vineri, 20 mai 2016

Ioan 10:11 Eu sînt Păstorul cel bun. ............

f43bd-picture1bibliacutrandafir

Ioan 10:11 Eu sînt Păstorul cel bun. Păstorul cel bun îşi dă viaţa pentru oi.
Ioan 10:14.  Eu sînt Păstorul cel bun. Eu Îmi cunosc oile Mele, şi ele Mă cunosc pe Mine,


         Aceste doua versete ne arata relatia intre Pastor si oile lui.Intelegem ca Pastorul este Domnul Isus cand vine vorba de Pastorul cel bun.Si ca oile sint cei rascumparati ai Lui. Mai exact, sunt cei care au fost gasiti de Pastor.Potrivit cu ce citim in;Luca 19;10. Pentrucă Fiul omului a venit să caute şi să mîntuiască ce era pierdut.“Pastorul nici-o data nu este indiferent de cum merge turma lui. Cu alte cuvinte, nu le lasa de capul lor.Vorbesc de pastorul care ia grija de oile acestea ca animale, ca sa putem Intelege ce vrea sa ne spuna aceste doua versete.Am primit un e-mail cu acest titlu;“avem nevoie de Pastor”Inteleg ca este la modul afirmativ. Nu stiu la ce Pastor s-a referit autorul La unul pamantesc sau la Cel care si-a dat viata pentru oile Lui.Cunosc parerea multora in privinta aceasta.Putini au o Intelegere cu privire la adevaratul Pastor care este Domnul Isus.Daca intrebi pe cei care se considera pastori prin scoala pe care au facut-o vor spune ca da este nevoie de ei.Dece sustin ei asa? Pentruca is manaca bucatica de paine din aceasta profesie.Nu aveam de gand sa mai spun din aceste locuri. Dar fiinca am primit acest email, cu acest subiect de pastor,am gasit ca nu este rau sa aduc ceva inaintea Fratilor si Surorilor care Iubesc Cuvantul Sfant, ca calauza.

Defapt, ambele versete de mai sus,11 si 14.  Ne vorbesc de un singur Pastor cel bun, care is da viata pentru oile Lui.Domnul Isus a adus in atentie, in treacat si pastorii care sunt platiti.Si vai, cati mai sunt din acestia.Presupun ca Autorul, a avut in vedere, sa aduca inainte Pastorul cel bun, care is da viata pentru oile Lui.Domnul Isus spunea aceste cuvinte cand Inca era pe pamant.Cine sunt oile? Cei care au fost gasiti de acest Pastor.Te-ai pripasit printre cei rascumparati? nu esti oaia Bunului Pastor.Acesti rascumparatii sunt oile care Ii apartin acestui Pastor.In ambele versete, opservam ca Domnul Isus repeta aceste cuvinte; Eu sînt Păstorul cel bun. Dece va fi adus Domnul Isus in atentie in aceste versete doar Pastorul cel bun?Ne lasa sa stim cum sunt ceilalti pastori care vin in numele Lui.Marcu 13;6. Fiindcă vor veni mulţi în Numele Meu,....Nu este usor de sesizat de a face diferenta intre acest Pastor care is da viata si cei care vin dupa Salariu.Sa-mi fie ingaduit sa spun ca;Domnul Isus si nici chiar Uceniciii Lui nu au umblat dupa salarii..Mantuitorul si Ucenicii cautau ce era pierdut.

         Asa i-a Invatat, si asa au procedat dealungul veacurilor.Mai tarziu a patruns lumea in Biserica in Adunare.Am spus cu alta ocazie de felul cum a procedat Mantuitorul pentru taxa dela templu. L-a trimis pe Petru la mare sa prinda un peste...Nu le venea Salariu. Sa treaca luna si sa astepte banii.Si Domnul Isus si Ucenicii auveau nevoie sa manance, sa cumpere sandale ca se uzau mergand mult pe jos sa vesteasca Impartia lui Dumnezeu.Nu vedem in Cuvant ca le dadea cineva bani pentru vestirea Impartiei lui Dumnezeu. Din potriva erau prigoniti.Dealungul vremi cei care se considera ca au facut o scoala in domeniul religios, ajung sa negocieze salariu.Pe vremea Apostolilor, Duhul sfant era Cel ce invata. Nu erau seminare unde un om , fie el si mantuit, sa ia locul Duhului Sfant.Am avut ocazia pe aici sa aud unul care a fost chemat sa se ocupe de o biserica spunand aceste cuvinte celor care il vroia pastor; Daca i-mi dati 4,ooo de dolari vin. Dar sa stiti ca nu ma ocup si de tineri. A tinut sa-i avertizeze.Ce tupeu care intrece orce bun simt. Ce sa mai spun de temere de Dumnezeu.Poate ca sa se ocupe si de tineri, vroia ceva mai mut.

         Ne arata Scriptura ca Domnul Hristos sau vreunul din Uceniciii lui ar fi primit salariu, sau ar fi negociat Evangelia in schimbul banilor?Personal in Biblia mea nu am gasit asa ceva. Dumnezeu  da mantuirea in dar. Dece o face El asa? Tocmai ca omul sa nu aiba niciun merit pe care sa si-l atribuie. Dece o da in dar? Tocmai ca sa vedem ca Evangelia nu e de vanzare.Dumnezeu nu a Intentat scoli pentru ai instrui pe copii Lui.Lucrarea aceasta i-a dat-o Duhului Sfant, care la randul Lui va lua din ce este al Domnului Hristos.Ioan 16;14. El Mă va proslăvi, pentrucă va lua din ce este al Meu, şi vă va descoperi.Cred ca ne este destul de clar, daca vrem sa Intelegem.Daca nu,ne amagim singuri ca apartinem acestui Pastor bun.Poti vinde orce lucru pe care il ai, dar nu si evangelia care are deaface cu mantuirea sufletului. Domnul Isus a adus odata cu venirea si moartea Lui si Evangelia Imparatiei lui Dumnezeu. Apoi, Evangelia este de natura cereasca, un dar dela Dumnezeu.Vrei bani ca spui ceva din Cuvantul lui Dumnezeu?Atunci nu te incadrezi ca frate al Domnului Hristos.  Vrei salariu, bani? Fa ceva cu mainile tele. Fapte 20;35. Sau 2 Tesaloniceni 3;8.

         Sau fati o profesie cu intrebuintare pamantesca nu cereasca. Dar, potrivit acestui titlu, pe care il pun aici din ce scrie acest autor,Inseamna ca vedea nevoia de pastor.ca nu cred ca mai este in viata, din cate stiu.Iata titlul;avem nevoie de Pastor.Sa vedem  ce citim in;Fapte 20;28. Luaţi seama dar la voi înşivă şi la toată turma peste care v-a pus -Duhul Sfînt- episcopi (Sau: priveghetori.), ca să păstoriţi (Sau sa va ocupati) de Biserica Domnului, pe care a cîştigat-o cu însuş sîngele Său.Mai intai trebuie sa intelegem ce inseamna acest cuvant; a pastori.Are Intelesul, echivalent de a te ocupa, de a lua grija turmei.In engleza nu vedem acest cuvant de pastor.Biserica,are nevoie  de Prezbiteri,sau Batrani, Diaconi sau supraveghietori.Un frate sa se califice pentru aceste slujbe, trebuie sa se Incadreze in ce spune Cuvantul.Este bine sa luam seama la cum este scris in engleza.Fapte 20;28 Take heed therefore unto yourselves, and to all the flock, over the which the Holy Ghost hath made you overseers, to feed the church of God, which he hath purchased with his own blood.

         Sa fim atenti la cum citim in engleza si in aceasta traducere care se sustine de experti care traduc,ca este cea mai corecta traducere.King James.Versetul incepe asa;” Fi cu atentie(sau ia seama) la tine Insuti.Intelegem noi ce vrea sa spuna aceste cuvinte?Celui care vrea sa fi in lucrare se adreseaza aceste cuvinte.Apoi spune de turma.Peste care Duhul sfant v-a pus supravegietori.Sa-mi fie ingaduit sa spun ca acesta fraza este Ignorata cu desavarsire.Sunt acestia pusi de Duhul Sfant? Sau sunt pusi prin negocierea salariului?.Iata cum este  aceasta turma,Care a fost rascumparata (cumparata) cu sangele Lui propiu.Nu aduce Apostolul nimic in atentie cu privire la vreun seminar sau mai stiu eu ce scoala de natura omeneasca.Apostolul simplu aduce inainte Duhul sfant. Am si eu o Intrebare pentru Fratii care sunt sinceri si Iubesc pe Domnul Isus si cuvintele lui care nu vor trece.Sigur sa o dea fiecare pentru el insusi.In engleza nu citim de pastor.Iata deci intrebarea;Dece vor fi evitat traducatori in engleza sa puna langa Acest nume Slavit al Domnului Hristos de Pastor si  pe cel al oamenilor orcare ar fi ei? Daca e sa dam un raspuns la acesta Intrebare nu vad ca ar fi decat acesta;Este un singur Pastor Domnul Isus.

         Oamenii nu pot fi incadrati decat in acest cuvant de,supravegietori.Asa citim in acest verset supravegietori. Dar sa vedem cum trebuie sa fie Episcopiii, sau supravegietorii, ca nu spune de pastori.Iata cum trebuie sa fie ei;1 Timotei;3 1. Adevărat este cuvîntul acesta: „Dacă rîvneşte cineva să fie episcop 1 (1. Sau: privighetor.), doreşte un lucru bun.“ Sesizam un cuvant aici care se scapa din vedere anume;rîvneşte, (sau doreste).Apostolul spune de o dorinta a unui Frate care poate sa Implineasca aceste conditii pe care le vedem in acest capitol 3.Dece v-a fi spus Domnul Isus doar aceste cuvinte,Eu sînt Păstorul cel bun? Ne lasa sa Intelegem ca sunt si alti pastori.Si iata ce citim;Matei 24; 5. Fiindcă vor veni mulţi în Numele Meu, şi vor zice: «Eu sînt Hristosul!» (pastorul)Şi vor înşela pe mulţi.Domnul Hristos face referire la Invatatura pe care o va da acestia in Biserica , Adunare.Cu alte cuvinte, vrea sa spuna de atatia, care  in decursul vremi, vor venii asa numitii pastori care vor lasa oile si vor fugi.Unde vor fugi ei? Dupa bani mai multi.

         Iata cum citim;Ioan 10;12. Dar cel plătit, care nu este păstor, şi ale cărui oi nu sînt ale lui, cînd vede lupul venind, lasă oile şi fuge; şi lupul le răpeşte şi le împrăştie. Multi se dau azi pastori dar potrivit cuvintelor Domnului Hristos acestia nu sunt pastori. Ce vrea sa spuna Domnul Isus, este ca; Pastor este numai unul singur Domnul Isus. Sigur ca in Biserici sau Adunari s-au instituit lucruri care nu au nimic comun cu Invatatura Scripturi.Sunt aduse din lume, cu caracter si preocupari firesti care inlatura Duhul lui Dumnezeu sau il pune in umbra.Multora nu le place sa auda ce spune Scriptura. Nu numai cu privire la organizarea unei strangeri laolalta, ci si cu alte aspecte pe care le vedem prin biserici, adunari.Am mai spus cu alta ocazie ca;Ap, Pavel a socotit toata educatia lui ca gunoi pentru pretul nespus de mare al cunoasteri Domnului Hristos.Ca sa socotesti gunoi educatia pamanteasca, trebuie sa il cunosti pe Domnul Hristos personal. Am spus cu alta ocazie ceva despre a cunoaste.Poti cunoaste o persoana din descrierea facuta de cineva. Dar alta este sa cunosti direct persona descrisa.

         Deci sa ne intoarcem din nou la aceasta afirmatie de a avea nevoie de pastor facuta de autorul acestui articol la modul afirmativ. avem nevoie de Pastor.In intelegerea pe care o am din Cuvantul armonizat, as da acest raspuns la o astfel de “intrebare”.avem nevoie de Pastor? As spune afirmativ ca da.Dar numai de Pastorul cel bun si nimic altceva pe langa acest Pastor bun.Si am sa spun bazat pe ceia ce citim in Cuvant ca,Domnul Isus nu a numit pe nimeni pastor. Nu vedem ca Ucenicilor s-a adresat cu acest nume de pastor.Apoi, Domnul Isus numeste pe Ucenii frati. Cand spune femeilor sa se duca sa dea de stire;Fratilor Mei.Matei 28;10. Atunci Isus le-a zis: „Nu vă temeţi; duceţi-vă de spuneţi fraţilor Mei să meargă în Galilea: acolo Mă vor vedea.“Nu spune nici ucenicilor Mei si nici Apostolilor Mei. Ci simplu Fratilor Mei.O Intrebare la care as dori sa ne dam fiecare un raspuns cu acoperire din Scriptura.Dece nu va fi zis Mantuitorul femeilor in felul acesta? Ducetiva de spuneti pastorilor sa mearga in Galileia?Pentru Domnul Hristos, cei rascumparati  sunt Frati.Acest nume de Frate este scump Domnului Isus.

John Balarie
Los Angeles California!

Niciun comentariu: