luni, 24 aprilie 2017

1 Corinteni 6;19. Nu ştiţi că trupul vostru este Templul Duhului Sfînt,.....

f43bd-picture1bibliacutrandafir

1 Corinteni 6;19. Nu ştiţi că trupul vostru este Templul Duhului Sfînt, care locuieşte în voi, şi pe care L-aţi primit dela Dumnezeu? Şi că voi nu sînteţi ai voştri?

         Am avut o discutie cu doi credinciosi In diferite Imprejurari. Prima a fost cu un credincios mai In varsta iar a doua recenta a fost cu unul tanar care m-a impresionat placut.Acest tanar a retinut ceia ce scrie In acest verset.Normal, te astepti ca cel In varsta sa acumuleze pe parcursul vieti mult mai multa expierenta de viata la modul literal dar si la cel spiritual. Nu numai In viata aceasta trecatoare ci si la  viata noua din Dumnezeu. Viata la care doresc sa ma opresc si sa aduc Inainte cate-va ganduri.Sigur,ganduri In armonie cu Cuvantul lui Dumnezeu. Discutia era pe marginea acestui verset pe care Ap, Pavel Il aduce Inaintea credinciosilor din Corint si negresit si a noastra.Fratele In varsta mi-a adus In atentie pe o sora care l-a primit Inapoi pe sotul ei dupa ce plecase si traise o perioada In preacurvie.Acesta sustinea ca e credincios. Cata orbire sa poti sa te amagesti singur ca esti pe calea Ingusta si ca astepti sa treci prin poarta strimta care duce la viata. Matei 7;14.

         In discutia mea cu fr, In varsta, am ajuns Intrun fel la neantelegere de cum ne relateaza Sfantul Cuvant cu privire la pacatul preacurviei..L-am Intrebat daca cel In cauza a fost nascut din nou. Acest pacat Infaptuit In trup,Cuvantul ne arata ca e Impotriva Trupului Domnului Hristos. Cei nascuti din nou sunt madulare care apartine Domnului Hristos.Asta numai  daca faci parte ca madular al Lui.Am primit un raspuns stupefiant dela fratele respectiv. Dansul a spus ca orce pacat e pacat. Am adus In atentie acest verset din care asa cum am spus doresc sa scot In evidenta cate-va ganduri folositoare pentru noi toti.Vom vedea ca, Pavel calauzit de Duhul Sfant face lumina In privinta aceasta anume;Orce pacat este pacat dar, cel facut In trup este Unul care afecteaza Trupul Domnului Hristos. Dece? Pentruca cel nascut din nou este madular al trupului lui Hristos asa cum am mentionat.  Nu ştiţi că trupul vostru este Templul Duhului Sfînt,As Indrazni sa spun ca,Atunci cand a fost savarsit acest pacat este savarsit Impotriva Templui Duhului Sfant.Unde locuieste Insusi Domnul Hristos.

         Apoi, Pavel aduce In atentie;2 Corinteni 13;5. Pe voi înşivă încercaţi-vă dacă sînteţi în credinţă. Pe voi înşivă cercaţi-vă. Nu recunoaşteţi voi că Isus Hristos este în voi? Afară numai dacă sînteţi lepădaţi.Cu alta ocazie am spus cate ceva din expresia pe care o gasim In acest verset la urma in cuvintele de lepadati.Iata cum citim In Engleza;unless, of course, you fail the test?Cu alte cuvinte, v-ati testat si ati cazut la test.Domnul Hristos,ne lasa sa stim ce lucrare va face Duhul Sfant sau Duhul Adevarului.Ioan 15;26 si 16;13.Ca trupul sa fie Templu, trebuie sa fi nascut din nou si Dumnezeu sa puna acolo Duhul Sau cel Sfant.Cum as Indrazni eu sa pangaresc acest templu care nu mai apartine mie ci lui Dumnezeu?. Cat de specific scrie In Cuvant despre acest Duh Sfant, ca adica;care locuieşte în voi, Un Copil al lui Dumnezeu nu poate fi inconstient de acest adevar.Cu alte cuvinte, nu va trata nici-o data cu usuratate acest aspect al vieti de legatura cu Domnul Hristos. Fratele In varsta nu facea nici-o diferenta.

         Cu toate ca Cuvantul este destul de clar In privinta aceasta.Daca citim cu atentie dela versetul 12 si pana la 20 inclusiv. Vom vedea cum stau lucrurile In privinta aceasta. Am mai scris cu alta ocazie cate ceva din acest loc.Dar pentruca am avut recent o discutie cu acest tanar care e profesor si care mi-a adus Inainte o situatie din clasa lui cu elevii carora le preda.Unii din elevi la invitat sa serveasca ceva din ceia ce ei au adus.Tanarul credincios le-a dat un raspuns biblic care mi-a atras imediat atentia. Tanarul a considerat ca nu poate lua. Si le-a dat explicatia elevilor ca sa nu ramana confuzi.Ei l-au Intrebat dece nu poate lua.Atunci el a venit cu acest citat din Cuvant;Trupul meu este templu.Nu stiu cat vor fi Inteles acesti elevi.Asum ca, se vor fi dus acasa si le va fi spus parintilor Intamplarea petrecuta cu Profesorul lor.Personal am foast foarte miscat de Intelepciunea data de Dumnezeu acestui tanar credincios.Pana la acest caz nu am auzit pe niciunul care sa spuna ca trupul lui e templu.
        
         Cu toate ca sunt unii care spun ca ei vestesc Cuvantul si au o varsta destul de Inaintata.Dela ei nu am auzit ceia ce am auzit dela acest tanar.Acesta care a parasit sotia, era el constient ca trupul lui e Templu? Daca trupul ii era templu nu ajungea in aceasta situatie.Intorcandu-ma la fratele In varsta mi-am zis; Iata ce Inseamna ca sa citesti sa nu aplici In viata ceia ce Cuvantul ne Invata.Sau, sa treci peste ceia ce citesi fara sa platesti atentie.Inca odata am probat versetul din Scriptura care spune ca; Nu varsta si peri albi aduc Intelepciunea.Iata cum citim In Iov32; 6. Şi Elihu, fiul lui Baracheel din Buz, a luat cuvîntul, şi a zis: „Eu sînt tînăr, şi voi sînteţi bătrîni:de aceea m-am temut,şi m-am ferit să vă arăt gîndul meu.7. Eu îmi ziceam: «Să vorbească bătrîneţa,marele număr de ani să înveţe pe alţii înţelepciunea.»8. Dar, de fapt, în om, duhul,suflarea Celui Atotputernic, dă priceperea.9. Nu vîrsta aduce înţelepciunea,nu bătrîneţa te face în stare să judeci. Am dat acest loc din Iov ca referinta.

         As Indrazni sa spun ca;Aprofundarea Cuvantului Iti aduce multa Intelepciune.Poti bate drumurile la Adunare, Biserica oricum am chema-o  si orcine am fi,de ani de zile. Dar, sa nu se vada In noi nici-o crestere spirituala.Iatal pe acest tanar Elihu ca le da o lectie celor batrani. Nu numai celor de atunci ci si celor din zilele noastre.Sunt convins ca celor batrani nu le convin aceste cuvinte.Dar este o realitate pe care Cuvantul o arata si Inca o scoate In evidenta. Tanarul profesor m-a facut sa-mi aduc aminte de acest Tanar Elihu. Din Cartea Iov.In continuare versetul ne arata ca cei nascuti din nou au primit acest Duh Sfant dela Dumnezeu. Dar nu Inainte de a face trupul un templu sfant.şi pe care L-aţi primit dela Dumnezeu? Cu alte cuvinte, Dumnezeu nu se folaseste de un vas murdar. Vas cum Il numeste Ap, Pavel.Intai curateste (naste din nou) Pune o noua structura sufleteasca si apoi pune Duhul Lui cel sfant.Sa nu care cum-va sa creda cineva ca avem deaface cu un Dumnezeu care toloereaza pacatul acesta In trup. Este afectat Insusi Fiul Sau. prea iubit.

         Sau, sa traim cu impresia ca, orcum Dumnezeu, e dragoste.Asa dar, daca am primit acest Duh Sfant, apartinem Celui care ni-la dat.Şi că voi nu sînteţi ai voştri? Iata deci, ca cel care a fost nascut de Dumnezeu nu mai apartine lui Insusi. Ioan 1;13. Nascut din Dumnezeu.In adunari spuneam cu alta ocazie ca sunt si altii care au fost nascuti din firea lor, apoi,o alta nastere;din sange, si Inca una, din voia vreunui om.Deaceia sunt situatii pe care le creiaza acestia ne nascuti de Dumnezeu. La acestia din cele trei nasteri, viata nu le este coordonata de Duhul lui Dumnezeu.Dece? Pentruca nu Il au. Te poti numi crestin denumire care este data de oameni  vezi crestinii din Bereia Fapte 11;26.Dar nu Copil al Lui Dumnezeu.Prin nasterea din nou Dumnezeu pune un nou caracter In cel nascut din nou,dumnezeiesc.Am tinut sa Impartasesc cu Fratii si Surorile mele scumpi depretutindeni aceste ganduri care ne arata gravitatea pacatului savarsit In trup.Poate unii trateaza precum fratele In varsta ca; Pacatul e pacat orcare ar fi el.Cuvantul este clar In privinta aceasta.Noi ne putem da cu parerea dar, ultimul cuvant Il are Dumnezeu.

John Balarie
Los Angeles California!

Niciun comentariu: