi invatatori ai Cuvantului dar numai ca putini sunt din cei ce stau strict in ceia ce invata Cuvantul lui Dumnezeu.Numai in felul acesta cuvintele vor fi binecuvantate de Dumnezeu, pentruca ele nu contravin cu ce este scris in Cuvantul Lui.

         Este trist ca cei mai multi se hranesc cu ce aud dar fara sa treaca prin filtru Cuvantul lui Dumnezeu.Cu alte cuvinte, ce nu e dupa Scriptura, sa treaca pe langa noi, daca ce am auzit nu corespunde cu ce citim in Cuvant.In decursul istoriei crestine au fost cresini care au testat, au controlat,ceia ce auzeau dela cei care le vorbea daca corespunde cu Scriptura. Unii din acestia, sunt cei din Bereia  care sunt aratati in Cuvant, controlau ceia ce Pavel le spusese daca corespunde cu ce citesc ei in Lege.Faptele Apostolilor 17:11……..Au primit Cuvîntul cu toată rîvna, şi cercetau Scripturile în fiecare zi, ca să vadă dacă ce li se spunea, este aşa..Am primit un video cu o predica  dela cineva. Acesta este motivul de m-am hotarat sa spun cate ceva din ce cuprinde versetul de mai sus.Cel care vorbea in video se crede ca e un mare teolog al zilelor noastre.De el am mentionat mai sus. Cel putin asa se considera el. Nu stiu cum il considera Dumnezeu care cerceteaza inimile.Nu eu dau calificativul.Dar ce ma suprinde la acest om ca nu spune cuvinte care sa fie sustinute, de Scriptura. Nu-i dau numele ca il cunosc majoritatea.

         Pentru unii poate fi unul care “merita” sa fie  urmat. Oameniii deseori is aleg model al vieti lor tot dintre oameni. Nu il au ca model pe Domnul Hristos.Pentru altii acesta este detestat vehment.Iata titlul acelei predici dat de autor. Viata in doi cu doua credinte Dece spun ca nu are acoperire  din Cuvant in ceia ce spune? Daca ne uitam ce scrie in Scriptura vom intelege ca acest titlu nu se incadreaza cu Scriptura. Fac referire  la intelesul unei vieti spirituale pentruca cei care au fost nascuti din nou, Cuvantul ne arata ca nu mai sunt firesti. Chiar daca traiesc in acest trup de carne, ei sunt numiti copii ai lui Dumnezeu, intrun cuvant, sunt oameni duhovnicesti.Deci sa incercam sa privim acest titlu din perspectiva unui copil al lui Dumnezeu,a unui om duhovnicesc. Viata in doi Scriptura ne invata ca,odata casatoriti, la acesti doi se refera autorul,ei nu mai sunt doi ci unul singur.Geneza 2:24. De aceea va lăsa omul pe tatăl său şi pe mama sa, şi se va lipi de nevasta sa, şi se vor face un singur trup.Intelegem ca un singur trup are un singur cap, o singura gandire, care conduce acest trup duhovnicesc.Cu toate ca autorul aduce in atentie casatoria. Spunand ca, unul este copil al lui Dumnezeu, iar celalta persoana are o credinta,(orientare religioasa diferita).Acesta nu a inteles ca, Un copil al lui Dumnezeu insusi prin faptul ca este numit copil nu apartine nici unei religi.

         Dar in fine, asta este intelegerea lui si intotdeauna vorbeste din rutina.Iata un alt loc care ne arata ca acest adevar a fost descoperit si bisericilor primare.Efeseni 5:31. De aceea va lăsa omul pe tatăl său şi pe mamă-sa, şi se va lipi de nevastă-sa, şi cei doi vor fi un singur trup“.Deci intelegem asa cum am spus ca acest verset e pe taram duhovnicesc. Nu se face dinstinctie intre ce e duhovnicesc  si ce e firesc. Se amesteca aceste doua indentitati. Am spus cu alta ocazie mai pe larg unde duce aceasta amestecatura a celor doua Fireasca si cea duhovniceasca .Atat despre un singur trup cu  un singur cap si o minte.As dori sa spun ceva si despre “doua credinte”.Daca ne uiatm in versetul de mai sus vedem destul de clar ca nu sunt doua credinte cate aduce persoana in atentie.Este una singura, care se ocupa cu Mantuirea omului.Poti enumera cate credinte doresti dar Cuvantul, este destul de clar.Un alul mi-a adus in atentie ca in Scriptura mai este si credinta dracilor.Iata pana unde poate ajunge intelegerea unora care se numesc crestini.Cand vorbim de omul duhovnicesc, trebuie sa avem in vedere ce spune Cuvantul in versetul de mai sus, cu acoperirea Efeseni 2:8. darul lui Dumnezeu.

         Cand ne numim crestini, poti spune asa cum spun cei mai multi cu care am stat de vorba. Acestia i-mi aduc in atentie fiecare credinta lor.Credinta baptista, credinta penticostala ori adventista ori ortodoxa sau mai stiu ce denumire vor  mai  da.Cred ca, la astfel de credinte se refera respectivul cu video pe care il imprastie in stanga si dreapta. Din nou, nu poti amesteca aceste credinte cu cea din Efeseni 2:8. Aceasta este singura credinta care te califica ca un copil al lui Dumnezeu.Celelalte, sunt denumiri omenesti cu care se indentifica cei mai multi.Spun ei, eu sunt baptist,altul spune, eu sun penticostal.Un altul cu care am avut o discutie intrun sat din Romania mi-a zis;”domnule eu sunt ortodox”.In contrast cu toate acestea, Copilul lui Dumnezeu se indentifica cu Cel ce l-a nascut din nou. Cu alte cuvinte, natura lui de om nou vine din  Dumnezeu nu din  biserica cu care se indentifica el.

         Citim ca este un singur Domn, Daca este un singur Domn, si asa este.Unde se gaseste El?La baptisti, la penticostali, aventisti, sau unde?As da un raspuns cu acoperire din Cuvant.Ioan 1:12. Dar tuturor celor ce L-au primit, adică celorce cred în Numele Lui, le-a dat dreptul să se facă copii ai lui Dumnezeu; Iata deci, unde se gaseste singurul Domn, sau Dumnezeu, care naste fii. El se gaseste printre cei care au fost nascuti din nou de Dumnezeu.Si chiama numele Lui dintr-o Inima curata. 2 Timotei 2:22.Acestia sunt socotiti copii ai lui Dumnezeu. Pentruca au fost nascuti de Dumnezeu.In acest verset vedem ca sunt patru feluri de nasteri Ioan 1:13. născuţi nu din sînge, nici din voia firii lor, nici din voia vreunui om, ci din Dumnezeu. Cu alta ocazie am adus in atentie ceva mai pe larg cele patru nasteri din acest verset.Deci, sa nu-L cautam pe Dumnezeu printre baptisi, penticostali sau mai stiu eu prin ce alte denominatiuni cum  ar putea sa se cheme ele. Sa-L cautam printre Copiii lui Dumnezeu. Acestia fiind ai Lui, fac parte din Familia cereasca a lui Dumnezeu. Numai acestia Il pot chema Tata.Te poti numi cum vrei, dar daca nu este evidenta unei nasteri din nou in viata ta, nu esti copil al lui Dumnezeu. Subiectul este mult mai complex pentru cei mai multi care sunt crestini de biserica, de adunare. Am epuizat zic eu cele doua cuvinte. un singur Domn, o singură credinţă,

         Acum pe scurt as dori sa spun ceva de acest cuvant;un singur botez.Nu am sa spun prea mult despre botez pentruca aduce multa confuzie in mintile celor mai multi dintre cei ce sunt crestini.Am spus cu alta imprejurare semnificatia botezului cu acoperire din Cuvant.Daca este un singur botez,si asa este,potrivit versetului de mai sus. Atunci dece se boteaza cei ce se convertesc la alta “credinta”a doua sau atreia oara ?Am pus in gilimele pentruca nu e decat o singura credinta. Cunosc cazuri cand persoane declarate baptiste s-au mutat cu cortul la penticostali si invers acestia,sau botezat si acolo. Intrebarea mea este: Nu au calcat acestia ceia ce invata Scriptura ca este un singur botez.?Maine nu mai i-mi place la Penticostsli de felul cum is desfasoara acestia ceremonia. Aveam o alta impresie si am fost dezamagit. Ma mut cu cortul la orcare alta “credinta” si ma botez acolo din nou.Al catelea botez va fi? Si care dintre ele i-mi va fi pus la socoteala de Dumnezeu in ziua cea mare? Daca se va lua in “considerare” botezul.Inchei cu ignoranta aceluia care a tinut o predica despre aceste doua credinte.Nimic din ceia ce omul aduce inaintea Fratilor si Surorilor nu are nici-o valoare fara acoperire din Scriptura. Se vor gasi unii care nu vor fi de acord cu cele scrise. Dar din nou spun; Cuvantul lui Dumnezeu ramane infaielibil nu omul, orcare ar fi el are ultimul cuvant de spus.



John Balarie
Los Angeles California!

Niciun comentariu: