miercuri, 1 februarie 2017

Timotei 3;1. Adevărat este cuvîntul acesta:..............

f43bd-picture1bibliacutrandafir 

Timotei 3;1. Adevărat este cuvîntul acesta: „Dacă rîvneşte cineva să fie episcop doreşte un lucru bun.“
       Nu as mai fi dorit sa scriu din acest  loc cunoscut de noi toti care citim Cuvantul lui Dumnezeu la rand. Dar m-a sunat un frate care are o perceptie gresita despre planul lui Dumnezeu de mntuire si cum Il aplica Dumnezeu la un suflet sau altul.De data asta a fost mult mai aprig, sa nu spun Inversunat in discutia pe care am purtata-o Impreuna.Din nou sustinea ca mantuirea se pierde. Au ajuns sa fie opsedati de acest mare neadevar. Asta e, cand tu personal nu aprofundezi Cuvantull ca sa capeti lumina la un subiect sau altul in care esti confuz. Spuneam cu alta ocazie ca, Dumnezeu, nu a lasat Cuvantul Lui scris ca sa creieze confuzie In mintea si inima copiilor Lui.Atentie la Copii Lui.In discutia pe care am avut-o s-a adus In atentie cine se Incadreaza sa fie; Pastor, Prezbiter, Diacon sau Suprevegietor peste Casa ui Dumnezeu.


        Spuneam cu alta ocazie ca, strangerea la olalta Intrun loc oarecare se numeste Casa lui Dumnezeu.Dece? Pentruca acolo se presupune sa fie prezent si Domnul Isus. Am spus se presupune, pentru ca, unde sumt doi sau trei adunati In numele sau pentru numele Lui e si El acolo. Si ca Dumnezeu, Is pune El Insusi Slujitori pentruca e a Lui.Apostolul Pavel Ii spune tanarului Timotei aceste cuvinte la care si noi trebuie sa luam seama cu muta seriozitate.Dacă rîvneşte cineva.Daca Cuvantul s-ar fi oprit numai la aceste cuvinte, am fi avut libertatea sa gandim ca nu este un lucru rau sa ravnesti sau sa doresti. Cu alte cuvinte,la ce sa ravneasca cineva? Iata la ce, ne spune In continuare versetul.să fie episcop. Sau cu alte cuvinte, sa deti un loc de frunte printre Fratii cu care te strangi la olalta.Dar acest titlu sa-l numesc asa,  poarta cu el responsabilitati care nu le poti si nici nu ai voie sa le ignori orcare ai fi tu.Pavel continua si spune ca; doreşte un lucru bun.“Ma gandesc ca Inainte de a dori sau a ravni acest loc printre Farti, trebuie sa-ti faci o analiza amanuntita a felului tau de viata pe care Il traiesti.


         Unde sa-l traiesti acest fel de viata ? In famiie , Intre oamenii cu care vi In contact zilnic.Ce vad acestia la tine? Esti mai deosebit decat ei? Mi-a fost dat sa aud cuvinte ca acestea; mai spun ca sunt pocaiti.Poate unora dintre noi nu ne spune nimic aceasta fraza spus de cei deafara.Dar Inaintea lui Dumnezeu si a Fratilor cade cu greutate.Dupa ce ne-am despartit i-am scris un email fratelui. Si l-am Intrebat daca In bibia lui se gasesc aceste doua versete.1 Timotei 3;1 si 2. Si era vorba de unul care a adus In Casa lui Dumnezeu tulburare mare printre Frati.L-am Intrebat daca si In Bibia acestuia se gaseste scrise aceste versete.Nu am primit niciun raspuns. Dar sunt multi care aplica Cuvantul lui Dumnezeu la alti dar cand vine vorba sa Insuseasca, pentru ei Insusi, Il ignora cu desavarsire.Este trist sa te amagesti singur In alergarea aceasta.Ca In definitiv,ce e viata? E o alergare.


        A celor Credinciosi(Nascuti din nou) spre Cer iar a celor care nu-L au pe Domnul Isus spre Iad, spre moarte vesnica.Daca ar citi ce srie In Cuvant si ar fi sinceri cu ei Isusi nu ar mai Indrazni sa ravneasca asa ceva fara sa se coboare adanc In interiorul lor sa se analizeze.In primul verset de mai sus da o Incurajare as zice celor care ravnesc.Si cei mai multi se reped si o ia ca atare. Nu e rau sa ai o dorinta sa fi implicat In adunare. Dar nu mai Intai sa vezi sinceri daca te califici pentru ce ai vrea sa faci.Daca am ramane numai la versetul de mai sus cum fac unii, atunci nu ar fi o calificare pe care Dumnezeu sa o binecuvinteze.Dece? Pentruca iata ce spune versetul urmator. Ca sa te califici oricare ai fi, trebuie sa te Incadrezi In ceia ce Cuvantul  arata In acest verset.2. Dar trebuie ca episcopul să fie fără prihană, Pe scurt as Intreba, ce Inseamna sa fi fara prihana?Sunt mai multe aspecte ale vieti traite de care trebuie cel care ravneste sa tina cont.


        Si nu numai el. Dar si cei care Il admite ca prezbiter, Pastor sau Diacon.As Intelege sa fi fara prihana sa nu fi aratat cu degetul, sa nu fi vorbit de rau. Cu alte cuvinte, trebuie sa duca o viata fara reprosi.Asa citim In traducerea din engleza 2 Now the overseer is to be above reproach, Sau un alt cuvant este acesta tot din engleza o alta traducere;blameless,Amandoua se Incadreaza In a fi fara repros.Sa-mi fie Ingaduit sa Intreb,Is pun acestia care ravnesc aceasta Intrebare daca sunt fara reprosi? Am Intalnit pe unul care auzisem de neoranduiala  In familia lui. Si i-am adus Inainte acest cuvant. Si mi-a dat un raspuns care nu e din gura celui care ravneste si se Incadreaza in versetul 2.Mi-a  zis;Ce e vreunul fara reprosi? Si i-am spus; Ce-ti pasa tie?Tu uitate la tine daca te Incadrezi In ceia ce Cuvantul cere.Dece? Pentruca tu ravnesti.Iata ce semnificatie au aceste cuvinte; fara prihana  sa fi fara reprosi.


        Apoi versetul continua;bărbatul unei singure neveste, Am avut odata ocazia sa Intreb Intr-o Adunare cand a venit vorba de aceste cuvinte.Am Intrebat asa;Mai sunt de actualitate aceste cuvinte In timpul In care ne aflam? Nu am primit niciun raspuns.Daca nu ar fi de actualitate, atunci Biblia ar putea fi contestata ca e o carte Invechita.Traim Intr-o lume civilizata unde a avea doua soti se numeste bigamie. Si In afara de tarile arabe Lumea moderna respinge prin lege acest comportament.Intrucat Biblia este Cuvantul ui Dumnezeu si este vesnic, ramane sa vedem cum am putea sa Inteegem aceste cuvinte care sunt de actuaitate;bărbatul unei singure neveste,Sa-mi fie Ingaduit sa spun ca; Daca ai fost divortat si acum ai alta Sotie asta este a doua. Nu te califici ca sa fi In Adunare printre Frati ori ce ai vrea sa fi dela Pastor si pana la diacon.


        Apoi, vedem In continuare ce te califica sa fi ce vrei.cumpătat, înţelept, vrednic de cinste,.Daca le luam pe rand vom Intelege ca aceste cuvinte are o Intrebuintare mai larga decat ne-am Inchipui noi.cumpătat, Spuneam cu alta ocazie ca acest cuvant se aplica Intrun domeniu mai vast In viata de toate zilele.Cumpatat cand vine vorba de mancare, de cheltuirea banilor pe lucruri care nu sunt necesare imediat. Apoi, In vorbire, ca mare nevoie este sa fi retinut atunci cand scoti cuvintele pe gura.Retinut sau cumpatat e tot una sunt sinonime. Înţelept, Cu alta ocazie am spus cate-va ganduri cu privire la Intelepciune pe care le gasim In Ep, lui Iacov.A fi un om Intelept atunci capeti trecere In randul Fratilor.Atentie sunt acolo in Iacov doua Intelepciuni de care am spus cate-va ganduri la vremea aceia.vrednic de cinste, Aceste cuvinte, cuprind In ele ceia ce se cere mai sus. Nu poti fi vredinc de cinste daca viata nu e caracterizata de acest caracter pe care Cuvantul Il aduce Inainte.Cumpatat si Intelept.


       Inca doua calitati si am sa Inchei sa nu obosesc pe Fratiii si Surorile mele.primitor de oaspeţi, Cum sa fi primitor de oaspeti cand Sotia este necredincioasa ,nu participa la Casa Domnullui? Si uite ca se trece peste acest cuvant care arata ce fel de atmosfera In armonie trebuie sa fie Intre Sot si Sotie.Cum sa fi primitor de oaspeti cand pleci de acasa spre casa Domnului In dracuielele nevesti? Aceasta afirmatie o fac cu toata raspunderea din ce stiu si am Intalnit.în stare să înveţe pe alţii. Am scris cu alta ocazie mult mai pe larg din acest subiect sa Invete si pe altii. Ce anume sa Invete?Poti da orce Invatatura pe care o crezi de cuvinta. Dar daca nu corespunde cu ce ne Invata Cuvantul In armonizarea lui, atunci nu e o Invatatura pe care Dumnezeu sa o binecuvinteze. Adica, sa fie aplicata la inima celor ce asculta.Care-va ganduri care am dorit sa le aduc Inaintea Fratilor si Surorilor care iubesc Cuvantul lui Dumnezeu Intradevar.


John Balarie
Los Angeles California!







Niciun comentariu: