vineri, 25 noiembrie 2016

Evrei 10; 26. Căci, dacă păcătuim cu voia, ..................


f43bd-picture1bibliacutrandafir

Evrei 10; 26. Căci, dacă păcătuim cu voia, după ce am primit cunoştinţa adevărului, nu mai rămîne nici o jertfă pentru păcate,
   Un frate m-a sunat si m-a rugat sa-mi spun si eu parerea asupra acestui verset si cel de al doilea pe care l-am pus ceva mai jos.Fratele era nedumerit in ceia ce stia dansul si ce scrie In aceste versete.Era tare dezorientat. Mi-a adus Inainte  faptul ca scrie In Cuvant; Pacatele celor rascumparati nu vor mai fi aduse in atentie. Si asa este.Au fost aruncate In marea uitari.Evrei 8;12.12. Pentrucă le voi ierta nelegiuirile, şi nu-Mi voi mai aduce aminte de păcatele şi fărădelegile lor“.Cand mi-a dat voie sa spun si eu cum Inteleg, am spus; Aceasta epistola daca luam seama este scrisa in mod deosebit pentru evreii care se strangeau laolalta la vremea aceia. Dar, a te strange Impreuna, nu face dovada ca toti sunt nascuti din nou. Si nici nu e o garantie atunci cand unul sau altul se adreseaza cu cuvantul de “frate”. Ca cel ce a spus frate este si nascut din nou. Asta numai cand se vede In viata lui evidenta unei vieti schimbate.Fratele nu Intelegea ca; La o astfel de strangere participa fel de fel de suflete. Asa cum se obisnuieste peste tot unde se strang cei rascumparati ai Domnului Hristos.Folosesc cuvantul; “rascumparat” care are Intelesul ca nu mai aparti celui rau si nici chiar tie insuti………...Ai intrat In posesia celui ce a platit pretul.

   Sa aduc In vedere cuvintele Ap, Pavel care asociaza adunarea, strangerea laolalta cu o “Casa mare” Asa citim In;2 Timotei 2;20. Într-o casă mare nu sînt numai vase de aur şi de argint, ci şi de lemn şi de pămînt. Unele sînt pentru o întrebuinţare de cinste, iar altele pentru o întrebuinţare de ocară.Intelegem ca Apostolul face referire la Adunare, biserica cand aduce In atentie Casa mare.Asa ca, trebuie luat In consideratie, Adunarea, Biserica corporala, Strangerea laolalta, ca aceasta Casa mare, de care ne vorbeste Pavel.Ca sa putem Intelege aceste doua versete si cui se pot aplica.Apoi, vom putea sa ajungem la o Intelegere mult mai apropiata de ceia ce Dumnezeu ne vorbeste prin Cuvantul Sau.Ma voi Indrepta catre primul verset de mai sus. Căci, dacă păcătuim cu voia, Aici se ridica o Intrebare care trebuie pusa de fiecare In parte care participa la o strangere.Fie ea denumita Adunare sau Bieserica.Intrebarea mea este; Poate pacatui un copil al lui Dumnezeu cu voia? Si dau un raspuns personal, dar pe care Il armonizez cu ceia ce citim In restul Cuvantului lui Dumnezeu.

   Cuvantul ne arata ca; Un Copil al lui Dumnezeu este schimbat prin nasterea din nou Intr-o structura noua sufleteasca si este numit duhovnicesc nu pamatesc.Romani 8:9. Voi însă nu mai sînteţi pămînteşti, ci duhovniceşti, dacă Duhul lui Dumnezeu locuieşte în adevăr în voi. …….Iata deci, de ce aceasta structura duhovniceasca,de care spuneam ceva mai sus nu poate sa pacatuiasca cu voia.Din acest verset am scris cu alta ocazie ceva mai pe larg.Fiind Duhovnicesc, Inseamna ca te uiti dupa lucrurile de sus.Dece? Pentruca, acolo este Scumpul nostru Mantuitor pe care Il asteptam sa ne Intalnim.Cred ca este destul de usor sa Intelegem ca;Cel nascut din nou nu mai are In el dorinta de a pacatui.Sa nu fiu Inteles gresit, as face o precizare anume; Traim si in structura aceasta fireasca si vin ispite, tentatii.Dar asta exclude;cu voia.Cand ai o noua fire din Dumnezeu, aceasta te vrea cu gelozie pentru Dumnezeu.

   Atunci poate cineva va spune; Dece le vorbea Apostolul ? Din nou, pentruca In strangerea lor erau acele doua feluri de vase care Infatiseaza pe cei nascuti din nou si pe cei care nu sunt nascuti din nou. Acestia ne nascuti veneau la modul fizic, literal si participau fara niciun sens de a Intelege ca strangerea este pentru cei Nascuti din nou. Dece asa? Pentruca, In mijlocul lor se afla Domnul Hristos care a ajuns sa le fie Mantuitor personal.Ma refer la strangera care este In intimitate cu Domnul Hristos.Nu la cea de evangelizare unde este locul ca orcine sa poata auzi despre mantuire.Nu poti sa te aduni In jurul Domnului Hristos, atat timp cat nu ai fost adus la viata spirituala.sau, nu-i aparti Domnului Hristos.In Cartea Faptelor Apostolilor citim ca la o astfel de strangere unde erau si Neamuri participau Iudei ne mantuiti. Iata ce citim In privinta aceasta;Fapte 15;5. Atunci unii din partida Fariseilor, cari crezuseră, s-au ridicat, şi au zis că Neamurile trebuie să fie tăiate împrejur, şi să li se ceară să păzească Legea lui Moise.Iata deci, ce fel de “credinciosi “se adunau Impreuna.

   Cu alta ocazie am spus ca sunt doua credinte care sunt confundate de marea majoritate. Asociem credinta fireasca cu mantuirea.Am spus deseori; Credinta care lucreaza mantuirea In viata unui suflet,este cea din ;Efeseni 2;8. Care e darul lui Dumnezeu.Deci, acum,stim care dintre ele se ocupa cu mantuirea. după ce am primit cunoştinţa adevărului,Apostolul aduce In atentie cunoştinţa.Sa-mi fie Ingaduit sa spun ca; Poti cunoaste multe din Cuvant dar care sa fie la nivel de intelect nu de Inima schimbata de Dumnezeu.Poti cunoaste dar sa nu fie aplicata In viata aceasta cunostinta din Cuvant. Sau daca esti unul care mai dai si Invatatura sa Iti aplici cunostinta la viata ta propie facand prin asta dovada ca esti nascut din nou..Sigur ca e destul de greu. E mai usor sa te adresezi altora, decat sa Iti vorbesti tie personal.Vorbesc In cunostinta de cauza. Si vai cati mai sunt din acestia.Care se pretind ca ei au chemare. Dar as zice;doar sa dea Invatatura nu si sa traiasca.

   Atunci, ce rezultat poti avea In viata cand nu aplici ceia ce citesti din Cuvant In viata ta personala? Negresit, este numai de fatada ca si Fariseii de odinioara pe care Domnul Isus i-a asemanat cu morminte varuite.Fratele dupa ce m-a ascultat a realizat ca trebuie facuta separare Intre cele doua grupari care se strang la un loc. Asa cum spune Insusi Domnul Isus de; Capre si Oi. De; Negina si Grau. pesti din navod buni si rai.Cu alta ocazie am spus mai pe larg de aceasta separare pe care Dumnezeu o va face la timpul Lui.Daca privim printre noi putem vedea unii care au cunostinta dar a caror viata nu ne spune apsolut nimic ca ar fi fost transformata In una noua.Acestia care se strangeau Impreuna nu puteau sa se deslipeasca de ceia ce Moise le daduse In Vechiul Testament. Ei aduceau confuzie In mijlocu Fratilor asa cum citim In versetu din;Fapte 15;5.5. Atunci unii din partida Fariseilor, cari crezuseră, s-au ridicat, şi au zis că Neamurile trebuie să fie tăiate împrejur, şi să li se ceară să păzească Legea lui Moise.Acestia nu ajunsesera sa Inteleaga ca jerfa Domnului Hristos a pus capat la aceste practici.

   A fost obligat as zice Apostolul tot In aceasta epistola sa le aduc aminte ca:Domnul Hristos, s-a adus jerfa o singura data.Evrei 9:28. tot aşa, Hristos, după ce S-a adus jertfă o singură dată, ...Intelegem ce citim ca;nu mai rămîne nici o jertfă pentru păcate, Cuvantul ne arata In Noul Testament ca jerfele au Incetat odata cu venirea Domnului Hristos si ca Jerfa Lui a fost suprema.Cu alte cuvinte, a Incheiat odata pentru tot deauna ce avea caracter pamantesc.Apoi, Fratele a amintit si acest verset.27. ci doar o aşteptare înfricoşată a judecăţii, şi văpaia unui foc, care va mistui pe cei răzvrătiţi.Versetu acesta 27,la prima vedere ar arata ca; “Mantuirea” se poate pierde.I-am adus In atentie fratelui acest aspect al mantuiri ca nu e facuta si nici data de om. E facuta mantuirea de Dumnezeu si tot El o da atentie; dupa buna placere a voi sale.Cand vine vorba de frica, Cuvantul ne aduce In atentie ca:Romani 8;15. Şi voi n-aţi primit un duh de robie, ca să mai aveţi frică; ci aţi primit un duh de înfiere, care ne face să strigăm: „Ava! adică: Tată!“

   Apoi, I-am pus o Intrebare;Frate am spus; aveti dubiu (Indoiala) ca veti fi cu Domnul Hristos? Fratele a facut o pauza si In final mi-a zis; Nu, nu frate, dar I-mi era confuze aceste doua versete.Apoi sa-l fac sa Inteleaga mai profund i-am adus In atentie cuvintele Domnului Isus, care da garantie fratilor Lui. Adica celor rascumparati pentru care a platit pretul la cruce.Si ca orcare pret pe care cineva Il plateste pentru un obiect, acel obiect Ii apartine. Iata ce spune Mantuitorul celor pentru care a platit pretul rascumparari.Ioan 14;19,.......... pentrucă Eu trăiesc, şi voi veţi trăi. Poate cineva  va spune; Da, frate dar nu vedeti ca se adreseaza ucenicilor care erau cu El.Si ca sa nu fim confuji am sa dau un loc unde Mantuitorul se roaga Tatalui nu numai pentru Ucenicii care erau cu El, ci si pentru cei ce vor crede In Domnul Hristos prin ei.Ioan 17;20. Şi mă rog nu numai pentru ei, ci şi pentru cei ce vor crede în Mine prin cuvîntul lor.Dealungul veacurilor, Dumnezeu, a dat acest dar al credintei multor suflete.Asa ca, Domnul Hristos Ii aducea Inaintea Tatalui pe toti acestia pe care i-a dat Tatal.Ioan 6;44.

John Balarie
Los Angeles California!

Niciun comentariu: